بازدید 2898

لیگ یک:مصاف پرسپولیسی‌های سابق درانزلی/شهرآوردخوزستان

هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور فردا (دوشنبه) با هشت دیدار پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 05 February 2017
لیگ دسته اول با دیدار بازیکنان سال‌های دور پرسپولیس در انزلی، وارد هفته بیست‌وسوم خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور فردا (دوشنبه) با هشت دیدار پیگیری می‌شود. روز گذشته یک دیدار از همین هفته برگزار شد که طی آن سپیدرود رشت مقابل پارس جنوبی جم به تساوی بدون گل رسید که می‌توان گفت، این نتیجه به سود ملوان صدرنشین و سایر مدعیان صعود به لیگ برتر، برای قرار گرفتن در رتبه‌های اول تا سوم جدول بود. در زیر نگاهی به دیدارهای فردای لیگ دسته اول خواهیم داشت:

* فولاد یزد - مس رفسنجان / ساعت 14:00 - ورزشگاه  شهید نصیری یزد
داور: ابوالحسن دلباز، کمک‌ها: حمیدرضا افشون، سیاوش باقرنژاد و رضا کریمی، ناظر داوری: رحیم مهرپیشه

جدال نارنجی‌پوشان لیگ دسته اول در نیم‌فصل نخست، با پیروزی 5 بر صفر مس پایان یافت. نماینده استان کرمان در نیم‌فصل دوم روندی رو به رشد پیموده و هشت امتیاز از 15 امتیاز ممکن را به‌دست آورده است. فولاد یزد اما بر خلاف مس، کار سختی برای رهایی از سقوط به لیگ دسته دوم دارد. این تیم از هشت مسابقه آخر خود، تنها یک پیروزی داشته و با 18 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

* نساجی مازندران - فجرسپاسی شیراز / ساعت 14:00 - ورزشگاه  شهید وطنی قائمشهر
داور: حسین زرگر،‌ کمک‌ها: جعفر مهاجر، امین زاهدی و عباس مهدی‌زاده، ناظر داوری: بهرام مهرپیما

شاگردان ساکت الهامی هفته گذشته با درخشش محمد عباس‌زاده که همه تلاش خود برای جلب توجه برانکو ایوانکوویچ و پیوستن به پرسپولیس می‌کند، از شکست در خانه گل‌گهر گریخته و تا رده هفتم جدول پایین آمدند. الهامی در این دیدار می‌تواند با شکست فجرِ فانوس به دست، خود را در دل هواداران قائمشهری جا کند. زردپوشان شیرازی در چهار دیدار آخر خود، سه تساوی و یک شکست متحمل شده‌اند و همچنان در منطقه خطر به سر می‌برند. غلام پیروانی که هفته گذشته پس از تساوی مقابل اکسین از سمت خود استعفا کرد، اینک به نیمکت فجر بازگشته است. به نظر می‌رسد مشکلات مالی در این فصل، فجر را هم مانند تیم‌های زیادی در لیگ دسته اول وارد بحران کرده و مسئولان برای نجات این تیم ریشه‌دار باید هرچه زودتر دست بجنبانند، وگرنه تیم باسابقه دیگری به جمع پاس همدان و داماش گیلان و احتمالاً استقلال اهواز در لیگ دسته دوم اضافه خواهد شد.

* آلومینیوم اراک - خونه به خونه مازندران / ساعت 14:00 - ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: ناصر جنگی، کمک‌ها: مهرداد نجفی، حمید کاوندی و حامد رنجبر، ناظر داوری: سعید بخشی‌زاده

سرمربیان تازه‌وارد در حالی رودرروی هم قرار خواهند گرفت که در هفته گذشته، وضعیت متفاوتی را گذراندند. آلومینیوم با پاشازاده پس از دو باخت متوالی، هفته گذشته توانست خیبر را فتح کند و این تیم را در خرم‌آباد شکست داد. خونه به خونه اما در اولین تجربه نادر دست‌نشان، شکستی تلخ در خانه خود مقابل سپیدرود رشت تجربه کرد و از جمع مدعیان صعود، دورتر شد.

* راه‌آهن تهران - خیبر خرم‌آباد / ساعت 14:00 - ورزشگاه شهید درخشان صبا شهر
داور: حسین زیاری، کمک‌ها: مرتضی کاظمیان، عباس پورحیدری و سجاد لطافتی، ناظر داوری: فرشید فرح‌نیا

سیروس دین‌محمدی هفته گذشته کار خود را با زردپوشان تهرانی آغاز کرد و در نخستین بازی، به شکست‌های متوالی این تیم پایان داد. راه‌آهن که امتیازات زیادی در این هفته‌ها از دست داد و تا رده دوازدهم جدول هم نزول کرد، می‌تواند با شکست خیبر، روندی صعودی آغاز کند تا در اواخر فصل، جزو مدعیان صعود به لیگ برتر به حساب بیاید. سه شکست و چهار تساوی، حاصل کار خیبری‌ها در هفت دیدار اخیرشان بوده که این تیم را به جایگاه پانزدهم جدول رسانده است. بازی رفت شاگردان داوود حقدوست مقابل راه‌آهن، آخرین مسابقه علی نیکبخت به عنوان سرمربی خیبر بود و بازی برگشت دو تیم می‌تواند حکم برکناری حقدوست را امضا کند.

* مس کرمان - بادران تهران / ساعت 14:00 - ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: حسن انتظاری، جلیل شعرانی و ابوالفضل گرجی، ناظر داروی: ابوطالب طاهریان

جدال نارنجی‌پوشان کرمان و تهران را می‌توان دیدار تیم‌های متحول شده در نیم‌فصل دوم نامید. مسی‌ها در نیم‌فصل دوم، چهار پیروزی و یک تساوی کسب کردند و بخشی از امتیازات از کف رفته نیم‌فصل اول را جبران کردند. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در پنج دیدار اخیر تنها یک گل خورده‌اند و از این لحاظ هم آمار خوبی دارند. تیم تهرانی هم 11 امتیاز از 15 امتیاز اخیر را دشت کرده و روزهای پر فراز و نشیب خود با اکبر میثاقیان را به دست فراموشی سپرده است.

* اکسین البرز - ملوان بندرانزلی / ساعت 14:00 - ورزشگاه انقلاب کرج
داور: پیمان فرخی‌مهر، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور، حسین سلیمانی و مصطفی بینش، ناظر داوری: امیربهرام نقوی

جدال بازیکنان پیشین پرسپولیس جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. یحیی که از زمان ورودش به البرز، تیمش هیچ گلی دریافت نکرده، حدود هفت سال در پرسپولیس بازی کرد و فصل 92-91 سرمربی این تیم بود؛ فصلی که سرخ پوشان با عنوان هشتمی به کار خود پایان دادند. در آنسوی میدان، محمد مایلی‌کهن قرار دارد که در شش مسابقه اخیر، سه تساوی و سه پیروزی کسب کرده و اکنون با ایستادن در صدر جدول لیگ یک، مدعی نخست صعود به لیگ برتر به حساب می‌رود. او نیز بیش از یک دهه با لباس پرسپولیس بازی کرد. باید دید آیا ملوانان می‌توانند با شکست تیم کرجی، اختلاف خود را با سایر مدعیان بیشتر کنند یا اینکه یحیی می‌تواند ترمز حاجی مایلی را بکشد.

* ایران‌جوان بوشهر- گل‌گهر سیرجان / ساعت 15 - ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
داور: وحید مالکی، کمک‌ها: حمید سبحانی، بهزاد پناهی و احمد محمدی، ناظر داوری: بابک وسیله‌بر

شاگردان سعید مفتخر در تیم ایران‌جوان هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و توانستند ملوان صدرنشین را در انزلی متوقف کنند. گل‌گهر اما به نظر می‌رسد کمی افت کرده است. این تیم در چهار مسابقه اخیر، سه تساوی و تنها یک برد داشته که برای تیم رده چهارم و مدعی صعود، آمار جالبی به شمار نمی‌رود. شاگردان وینگو بگوویچ که تساوی سپیدرود مقابل پارس جنوبی، بهترین نتیجه ممکن برای آنها بود، می‌توانند با پیروزی خارج از خانه مقابل همشهری پارس جنوبی، خود را به رده دوم برسانند؛ اتفاقی که در صورت شکست ملوان، تیم سیرجانی را به لطف تفاضل گل حتی به صدر جدول می رساند

* نفت مسجدسلیمان - استقلال اهواز / ساعت 14:30 - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: اشکان رضایی‌مقدم، کمک‌ها: محمدرضا طالبی، حمید نادری و وحید کیهانی، ناظر داوری: محمود رفیع

شهرآورد استان خوزستان در لیگ دسته اول بین تیم‌هایی برگزار می‌شود که شرایط خوبی در جدول ندارند. نفت هفته گذشته در نخستین تجربه محمود فکری روی نیمکت خود، امتیاز باارزشی در خانه مس رفسنجان کسب کرد و هواداران پرشور جنوبی را به ادامه فصل امیدوار کرد. این تیم امسال هرچند به گفته فکری هیچ شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد، اما صعود به میانه های جدول از منطقه خطر و آماده‌سازی تیم برای فصل بعد، گام خوبی برای نفتی‌ها محسوب می‌شود. استقلال اهواز هم که در دو فصل اخیر، همه بدترین آمارها را به تنهایی در کارنامه دارد، هفته گذشته با پنجمین سرمربی فصل خود خداحافظی کرد تا سیاوش بختیاری‌زاده به سرنوشت فرزانه، تهامی، میرزاییان و سجادیان دچار شود. بازگشت علی حنطه به نیمکت آبی‌پوشان اهوازی می‌تواند آغازی بر پایان بخشیدن به نتایج ضعیف این تیم باشد. با توجه به اینکه استقلال اهواز 12 امتیاز تا تیم پانزدهم جدول فاصله دارد و 12 مسابقه هم پیش روی خود می‌بیند، نجات آبی‌پوشان از سقوط به دسته‌ای پایین‌تر، دور از دسترس نخواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان