بازدید 4746
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

ایران رفتار خود را پس از برجام تغییر نداده است

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه «اسرائیل پراجکت» در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حضور پیدا کرد.
کد خبر: ۶۶۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 01 February 2017
اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه «اسرائیل پراجکت» در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حضور پیدا کرد.

به گزارش فارس، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه «اسرائیل پراجکت» در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حاضر شد. جاش بلاک، مدیریت این جلسه را بر عهده داشت. مناسبت این جلسه، گذشت یک سال از آغاز اجرای برجام عنوان شده است. بلاک جلسه را با ابراز نگرانی از این مساله آغاز کرد که ایران رفتار خود را پس از برجام تغییر نداده است. در این جلسه علاوه بر رویس، انگل، عضو دموکرات کمیته مزبور حضور دارد.

بنابراین گزارش، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه وارد بحث شد و اظهار داشت: ما با اعمال تحریم‌ها به دنبال آن بودیم تا به ابزاری دست یابیم که ایران را به متوقف کردن برنامه هسته‌ایش مجبور کند، نه به‌صورت موقت بلکه برای همیشه. قرار بود ایران یا از برنامه هسته‌ایش دست بکشد یا با فروپاشی اقتصادی مواجه شود و به نظر من این رویکرد درستی بود.

وی افزود: ما علاقه‌ای به شیوه‌ای که دولت اوباما در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته بود نداشتیم. با این حال برجام به ابزاری تبدیل شد تا وزیر خارجه آمریکا در اروپا راه بیفتد و اعلام کند که ایران برای فعالیت اقتصادی آماده است.

رویس مدعی شد که دولت دوست آمریکا در یمن توسط نیروهای ایرانی سرنگون شده است و گفت قرار بود که ایران برای 8 سال موشک‌های بالستیک خود را توسعه ندهد اما تعجب این است که آنها روی موشک به فارسی و عبری نوشتند که اسرائیل باید نابود شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مدعی شد که رویکرد من و آقای انگل این بود که ما باید برنامه‌های تلویزیونی خود را برای ایران توسعه دهیم و به جای ارتباط با رهبران ایران با دو سوم جامعه ایران ارتباط برقرار کنیم که به دنبال نوعی دموکراسی غربی است.

وی در بخش دیگری از جلسه وی پیشنهاد کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در صورت تکرار تست‌های موشکی ایران، جلوی بانک‌های بزرگ جهانی را برای معامله دلاری با ایران بگیرد. نتایج چنین کاری بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر آن باید به شرکت‌های اروپایی گفته شود که آمریکا دارای قوانین خاصی در خصوص مشتریان است و آنها باید مواظب باشند که مشتریانشان با این قوانین تطبیق داشته باشند.

وی همچنین در ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شد که باید به همه نشان داد که سپاه در داخل مرزهای ایران و خارج از ایران چه می‌کند؟ رویس ادعا کرد که سپاه بر بخش‌های زیادی از اقتصاد ایران تسلط دارد و همین سپاه است که دست به آزمایش موشکی می‌زند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که آمریکا باید سیاست خود در قبال ایران را بررسی مجدد کند. ما شواهد فراوانی داریم که ایران قصد دارد بمب اتمی بسازد. همچنین باید برای ایران طراحی‌های حقوق بشری بیشتری داشته باشیم و باید تحریم‌ها را بر سپاه بیشتر کنیم. باید دوباره این اجماع را به وجود آوریم که ایران یک بازیگر بد است.

رویس باز هم ادعا کرد «ما نمی‌توانیم 8 سال دیگر برقراری ارتباط با دو سوم شهروندان ایرانی را که دموکراسی غربی می‌خواهند عقب بیندازیم. باید به آنها اطلاعات واقعی بدهیم از فسادی که در ایران وجود دارد و هر چیز دیگری که همه روزه در ایران رخ می‌دهد. باید به آنها بگوییم که شما یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارید، شما کوروش کبیر را دارید که اولین رهبر جهان بود که به همه ادیان اجازه فعالیت داد و اولین سند حقوق بشر را ایجاد کرد. این دولت فعلی ایران [جمهوری اسلامی]، در تقابل با همه فرهنگ و تاریخ مردم ایران قرار دارد!»

انگل نیز در این جلسه مدعی شد که اگر حزب‌الله نبود، بشار اسد هم در قدرت نبود و حزب‌الله در دستان ایران است. وی روسیه را نیز متهم کرد که بازیگر بدی در منطقه از جمله سوریه است. آمریکا باید تضمین کند که متحدینش در امنیت به سر می‌برند و باید یک قدم از ایرانی‌ها جلو باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر