بازدید 5521

دستگیری جاعلان مدارک تحصیلی

کد خبر: ۶۶۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 31 January 2017
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: جاعلان مدارک تحصیلی در این شهرستان دستگیر شدند.
 
به گزارش شرق، ایوب احمدی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی از سوی افرادی در شهرستان فردیس موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: متهمان مدارک مجهول را با کپی‌برداری از روی نسخ اصلی مدارک دانشگاهی از طریق نرم‌افزارهای گرافیکی تهیه و با جعل مهر و امضای رؤسای دانشگاه‌ها اقدام به صدور مدارک به نام متقاضیان می‌کردند.
 
این مسئول گفت: مأموران با بررسی‌های نامحسوس محل فعالیت‌های غیرقانونی دو نفر را که زن و شوهر بودند، شناسایی کردند و با کسب مجوز قضائی وارد محل فعالیت آنها شده و پس از دستگیری آنها را برای بازجویی و سیر مراحل قانونی به اداره آگاهی منتقل کردند.
 
احمدی اظهار کرد: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهمان در ازای صدور هر مدرک تحصیلی مبلغ صد میلیون ریال اخذ می‌کردند که در بازرسی از دفتر آنها و گاوصندوق موجود، تعداد زیادی از مدارک تحصیلی که به صورت خام یا به اسم اشخاص مختلف صادر شده بود، کشف شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با توجه به اینکه افراد دستگیرشده از سابقه‌داران امر جعل بودند، اکثر مشتریان خود را از قشر بی‌کار و جویای کار که نیاز به مدرک تحصیلی دارند، انتخاب می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه متهمان مدارک تحصیلی را منقش به مهرهای برجسته و دارای برچسب هولوگرام‌دار می‌کردند، افزود: این افراد جاعل در ازای جعل هر مدرک بسته به مقطع تحصیلی از ٥٠‌ میلیون تا ٢٠٠‌ میلیون ریال اخذ می‌کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار