بازدید 2758
مهم ترین تحولات امروز عراق؛

از اتمام طرح‌های عملیاتی آزادسازی کرانه راست موصل تا کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد

واکنش نجباء عراق به تشکیل ائتلاف تروریستی تحریر الشام، کشف گور جمعی جدید در شمال موصل عراق، کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد، کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد،درخواست نمایندۀ عراقی برای احضار سفیر آمریکا، یک کشته و 4 زخمی در انفجار جنوب بغداد و اتمام طرح‌های عملیاتی آزادسازی کرانه راست موصل از جمله مهم ترین تحولات امروز بودند.
کد خبر: ۶۶۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 30 January 2017
امروز نیز به مانند روزهای گذشته عراق با تحولات زیادی مواجه بوده است. واکنش نجباء عراق به تشکیل ائتلاف تروریستی تحریر الشام، کشف گور جمعی جدید در شمال موصل عراق، کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد، کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد،درخواست نمایندۀ عراقی برای احضار سفیر آمریکا، یک کشته و 4 زخمی در انفجار جنوب بغداد و اتمام طرح‌های عملیاتی آزادسازی کرانه راست موصل از جمله مهم ترین تحولات امروز بودند.

واکنش نجباء عراق به تشکیل ائتلاف تروریستی تحریر الشام

به گزارش «تابناک» سخنگوی النجباء عراق در پی تشکیل ائتلاف جدید تروریستی در سوریه تاکید کرد: تروریسم جهانی ساخته آمریکا و جبهه النصره بازوی نظامی آمریکا در منطقه است.

وی همچنین از صدور فرمان بازداشت «اثیل النجیفی» استاندار فراری نینوا توسط فرماندهی عملیات مشترک موصل تقدیر کرد و گفت: مناطق موصل پس از آزادسازی نباید به نیروهای دست نشانده النجیفی واگذار گردد، چراکه این پایمال شدن خون شهداء و بی ارزش کردن همه ایثارگری ها است.

سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء تصریح کرد: حکم بازداشت خائنان به میهن، حکم دقیق و حکیمانه ای است که خواسته های ملت در خصوص اخراج این شخصیت های تفرقه انگیز را محقق می کند.

الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود، به ائتلاف جدید جبهة النصرة (جبهه فتح الشام) پرداخت و گفت: تروریسم جهانی ساخته آمریکا و جبهه النصرة بازوی نظامی آمریکا در منطقه است. جبهة النصرة مانع اصلی در برابر تحقق راه حل سیاسی بحران سوریه است.

وی با مضحک خواندن رنگ بندی تروریستهای سوریه به سفید و سیاه خاطرنشان ساخت: جبهه النصرة ائتلافی تحت عنوان هیئه تحریر الشام با شرکت گروهک هایی چون نورالدین الزنکی، لواء الحق، جیش السنة و انصار الدین را تشکیل داده است و این مثال نقض بزرگی بر وجود.

از اتمام طرح‌های عملیاتی آزادسازی کرانه راست موصل تا کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد

کشف گور جمعی جدید در شمال موصل عراق

ارتش عراق اعلام کرد که در «الرشیدیه» در شمال شهر موصل، گوری جمعی کشف شده که دست‌کم 27 جسد در آن مدفون است.

شهر موصل، مرکز استان نینوی در شمال عراق، از خرداد سال 2014 شاهد حضور تروریست‌های داعش و به تبع آن فاجعه‌آمیز شدن وضعیت مردم است.

یک منبع در ارتش عراق که نامش فاش نشد، به «خبرگزاری ملی عراق» گفت: نیروهایی از ارتش، گور جمعی را نزدیک منطقه الکبة در شمال موصل پیدا کردند. این گور حداقل 27 جسد در خود دارد که همه قربانی داعش هستند».

این منبع عراقی توضیح داد که نیروهای امنیتی همه اجساد را بیرون کشیده و به مرکز بهداشت منطقه الرشیدیه تحویل داده تا کار شناسایی آنان انجام شود. برخی از اجساد، همراهشان کارت شناسایی هست.

این نخستین گور جمعی در این منطقه نیست. عموما مناطقی که از اشغال داعش خارج می‌شود، شاهد چنین گورهایی هست.

کشته شدن سه انتحاری در شمال بغداد

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، نیروی زمینی عراق در عملیات بازرسی از مناطق شیخ حمد در شمال بغداد، با سه نیروی انتحاری درگیر شدند و آن ها را به هلاکت رساندند.
این سه انتحاری، کمربند انفجاری به تن داشتند.

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای نظامی عراقی، از این سه نیروی انتحاری، اسلحه و بمب دستی بدست آوردند و کمربند های انفجاری شان را خنثی کردند.

نمایندۀ عراقی: سفیر آمریکا را احضار کنید!

نمایندۀ پارلمان عراق، در اعتراض به فرمان نژادپرستانۀ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فراخوانی سفیر و بازنگری در تمام توافقنامه های دوجانبه و لغو تعاملات تجاری و نفتی با این کشور را خواستار شد. "زینب عارف البصری"، روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق، باید سفیر آمریکا را احضار کند و یادداشتی در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دربارۀ ممنوعیت ورود عراقی ها به آمریکا به این سفیر تحویل دهد.

البصری سپس ضمن تاکید بر مسئولیت آمریکا در قبال حفظ سلامت و امنیت اتباع عراق در خاک آمریکا، معامله به مثل با اتباع این کشور را خواستار شد و نوشت: باید از ورود آمریکایی ها به خاک عراق جلوگیری شود و در همه توافقنامه های امضا شده میان دولت عراق و آمریکا، بازنگری صورت گیرد.

این نمایندۀ پارلمان سپس به دولت عراق نهیب زد که "از ایفای نقش تماشاچی دست بکشد، چرا که کشورهای سلطه جو، مردم کشور ما را سطح پایین تر از دیگر ملت ها در نظر گرفته است".

یک کشته و 4 زخمی در انفجار جنوب بغداد

یک منبع پلیس عراق از کشته و زخمی شدن شماری در انفجار جنوب بغداد خبرداد. 
این منبع در گفت وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: انفجار یک بمب در نزدیکی بازاری در منطقه سویب در جنوب بغداد پایتخت عراق  به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن چهارنفر منجر شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،گفت: نیروهای امنیتی برای ایجاد سهولت در انتقال زخمی ها با خودورهای امداد به بیمارستانی نزدیک و انتقال فرد کشته شده به پزشکی قانونی محل حادثه را بستند.

اتمام طرح‌های عملیاتی آزادسازی کرانه راست موصل

یکی از فرماندهان نهاد مبارزه با تروریسم عراق، از پایان نقشه‌های عملیاتی مربوط به آزادسازی کرانه راست شهر موصل از سیطره داعش خبر داد.

این درحالی است که نیروهای عراقی همچنان درحال انتقال از کرانه چپ رودخانه دجله به کرانه راست هستند و به گفته این فرمانده عراقی به زودی شاهد اعلام ساعت صفر خواهیم بود.

الساعدی تصریح کرد: دفاع و حمایت از غیر نظامیان و چگونگی خارج کردن آنها از مناطق درگیری به مناطق امن، مهم‌ترین بخش نقشه‌های عملیاتی جدید ریخته شده است.

این فرمانده میدانی عراقی ادامه داد: انتقال نیروهای نظامی و امنیتی عراقی از کرانه چپ به کرانه راست رودخانه دجله، پس از احداث پل‌های جدید توسط یگان‌های مهندسی نظامی روی دجله امکان پذیر و موجب تسریع روند انتقال شد.

الساعدی درباره اخبار انتشار یافته درباره حملات داعش به مواضع نیروهای عراقی در کرانه چپ موصل گفت: این قسمت از موصل کاملا در کنترل است و امنیت در مناطق مختلف آن برقرار و تثبیت شده، به‌گونه‌ای که هر روز شاهد بازگشت گروهی از اهالی مناطق مختلف آن هستیم.

وی این خبرها را رد کرد و گفت: انتشار این خبرها با هدف تحریف نگاه جامعه بین المللی به شکست‌های داعش صورت می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس