بازدید 4448
۱

آغاز هفته کاهشی معاملات سکه آتی

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۰ هزار و ۸۹۲ قرارداد و ارزش آن به ۵ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته رشد ۸۴ درصدی را تجربه کرد، چراکه طی این روز حجم معاملات سکه به ۲۲ هزار و ۲۱۲ قرارداد رسیده بود.
کد خبر: ۶۵۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 15 January 2017
حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۰ هزار و ۸۹۲ قرارداد و ارزش آن به ۵ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته رشد ۸۴ درصدی را تجربه کرد، چراکه طی این روز حجم معاملات سکه به ۲۲ هزار و ۲۱۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، اولین روز از آخرین هفته دی ماه، روز کاهشی برای بازار ارز بود؛ به طوریکه دلار ۲۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و با فاصلهگیری از مرز ۴ هزار تومانی به قیمت ۳ هزار و ۹۶۰ تومان رسید. همچنین از آنجا که بهای اونس در پایان معاملات روز جمعه نوسانات رو به پایینی را تجربه کرده بود، بهای سکه در بازار نقدی با کاهش قیمت مواجه شد که به تبع آن، نرخ سکه در بازار آتی نیز افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

خداحافظی سررسید دی ماه

معاملات آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته مجدد با ۵ سررسید کار خود را آغاز کرد، به طوریکه سررسید دی ماه سال جاری با سایر سررسیدها خداحافظی کرد و سررسید آبان ۹۶ به عنوان آخرین سررسید بازار آتی روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

براساس آمار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران سکه تحویل اسفندماه با قیمت یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان افت 2.15 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان کاهش 1.28 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۶ هزار تومان به فروش رسید و با افت 1.33 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و کاهش 1.06 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد و افت 0.05 درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی ۱۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، پایین آمدن بهای دلار اولین عامل کاهشی اثرگذار در افت سکه بود. در اولین روز هفته، سکه معاملات خود را تحتتاثیر کاهش دلار و نوسانات رو به پایین اونس در آخر وقت روز جمعه با قیمت یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد که کاهشی ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده پنجشنبه داشت.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۷ هزار تومان فروش رفت. ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۴ هزار تومان معامله شد، همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۶ هزار تومان به فروش رسید.

نگاهی به جزییات قرارداد اختیار خرید سکه در سررسید اسفند ماه نشان میدهد که در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۱۸ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۲۱ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۲۹ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۸۵ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱۸۴ قرارداد منعقد شد.

همچنین در معاملات قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفندماه در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۵۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۳۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۴۰ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱۶۲ قرارداد منعقد شد.

نگاهی به آمار معاملات امروز یکشنبه 26 دی ماه نشان میدهد که آخرین قیمت سکه در قالب گواهی سپرده، حدود یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است. همچنین در صف خرید پیشنهاد متقاضییان سکه یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومانی بوده و پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شما باید کاری کنید اتی سکه به بازار دلار و سکه جو نده
همه دلالها اونجا جمع شدند و دارند به بازار جو میدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر