بازدید 10896

اکس‌تریل، معنای جدیدی از سواری ايمن و خانوادگی

کد خبر: ۶۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 24 December 2016
اين روزها زمزمه‌هايي از عرضه گسترده و تحويل فوری یکی از محصولات برجسته نيسان ژاپن در بازار خودرو ايران به گوش می‌رسد. ظاهراً قرار است نسل سوم و جديد نیسان ایکس‌تریل (X-Trail) که در خود ژاپن توليد می‌شود برای اولين بار در طی روزهای آينده در تهران توسط جهان نوین آریا، نماينده رسمی آن شرکت رونمايي و همزمان فروش آن آغاز شود. اين خبر اگر صحت داشته باشد، بايد به اطمينان گفت که بازار خودروهای شاسی بلند به زودی با حضور یک رقیب قدر متحول خواهد شد. به اين بهانه نگاهی می‌اندازيم به ويژگی‌های مهم اين محصول. 

نیسان اکس‌تریل سفارش داده شده برای ایران، با موتور 2.5 لیتری است. جعبه‌دنده ضریب پیوسته این خودرو، با بهترین ضرایب طراحی شده و به لطف همین طراحی است که مصرف سوخت جاده‌ای این خودرو، با این جثه، این موتور و این قدرت، تنها 6.6 لیتر اعلام شده است. 

نیسان ایکس تریل از خطوط بدنه جذابی بهره می‌برد. ایکس تریل جدید ضمن اين که حدود 90 کیلو سبک‌تر شده، اما طراحی عضلانی‌اش باعث شده تا بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد.
این خودرو از سیستم 4 چرخ محرک هوشمند i 4x4 استفاده می‌کند. سیستم 4 چرخ محرک این خودرو بسيار ويژه است. به این معنا که هنگام رانندگی عادی قدرت موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که این امر تأثیر به‌سزایی در کاهش مصرف سوخت دارد. اما هنگامی‌که سیستم های الکترونیکی خودرو، احساس کنند که چرخ‌های جلو لیز می‌خورند و چسبندگی کافی به زمین ندارند، و یا در حین حرکت برای کنترل پایداری خودرو نیاز به تقسیم نیروی موتور بین چرخ ها وجود دارد، قدرت به چرخ‌های عقب نیز منتقل می‌شود. اطلاعات گرافیکی صفحه‌نمایش داشبورد خودرو دقیقاً به شما نشان می‌دهد که قدرت موتور به کدام چرخ‌ها منتقل می‌شود. با فشردن دکمه‌ای می‌توانید قدرت را به هر چهار چرخ به‌طور دائمی منتقل کنید و خودرو را در حالت 4 چرخ محرک دائمی قفل کنید. 


این حالت بیشتر در سرعت‌های زیر 40 کیلومتر در ساعت کاربرد دارد و در صورتی که سرعت شما از 40 کیلومتر تجاوز کند، قفل به‌صورت خودکار باز می‌شود. با قفل شدن دیفرانسیل، این خودرو به یک شاسی‌بلند خشن و جسور تبدیل می‌شود و در سرعت‌های بالا، با باز شدن قفل، این خودرو سواری نرمی مشابه یک سواری استیشن ارایه می‌دهد. 

بنابراين این خودرو می‌تواند گزینه خوبی برای آفرود باشد. سیستم‌های مدیریت الکترونیکی هوشمند بکار رفته در این خودرو می تواند در سراشیبی و سربالایی‌های تند، خودرو را به‌خوبی مهار کند و راننده برای راه انداختن خودرو نیاز به هیچ تلاش خاصی نخواهد داشت. خودرو با هوشمندی می‌تواند خود را در شیب‌های تند مهار کرده و حرکت خود را به نرمی آغاز کند. اکس‌تریل همچنین ترمز موتوری بسیار خوبی برای مسیر‌های سراشیبی دارد. گزینه‌ای که بسیاری از شاسی‌بلندهای دنده ‌اتوماتیک شهری به مشتریانشان ارائه نمی‌دهند.
 
يکی از ويژگی‌های برجسته این خودرو خانوادگی، ایمنی بسیار بالای آن باشد. این خودرو از سیستم کنترل پایداری، 6 کیسه هوا و... بهره می‌برد. اما ايمنی این خودرو، فراتر از این‌هاست. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با سایر نیسان‌هایی که تاکنون در ایران دیده‌اید، مجموعه‌ای به نام «سپر ایمنی» است. سپر ایمنی، مجموعه‌ای از سیستم‌ها، سنسورها، هشداردهنده‌ها و عملگرهاست که به‌صورت فعال، ایمنی خودرو را رصد می‌کنند. با حضور این سیستم‌ها، شاید تصادف کردن با اکس‌تریل سخت می‌شود. 

صندلی‌های ایکس تریل بسیار راحت، بزرگ و عریض هستند و حسی مانند نشستن روی مبل منزل را به سرنشینان می‌دهند. تکیه‌گاه آرنج روی در و قسمت بالای محفظه کنسول وسط با پوششی مناسب، می‌توانند راحتی سرنشینان را تضمین کنند.

این خودرو سنسوری برای کاهش فشار باد لاستیک دارد؛ فرمان خودرو، نسبت به سرعت حساس است و در سرعت‌های بالا از حرکات تند و ناگهانی پیشگیری می‌کند. مجموعه این امکانات در کنار صندلی گرم‌کن، صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی، دریچه هوای مستقل برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 محور و صندلی شاگرد در 4 محور، کلید هوشمند، سقف پانارومیک، شیشه‌های عقب دودی، و رینگ‌های 18 اینچی، باعث می‌شوند تا خواسته هیچ خریداری بی‌پاسخ نمانده باشد. 

با توجه به مشخصات فوق، کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که ورود قريب‌الوقوع اين SUV قدرتمند به بازار ايران، شرايط موجود بازار را به شدت تغيير خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر