بازدید 50255

شش میلیارد کوته‏فکر در نگاه رئیس‏جمهور

مهدی خرم‏دل
کد خبر: ۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳ 19 September 2009
معارفه رئیس جدید دستگاه ورزش کشور و تودیع نفر پیشین با صحبت‏هایی همراه بود که از عمق وجود هر چهره آگاه و دلسوزی را برای منافع ایران در این حوزه تاثیرگذار در سطوح ملی و فراملی می‏سوزاند.

رئیس دولت دهم که علی‏الظاهر فراموش کرده بود جایزه‏ای بالغ بر صد میلیون‏تومان برای قهرمانان ایرانی المپیک 2008 پکن در نظر گرفته بود، عنوان کرد: "عده ای گفتند که در المپیک نتیجه نگرفته‏ایم اما به نظر بنده ما در المپیک نتیجه خوبی را گرفتیم چرا که بیشترین سهمیه را برای حضور در المپیک کسب کردیم که این خود یک نوع پیروزی بود. بالاخره همه کشورها در المپیک برای پیروزی حاضر می شوند... گرفتن مدال در المپیک ظاهر قضیه است و این مربوط به آدم های کوته فکر است که فکر می کنند حتما باید مدال هم کسب شود البته مدال های کسب شده از سوی ورزشکاران کشورمان در دوره آقای علی آبادی از 950 به 1530 مدال رسیده است."

این گفته‏ها به قدری بار معنایی سنگینی داشت که چنین تصوری را به وجود آورد شاید رئیس‏جمهور از مشاور ورزشی بی‏بهره بوده که چنین تعابیری را برای سکوهای المپیک و عملکرد چهار سال گذشته ورزش به کار برده است اما از این حیث که شاید مشاوره‏های ناصحیح باعث شده، رئیس‏جمهور به این نتیجه رسیده است که در المپیک ایران خوش درخشید یا موفق ظاهر شد، نگارنده آقای احمدی‏نژاد را به توجه به چند نکته جلب می‏کند.

ابتدایی‏ترین و ساده‏ترین بحث آنکه به گواه بخش اعظمی از دلسوزان، کارشناسان و جمع کثیری از آنهایی که نزد جامعه ورزش دارای بار فنی و سوابق مشخص مدیریتی هستند، ورزش در چهار سال اخیر حال و روز خوشی را نه در فوتبال که در اکثریت ورزش‏های مدال‏آوری سپری نکرد و این واقعیت پس از بازیهای آسیایی دوحه، آهسته آهسته نمود عینی پیدا کرد و با ابراز نگرانی مداوم خاک‏خورده‏های ورزش همراه شد، لکن دریغ که ورزش برای عده‏ای فضایی برای گرفتن تصاویر یادگاری بود و گفته‏ها تا زمین خوردن ورزش ایران در صحنه المپیک و سپس جام‏جهانی استماع نشد و پس از آن نیز این گفته‏ها به واسطه آنکه با منافع همخوانی نداشت، نادیده انگاشته شد.

جایگاه کارشناسی در ماه‏های پیاپی که می‏آمد و می‏رفت نزد مدیران ورزش همین بود و شخصاً چه توصیه‏هایی در بدو ورود و حین حضور این مدیران انجام دادم که دریغ از عمل به کوچک‏ترین آنها و افسوس که سر بسیاری از این مدیران به واسطه عدم توجه به توصیه‏های مشفقانه و روحیات انضمام یافته به لجبازی به سنگ خورد لکن ضررش بیش از کرسی‏ای که از چنگ ایشان درآمده بود، به اهالی ورزش رسید که با هر شکست در عزای فاصله‏گرفتن مردم از فضای ورزش، خون گریه می‏کردند.

آقای احمدی‏نژاد؛ فاصله گرفتن مردم از ورزش و میادین ورزشی که به منزله فاصله گرفتن ایشان از سلامت و نشاط است، ساده‏ترین محصول عدم مدال‏آوری در میادین بزرگ جهانی و المپیک مورد ارزیابی قرار می‏گیرد، کما اینکه با گرفتن یک نشان زرین المپیک در رشته تکواندو، خیل علاقمندان این رشته پربرخورد دوچندان می‏شود و همین مردم که امروز با تربیت بدنی قهری نصفه و نیمه کرده‏اند، را کنار شیاپ‏چانگ می‏نشاند.

به واقع سالیانه چند صد میلیارد تومان در بخش‏‎های مختلف ورزش هزینه می‏شود تا مردمی که بخشی از ایشان از مشکلات معیشتی و حتی فقدان نیازهای اولیه رنج می‏برند، دقایق یا ساعاتی را بی‏دغدغه با نشاط به تماشای ورزش سپری کنند و یا طبقه عیانشان نیز لباس ورزش به تن کنند و در مجموعه‏های دولتی شمال شهر، به ورزش‏هایی بپردازند که امثال نگارنده علی‏رغم سطح درآمد قابل قبول، فرصت مشاهده‏شان را نیز ندارد.

شاید حرف شما هم همین بوده است؛ هنگامی که هنوز در ورزش عدالت برقرار نیست و برای پیاده‏روی در محوطه یک مجموعه ورزشی باید بالغ بر صدهزار تومان پرداخت کرد و زمانی که برخی نوجوانان این مملکت با آه ورزش کردن هم‏سن و سالانشان را نظاره می‏کنند، چگونه باید از مدال‏آوری در المپیک سخن به میان آورد؟

راستی در چهار سال اخیر برای عدالت‏گستری در ورزش چه حرکت گسترده‏ای جز توسعه اماکن ورزشی انجام شد؟ اگر مشکل تبعیض در ورزش توسعه اماکن ورزشی بود، چرا هیچ اتفاقی در کاهش این فاصله‏ها نیافتاده و نه تنها این ارقام کاهش پیدا نکرده، بلکه شاهد افزایش قابل توجه دریافتی از مردم هستیم و این اتفاق آیا جز چنین تعبیری القاء می‏کند که سلامت و نشاط نیز صرفاً متعلق به طبقه مرفه است؟

با این حال چنین اختلاف طبقاتی در ورزش نیز نمی‏توان گفته‏هایتان را توجیه کند، چرا که در هنگامه جنگ تحمیلی نیز المپیک فرصتی نبود که از دست برود و اگرچه نتایج قابل قبول نبود اما قطعاً در صورتی که سنگرها را هر قشری از جمله ورزشی‏ها پر نکرده بودند، از نتایجی که سال اخیر در بازیهای المپیک حاصل آمد، به مدد غیرت ایرانی ورزشکاران موفق‏تر ظاهر می‏شدیم.

غیرت این بار اما یک تنه به فریادمان نرسید و تک‏ستاره‏ها نیز کم‏فروغ ظاهر شدند تا چند صدمیلیون به نفع ورزش گردیده و کمتر جایزه به قهرمانان المپیک از سوی حضرتعالی اهداء شود. طرح این پرسش نیز مغفول نماند که اگر ضرورت مدال‏آوری در المپیک مورد توجه نبود و باطن قضیه موضوع دیگری است، انگیزه چهل میلیارد هزینه ظرف چهار سال برای تدارک تیم‏های ورزشی و جایزه صد میلیون تومانی برای هر مرد طلایی ایران در المپیک چه بود؟

به هر حال ایران در این عرصه همچون دوره‏های گذشته شرکت کرده بود و با کاروانی که برخلاف اظهارات‏تان با بیشترین سهمیه راهی این رویداد نشده بود و تنها تیم ملی بسکتبال و چند ورزشکار دیگر بیش از ادوار پیشین همراهی‏اش می‏کردند و اگر مدالی نیز به دست نمی‏آورد، ماموریتش را انجام داده بود. با این تفاسیر باید با اشخاصی که این چند ده میلیارد را با هدف هیچ و پوچ که مدال‏آوری در المپیک است هزینه کرده‏اند، برخوردی قانونی داشته باشید و آنانی که اینچنین بیت‏المال را به باد فنا داده‏اند تا ایران در این عرصه ناکام بماند را به دستگاه قضا بسپارید.

آقای دکتر؛ بیش از این حاشیه رفتن جایز نیست و از این جهت به یک باره راس مطالب‏تان را مورد اشاره قرار می‏دهم. قهرمانی از پایین‏ترین سطح تا بالاترین سطح بخواهید یا نخواهید یک ارزش است و المپیک نه برای قهرمانان که برای بخش اعظمی از مردم جهان یک فرصت برای یافتن اسطوره‏هایی ارزشمند که با آنها روز را شب کنند؛ از مردم گرسنه و قانع به حداقل‏ آفریقا که دونده‏های چابک‏شان برای کودکان نحیف الگو می‏مانند تا مردم دموکراسی‏خواه و متوقع آمریکا که شناگرانشان را در جامعه‏ای که الگو مفهوم متفاوتی با آنچه نزد من و شما وجود دارد، به عنوان الگو برمی‏گزینند و کوچک‏ترین بی‏اخلاقی را از سوی اسطوره‏شان برنمی‏تابند.

شاید زندگانی تاثیربرانگیز دکتر حسابی را بسیاری از مردم ایران آنچنان نشناسند اما هفده دی ‏ماه با تختی برای کمتر کسی می‏تواند در ایران معنا و مفهومی همچون غم از دست رفتن یک پهلوان را نداشته باشد و این از آن جهت نیست که ملت‏مان همچون سایر ملل جهان برای ورزش بیش از علم و فرهنگ ارزش قائل باشند، بلکه از آن منظر توجهات اینچنین به وفور مشهود است که همزادپنداری عجیبی میان عموم مردم و قهرمانان ورزش وجود دارد.

تقویت روحیه امید ثمره همین همزادپنداری میان عوام و قهرمانان است و به عبارت ساده‏تر بسیاری از اقشار مردم با مشاهده شکستن مرزهای زمانی و مکانی بر خودباوری‏شان افزوده می‏شود و حال اگر آن قهرمان از جنس ملت ایران باشد، این غرور ملی است که در سطح جامعه پدیدار شده و بسیاری از خلاء‏ها و کم‏کاری‏ها را در حوزه‏های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی برای مدت زمانی نزد افکار عمومی کمرنگ می‏سازد.

المپیک بهترین و بزرگ‏ترین میدان برای دستیابی به این هدف است که شش میلیارد و چند صد میلیون نفر از مردم 205 کشور جهان نمایندگانشان را در این عرصه نظاره می‏کنند و مردم ایران نیز چنین کردند اما ناکامی در پی ناکامی حاصلی بود که نصیب‏شان شد و با آه و حسرت به افتخارآفرینی قهرمانان سایر ملل غبطه خوردند و شادی سایرین را به نظاره نشستند.

در این فضا بود که حتی تندروترین اهالی افغانستان نیز از مدال‏آوری نماینده‏ای از این کشور خرسند شدند، چرا که می‏توانستند بیان کنند که یک افغانی نیز می‏تواند با حداقل‏ها در رویارویی با قدرت‏هایی که آخرین تکنولوژیهای علمی را در ورزش به کار بسته‏اند، موفقیت کسب کند و فعل توانستن را به عنوان نماینده ملتش صرف نماید اما در ایران چه گفتند جز اینکه مدال‏آوری در المپیک هدف اصلی نیست؟



آقای رئیس‏ جمهور؛ آنچه راقم این سطور از نگاه‏تان استنباط کرد، آن است که لزوم مدال‏آوری و توقعی برای تحصیل قطعی موفقیت  در این عرصه داشتن، یک کوته‏نظری است که اگر این استدلال از لسان حضرتعالی خارج شده باشد، باید متذکر شوم با توجه به آنکه اکثریت ملل با جدیت سکوهای المپیک را از قهرمانانشان طلب می‏کنند، شاید بالغ بر شش میلیارد کوته‏فکر در جهان وجود داشته باشد!

بپذیرید یک مدال المپیک تاثیرگذاری به مراتب عمیق‏تری از هزار و چند صد مدالی که بخشی از آنها نیز در رویدادهای کم‏اعتبار حاصل آمده نزد جامعه جهانی و از آن پراهمیت‏تر مردم ایران دارد. رسانه‏های جهان و حتی رسانه‏های منتقد دولت شاید بتوانند هر دستاوردی را در هر عرصه‏ای زیرسوال ببرند اما با سکوهای المپیک کاری نمی‏توانند انجام دهند.

بر این اساس انتظار می‏رود، فرصت‏های از دست رفته در چهار سال اخیر را با کم‏ارزش خواندن این فرصت‏ها نادیده نگرفت تا اینچنین طرز تلقی نزد افکار عمومی پدیدار نشود که چون دولت نهم در حوزه ورزش علی‏الخصوص در زمینه صعود به جام‏جهانی و مدال‏آوری در المپیک ناموفق بوده، برخلاف منویات مقام معظم رهبری، جایگاه والای قهرمانی در این میدان که هنگامه سنجش وزن عصاره ورزش ملل است، زیر سوال می‏برد.

دبیر سرویس ورزشی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بسیار متشکرم از مسئولین واقعا مسئول سایت بازتاب که حقایق رو میگن
babaaaa, in chiza adiee , khabare jadid chieee..!!
در نتیجه مایکل فلپس قهرمان شنای جهان کوته فکر ترین و ایضا
کودن ترین موجود جهان است. زیرا ۸ مدال طلا کسب کرد.
استغفرالله مشاور ؟
خوشا به حال اون شش بیلیون که احمقی بعضی‏ها، آنها را چون خود نمیداند.
خاك عالم بر سر ما
وقتی شماها قضیه را یک طرفه بیان کنید و دائما تعداد مدال ها را بزرگ کنید، مشخص است که از آن طرف هم رئیس جمهور، قضیه سهمیه گرفتن ها را بزرگ می کند (که البته واقعا هم کار بزرگی است)
پس خیلی متعجب نشوید؛ چون هر کس در زمینه ای که به سودش است حرف می زند و همان طور که شما هزاران موفقیت، نظیر افزایش تعداد سهمیه ها، مدال آوری در رشته های جدید و . . . را نادیده می گیرد و با عدم موفقیت یک فدراسیون (فدراسیون کشتی) در المپیک، قضیه را حاد می کنید و بدون توجه به زیرساخت هایی که قبلا باید ساخته می شدند و دولت های پیش نساختند، این دولت را محکوم می کنید؛ باید چنین جوابی هم در پاسخ به شما گفته شود.
هر موقع شما یاد گرفتید، همه واقعیت را بگویید و موفقیت های متعدد و زیرساخت های بوجود آمده فوق العاده را بگویید و ناکامی یک فدراسیون را به کل ورزش تعمیم ندهید، آن موقع به خودتان اجازه دهید تا فکر کنید که نظرتان ارزشی دارد.
,واقعا واسه نویسنده این متن متاسفم......
اینقدر به این بدبخت گیر ندین بزارید کارشو انجام بده
تابناک عزیزم بخاطر این دقت نظرته که دوست دارم
تازگیها انگار تابناک شده سایت جوک ! واقعا متاسف هستم از این کشوری که روزی آرزوی مردن در راهش را داشتم
دید دکتر احمدی نژاد کاملا صحیح و عمقی است ! شما و بقیه که فقط بلدند هر چیز مثبتی رو منفی ببینن بهتون بر خورده!
ایشالله تو المپیک بعدی مدالم می آریم تا خیالتون راحت شه!
مهم کار ریشه ای در ورزشه که انصافا انجام شده!! میگید نه صبر کنید تا المپیک 2010 لندن !
نیش عقرب نه ز سر کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است
یارو اینقدر خوب بود که کدخدا هم تو ده راهش نداد
دلت خوشه برادر. ایشان را ازین مناقب فراوان است.
دیگه چیزی نیست گیر بدید. بابا آدم باشید. اگه واقعا مردید برید به اون موسوی و کروبی بی پدرو مادر گیر بدید که جوونهای مردم رو به فنا دادن.
می خندیم همه با هم
به خودمون با این دم و دسگامون
درود بر شما!
نثر عالی!
موفق باشید.
حرفات قشنگه ودردجامعه ورزشی ماست اما این همه دلسوزبه مسائل گوناگون کشور تا اززوال وقعرنجات دهند اما دریغاکو گوش شنوا. آن کس که نداند و نداند که نداند...
عمق فاجعه در مدیریت خرد و کلان کشور زمانی هویدا می شود که رییس سازمان تربیت بدنی با آن کارنامه درخشانش !!! به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو !!! به مجلس معرفی می شود. حال آن کجا و این کجا ... و حال پیدا کنید جایگاه تخصص را در این کشور !
afarin
یعنی واقعا این حرف های رئیس جمهور یک کشور هست!!!؟
توی مطلبتون گفتید نشاط...جدی من نمیدونم چیه..مدام میگن جامعه پر از نشاطه ....این نشاط که میگن کجاهاست؟!!!!!
اقامهدی دمت گرم.
سلام
احتمالا ایشان مدال هایی را که در المپیاد ایرانیان توزیع کرده اند جزء مدال ها محاسبه نموده اند.
احسنت! عالی بود
ای آقا دریغ از گوش شنوا !!
احسنت. در موارد زیادی از ایشان اظهار نظر های غیر کارشناسانه دیده میشود!!
سلام
من کاری به مطالب بالا ندارم و فقط میخواستم خواهش کنم یک نفر ویراستار استخدام کنید تا اینقدر غلط املایی در مطالب در کل سایت مشاهده نشود
يعني روزي فرا خواهد رسيد كه كلماتي مثل كوته فكر، مزدور، نوكر، ... از ادبيات رئيس جمهور اين كشور حذف شود؟
ای ول دستتون درد نکنه!
فکر کنم مردم ایران دیگه دارند ناامیدانه عادت می کنند
کجا ما موفق بودم المپیک قبلی فاجعه ای در تاریخ ورزش ایران بود
کارشناس ارشد نیاز به مشاور ندارد
جهت اطلاع آقاي احمدي نژاد ،بارها از زبان مقام معظم رهبري شنيده ايم كه ايشان تاكيد كرده اند كه قهرمانان سعي كنندتا بر سكوهاي قهرماني جهان بايستند تا با بالا بردن پرچم جمهوري اسلامي ايران ،نام كشورمان در جهان به اهتزاز در آيد.
Tanx.......... aali bood
شما که میدانید گوش شنوایی وجود ندارد چرا "فک" قلم خود را ببه درد می اورید. البته احساس وظیفه اتان و عمل به اعتقادتان جای تقدیر دارد.  
این رئیس جمهور ما همه چیز می داند ولی ما نمی دانیم
ما تو در المپیک خیلی خوب در دنیا درخشیدیم.

اسنادش هم هست !!!؟
آقای احمدی نژاد اگر کسب مدال طلا یا هر مدال دیگری ظاهر قضیه است لطفا بفرمایید باطن قضیه چیست؟؟
نکند باطن قضیه محکوم کردن رژیم غاصب اسراییل در المپیک است؟؟
بخدا این احمدی نژاد راست میگه آدم میاد 4 سال وقت میزاره برای یک مدال 100 گرمی اگر بیان تو دولت ایشان کامیون کامیون طلا میبرن پس قبوت کردین این نابغه بشریت از ابتدای خلغت تا بحال بیربط نگفته
ايشان كار شناس همه چيز هستند چطور شده ؟
مگر 25 سال قبل ما قهرمان جهان بوديم كه حالا نيستيم تا زمانيكه مافياي سرطاني بر ورزش ما سلطه دارند همين است احمدي نژاد 100 سال بايد با آنها مبارزه كند تا شايد رشد كلي در ورزش داشته باشيم بخدا حيف است اين همه استعداد در كشور وجود دارد
اما امكانات و كزينش فقط دست عدهاي خاص باشد بايد ميدان رقابت براي همه يكسان باشد كمي روي اين مسئله فكر كنيد
با ادبيات رئيس جمهور از قبل آشنا هستيم. چند روز بعد هم شما را توبيخ ميكنند به خاطر كج نمايي و كوته فكري مطبوعاتي؟؟!!
آقا من یک سوال دارم.
تو کوچه و بازار ، تو تاکسی و اتوبوس ، تو دانشگاه و مدرسه ، تو شهر و دهات همه و همه از دکتر ناراضی و در هال بدگوئی هستند این هم از آخرین نظرات پبر فیض ایشون در ارتباط با المپیک
پس چه طوری این آقا 29 میلیون رای آورده؟؟؟؟؟
اصلاً شورای نگهبان چه طوری صلاحیت ایشون رو با این همه کم کاری ، عدم رعایت قانون در عرصه های مختلف وووو تائید کرده؟؟
یکی جواب منو بده ...
شما فكر مي كنيد رئيس جمهور محترم فرصت مطالعه اين اراجيف! را دارند! آب در هاون نكوبيد و براي ظهور آقا(عج) دعا كنيم. يا علي(ع)
بياييد ببينيد تيم رده پايين شاهين بوشهر با يك تساوي برابر پيروزي تهران چه شوري در بوشهر بوجود آورد. اونوقت همه افسوس نرفتن تيم ملي به جام جهاني رو آنهم در شرايط كنوني جامعه رو بيش از پيش مي خوريم.
سعيد-بوشهر
باز هم سخنان گهربار!!!!!!!!!
به ایشان توصیه می کنم که نمرات کارنامه های تحصیلی و آزمون کنکور و رتبه بندی آن را نیز حذف کنند.ظاهرا برای ایشان اصلا ملاک فقط نظر خودشان است نه چیز دیگر!!!!!
انتساب اقاي علي ابادي ، بي هيچ پيشينه ورزشي ( و شايد مديريتي در چنين سطحي ) يك اشتباه در اداره كشور و ورزش كشور بود و توجيهات اقاي احمدي نژاد ، انسان را به ياد ان جمله مي اندازد كه "" اگر براي يك اشتباه هزار دليل بياوريد ميشود هزارو يك اشتباه "" .. اميدورام اين جمله سرلوحه همه ما در هر پست و مقامي قرار گيرد .. انشالله
من از صحبت رییس جمهور چنین معنایی را برداشت نکردم. خود ایشان هم قطعا چنین نظری که شما می گویید ندارند.
تابناک از دل مردم سخن گفت.مردمی که در راهپیماییها نمیتوانند حرف خود را بزنند.بسیار تذکر بجایی بود.
از چنین کارشناسان ارشدی ، باید همین نظرات نیز استخراج گردد . وای به حال آینده ی ورزش این کشور !!
بعله.......که این طور
جالب است در این دولت همه چیز پیروزی است و بهتر از سی سال گذشته است
اي خدا كله امان را به كجا بكوبيم؟
پاسخ نگارنده محترم بسیار جهت گیرانه است. متاسفانه
واقعا جای تعجبه البته نه از اقای رییس جمهور بلکه از شما و نویسنده به اصطلاح منصف!!کار به جایی رسیده که هر کس به خودش اجازه میده کارهای رییس جمهور و گفته های وی را زیر سیوال ببره. اگر به این جماعت رو بدی حتی حرف علماورهبری را هم .....اخه خدا پدر بیامرز منظور رییس جمهر اینه که تو گفتی؟یا اینکه نباید رقابت المپیک فقط از زاویه گرفتن مدال نگاه کرد.ظاهرا عده ای نق بزن حدوحریم نمیشناسن
من که نفهمیدم نگرفتن مدال چه ربطی به دور شدن مردم از ورزش داره
ببین تابناکی جان باز امدی و نسازی در تورنومنتهای که جزء ایران و افغانستان و نهایتاً تاجیکستان کشور دیگری حضور نداشت ما نزدیک به 1500 مدال گرفتیم.فوتبال که 4تا تیم باشگاهی با هم قهرمان مشترک اسیا شدن تیم ملی که در جهان اول شد و در رده بندی شونصد اره شونصد پله صعود داشتیم.من شمارو دوست دارم تابناکی جان حالا بگم می خوای بگم میگما؟؟؟
خوشم مياد احمدي نژاد هر چي دلش بخواد ميگه و هيچكس جرات اعتراض و برخورد نداره ! اقتدار به اين ميگن !

اگه خاتمي سر سوزن اقتدار او را داشت ايران بهشت بود !
كلا گرفتن مدال كار زشتي است . نوعي بت پرستي است ! نشانه حماقت است و ما به فضل الهي در دوره آقاي علي آبادي ميزان مدالهايمان دو برابر شده ولي اين به اين معني نيست كه حماقتمان دوبرابر شده . اين يعني ما براي ورزش همه عالم برنامه داريم و آن را مديريت ميكنيم . و من خودم در جواني حالتر ميزدم ولي ديگه حال ندارم.
چقدر برداشت بد ميكنيد..تا كي ميخواهيد به اين سياه نماييهاتون ادامه بديد..
احمق كسي است كه ديگران را ...
دنیای وارونه ...
واسه اون دوستی که گفت اقتدار!.....اقتدار یه چیزه کوته فکری یه چیز دیگه است!
بابا خجالت بکشید مگه نمی دونید احمدی نژاد چه مقامی است و شما چه شهروند ی؟
کی عمله از شاهنشاه انتقاد می کنه؟
تو اون نظام های سلطه هر کسی در هر مقامی منتقد داره نه در این بهشت.
قابل توجه حسین زضازاده . رفیق شفیق اقای رئیس جمهور
« قل کل یعمل علی شاکلته .»
اصلا كي گفته ما تو المپيك مدال نياورديم؟ ها؟
مدال آورديم مداركش هم موجوده
دورود بر دکتر
به شتر گفتندگردنت كجه.گفت كجاي بدن من صافه.....!
برادر محترم،مگه رِئیس جمهور چه شخصیت مهمیه که کسی حق انتقاد اون رو نداره اونم یکی مثل شما،من و بقیه ی مردمه مخصوصا این رئیس جمهور که بیش از همه خود را از مردم وخادم اونها میدونه!!!شماها حتما مجبور نیستید جواب هرچیزی رو بدید از قدیم گفتند یکی بگو دو تا بشنو!در ضمن حرف حق(سخنان منتقد) جواب نداره............
آقای ریس جمهور سخنران خوبی نیست . اما مرد بدی هم نیست باور کنید از اکثر دولتمردان دیگر بهتر است
در یک محاسبه کلان چین آمریکا روسیه کوته فکر ترین. افغانستان بورکینافاسو گینه بیسایو بلند فکر ترین.
بعد ها معلوم میشود که ورزش ایران و این غده سرطانی و معاشها و درامدهی میلیاردی غیر متجانس با زندگی مردم و نمو یکباره این نوع شکل دهی فوق العاده غیر عادلانه که کاملا سرطانی شد همراه و عامل خیزش ملت شد و نه غیر این بود اصل جرقه
بسیارخوب
چرا اين طرفداران احمدي نژادبه جيا جواب منطقي دادن فحش مي دن . البته اين جماعت به نظر مير سد ادبياتي غير از اين بلد نيستند.
تابناک بگم؟بگم؟؟؟؟؟؟؟
با تشكر از نگارنده متن بايد بگويم بيانات دكتر احمدي نژاد در حد بيان و رد مسوليت است چون اين عارضه كه از بخشهاي مختلف جامعه به ورزش هم نفوذ كرده نياز به اصلاح اساسي دارد و حتما" نبايد در يك حادثه هواپيما مشكلات برملا شود بلكه اين در سيتمهاي نظارتي و اجرائيست است كه مسولين آن كاملا" قابل شناسائي هستند بايد گفت به عمل كار برآيد و اگر ميدانيم و ميدانستيم چرا حالا؟.........
مخاطب من اون كاربريه كه به موسوي و خاتمي فحش داده:
از كوزه همان تراود كه در اوست.
خلایق هرچی لایق
تا مثل ما تو این مملکت زندگی میکنه باید جلو چشممون بگن ماست سیاه است
آغا گیر دادن چیز خوبیه بخصوص به رئیس
من که حال می کنم. این علی بابا که هیچی برا ورزش ما نیاوردای ...عالم به سرش.
هيچ بقالي نميگه ماست من ترشه،اگه ايشون جسارت اعتراف به اشتباهاتشون رو داشتند وضع ما خيلي بهتر از اين بود،ولي دريغ...
به اون آقا یا خانمی که گفته "اگر گرفتن مدال هدف بود پورياي ولي قطعا از رقيب خود شكست نمي خورد هدف از ورزش و روح ورزش جوانمردي است نه مدال و ... چون كه صد آيد نود هم پيش ماست."
نه عزیزم. خودت رو به اون راه نزن. نگفتیم فقط کسب مدال اصله ولی کسب مدال در المپیک ضروریه. در المپیک کسی می تونه سجده بزنه وسط میدون و جهان این حرکت اخلاقی اش رو نگاه کنه که مدال بگیره تا تو دوربین های جهان تصویرش ثبت بشه و این چند میلیارد احمق ببنشش. حالا دیدی چرا کسب مدال المپیک ضروریه؟
به آن فردي كه نوشته به موسوي وكروبي بي پدرومادرگيربدهندمي گويم بروادب يادبگيربي ادب
این از نتایج سحر است
شمام وعضتون بد خرابه ها تابناک جان.
از یک حرف 1000 مدل میشه برداشت کرد.
چرا برداشت منفی مسخره خودتونو به خورد مردم میدین و اجازه فکر کردنو میگیرین؟؟
اگه قراره تحلیل کنین همه نوع برداشتی رو که میشه از یه حرف کرد رو بنویسید و لگه میخاین مردم قضاوت کنند دیگه تحلیل شما دو زار نمی ارزه فقط خبرشو بزارین.
این کارتون خیلی مسخرست.
آقای دکتر خودشان تو همه زمینه ها کارشناس و متخصص هستند فلذا نیازی به مشاور و اینجور مناصب کشک و بیخود نیازی ندارند!
اگر گرفتن مدال هدف بود پورياي ولي قطعا از رقيب خود شكست نمي خورد هدف از ورزش و روح ورزش جوانمردي است نه مدال و ...
چون كه صد آيد نود هم پيش ماست.
در جواب اون آقايي كه گفته دكتر چي جوري 29ميليون رأي آورده بگم كه:
كسي كه صداش بلندتره ممكنه زورش بيشتر نباشه
واقعاً براتون متأسفم. اینقدر انتقاد کنید تا انتقاددان شما پاره شود!!
لازم نيست هر هتاكي و نظر بي ادبانه اي چه در مورد احمدي نژاد چه در مورد موسوي يا كروبي را درج كنيد لطفا دقت كنيد
معلوم شدكي كوته فكراست احسنت به اين رييس جمهور
پس هر چند سال یه عالم آدم احمق جمع میشن دور هم که یه عالم کارهای احمقانه انجام بدن!راست میگن رییس جمهور!چیکار به مدال دارین!اینقد نچسبین به ظواهر!چند تا مدال طلا و نقره و برنز المپیک تو کارنامه زندگی یه ورزشکار وقت تلف کردنه!والا!
اگر واقعاً ورزش موفق بود چرا رئیسش عوض شد؟ با این همه موفقیت رئیس جمهور محترم باید می گذاشت این رئیس موفق به کارهای بزرگش ادامه بده به خصوص در رشته های فوتبال ، کشتی ، قایق رانی و وزنه برداری.
ممنونم تابناک
یک نفر به این نویسنده توضیح بده آخه نابغه تو اگر منظورت هزینه باشگاه انقلابه و حضور آحاد مردم در این باشگاه رو نشونه عدالت می دونی خوب نادانی....عزیزم می خوای بگیم رستوران نایب رو ببندن، ماشین بنز وارد کشور نشه، کسی ساعت رادو دستش نکنه که عدالت رعایت بشه؟ متفکر عدالت این نیست که همه سوار بنز بشن، عدالت اینه که در ازای اینکه یکسری بنز سوارن اتوبوسی هم باشه که ما رو به مقصد برسونه
اون آقایی که بنز رو با مجموعه ورزشی انقلاب مقایشه کرده، خیلی ... تشریف داره و ملت رو یک چیزی فرض کرده. عزیز دلم مجموعه ورزشی انقلاب دولتیه و این یعنی نباید پول خون باباش رو بگیره. مجموعه خصوصی نیست که هر چی دلش می خواد بگیره. بعد هم قیاس بنز و اتوبوس راجع بهش صادق نیست. ما فقط یک زمین گلف داریم و کسی که نتونه بره انقلاب، جای دیگه نمی تونه بره. اوکی؟
پس یعنی فقط همون بنز سوارا می تونن برن. اتوبوس سوار رو راه هم نمیدن. چرا باید یک مجموعه دولتی اینجوری باشه؟
درود بر احمدي نژاد قهرمان- دشمناش هم منكوب بشن
چرا حقیقتهای شیرین به کام بعضی نظر تنگها خوش آیند نیست ؟
چرا بضی فکر میکنند همه مردم ایرا ن پهناور و دانا همان روستائیان محترم کهنسال هستند که با با گرفتن یک هدیه نا قابل با همان لطف پاکشان میخواهند جبران محبت کنند؟
با شما نا آگاهان و ناآشنایان باا فکار جوانان ایران بزرگ هستم که فکر میکنید حرف زدن ونوشتن حقایق منصفانه نیست.
یا به قول نویسنده بالا مگر فلانی کیست که نمیتوان از آن انتقاد کرد .
انصاف بسيار خوبه روز قدس اقاي فلان وفلان با اون افتضاح ميان به همه چيز توهين ميكنند جيك نميزنيد بعد مسائل دست چندم رو اينطوري ميزارين زير ذره بين! احسنت!بر اين دلسوزي! واين تيتر كه نشون دهنده عمق سوختنتون!
جون ننه جون كروبي گير نده يه چيز كوچيك اينقدر بزرگ نكن . مدال ولش درد اصلي بگو
از این به بعد دیگر هیچ نظری ندارم! همتون عین همید، فکر کردم آدرس رو درست اومدم ولی اشتباه کردم....
یا حق...
مرد باشید دقیقاً منظورشو بگید نه برداشتتونو آقایون سبزه قبا............
احمدي نژاد: من اين سخنان را تكذيب مي كنم. من نگفته ام!!!!
بابا اگر اجازه می دادن علی آبادی یه 20سالی زیر ساختهای ورزش ما رو درست میکرد تو چشم انداز 20 ساله حتما قهرمان المپیک میشدیم و از چین و آمریکا بیشتر مدال میگرفتیم ولی این آقای موسوی و خاتمی و ...دارودستشون نمیذارن...به خاطر همین دکتر, علی آبادی رو مستقیم گذاشت وزیر نیرو بشه که مشکل قدرت بدنی و توان ورزشکارا هم حل بشه ولی همه دیدن که آنچنان فضایی تو مجلس برا ایشون فراهم کردن که این موفقیت جهانی از ایران سلب شد...حالا شما هرچی میخوای آب در هاون بکوب!
فقط احمق ها هستند که نمی فهمند شکست مقدمه پیروزی است
وقتی رییس جمهور مملکت اینطوری حرف می زنه معلومه علی آبادی وامثال او هر کاری که دلشون بخواد انجام میدن... چه قدربدبختیم ما جامعه ورزش
نظر اقای احمدی نژاددر باره امار مدال های کسب شده مثل نظرشون در باره
افزایش بنگاههای زود بازده میباشد که فقط ثبت میشوند ولی هیچ وقت به بهره برداری نمیرسند
واسه خودم متاسفم که رئیس جمهور کشورم هنوز تو این کلمات گیر کرده
خدايي نيز هست اگر دين نداري لااقل آزاده مرد باش. مثلا شركت در جام جهاني تنها براي كسب مدال است اگر چنين است تنها بايد كه چند كشور مشهور اروپايي شركت كنند.
بابا!!! چرا نمي فهميد آقاي احمدي نژاد آدم خيلي خيلي خوبيه كارش هم هيچ ايرادي نداره هر حرفي هم كه بزنه درسته... آدم شيد ديگه
در جواب اون آقایی که گفتن آزاده باشید و این حرفا بگم که عزیز من کسب مدال المپیک را که اکثراً انفرادی هست با قهرمانی جام جهانی مقایسه کردن احمقانه است. ما اگه بتونیم از گروهمون تو جام جهانی صعود کینم، مردم راضی هستند و نشاط اجتماعی هم به دست می آمد. کسی از تیم ملی ایران بیش از این توقع نداره ولی از قهرمانای کشتی ایرانکه هی میگیم آقای جهانیم یا دوومیدانی کارا که سالی چند صد میلیون خرج اردو و ... می کنیم یا تکواندو توقع داریم که هر دو قوی تر از قبل عمل کنند و اگر آتن چند تا طلا و نقره و برنز گرفتیم، در پکن چند تا بیشتر بشه، نه اینکه بودجه ورزش ده برابر بشه و چند صد میلیارد بشه، بعد مدالهایی که وقتی ملت میبنن به اسم ایران تموم میشه، شاد میشن، یک سوم بشه. این خیانته. میفهمی؟ کاش خائن را تو هر زمینه ای اعدام می کردن.
هر کسی از سایت شما تعریف کنه نظرش را اول صفحه درج مکنید ولی اگر انتقاد ی داشته باشه فورا سانسور میشه.
با سلام
خدمت آن آقائی که هم به آقای میرحسین و هم به آقای کروبی بی احترامی کردند باید بگم که آقای رئیس جمهور با داشتن طرفداران با اخلاقی مثل شما ورزش که سهله دنیا رو هم مدیریت خواهد کرد . از تابناک هم میخوام با این کامنتها بیشتر به آتش این نفرت نفت بریزد .متشکرم
سلام.واقعا براتون متاسفم.کاش یک روز نشه که بچه هامون به حال ما تاسف بخورن که چه جوری خودمون به جون هم افتادیم و مملکت را راحت میدان بازی کثیف عمال بیگانه کردیم. ترا خدا بیدار شید.
آقاي رئيس جمهور در تمامي زمينه ها كارشناس هستند و نيازي به مشاور ندارند
همه تو دنيا بدن فقط نمي دونم اگه بدن چرا ... ما دارم وضعمون هر روز بد تر ميشه
چگونه است وقتی یکی از قهرمانان روی سکو مدال میرفت بلافاصله همه از بالا تا پایین پیام های رنگین از طریق صدا وسیما می فرستند ؟
ولی این آقا از کلمه کودن و کوته فکر استفاده می کند واقعا باید به خودمان تاسف بخوریم .
لطفا كلمه " بي پدر ومادر" و جملات توهين آميز را از نظريات درج شده حذف كنيد
من آدم کوته فکری هستم و به این کوته فکری افتخار می کنم.
منم موافقم، کوته فکر اونی که میاد توی یه سایت مثل تابناک به عده ای آدم شریف میگه بی پدر و مادر. به خدا ما ایرانیا اینقدرا هم بی فرهنگ نیستیم ......
نظر احمدی نژاد به واقعیت نزدیک تر است!!!
پیشنهاد می کنم برای پائین آمدن سوتی های آقای احمدی نژاد ، ایشان از آقای اوباما تقلید کنند مطمئنا اوضاع مملکت درست خواهد شد
این اولین باری نیست که ایشان بی ترمز صحبت میکنند. خدا به همه ما صبر عطا کند
فقط تشکر از تابناک
متاسفانه این به جز تخریب شخصیت رئیس جمهور کاری دیگری را انجام نداد .
از آقای خرم دل که این مطلب را نوشته ممنونم.
ای بابا! کو گوش شنوا؟ از بعضی کامنت ها می شه فهمید که طرفداراشم مثل خودشن. چقدرهم حرفای بی سرو ته اینو تحویل می گیرن.
ma iraniha ke hich tamame donia be harfhaye aghaye doctor !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ahmady nejad adat kardeand ziad khodetan ra khaste nakonid faghat bayad bekhoda panah bord
این المپیک 2010 کی هست ؟
رضازاده هم جزو کوته فکرهای جامعه ماست که بیش از ده سال خودشو کشت واسه این ملت تا مدال بگیره .شایدم علت انصرافش از المپیک پکن همین نظر آقای احمدی نژاد بوده!!!!!!!!!!!!
از کمالات احمدی نژاد چه عجب؟!
رئیس جمهور یک مملکت نباید طوری حرف بزند که به اصطلاح فرصت طلبها اون رو علیهش استفاده کنن.
هنوز ام کینه انتخاباتو دارین
خاك بر سر ما كه ان شده براي ما بلند نظر
شما با این حاشیه سازی هایی را که برای رئیس جمهور درست می کنید فقط خودتان را آدمی سخیف و کم عقل پیش مردم آزاده و آزاد اندیش هستید
یاشاسین تابناک با این خبرش
aghaye ahmadi nejad be hamin dalile ke be ghole aghaye rezaei foghe takhasos dar hameye zaminehas!
مارادنا را ول کنین قلی رو بگیرن
ان شا الله روزی همه مردم ما کوته فکر بشوند .
کینه چیه؟ حرفو گوش بدین ببینین درست یا غلط چقدر کار دارین ببینین کی گفته کی نگفته. در ضمن اگرم کینه داشته باشیم طبیعیه، چون خووووووب باهامون رفتار شد خووووب
غلط میکنیین عکس اینجوری از رئیس جمهور محبوبمون می زنید
باطن قضيه اينه که بايد فقط ورزش کنيم تا فکرمان دراز شود البته اگر دراز گوش نشويم.
خداوند انسان را آفرید وانسان توجیه را
2010 نشد 2014 .... این قصه سر دراز دارد!!!!!!!!!!
از سایت تابناک بهخاطر خبرهای راست و واقعی بادرنظر نگرفتن گروه خاص تشکر میکنم،مدالهای ما از المپیک قبلی 4 کم شده باید این نکته گفته میشد که رییس دولت دهم مثل سایر سخنرانی ها خود را در راس بهترین کارها و موفق ترین رییسان جمهور کشورها میداند.
اون زماني كه اماكن ورزشي نبود لااقل به عشق يه توپ تو زمين خاكي محلمون ميدويديم و مفتي بازي ميكرديم از صبح تاشب
ولي الان زمين چمن ساختن كه هر جلسه بازي كردنش نفري 10-15 هزار تومن اب ميخوره
اين جورياس كه هيچي نيستيم
برو ببين عربا چجوري التماس مردم ميكنن كه ورزش كنن
جووناي ما هم فكر قهوه خونه و قليونن
خاک بر سر من که ایرانی ام ، من نمیخوام ایرانی باشم.
(( یک کوته فکر خس و خاشاکی))
شما خودتان با اظهار نظری که کرده اید مردم را هدایت کرده اید که چه جوابی بدهند ولی مطمئن هستم مورد نظر آقای احمدی نژاد بی احترامی به شش میلیارد انسان نبوده بهتر است شما هم به جای پرداختن به این چیزهای بیهود گوشه ای از کار راگرفته وبه مشکلات مردم رسیدگی کنید
ما يه دوره مسابقات منچ و مارپله داشتيم با بروبچ محل جايزشم يه مدال پلاستيكي بود . موقع اهداء اون مدال مامورش اومد گفت دارم مدال ها رو سرشماري مي كنم !!!!
کارشناس ارشد همه رشته ها قصد توهین به اکثریت مردم فکور ایران را نداشته بلکه منظور حامیان خودش میباشند.
احتمالانشاط اسم یه جورفست فوده!!!
از احمدی نژاد ایراد نگیرید لطفا بنده خدا توانایش همینه و قصدش خیره ولی نمیدونه چه کار کنه.
حرص نخورید مملکت اتوماتیک داره درست میشه
دلتون مياد در مورد جومونگ اينجوري صحبت كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چقدر ابلهید با این طرز فکرتون به نظرم یکی پول مفت گرفته تا این اراجیف را سر هم کنه . اون طلاهای بی صاحبی که پیدا شده از یکی از بانکهای رفسنجانی دررفته خیالتون راحت . زیاد به ذهنتون فشار نیارید چون پوکتر میشه
ادب مرد به از دولت اوست
واقعا راست گفت چون مدال اشخاصی مثل رضازاده ها هیچ ارزشی برای ملت ندارد
از آقای ترکان بخواهیم راجع به مدال هم یک فکری بکند.
ما در المپیک دهها مدال گرفتیم اسنادش هم هست ! باور ندارید بیائید کهریزک نشونتون بدیم
یعنی چی؟ "گرفتن مدال در المپیک ظاهر قضیه است و این مربوط به آدم های کوته فکر است که فکر می کنند حتما باید مدال هم کسب شود".
پس منم بگم مهم درس خوندنه حالا نمره ام نیاوردم خیالی نیست!!
بابا ورزشکار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟>>>>
این اقا با صحبتهاش خودشو تخریب میکنه
موفق باشی رئیس جمهور محبوب ما.
یک شب اتش در نیستانی فتاد
سوخت چون اشکی که بر جانی فتاد
بیخیال سیاست.... "د" بده ....
از نظر رئيس جمهور محترم ورزش هم مثل تمام چيزاي ديگه در حد عاليه اون يه ذره ضعفي هم كه داره از طرف دشمنه.
من ترجيح مي دم جزو اون 6 ميليارد احمق باشم تا جزو اون نوابغي كه يكيش احمدنژاده!
از میزان تلاش باید تقدیر شود نه اینکه همه را با یک چوب راند اگر ورزشکاری روزبروز تلاش و پیشرفت کرد باید از او قدردانی شود چه او مدال بیاورد یا نیاورد چون همه در حال رقابت تنگاتنگ هستند. اینقدر هم نظردهندگان بخود غره نشوند که ....
جون مادراتون اينقدر اين طفل معصومو اذيتش نكينين گناه داره همين شماهاييد كه باعث مي شيد طفلك ناراحت بشه و از روي عصبانيت يه چيزي از خودش در وكينه
بایدساخت وسوخت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها