بازدید 5146

گزارشی دیگر از کشته شدن رهبر القاعده در لیبی

بر اساس یک گزارش جدید، مختار بلمختار، رهبر الجزایری یک چشم و بدنام شاخه القاعده در شمال آفریقا در حمله‌ هوایی به مخفی‌گاهش در لیبی کشته شده است.
کد خبر: ۶۴۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 29 November 2016

بر اساس یک گزارش جدید، مختار بلمختار، رهبر الجزایری یک چشم و بدنام شاخه القاعده در شمال آفریقا در حمله‌ هوایی به مخفی‌گاهش در لیبی کشته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، طبق یک گزارش جدید مختار بلمختار که از اصلی ترین هم پیمانان القاعده در شمال آفریقا محسوب می‌شود ظاهرا در یک حمله هوایی صورت گرفته توسط جنگنده‌های فرانسوی به مخفیگاهش در لیبی در اوایل ماه جاری میلادی کشته شده است.

طبق این گزارش محلی اختفای بلمختار با کمک عناصر اطلاعاتی آمریکا شناسایی شده و بعد در طی حمله‌ای هدفمند در لیبی کشته شده است.

این در حالی است که در گذشته دست کم دو بار گزارش‌هایی درباره کشته شدن او منتشر شده بود که بعدا غیرواقعی بودن آنها مشخص شد. به عنوان مثال در سال 2013 نیز گزارشی درباره کشته شدن او منتشر شده بود.

مختار بلمختار کسی است که چند سال پیش عامل حمله تروریستی به یک نیروگاه گازی در الجزایر بود که موجب کشته شدن حدود 60 کارگر که شش نفرشان انگلیسی بودند شد.

مقامات لیبیایی چندی پیش اعلام کردند زنی تونسی را دستگیر کرده‌اند که پیش از این با مختار بلمختار ازدواج کرده بوده و به دنبال این دستگیری امیدها برای یافتن مخفیگاه او افزایش یافت. با این حال بعدا یک منبع وابسته به القاعده به رسانه‌های محلی گفت که این زن همسر او نبوده بلکه خواهر او بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار