بازدید 7072

تذکر آیت‌الله مکارم به موکب‌های اربعین

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: دوری از اسراف در برپای موکب‌های اربعین امری ضروری است. نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌مصرف نباشد.
کد خبر: ۶۳۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 08 November 2016
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: دوری از اسراف در برپای موکب‌های اربعین امری ضروری است. نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌مصرف نباشد.
 
به گزارش مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اخیرا برنامه‌های متنوع و خوبی را به مرحله اجرا گذاشته که نشان‌دهنده حرکتی نوین در این سازمان است.

وی افزود: می‌توان اینگونه گفت که سازمان اوقاف به‌ سوی خدمت‌رسانی بیشتر در بهره‌مندی عموم مردم از موقوفات و استفاده فرهنگی از برنامه‌های عزاداری حسینی حرکت می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است جلسات عزاداری حسینی در بقاع متبرکه و دیگر اماکن مقدسه با شکوه فراوان برگزار شوند گفت: در این بین برپایی کلاس‌های تدریس قرائت و تفسیر قرآن هم امری لازم است.

وی ادامه داد: در این زمینه شاهد آسیب‌هایی هستیم از جمله اینکه برخی از افراد روخوانی قرآن و احکام را نمی‌دانند که باید برای آن‌ها کلاس‌های روخوانی قرآن و احکام برگزار شود و بعضی هم به مجالس عزاداری می‌روند، اما با احکام و واجبات الهی آشنا نیستند در حالیکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) فضای خوبی برای آموزش قرآن، احکام و مسائل اخلاقی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش مسائل دینی به اقشار مختلف مردم در پناه بقاع متبرکه یکی از راهکارهای رفع این مشکل است همچنین در مورد جلساتی که زنان در خانه‌ها دارند هم باید به مطالبی که سخنرانان اینگونه مجالس عنوان می‌کنند دقت کافی شود زیرا برخی اوقات مطالب نادرستی در این محافل گفته می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران در جریان پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: دوری از اسراف در برپای موکب‌های اربعین امری ضروری است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از جلوه‌های اسراف عنوان کرد: نباید این موکب‌ها آن‌قدر غذا درست کنند که دیگر قابل‌مصرف نباشد بلکه باید غذاهای اضافی را در مناطق محروم توزیع کرد، برخی از این مناطق از امکانات اولیه زندگی هم محروم هستند.

وی گفت: سازمان اوقاف اداره موقوفاتی را بر عهده دارد که می‌توان عایدات آن را در این مناطق هزینه کرد همچنین این سازمان باید کارهای خود را اطلاع‌رسانی کند تا ذهنیت‌های غلط در مورد سازمان اوقاف از بین برود و مردم برای انجام وقف تشویق شوند.

این مرجع تقلید افزود: سازمان اوقاف از نهادهایی است که انتظار می‌رود در خدمت مسائل دینی از جمله حوزه‌های علمیه باشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان