بازدید 53432
از تجمع در مجتمع کوروش تا گردهم‌آیی بر مزار کوروش؛

چرا همیشه غافلگیر می‌شویم و تنها چاره مان «ممنوعیت» است؟!

از تجمع دهه هشتادی‌ها در مجتمعی تجاری در پایتخت تا گردهم‌آیی در پاسارگاد، زمان زیادی گذشت اما هرچقدر در اتفاق اول دست بسته بودیم، در رویداد دوم نیز چیزی برای عرضه نداشتیم و تنها نظاره گر جریانی بودیم که تا پیش از وقوع، هیچ از آن نمی‌دانستیم و لذا «غافلگیر» شدیم!
کد خبر: ۶۳۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 29 October 2016
از تجمع دهه هشتادی‌ها در مجتمعی تجاری در پایتخت تا گردهم‌آیی در پاسارگاد، زمان زیادی گذشت اما هرچقدر در اتفاق اول دست بسته بودیم، در رویداد دوم نیز چیزی برای عرضه نداشتیم و تنها نظاره گر جریانی بودیم که تا پیش از وقوع، هیچ از آن نمی‌دانستیم.
 
به گزارش «تابناک»، تاریخ کشورمان را که مرور کنیم، میان اتفاقات فراوانی که از سرگذرانده‌ایم، مواردی را خواهیم یافت که به رغم گذشت سال ها و قرن ها از وقوعشان، هنوز آنقدر قابل توجه اند که ـ درست یا غلط ـ می‌توانند دستمایه شکل گیری وقایعی جدید شوند. مثل منشور حقوق بشر کوروش بزرگ که جز ایرانیان، مورد توجه بسیاری از جهانیان نیز هست.

اتفاقی که در کنار روایت‌های نقل شده از کوروش، پادشاه مشهور هخامنشی، دستمایه خوبی برای افتخار به این شخصیت تاریخی به شمار می‌آید و به دلایل فراوان، در مقاطع مختلف تاریخی نیز تقویت شده است. از جمله در دولت قبل که منشور اصلی حقوق بشر کوروش به کشورمان منتقل شد و برای عموم به نمایش درآمد.

رویدادی که به موازات آن، توجه ها به روزی خاص در تقویم معطوف شد که بنا به برخی منابع تاریخی، سالروز ورود کوروش به بابل است؛ فتحی که در تاریخ داستان های افتخارآمیز زیادی برایش نقل شده و به نوعی سرآغاز امپراتوری هخامنشیان و مقدمه تاریخ پر فراز و نشیب سلسله های مختلف پادشاهی در کشورمان به شمار می‌آید.

نکته جالب توجه در این میان، آن که این روزِ به خصوص به تازگی در کانون توجه ها قرار گرفته و پیشتر برای کسی با اهمیت نبوده؛ اقبالی عجیب که روز گذشته صحنه های دور از انتظاری رقم زد و موجب شگفتی بسیاری شد. چیزی شبیه غافلگیری که اگر بگوییم همه را غافلگیر کرد، به نظر دور از انصاف سخن نگفته ایم.
 
چرا همیشه غافلگیر می‌شویم و تنها چاره مان «ممنوعیت» است؟! 
اما آیا مسئولان امر هم می‌توانند رویداد روز گذشته را غافلگیر کننده بخوانند و تنها واکنششان به تجمع بزرگ شکل گرفته در پاسارگاد در روزی که در هیچ تقویمی ثبت نشده و تنها در دنیای مجازی، آن هم در مجاری غیر رسمی روز کوروش بزرگ خوانده می‌شود، متعجب شدن باشد؟

برای پاسخ گفتن به این پرسش، بد نیست کمی به عقب تر بازگردیم و رویدادی که در مجتمع تجاری کوروش در تهران رخ داد، مرور کنیم؛ روزی که در آن شماری از متولدین دهه هشتاد خورشیدی تصمیم گرفتند بی هیچ دلیلی گرد هم آمده و پس از مشخص کردن محل دیدار، رویدادی رقم زنند که همگان را شگفت زده کرد.

تجمعی بزرگی که ترافیک خیابان های مجاور آن محدوده را مختلف نمود و ابعاد آن موجب شد به سرعت به صدر اخبار رسیده و از گعده ای پدید آمده به دست همسالان، به رویدادی نیازمند تحلیل و بررسی تبدیل شود که تا مدت ها ورد زبان بسیاری مان باشد، به ویژه آنکه پیش از وقوعش نمی‌دانستیم قرار است چنین اتفاقی با چنین ابعادی در پایتخت رقم بخورد.

درست مثل گردهم‌آیی بزرگ روز گذشته در پاسارگاد؛ در مکانی که روزگاری دور هرچند آباد و سرسبز بوده و نخستین چهارباغ ایرانی در آن بنا گذاشته شده، اما امروز جذابیتش، سرسبزی و جوی های آب نیست و تنها کسانی به سراغش می‌روند که علاقه مند به تاریخ کشورمان باشند.

وجه اشتراک این دو رویداد، با صرف نظر از نام کوروش، غافلگیر شدنمان از تجمع های شکل گرفته است. اتفاقی که اگر یگانه و واحد بود، شاید می‌شد «غافلگیری» را ابزاری برای توجیهش کرد اما این گونه نیست و می‌توان نمونه های متعددی برشمرد که تکرارش را ثابت می‌کنند. مثل تجمع مشهور در بوستان آب و آتش در تهران، یا تجمع جوانانی که لباس های عجیب و غریب پوشیده بودند و در پارک پردیسان گرد هم آمده بودند و... .

رویدادهای فراوانی که وقتی واکنش های رخ داده به آنها را مرور کنیم، درخواهیم یافت در مقابل همه شان، تنها حضور نیروهای انتظامی در محل و تلاش برای متفرق کردن جمعیت ثبت شده، نه بیشتر. واکنشی که حتی به کنکاش درباره چرایی این گردهم‌آیی ها هم منجر نشده و نتوانسته قدرت پیش بینی درباره چنین رویدادهایی را پدید آورد.
 
چرا همیشه غافلگیر می‌شویم و تنها چاره مان «ممنوعیت» است؟! 
با این ملاحظه که گردهم‌آیی روز گذشته ابعاد وسیع تری داشته و از برخی جهات قابل قیاس با گعده های عده ای جوان و نوجوان نیست و از این روی باید دقیق تر درباره آن سخن گفت و ابعاد بیشتری را مدنظر قرار داد. از جمله بعد ملی این ماجرا که بی توجهی به آن، می‌تواند منجر به شکل گیری تقابل دینی ـ ملی شده و زیانی سنگین به بار آورد.

اشتباهی که تمرکز روی این رویداد و بی توجهی به پیشینه ماجرا یا حتی سیاسی نگریستن به آن رقم خواهد زد و موجب شکل‌گیری تقابل و وخیم شدن اوضاع خواهد شد. حتی ممکن است فضایی احساسی و هیجانی پدید آورده و تبعات فراوانی به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که در این مورد به خصوص، می‌توان گزاره‌های تأثیرگذار زیادی را برشمرد و از برخوردهای تند برای بازداشتن طرفداران این گردهم‌آیی ها از حضور در آنها گرفته تا تحقیر زبانی افرادی که به حضور در چنین محافلی گرایش دارند (آنچه در واکنش به برخی اتفاقات رخ داده در پاسارگاد به شدت شایع شده و به پدید آوردن فضای تقابل به ایشان کمک رسانده) و حتی تلاش برای مخدوش جلوه دادن باورهای ایشان، همه را مصداق برخورد ناصحیح با این پدیده خواند.

آن هم در شرایطی که هرچه چنین پدیده هایی ما را غافلگیر و گاه نگران می‌کند، به دلایل فراوان موجب شادی برخی سودجویان و دشمنان شده و برخوردهای ناصواب ما در جهت تقویت آن عمل می‌کند. رویکردی که در نتیجه آن، جرقه های کوچک به دور از چشم ما تبدیل به اتفاقات وسیع می‌شود و با دخالت عجولانه و ناصحیح ما در نتیجه غافلگیری، ماجرا را از اتفاق به غائله تبدیل می‌کند و آنجاست که غایت ماجرا برای هیچ کداممان مطلوب نخواهد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲۵۴
انتشار یافته: ۲۰۹
عاقبت تماشاي برنامه ها و سريالهاي مبتذل ماهواره اي كه مروج اصلي دعوت به پوچ گرايي و اعمال باطل و بي حاصل هستند همين قبيل حركات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
پوچ گرائي اين است يا اختلاس و دزدي ها ؟؟؟
آيا فساد مالي و اداري جزء اعمال باطل نيست ؟
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
این طرز تفکر بسته ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
به تعداد منفی هایی که خوردی توجه من!!!
ناشناس
| Australia |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ممکن است توضیح بدهی ، چرا یاد کردن از کوروش بزرگ و تاریخ پر افتخار تمدن او پو چ گرایی است ؟ لطفا بیا توضیج بده یا از این به بعد قبل از باز کردن دهنت فکر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
آفرین درسته
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
نگرش اين دوستمون به اين ماجراها خيلي سطحيه و به نوعي تلاش براي تخطئه كامل اين افراد و پاك كردن صورت مسئله است
اصولا اين وقايع پديده هاي پيچيده جامعه شناختي محسوب مشوند و قطعا نياز به مطالعات گسترده و برنامه ريزي دارن
رجوع جوانان به گذشته تاريخي ناشي از نياز اونها به احساس تعلق داشتن هست و اين قضيه تقابلي هم با اعتقادات مذهبي نداره
ما مي تونيم ايراني باشيم و مسلمان هم باقي بمونيم و هيچ نيازي به انكار گذشته تاريخيمون نيست
جعفر
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شایدم بواسطه دیدن سریالهای تحریف شده داخلی مثل معمای شاه که رضا شاه رو تریاکی معرفی میکرد باشه
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
کامنت ناشناس 22:56 را فقط یک تحجر گرای بی سواد و ناسپاس به کوروش بزرگ میتواند بگوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
برگشت ايرانيان به ريشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
بابا به بخدا افتخار کردن به تاریخ و گذشته ایران زمین به معنی ضدیت با دین نیست . مگه چه اشکالی داره که یک ایرانی هم اسلام رو دست داشته باشه هم تاریخ و گذشته کشورش رو. همه کسانی که به کوروش بزرگ علاقه دارند معتقد هستند که این مرد بزرگ به ادیان همه سرزمین ها و اقوام احترام گذاشت حالا چرا فکر میکنید کسی که دوستدار کوروش هست حتما با اسلام مخالفه؟؟!!بعضی ها هم که متاسفانه تا میخان کسی یا چیزی رو تخریب کنن سریع انگ صهیونیستی بودن بهش میزنن و میگن ساخته انگلیسه . بابا اگه تخت جمشید ساخته انگلیس هست . خب چرا یه آزمایش کربن 14 ازش نمیگیرید که متوجه بشید؟؟ البته در حضور همه ایرانی ها!!!من نمیدونم چرا بعضی ها نمیخان متوجه بشن که کوروش بزرگ یه فرصت برای وطن پرستی و عشق به ایران هست نه یک تهدید. و متعلق به هیچ قوم و قبله ای هم نیست بلکه متعلق به همه ایرانی هاست.

زنده باد ایران عزیز فارغ از هر رنگ و نژاد.

.لطفا نظرم رو منتشر کنید
ناشناس
| Spain |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
برو کتابهایی که دشمنان کوروش نوشته اند مطالعه کن زندگی کوروش مطالعه کن همه جهان به کوروش احترام میگذارند
مجید
| Spain |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
همه جهان به کوروش احترام میگذارن مخصوصا به اخلاق ودین کوروش اونوقت تو آنرا پوچی میدانی برو درباره کوروش تحقیق کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
شما راهکارهاي پوچ گرا نشدن رو بفرماييد
فراموش نشود مقابله با جریانهای فکری مختلف در جامعه تنها به پررنگ شدن آن توسط افراد و ایجاد حساسیت بیشتر می شود.... در مورد اقوام نیز همین قاعده برقرار است پس باید دولتها همواره سعی نماید انتظارات مشروع تفکرات مختلف را برآورده سازند تا شکل عقده به خود نگیرد.
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
کوروش یک افسانه س
مجید
| Spain |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
اگر سری به موزه های غرب بزنی میدونی که واقعیتی غیر قابل انکاره گر نمیتونی چند کتاب تحقیقی درباره کوروش بخوان
تا زمانی که مسئولان خودشونو به خواب زدند وضعیت همینه. اینکار توهین به اعتقادات و شعور مردمه
نزدیک هزار نفر درپاسارگاد بازداشت شدن؟چرا واقعا چرا؟؟؟
کاش مفاخرایران ومقابرشان مال ترکیه یاامارات بودن انوقت سالی هزاران میلیارد درامد ازینا کسب میکردن.
اما در کشور کوروش دوستداران وطن بازداشت میشوند!!!
باز گیر بازار شروع شد... حالا هی فیلتر و ملی و اینا... بس کنید همین کارارو کردین که ملت اینجوری شدن... بذارید به حال خودشون... هر بن بستی هم بذارید بالاخره بخوان راهش رو پیدا میکنن.. فکرشم بکنید با غافلگیر بشید حتی...
اتفاقا اصلا هم غافلگیر نشدید
اون نامه ای که تو شبکه های اجتماعی هست نشون میده قشنگ برای جلوگیری از این مراسم هماهنگ بودن ولی جلوی مردم رو نمیشه گرفت!
سعی کنید با درایت با اینگونه پدیده ها رفتار کنید . فخش و ناسزا و توهین همیشه نتیجه معکوس می دهد چه در ارتباط با داخل و چه خارج .
مگه شما میری عراق کسی میگه برای چی میری؟!
مردم هرکاری دلشون بخواد میکنن
هیچ کس هم جرئتش رو نداره جلوشونو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ولی کلی نسخه می پیچونن واسه "عقل" اون جماعت.
فرزندان کوروش
تنها راهش همراهي و احترام به خواست و نظر مردم است ، اگر مردم مي خواهند اين روز را گرامي بدارند يا به تخت جمشيد بروند تنها يك راه پيش روي مسئولان است ، همراهي با مردم ،‌فكر نممي كنم خواسته زيادي باشد ،
برخي از مسئولان انگار باورشان شده ، مسئول تعيين تكليف براي مردم هستند ،
تمام دنیا به کوروش افتخار میکنند به غیر از تعدادی از ایرانیان دو اتشه
اینا همش تفسیر غلطه.میشه بپرسم چرا فکر میکنی این اسمش یک کار فکری یا یک بلوغ فکری دهه هشتادی ها هستش؟آموزش پرورش ما قوی تر شده؟تربیت خانوادگی قوی تر شده؟سطح مطالعه بالا رفته؟اخلاقیات رشد کرده؟چه چیزی شده که تابناک جون فکر کردی کار دهه هشتادی عجیب و غریب هستش؟یکی از دلایل اصلی تجمع شبکه های اجتماعی هستش دومین دلیلش هم بیکاری جوون های ما هستش.اینم یه کار از روی جو زدگی هستش اگر این طور نیست چرا وقتی فیلم سیصد کورش به سخره گرفت و به کل ایران توهین کرد این جوون ها ساکت بودن؟یه عده تحت شرایط زمانی و مکانی و تحت جو یه تصمیمی می گیرن و میان میریزن یه جا.هر جنبش و حرکتی بدون تفکر محکوم به شکسته این جور حرکاتم از همین جنسه.کاش اینا برای حقوق نجومی گردهمایی برگزار می کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
چائیدی داداش
خود شما با عدم پوشش خبری ان از اکابر منکرین این جریانات در حال رشد هستید. نعل وارونه نزنید
سخنان معقولي بود، اما كو گوش شنوا
مردم بیکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
اینطور که معلومه شما بیکارتری
کوروش پدر ماست,,,ایران وطن ماست,,
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
شعار قشنگیه ... ولی انصافا اگه کورش رحمت الله زنده بود به نوادگانش افتخار میکرد؟
تلاش برای از بین بردن هویت ایرانی و جایگزینی هویت صرفا اسلامی بزرگترین خطا در حق هر دو هویته. بنابراین شک نکنید روزی این اشتباه گریبانگیر خطاکاران رو خواهد گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
احسنت برادر ، احسنت به کلام و تفکرت.
با موضوع گیری درست میتوان از تقابل به تعامل تبدیلش کرد و اتحاد درونی را استحکام بخشید
بیکاری به زودی مشکل ساز خواهد شد و کوروش و داریوش و ساسان همه بهانه ای برای ابراز خشم و عقده های فروخورده است. به جای مقابله با این سیل انرژی به دنبال اشتغال برای آنها باشید وگرنه سوریه بعدی ما هستیم.
پاسخ ها
سقراط حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ساسان ؟؟؟؟؟؟
کلیپی که یکی از بازدید کنندگان از آرامگاه کورش توسط پلیس کتک میخوره خیلی شرم آوره
واقعا کورش در کشور خودش غریبه و حتی یه خیابون به اسمش نیست و فرزندانش برای دیدن مقبرش با سنگ اندازی مواجهند
درخواست ثبت روز کوروش هفتم آبان به عنوان یک روز ملی در تقویم رسمی کشور رو داریم.
به هیچ عنوان در تقویم جهانی 29 اکتبر به عنوان روز تولد کوروش کبیر ثبت نشده است. اگر شما مرجعی دارید لطفا در سایت ارائه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
روز جهاني كوروش 29 اكتبر مي باشد كه به سال 539 پيش از ميلاد بابل را گشود و فرمان ( منشور) آزادي ملل صادر نمود . طرز رفتار او با مغلوبين تا آن زمان بي سابقه بود و حتي پس از او تا جنگ جهاني اول كه نهاد هاي كمك رساني و ساير آمدند نظيري براي آن نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
مگه برای سایر فاتحین مثل اسکندر مقدونی ، چنگیز ، تیمور خان ، آتیلا ، ناپلئون وتزار روس و فرمانروایان روم باستان ،روز جهانی داریم که به نام کوروش روز جهانی داشته باشیم؟

هیچ گربه ایی برای رضای خدا موش نمیگیره.همه این جهانگشایان برای قدرت طلبی این کار را انجام داده
اند.وکوروشهم مثل سایر فاتحین

بهتره دوستانی که کمی زبان انگلیسی بلدند برن سایت سازمان ملل روز 29 اکتبر را ببینن.
اگر راست بود افتخار کنندو دروغ بود دیگه صداشو درنیارن.

27 October
World Day for Audiovisual Heritage

31 October
World Cities Day
بین این دوتا چیزی نیست.

این هم آدرس سایت.
http://www.un.org/en/sections/observances/international-days/#Oct

امیدورام این دفعه تابناک جون شهامت داشته باشی نظرمو درج کنی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
تولد کوروش 4 شهریور است. ولی این روز مربوط به تشکیل پایدشاهی است نه تولد کوروش
ممنون ازين مقاله، و آفرين به تيتر اين مقاله كه دامنه بسيار گسترده تري را شامل ميشود. به عنوان فعال حوزه صادرات و بازرگاني عرض ميكنم كه دولت مردان ما راه پيشرفت را در ممنوع كردن ميبينند. روزي راه صادرات زعفران ايران را در بسته بندي مصرف كننده با برند ايراني ممنوعيت صادرات فله قرار دادند، راه به جايي نبرد. 26 سال است كه براي حمايت از توليد پوشاك داخلي ممنوعيت هاي فراواني را براي واردات قرار دادند باز به جايي نرسيدند. ازين مثال ها زياد است. متاسفانه استفاده از مديران كم اطلاع مارا به اين مشكل دچار كرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
مدیران کم اطلاع که با پارتی پست می گیرن. مدیران متحجر. مدیرانی که به فکر پیشرفت نیستن سعی بر نگهداری وضعیت کنونی دارن
البته اگه واقعا احساسات ملی گرایانه باشه بدون نژاد پرستی خیلی هم خوبه باید استفاده کرد چی بهتر از این که تمام فکر و ذکر و عمل مون بشه ملیت و کشور و آبادانیش
تا کور شوند اونایی که ایرانی بودنشون رو یادشون رفته !!!!!!!!!!!!!!
کورش تو بخواب ما بیداریم
مردم با با این تجمعات مشت محکمی به دهان آل سعود پلید می زنند پس بیهوده نگران نباشیم
امسال نرفتم سال دیگه حتما میرم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
من هم خبر نداشتم. امیداورم سال آینده جبران کنم.
از خودت شروع کن تابناک و نظرات متفاوت رو چاپ کن . کمی جسارت و جرات بد نیستا
چرا نمیذارین همه صداها شنیده بشن؟ چرا محرم عزیز آری و این تجمع مردم نه؟ تابناک جان خودت منتشر کن ببینم چند نفر موافق هستن چند نفر مخالف
تاريخ و تمدن يك سرزمين را نميتوان ناديده انگاشت زيرا تقابل و دشمني با آن ، انديشه هاي افرادي را كه در پي بسط يك نوع تفكر و منش خاص هستند را در نزد مردمان همان سرزمين به فراموشي كامل خواهد سپرد .
به جای احترام به خواست مردم برای داشتن یک روز رسمی به نام کوروش و رسمیت شناختن تاریخ آریایی مثل همیشه طوری خبر میگید که انگار مردمی که رفتن دشمن اسلام و جمهوری اسلام ایران هستند.
تفرادی که رفتن فقط به احترام یک پادشاه بزرگ تاریخ ایران اونجا جمع شدن
واقعا جواب این سوال را نمی دانید؟!
شما قسمت نظرات رو بی سانسور باز بذار. مردم بهترین تحلیل ها رو ارایه میدن.
این روند مدت ها است که از طرف صهیونیستها طراحی میشود
شما از غافله اکثریت مردم عقبید خوابتان خوش.
غافلگیر شدید چون چشماتون بسته است. چون خیلی چیزا
چه اشكالي دارد كه همه ايرانيان با هر مذهب و گروه و نژادي با بزرگداشت شخصيت بزرگي همچون كوروش متحد شوند و دولت و نظام هم همراهشان باشد و اتفاقا از چنين رويدادهايي حمايت كند.
ملت گورپرست
از چی وحشت دارید ؟ شما که میگید همه طرفدارتون هستند این وحشت نشان چیه؟
تاریخ تکرار میشود
تحلیل خیلی عالی بود خصوصا اینکه گفته شد:"بی توجهی به آن، می‌تواند منجر به شکل گیری تقابل دینی-ملی شده و زیانی سنگین به بار آورد".درود بر کوروش
کوروش اسوده بخواب زیرا که ما بیداریم.
مردم به خالقی رای میدن راهش نمیدن دیگه معلومه با این تجمع چه برخوردی خواهد شد ...
درووووود بر مرد پاك نهاد و وطن پرست
تازه این گردهمایی عظیم در روز کوروش بزرگ پدر ایران زمین کاملا خودجوش بوده و عشق مردم به پیشینه و تاریخ و تمدن باستان را نشان میدهد در ضمن چندین برابر این جمعیت به خاطر کارشکنیها در جاده مانده و به مراسم نرسیدند
مصداق جهل مرکب و البته مطلق : آنچه ما باور داریم درست و آنچه دیگران باور دارن غلط است و باید جلوی آن گرفته شود
زنده باد بزرگ مرد ازاد کوروش کبیر
قبر مادر سلیمانه اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
تو رو خدا یکم مطالعه کن تا اطلاعاتت بیشتر شه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
ناشناس 11:34
اگر مبنای شما مطالعه است ما مطالعه کردیم منتها چیز دیگر نوشته شده به معنا که اونجا قبر کوروش نیست وکورش در قفقاز کشته شده و جسدش به ایران باز نگشت.
حالا اگر میگی اون کتاب سندیت نداره شما اثبات کن
که مطلبی که شما خوندید سندیت داره عین حقیتقه.
.آدمی دشمن چیزی که نمیداند.
بو دورود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
خوب این مادر سلیمان کی بوده دقیقا
نميدونم چرا با اصالت ايرانى مشكل داريد؟!!!!
جامعه هميشه راه خودشو باز مي كنه
تابناك عزيز حد اقل شما از تجمع مطلع و دو عكس را منتشر كردي عجيب بود چون بقيه رسانه ها هنوز ماجرا را نشنيده اند
این حادثه می گوید دولت مردان ما بعد ملی گرایی را نه تنها تقویت کرده بلکه سرکوب می کنند و این تجمع نشانه اعلام نارضایی از وضع موجود است
منم بودم اونجا
مگر حکومت نظامیه که اجتماع بیشتر از 4 نفر ممنوع باشه و باعث نگرانی کسی بشه؟
مردم جلوتر از مسئولان عمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
مثل همیشه
بوی حلواتون درآمده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
خخخخخ ساده لوح که میگن یعنی شما.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
عالی بود دقیقا دیر با زود داره . من خدا را شکر می کنم که جمهوری اسلامی خودش راه را داره هموار می کنه و فکر می کنه با بگیر و ببند زندانی اعدام می تونه جلوی مقابله با فساد و ظلمی که در حق مردم می کنند را بگیره . این حکومت مشکل بزرگی با نسل جدید ایرانی داره
ملت الاف ، بيکار و دائما جو گير....... هيچيکي جرات يه اعتصاب واسه گرفتن حقش رو نداره اما واسه جو گير شدن دومي نداريم......
اینکه عده ای جمع شوند و به نیاکان خودشان و افتخاراتی که کسب نموده اند ادای احترام نمایند بد و خطرناک است؟ بغیر از عید نوروز چند مناسبت صرفاً ایرانی در طول سال گرامی داشته می شود؟ یعنی این ملت همین قدر هم حق ندارد.
نویسندۀ محترم از مسئولان انتظار چه برخوردی داشتند ؟ بهتر بود واضح تر بیان می کردند.
چیکارشون دارید ؟ هر کسی یه اعتقادی داره نمیشه که اعتقادات خودمونو به زور به بقیه غالب کنیم . تا وقتی که آسیبی به بقیه نمیرسونن مشکلی نداره کارشون ، البته بعضی کارها باید اصلاح بشه، مثلا شعار های نژاد پرستانه
این همه استفاده ار کلمه ها و جمله ها برای چیست واقعا چه می خواهید به گویید؟
این تجمعات شاید تلنگری باشد به مسئولان رده بالای کشور که به جای بی تفاوتی به مقام کوروش کمی در باره این مرد بزرگ تحقیق کنند تا شخصیت والای ایشان را بشناسند که چرا کسی که در کشور خودش ناشناخته است چرا خارجی ها بخصوص دشمنانش هم به عدالتگری اش و منحصر به فرد بودن شخصیتش اعتراف می کنند در مورد دین کوروش خود یونانی ها که دشمنانش محسوب میشدند به عدم بت پرستی کورش اعتراف میکنند واینکه در آن زمان تنها دو دین آسمانی بودند یکی یهود و دومی زرتشت .
هرچقدر به این موضوعات پرداخته نشود ، فاصله بیشتری بین مردم و رسانه ها و ... ایجاد خواهد شد ، رفته رفته مردم تبدیل خواهند شد به موجوداتی غریبه که باورها و رفتارها و واکنشهایی دارند که کاملا غریبه ، غافل گیر کننده و غیرقابل پیش بینی است.
روز کورش بزرگ در تقویم کشورهای پیشرفته ثبت شده است اما چرا در ایران اینگونه نیست؟مردم به گذشته خود عشق می ورزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ماهم پیشرفته شدیم ثبت خواهیم کرد عجله نباشه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
مثلا کدوم کشور؟ یکیشو مثال بزن ببینیم! مدرکش رو هم ارائه بده. مثلا لینک تقویم اون کشور پیشرفته رو بذار ما هم ببینیم!!!
با سلام
همانطور كه در سيستم هاي خبري مثل تلويزيون و راديو و رسانه هاي جمعي مسايل ديني و مذهبي بسيار مورد توجه قرار ميگيريد و قشر زيادي از جامعه را شامل ميشود در مسايل ملي هم دولت و اين رسانه ها بايد همين رويه را داشته باشن تا يك سيستم ملي - مذهبي فراگير در كشور ايجاد شود كه موجبات خوشحالي و يكپارچه سازي بيشتر كشور شود.
هر ملتی نیاز به یک اتکا داره ...کوروش می تونه این را به همین مردم بده .وباعث اتحاد همه ایران بشه
بندگان خدا پدر بیکاری بسوزد از خانمی سوال کردیم چرا اینجا امدهای نمی دانست می گفت بچه ام خواسته اطلاع ندارم از جوان دیگری سوال شده بود گفته بود امده تور بزنم
پاسخ ها
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شما خودت چرا رفته بودي؟
زنده باد کوروش کسی هست شماها باهاش مشکل نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شما چطور؟ اعمال مذهبی ای مونده بهش گیر نداده باشید؟
ناشناس
| Australia |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
گیر به اعمال مذهبی نیست به اجباری کردنشون است قربان . اگر خدا بخاد و بالاخره شما ها متوجه بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
متاسفانه چند قرن پیش بدون هماهنگی با شما فوت کردن ایشون
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
کسی با دیدن اینا کور نمیش که اگر بخواد بشه شما ها با دیدن جمعیت مثلا هر نماز جمعه یا نماز عید فطر و ... بایذ صدباره کور می شدید.
خوب دولت و حکومت خدمتگذار مردم هستند و باید امنیت رو برای برگزاری مراسم فراهم کنند.
من افتخار می کنم که اسمم کوروشه...همیشه افتخار می کنم به انسان های آزاده جهان از جمله کوروش کبیر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
من هم دلم غش میره اسمم مصطفی است. هم با معتی هم اسم بهترین خلق!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
جنابان مفتخر به نام
تلاش بفرماييد به صفات نيكويتان مفتخر باشيد
حرف زدن خيلي راحته به عمل مرد برآيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
مصطفي پس امريكا چه ميكني ؟ حرف مهمل نزن راست ميگي بيا خاور ميانه زندگي كن در بلاد كفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
درود بر اسم کوروش
زنده باد کوروش کبیر
پاسخ ها
مژگان
| Germany |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
کوروش بزرگ
به کاربردن واژه ناپارسی، برای ایشان، شایسته نمی باشد
بزرگ ارتش دارن؛ کوروش بزرگ
دست تابناک درد نکنه. حداقل دو تا عکس چاپ کرد که جمعیت را نشان می دهد. آن هم بر خلاف عکسهای رایج از تجمع های فرمایشی که پس زمینه را واید می کنند تا جمعیت را الکی زیاد نشان دهند.
درود بر کورش گبیر
در پاراگراف آخر، منظورتون از "ما" دقیقا کی هست؟ مگر شما خودتون رو از مردم جدا میدونید؟ یا این افراد جزو مردم نیستند؟
اگر واقعا می خواهید بدانید کوروش چه کسی است به کتاب تاریخ جامع ایران نوشته سرجان ملکم انگلیسی مرجعه کنید
کتاب اواخر دوره قاجار نوشته شده و ترجمه هم شده است
و تحریفات جدید وارد آن نشده است
برای اینکه بفهمید در 2500سال پیش در ایران چه اتفاقی افتاده است که اینقدر سر زبان ها افتاده بهتر است به کتاب های تاریخی یهودی مراجعه کنید
کورش جنایتکاری بیش نبود و همو شهر اوپیس را با سکنه اش به آتش کشید
حقوق بشر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شما اگر ايراني باشي يا حتي نون و نمك اين كشور را خورده باشي به اصالت خودت توهين نمكني.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
بله سعد ابن ابی وقاص خوب بود
امان از بیکاری و پولداری
این مملکت برای طرفداران کوروش هم هست کافیه یک رفراندوم برگزار بشه تا ببینید که این شمایید که در اقلیت هستید
نمی دانم چرا خیلی از مسئولین فکر می کنن بین دین گرائی و ملی گرائی منافاطی هست.
همه دنیا در حال ساخت هویت نداشته خود هستن ولی ما اصالت خود را پایمال می کنیم
در کتابهای درسی ما چیز زیادی از گذشته ما گفته نمی شود. همش تاریخ عراب!!!!!
مگرغیر این هست که پیشرفت و استقلال یک کشور به غیرت ملی و هویت ان کشور بستگی دارد
پس این ترور شخصیتی و کم رنگ کردن هویت و گذشته پر افتخار ایرانی کار چه کسانی است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
به خاطر اینکه ابراز وجودشان تو همین منافات است . منافات می سازند که بتونند باشند.
مزار کوروش! اینها فقط بت پرستن که میرن سجده میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
جان ؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
شما یعنی کلن سر هیچ مزاری نمی ری؟ یا چون مزار کورش است همه بت پرست شدند الان. مثلن مزار امام ارضا همه روی هم راه می روند تا دستی به ضریح ایشان بکشند مصداق بت پرستی نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
بوسیدن ضریح و طلب شفاعت بت پرستی نیست؟
مگر اصالت يك ملت با ريشه را ميشود از آنها گرفت؟ هيچ كس نتوانسته و نخواهد توانست چون ذاتي و فطري است. مگر يك انسان اصيل ميتواند منكر پدر خود باشد؟
لطفا منتشر كن تابناك عزيز.
بشنو این نی چون شکایت می‌کند
از جداییها حکایت می‌کند

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

ببينيم و بشنويم فرياد ها را ...........
جمله ای از « کتاب مقدس » را که نمیدانم « تورات » است یا «انجیل» برایتان نقل می کنم شاید کمی بیشتر و بهتر کوروش را بشناسید:
"کوروش شبان من است و هر آنچه او کرده است خواست من بوده است"
رفتن به سر قبر کوروش مخصوصا برای یک ایرانی اصلا عجیب نیست و نباید جلوی آن را گرفت.شخصیت کوروش قبل از ملی بودن یک شخصیت مذهبی و انسانیست و ضد نژاد پرستی و قابل تقدیر.
در واقع او یک شخصیت جهانیست و یحتمل پیامبر است.می بایست با شناخت بیشتر کوروش و شناساندن بیشتر او جهت گیری این تجمعات را تصحیح کرد.
ما تا اندازهای دچار بحران هویت شدهایم که البته در میزان آن نمی بایست اغراق کرد، اتفاقا شخصیت کوروش و داریوش می تواند هم این خلاء را پر کرده و هم پیوستگی فرهنگی ایجاد نماید و هم زمینه ساز دوستی اقوام باشد.ایرانی که به یاد کوروش و اهداف و افکار او اشک به چشمش ننشیند ایرانی نیست.اگر ما شیعه مسلمانیم تا حدودی به این دلیل است که فرهنگ بر آمده از این بزرگان ما را آماده
قبول و درک برتری تشیع نموده.در دوران معاصر هر چند این موضوع بیان شده اما متأسفانه عموما به شکل بدی بیان شده، می بایست تصحیح شود.
خدایا کشور مرا از دروغ و خشکسالی محفوظ بدار.
او هنوز زنده است و در قلب ما.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
چطور به شخصی که کتف اعراب را سوراخ کرد و طناب از آن رد کرد می خوهاید به زور برچسب خوشنام ضد نژاد پرست بچسبانید ؟
این اداها به ایشان نمی آید!
ناشناس
| Australia |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
صرف نظر از داستانی که نوشتی این رو فقط بدون که کتف دشمن را سوراخ نمی کرد کتف ملتش را سوراخ می کردن. این حرف تو مثل بهانه کسانی است که می گن حضرت علی در جنگ گردن می زد. خوب گردن نمی زد دشمن گردنش را می زد. حالا تو ملیتت رو دوست نداری مشکل تو است چیزی از کوروش بزرگ کم نمی شود
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
آقاي حسين و ناشناس 04:59 اصولا كوروش بزرگ كتف كسي سوراخ نكرد.اوني كه كتف سوراخ كرد شاپور ذوالاكتاف بود . پس سر يك چيز واهي دعوا نكنيد و كمي تاريخ بخونيد!
روزهای آخر جنگ تازه مجنون و فاو سقوط کرده بود و بعد از سالها سرود ای ایران رو تلوزیون پخش کرد واقعا دیدیم مردم چه کردند بخدا وطن پرستی عین دیانته و وطن فروشی عین کفر به هر که باشد
واقعا چه عظمتی داره پاسارگاد و نقش رستم .
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
آره تخته سنگهای بزرگی داره!
همان هایی که انکلیس و یهود ساخت آورد کاشت اینجا تا بذر اختلاف رو بکاره و همچنین روزهایی از جهل مردم سوء استفاده کنه
مژگان
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
جناب حسین، در عالم کون و مکان، همه چیز از همین تخته سنگ درست شده
غیر از اینه که حجرالاسود و خود کعبه از تخته سنگ درست شده اند؟؟؟
مهم مقصوده نه ظاهر...
خجالت آوره
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
این قدر حرص نخور حاج حسن...یه کم تاریخ بخونی میفهمی انگلیس و یهود همش میبرن ... تنها چیزی که میارن فلاکت و بدبختی وخرافاته
واقعيت هاي تاريخي قابل إنكار نيست قبل ازاسلام،أعراب باديه نشين بودن واز تمدن بي خبرودران دوران ايران داراي تاريخي كهن ومودان غيوربود،پس از چند هزار سال اسلام امد و در زمان حليفه دوم به ايران رسيد وإيرانيان پذيرفتن الان نمي شود تمدن چند هزار ساله با مردان بزرگ فرا موش كنيم ،،اسلام با باد أوري تاريخ ومردان بزرك همانند كوروش،،بايد گفته شود،
اصلا مشکل چیه؟ چرا مردم حق ندارند یکجا جمع بشوند؟ چرا حتماً باید قبلش باید به همه خبر بدهند تا غافلگیر نشوند؟ برای حفظ امنیت کافی هست که وقتی پلیس می بیند مردم در جایی تجمع کرده اند حضور پیدا کند و مراقب آرامش مردم باشند. همین. همه جای دنیا همین کار را می کنند و از غافلگیری هم نگران نمی شوند.
درود بر کوروش سال بعد همه باهم خواهیم رفت این شروعش بود
با سلام و دورد فراوان به مقام همه شهیدان وطن از روزی که فلات ایران بنیان گذاشته شد تا هشت سال دفاع مقدس که افتخار همیشگی ما هستن.به نطرم این حق مردم که به گذشتگانشان افتخار کنن.انهم سلسه پر افتخاری مث هخامنشیان.و شخصیت جهانی کورش.پاینده باد ایران سراسر افتخار....
ما پیرو خوبانیم چ اونایی ک درخاک خفته ان وچه اونایی ک هستن وبزودی بخاک برمیگردن....حق.حق .حق..رشادت.سربلندی..یکی بودن.وحفظ اصالت حق ماست...درود بر پرچم سه رنگت ایران من..وطن .....تاجان ونفس وخون داریم در راه ایران عزیز میگذاریم....کـــــــــــــــــــور شود انکه شادی ملت را با عقده های پلیدش کم رنگ میکند
لطفا نظرات مارو هم .....................یاعلی مدد
جناب تابناک باید انهایی که دم از کورش می زنند واقعیتها رابدانند چرا نوشته های منو تو صفحتون نمیارید
مگر شاهان بسیاری نیامدند که همه وهمه طرفدار وهم فکر کورش بودند ....واخرش دو چهارم ایران را به باد دادند واخریشم همین شاه پهلوی بود که بحرین را به باد داد ..واز 35سال پیش حکومت اسلامی امد باان همه مخالف ودشمنان خارجی که داعم باایران سر جنگ داشتند یک وجب هم از خا کمان را ندادیم ....افتخار ما سردارانی است که بابت شادی مردم ووطن جان می دهند...نه سردارانی که برا یک لحضه شادی خود وطن می دهند
پاسخ ها
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شاه در ایران تنها نماد است و اصل شاه یعنی فرهنگ کشور که در کسی جمع شده است و هر شاهی به معنی ملت نیست همانگونه که خیلی از علما مانند ابوموسی اشعری وشریحه قاضی به مردم واسلام خیانت کردن پس باید گفت اسلام بدرد نمیخورد در همین انقلاب خودمان هم وجود داشته و دارداگر شاهی بد بود باید گفت آن ملت هم بد هستند
زنده باد ایران اسلامی .....لبیک یا خامنه ای
تمام نمادهاي جاهليت قبل از اسلام بايد از ايران اسلامي پاك شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
اونوقت کارشناس اون نمادها هم حتما شنا هستی
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
نخست اینکه پیش از اسلام مردم ایران یکتا پرست بودن و اعراب بت پرست دوم ایرانیان پیش از اسلام جاهل نبودن ودارای تمدن بودن واین اعراب بودن که جاهل بودن سوم همه بناهای مساجد برگرفته ازهنرایرانی است و نه عربی
مژگان
| Germany |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
در ایران چیزی به اسم عصر جاهلیت وجود نداشته که بخواهید نمادهاشو پاک کنید
البته اگر شما اصرار دارید که اجدادتون جاهل بودند... من دیگه حرفی ندارم. شاید شما از تبار جاهلین باشید.
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
جاهلیت قبل از اسلام که مال عربها بود.مگه نخوندی تاریخ رو جولیوس دوزار
نوشته شما بههیچ وجه فضای آن تجمع مسخره را نتوانست به تصویر بکشد. در آنجا عده ای بوده اند که داد می زده اند کوروش پدر آنهاست. آنها حتی اسلامیت نظام را هم به تمسخر کشیدند و قائدتا باید با همه آنها برخورد شود. حرکت خزنده خطرناکی شکل گرفته که به نظر من اسلام و نیز یکپارچگی مردم ایران اعم از کرد ترک عرب بلوچ تالشی لر و.. نشانه رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
این حرفها خطر داره حسن حرف منطقی بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
...چشم دل باز کن که جان بینی
تابناک حدیث پیامبر درباره کوروش از کتاب طبری را منتشر کن
افراد تو جامعه علایق متفاوتی دارن برا همین باید باهاشون مدارا بشه و این خودش میتونه باعث بوجود امدن فرصت مناسب بشه تا اون افراد رو تو راه مناسب هدایت کنیم، کوروش نجات دهندهٔ تمام ادیان اسماعیلی بوده که اسلام رو هم در بر میگیره بنابراین دوست داشتن کوروش هیچ منافاتی با دین نداره چرا که کوروش خودش هم فرد دیندار دوستی بوده ،
وسعت مراسم و آزادی عمل انها و این که به راحتی به اسلام می تاختند این بار خیلی عجیب بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
یک عده فکر میکنند که کوروش یکتا پرست بوده و معبد
بت پرستان را تعمیر کرد.
عده ایی فکر میکنند که ذوالقرنین است
عده ایی حتی فکر میکنن که کوروش پیامبر است.
و بسیار کمالات دیگر

در این تجمع کوروش نمادوستان همش شعارها ی
نژاد پرستی سرداده و به عربها توهین میکردند.
میدادند.غافل از اینکه
چند میلیون ایرانی عرب داریم.

این دوستان برای اثبات کوروش ، اونو یکتا پرست
،پیامبر، ذوالقرنین معرفی مکنند.
در حالی که راحت به اسلام و اعراب توهین میکنند.
وورود اسلام را عامل بدبختی ایران میدانند.
.

راستی ما بعد خاخامنشیان چند تا سلسله ایرانی داریم.
در حمله سلوکیان آخرین شاه ایرانی توسط خود ایرانیان
کشته شد.
در حمله اعراب یزدگردسوم توسط آسیابان ایرانی در مرو
کشته شد.
ای بابا چرا غافلگیری و ناراحتی. بابت این روز یه بلیت با وجه کمی بالاتر قرار بدین و کلی سود کنید.
ملت تو کامنت ها هم با هم دعوا می کنن!!

یه لشکر روانشناس بیارید ایران، مردمو درمان کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
تازه یک روان پزشک تو همدان خود کشی کرده اوضاع خراب تر از این حرف ها هستش
اگه مردم رفته بودن سر قبر مختار حالا چه قدردانی هایی که از اونا نمیشد
هم غزه هم لبنان.جانم فدای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
فقط ایران ، فقط کوروش ، ما جانمون فقط فدای ایران می کنیم ولی دست دوستی به سوی همه ملتها دراز می کنیم . ولی مثل سیلاب روی دشمنان ایران خراب می شیم.
داداز بیکاری داداز گرانی ....درود بر ایرانی
چطور کوروش ضد نژاد پرست و نجات دهنده ادیان سماعیلی بوده که گفته حاضر نیست حتی سم اسبهاش به خاک اعراب بخوره! دست بردارین از این خیا پردازیهاتون
کوروش زاییده یهودیهاست و انگلیس جنایتکار و مکار

قهرمانان و شخصیتهای ملی ما میرزا کوچک خان و ستارخان و شهدا و امثال ایناست نه کوروش

فقط یک سوال از خودتون بپرسید و با وجدانتون به خودتون جواب بدین، سوال: اونطور که گفته میشه امپراطوری هخامنشی در زمان کوروش ایجاد شده(البه گفته میشه)، حال این اقا اومده کشور گشایی کرده، آن هم بدون خونریزی و جنایت؟ مگر میشود کشوهای دیگر را صاحب شد اون هم بدون خونریزی! بعد بیاد و منشور حقوق بشر بنویسه؟
پاسخ ها
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
تودر حد این حرفها نیستی که کوروش بزرگ را به چالش بکشی اتفاقا تو از خودت یک سوال بپرس چگونه میشود بدون خونریزی و جنگ با دیپلماسی درست با این همه دشمن ایران کسور بزرگ ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرد و دیگر دولتها نتوانستند
مژگان
| Germany |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
میرزا کوچک خان تفکرات جدایی طلبانه داشته و میخواسته گیلان رو دو دستی تقدیم بلشویک ها بکنه
مهم اینه که شما تاریخ رو اونطوری می پندارید که به گوشتون رسوندند و از واقعیت ها چیزی نمی دونید
درود بر روح پاک مختار ....هرچند درشکار قاتلان امام حسین دیر عمل کرد
چه کسی گفته که تمامی گرد هم ایی های مردم لزوما باید حکومتی یا مذهبی باشد.کوروش قجر ایرانیان وبلکه قحر آسیاست واوللن اعلامیه جهانی جقوق بشر توسط او به ثبت رسیده است واتفاقا لزوم بزرگداشت چنین کسی بسیار بدیهی است که تاکنون ممکن نشده استوضمن اینکه کوچکترین تضادی با باورهای مذهبی مردم ندارد حتی بسیاری از علمل معتقدند که دولفرنین که در فرآن از آن یاد شده است همان کوروش است
روح کورش بنده خدا از دست این جماعت ضد مذهب در عذاب هست. احتمالا کورش خودش پیامبر خدا بوده
بوی دودستگی میاد از این کار . ما باید تهدید رو به فرصت تبدیل کنیم..از نظر فرهنگی باید خنثی کنیم این عمل رو که نه سیخ بسوزه نه کباب . قطعا مردم ایران باهوش ترین مردمان دنیا هستن چون مثل یهود و مسیح .به اسلام نگفتن ما خودمون پیامبر داریم..بعض روایات میگن که کورش همون ذولقرنین هستش یکی از پیامبران خدا..چه اشکالی داره صدا سیما فیلم این پیامبر رو هم بسازه..حداقل از انیمیشن شروع کنه ولو اینکه با تکنیک های سینمایی جریان کورش رو به اسلام وصل کنه و نشون بده همین مردم روز گار کورش بودن که با هوش و درایت بالا بهترین و کامل ترین دین خدا رو بدون تعصب پذیرفتن..تابناک منتشر کن
به نظر من,تجمع در دفاع از ارزشهای ملی,مذهبی,دینی,سیاسی,و امثال ان,در صورتی که به دیگران و باور های مردم ایران توهین نشود,هیچ اشکالی ندارد,و عین مردمسالاری است.در جایی که در دنیا,همجنس بازان و امثال این مزخرفات تجمع می کنند که مورد تایید ملت ایران نیست,نباید به تجمع مردم ایراد گرفت,مگر اینکه به عقاید و باور دیگران توهین کنند ,که این مذموم است ,نه اصل تجمع.یادمان باشد که نه دین ما و نه کیش ما و نه ایین ما ونه بزرگان وگذشتگان ما,به کسی اهانت نمی کرده اند و ما باید با تاسی از انان اخلاق خوب را به نمایش بگذاریم.کشور ما مزین به تمامی اقوام جهان است که سالها بدون هیچ اختلافی با هم زندگی کرده و هزاران سال دیگر هم زندگی خواهند کرد.درود بر مردم فهیم و دشمن شناس ایران اسلامی.من خاک پای همه شما هستم.درود.
شنیدیم که یکی گفته: چطور اینا برای کوروش شعار بدن و ما نشسته ایم و زنده ایم !
منظورتون اینه که باید می مردین؟ فکر نمی کنید هنوزم وقت هست؟
مردم و جوانان ما بدبخت و بیچاره و بیکار دارن میچرخن همشونم مثل یه بمب ساعتین! بهتره زیاد باهاشون از مرگ صحبت نکنین که چیزی برای از دست دادن ندارن.
متاسفانه حرکت هایی جهت تفرقه افکنی بین قومهای ایرانی شروع شده، باید هوشیار بود.
کوروش پیامبری بود از سلسله پاکان که در قران هم از او یاد شده و جناب آیت الله طباطبایی در تفسیر المیزان در ایه مربوط به ذوالقرنین کوروش را ‌ذوالقرنین معرفی کرده اند .
چرا در این همه سال به کوروش بی توجه ای شده است
دین و ملیت دو بال پرواز ما ملت است حذف هر کدام اشتباه بزرگی است !!
متاسفانه تنها کشوری هستیم در دنیا که خیلی ار سران و مسئولین کشورمان نه تنها به ملیت و تاریخمان اهمیت نمی دهند بلکه با بی تفاوتی و گاها قهر آمیز با این سلیقه و خواست انبوه مردم برخورد می شود !!!!!
مسئولین بهوش باشید که پشیمانی ببار نیاورید !! از ما گفتن
بدون کیک و ساندیس و ساندویچ مردم خودشون خود جوش رفتند.
هر ایرانی افتخار میکنه که کوروش پادشاه کشورش بوده و الان هم بهترین موقعیت برای هماهنگی و اتحاد بین ما ایرانی ها و استفاده صحیح و عاقلانه جوری که به خودمون و کشورمون صدمه نزنیم.
متاسفم براي اين ملت كه بازيچه يهود شده اند حتي براي يك لحظه هم فكر نكردند كه اين محلي كه بنام مزار كوروش جمع شدهاند قبر مادر حضرت سليمان نبي هست .اين موضوع براي اولين بار از طرف جاسوس انگليس (رابرت كرپورتر)به شوخي عنوان گرديد و جالبتر اينكه ايشان نه تاريخدان بوده و نه از باستانشناسي سررشته داشته اند حالا شما براي قبر كه مرده توش نيست بنشينيد گريه كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
عجب پادشاه بنی اسراییل مقبره مادرش اینجا بوده؟ میدونید چقدر راهه از مدیترانه تا اینجا؟لطفا دیگر هذیون نگید
چرا رفتن به سر قبر اعراب جایز ولی بر سر قبر یک ایرانی جایز نیست ؟؟؟ آقا ما ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند
غیر قابل انتشار: ۴۵در انتظار بررسی: ۲۱۵
تابناک آره؟!
کوروش کتف اعراب را سوراخ نکرده این کار شاپور ساسانی چند صد سال بعد بوده البته هر چند کار زشتی بوده ولی به دلیل عرب بودن آنها هم نبوده.به دلیل راهزنی بوده،با همه از همین کارها میکرده!.به هر حال کسی از ساسانیان و یا حتی هخامنشیان و یا شاهان ظالم و غاصب دفاع نکرده این دفاع از شخص کوروش است.​دفاع ازکوروش به معنای باستانیگری نیست.هر کسی را در قبر خودش می خوابانند.سیاستهای فرهنگی ما اشتباهاتی داشته که هم آنها و هم حرفهایی که در آن مراسم زده شده می بایست اصلاح شود. در ضمن اشکالی ندارد که میرزا کوچک خان و ستارخان و شهدا و امثال اینان
قهرمان ملی باشند و کورش هم چنین باشد.مانعهٔ الجمع نیست.
✅ فرزندان کوروش اکنون در کدام سرزمین زندگی می‌کنند؟!

پاسخ ها
شمشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
در سرزمین پدریشان
همين مسايل باعث اختلاف ميشه اگر اسلام جزيي ازتاريخ اين كشوراست كوروش هم جزيي از آن است هيچكدام قابل انكارنيست اون عزيزاني كه بدون مطالعه كوروش رو منكر ميشوند كوچكترين كار اينه كه حداقل چند كتاب تاريخي ازنويسندگان مستقل بخونن.نظرات برخي از دوستان منو ياد سريال دايي جان ناپلئون ميندازه كه همش ميگفت كار كار انگليسياست .
مردم راهشان را بهتر بلدند
چو ایران نباشد تن من مباد/ بر این بوم و بر زنده یک تن مباد
هخامنشیان مردگان خود را دفن می کردند ؟
من به فداي تاريخ پر افتخار ايران كه كشور نبود و تمدن بود
اما حالا چي؟ فقط يك جزيره ي چند صدائه...افسوس
من يك ايراني مسلمانم... و به هر دو بال پروازم مي بالم
به هيچ كسي هم اجازه نميدم من رو از هر دو منعم كنه
پاينده ايران
پاينده اسلام
هر دو عزيزند
همين
تا شما باشین قدر دهه شصتی ها رو بدونین
مردم ایران فقط دنبال این هستند که یک نفر را بت کنند و بپرستند ولی اخلاقیات و سجایای اخلاقی از هیچ کس نمیاموزند چه عرب چه عجم چه ژاپنی و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
اولا کوروش یک نفر نبوده.دوما اسم کوروش در قران واحادیث هم امده است و پادشاهی عادل بوده.سوما کورش یک واقعیت و هویت ملت ایران است ببینید اردوغان وامارات و...چطور برای خود هویت تاریخی میسازندتازه از مفاخر ایرانی
همه می دانند که هستند ادمهایی فقط بابت اختلاف وتفرقه بین مردم دم از طرفداری از کورش می کنند که اصلا کورش را تمام وکمال نمی شناسند ....این افراد مهم نیست که طرفی که ازش حمایت می کنند کیست هدف همان هدف سیاسی وحزبی خودشان می باشد
در برجام دولت محترم این همه زحمت کشید ....وباصداقت رفت جلو باز امریکا خیانت کرد نشون داد که دشمن ااصلی ایران است وبه قول امام راحل دشمن اصلی ما ایرانیها امریکاست ....پس چرا باز اکثر انهایی که دم از کورش می زنند طرفدار امریکا هم هستند
تجمع و اتحاد اقوام و شعار دادن وحدت اقوام از کرد و لر و عرب و بختیاری و پارس و آذزی و سیستانی و ترکمن وگلیک و...چیزبدی نیست.چه دلیلی برای وحشت از اتحاد اقوام هست؟اتفاقا کوروش میتواند سنبل وحدت ملی باشد
متاسفانه نبود آگاهی و کم نشان دادند فرهنگ ایرانی این دودستگی راپدید آورده و آموزش و پرورش با برداشتن تاریخ گذشتگان باعث این رویداد شده است و البته کسانی هستند که گمان میکنند فرهنگ ایران ضد اسلام است که آنهم از نا آگاهیشان است مردم ایران هم فرهنگ ملیشان را نگه میدارند همان گونه که در این هزار و چند صد سال نگه داشتن و هم دینشان را بهتر برخی متعصبانه دینی کتاب استاد مطهری را (خدمات متقابل ایران و اسلام) بخوانند و دیگر وظیفه رسانه ملی است که فرهنگ گذشته ایران را به آگاهی مردم برساند و حتی سریال و فیلم بسازد و دست از ساخت فیلم هایی که درآن نقشهای منفی نام ایرانی دارد و نقشهای مثبت نام عربی دارد دست بردارد و فرهنگ مردم را آتش زیر خاکستر نکند همانگونه که مردم سریال مختار را با علاقه دینی نگاه کردند و از آن تعریف میکردنند با این که ستمی که برخی عربهای جاهل بر ایرانیان را نشان میداد باز مردم به خاطر جنبه دینی سریال برانگیخته نشدند پس پیش از اینکه دشمنان از این فرهنگ به نفع خود استفاده کند مسئولین این را مهم بشمارند
چیزی که مسلم بود
1- مسولین محترم مثل همیشه غافلگیر شدند از حضور مردم
2- پاسداشت یک شخصیت ایرانی که از جمله مفاخر تمدن سرزمین ما در جهان بوده با سطحی نگری مسولین مربوطه تبدیل شده به هنجار شکنی
3- عدم برنامه ریزی مسولین در شناساندن مفاخر سرزمین ایران و عدم داشتن هرگونه برنامه در راستای حفظ میراث باستانی به جایی می رسه که در منظر برخی از افراد جامعه دینداری متضاد با ملی گرایی قلمداد بشه که سر دادن شعار علیه دین و مذهب از تبعات همین برخود هست
4- وطن پرستی و ملی گرایی بخشی از هر مذهب و آیینی هست که در همه ادیان و فرهنگها تقدس داشته تا جایی که کشته شدگان برای حفظ مرز و بوم و کشور از مفاخر انسانی هر سرزمینی قلمداد می شن
5- کوته فکری و سطحی نگری در برخورد با اینگونه پدیده ها (چیزی که اتفاق افتاد) نه تنها موضوع رو حل نمیکنه بلکه تبدیل به یک بحران و معضل اجتماعی و فرهنگی می شه
6- وقتی حرکتی خودجوش در این ابعاد رخ میده بیانگر قلیان احساسات بروز نکرده جوانانی هست که احساس میکنن مسولین در تقابل با فرهنگ و تمدن ایرانی و باستای اقدامی در خور شان بابت حفظ حرمت و نکو داشت نمادهای تمدن ایرانی انجام نمیدهند
7- قصد مقایسه رو ندارم و مسلم که جایگاه مفاخر دینی و مذهبی بالاتر از اعلی درجه انسانی هست و همانطور که یادآوری عاشورا در واقع یادآوری خصلتهای پاک انسانی و بازگشت انسان به فطرت ناب بشری قلمداد میشه از آن طرف نکو داشت مقام کورش در واقع تکریم خصایص انسانی ایشون و پاسداشت خدمات عظیم در راستای حفظ سرزمین و میراث ایرانی هست. پس ضدیتی بین ملی گرایی و دینمداری وجود نداره بلکه همپوشانی نیز دارند
8- سو استفاده برخی افراد در تجمع مزبور و شعارهای تبعیض نژادی آنها رو به حساب ناآکاهی از مقام و اهداف انسانی کورش قلمداد میکنیم زیرا که منشور حقوق بشر کورش بیانگر مساوات و برابری و برادری در همه فرهنگها و نژادها هست
.
.
.
خلاصه مسولین یک مقدار با دید باز به اینگونه وقایع نگاه کنند تا بتونیم ضمن حفظ وحدت و هوشیاری مذهب و ملیت و در تقابل نبینیم چونکه این تقابل در راستای تامین اهداف دشمنان ایران و ایرانی هست
همه اش منفعلانه برخورد كردن ممكن است كار را بجايي برساند كه از ممانعت ها سيل بنيان كني ايجاد شود. آقا بگذار ملت بروند آنجا و احترامي به كوروش بزرگ بگذارند. بابا اوقاف آنجا دفتر بزند و روحانيان هم در سالگرد كوروش در آنجا از رسالت توحيدي انبيائ سخن بكويند و سرودهاي ملي و مذهبي خوانده شود و پيام و سخنراني مقام معظم رهبري در توحيد و وحدانيت پخش شود. بازار و نمايشگاه صنايع دستي و غيره برپاشود و گردشگري تبليغ شود چرا فرصت ها را به تهديد تبديل ميكنيد؟
سلام عزیزان
دوستان گرامی لطفا بصیرتتان را افزایش دهید
بصیرت سیاسی که ما میگوییم یعنی این که بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا می برد، به کجا دعوت میکند، به کجا می کشاند. آیا به سمت اهداف اسلامی داریم حرکت میکنیم؟ به سمت تدین روزافزون جامعه داریم حرکت میکنیم؟ یا آنچنانکه دشمن مایل است، به سمت بی مبالاتی بیشترحرکت میکنیم، به سمت دلباختگی بیشتر به اقطاب مخالف دین داریم حرکت میکنیم. آن بصیرت سیاسی،این است
سیاست یعنی نگاه به حرکت عمومی جامعه که کدام طرف داریم میرویم؛ آیا به سمت هدفها داریم حرکت میکنیم یا زاویه گرفته ایم و داریم از هدفها دور میشویم؟ معنای واقعی سیاست این است. آنوقت در خلال این نگاه، تکلیف آدمها و اشخاص و گروهها و احزاب و جریانها روشن میشود که آیا داریم به سمت عدالت اجتماعی میرویم؟ آیا داریم به سمت استقلال واقعی دینی میرویم؟ آیا داریم به سمت ایجادتمدن اسامی میرویم، یا داریم به سمت وابستگی به غرب و وابستگی به آمریکا و تحت تأثیر قرار گرفتن نسبت به بافته ها و یافته های بی مغزغربیها حرکت میکنیم؟ این خیلی مسئله ّ ی مهمی است که سبک زندگی ما، ما را به کدام طرف دارد میکشاند؛ این نگاه، نگاه سیاسی است که میبینید ازفرهنگ سرچشمه میگیرد؛ بنابراین در دل فرهنگ، سیاست هم هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر