بازدید 13141

اذعان به عدم وجود فساد در شهرداری تهران و رسانه هایی که خود را به تغافل زده اند!

بر اساس بررسي هاي كوتاهي كه انجام شد، مشاهده گردید،اين رسانه ها علاقه اي به پوشش صادقانه و كامل اخبار عدم وجود فساد در شهرداري تهران را ندارند؛ گواه آنكه نحوه پوشش خبري اظهارات دادستان كل كشور در برخي رسانه ها به گونه ايست كه آنها از ذكر نظر نهايي دادستاني مبني بر عدم وقوع فساد سازمان يافته امتناع مي كنند و صرفاً به ذكر جملاتي كوتاه اكتفا كرده اند!
کد خبر: ۶۳۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 28 October 2016

هفته اول شهريور سال جاري درج خبري با عنوان «خانه هاي نجومي» کلید رمز حمله به شهرداري تهران شد؛ حمله ای که جریان سازی های دنباله دار آن مشخص کرد که چنین تخریبی به صورت سازماندهی شده و با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است. تخریبی که بررسی های اخیر نشان داد از سمت یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران شروع شده است؛ کسی که در بطن حوادث جنجال برانگیز شورای شهر اول نیز که در نهایت منحل شد، نیز حضور داشت.

به گزارش «تابناك» پس از حدوداً 2 ماه حاشيه و جنجال بر سر واقعيت هاي پنهان ماجراي املاك نجومي كه مجموعه شهرداري تهران و اعضاي شوراي شهر آن را در مظان اتهام هايي نظير اختلاس، تضييع اموال عمومي و فساد قرار داده بود، اظهارات رسمي دادستان كل كشور مبني بر عدم مشاهده فساد سازمان يافته در شهرداري تهران پرده ديگري از تلاش هاي هماهنگ براي تخريب شخصيت هاي كارآمدنظام را ناكام گذاشت.

توضيح بيشتر اينكه پس از در ج خبري با عنوان «املاك نجومي» در يكي از روزنامه هاي سراسري و آغاز تلاش ها براي تخريب شهرداري و شوراي شهر تهران برخي رسانه هاي همسو نيز روي اين خط به انتشار اخباري تركيبي از راست و دروغ هايي كه در رابطه با شهرداري و شوراي شهر تهران وجود داشت، دست زدند.

در همين باره يك روزنامه در خبري با عنوان «واگذاری بی‌ضابطه املاک شهرداری تهران به افراد خاص» در همان اوايل شهريورماه تلاش كرد تا ماجراي گزارش سازمان بازرسی درباره شهرداري تهران را بزرگ كرده و با دامن زدن به آن در حالي كه هنوز رأي نهايي دادگاه رسيدگي كننده صادر نشده بود، به قضاوت در اين باره بپردازد.

روزنامه ديگري با همين محور و در تیتر روزنامه چهارشنبه ۱۰ شهریور خود با عنوان «شهرداری زیر تیغ تحقیق و تفحص» تلاش كرد تا به قضاوت زودرس در مورد ماجراي «املاك نجومي» شهرداري تهران بنشيند و ضمن مبري كردن اعضاي اصلاح طلب شورا از هر گونه فساد و اتهام تيغ تيز خود را متوجه شخص شهردار و اعضاي اصولگراي شوراي شهر تهران كرد.

البته تأكيد و پرداختن ابهام آفرين رسانه هاي مذكور همه موج خبري صورت گرفته در مورد ماجراي «املاك نجومي» نبود و در اين ميان برخي چهره هاي سياسي مشهور نيز با انجام مصاحبه هايي قاطعانه از بروز فساد و تضييع اموال عمومي در شهرداري تهران سخن گفتند.

فضاي ملتهب و غبار آلود حول گزارش سازمان بازرسی در مورد شهرداری تهران موجب شد تا قوه قضائيه و وزارت كشور به صورت مستقيم به پرونده مذكور ورود كنند و تحقيق و تفحص از اين پرونده را با هدف تنوير افكار عمومي در دستور كار قرار دهند.

با اين اوصاف و پس از گذشت قريب به دوماه حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان كل كشور در گفت و گوي ويژه خبري شبكه دو سيما، در رابطه با ابهام هاي پيش آمده گفت: پس از برملا شدن مسئله با توجه به حساسیت موضوع ریاست قوه قضائیه به بنده ماموریت خاص دادند که مسئله را پیگیری کنم. به همین منظور هیئتی از قضات عالی تعیین کردیم و اسناد و مدارک بررسی شد همچنین جلسات متعددی با شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران و مسئولین مربوطه برگزار شد که در نتیجه بررسی های نستبا جامعی صورت گرفت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در رسیدگی به این موضوع هیچ کوتاهی نشده و به آنچه وظیفه مان بوده عمل کرده ایم گفت: شهرداری تهران بر اساس مجوزی که از شورای اسلامی شهر تهران گرفته بود می توانست برای تامین رفاه کارکنان خود شرکتهای تعاونی را تشکیل دهد و به موجب قانون تسهیلاتی را برای شرکتهای تعاونی شهرداری و سایر دستگاه ها در نظر بگیرد تا افرادی که استحقاق مسکن دارند در حد امکان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.


حجت الاسلام و المسلمن منتظری ادامه داد: دربررسی ها مشاهده شد آنچه که در این قالب انجام شده است اشکال قانونی و جود ندارد و تخلفی صورت نگرفته است اما یکسری املاک دیگری به صورت آپارتمان به دسته ای از مدیران و شاغلین شهرداری که فاقد مسکن بودند واگذار شده که با مجوز شورا می توانستند مقدار تخفیف دریافت کنند اما بیش از آنچه که باید به آنها تخفیف داده شده است که ما اشکال شکلی و ماهوی در این مسئله دیدیم و تخفیف های داده شده صحیح نبوده و باید اصلاح شود.

دادستان کل کشورگفت: در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که حدود 150 نفر افرادی بودند که از مجموعه خود شهرداری هستند و می توانستند از تسهیلات و امکانات شهرداری استفاده کنند و آنها در تعاونی عضو شدند و تخفیفاتی که گرفته اند صحیح نبوده است و ابلاغ شده است که بر اساس نظر کارشناس باید تخفیفات غیر مجاز برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در مجموع حدود 29 نفر نیز هستند که خارج از شهرداری بودند که با معرفی، یکسری آپارتمان به آنها واگذار شده که طبق مقررات قانونی تخلفات قطعی است و باید نسبت به آن رسیدگی شود اولین کار این بود که به آنها اعلام شود که این معامله باطل است و باید فسخ شود که این مسئله را به شهرداری گفتیم و شهرداری تهران هم بلافاصله اعلام کرد همچنین تعدادی نیز خارج از تعاونی و به صورت مستقیم املاک به آنها واگذار شده بود که نباید انجام می شد.


وی بیان کرد: در مجموع قرارداد 45 نفر باطل بود و باید فسخ می شد و آن رابه شهردار اعلام کردیم و در آخرین نامه ای که فرستادند 36 مورد از این موارد را ابطال کردند که 9 مورد دیگر باقی مانده است که اشکالات قانونی داشته است اما باید این معاملات نیز فسخ شود.

به این نتیجه نرسیدیم که فساد سازمان یافته‌ای در شهرداری تهران واقع شده باشد

دادستان كل كشور در بخش ديگري از صحبت هاي شب گذشته اش تأكيد كرد: در مجموع ما در بررسی‌هایمان به این نتیجه نرسیدیم که فساد سازمان یافته‌ای در شهرداری تهران واقع شده باشد و دادسرا باید بررسی کند که آیا در نقل و انتقالات جرمی محقق شده است یا خیر و میزان تخلف چه مقدار بوده است و اگر جرم واقع شود حتما باید در دادگاه رسیدگی شود.

بر اساس آنچه آمد به خوبي مشخص مي شود كه روند رسيدگي چند هفته دادستاني كل كشور به ماجراي املاك نجومي در نهايت به سرانجام مورد پسند مجموعه هايي كه دست به تخريب شهرداري تهران و اعضاي شوراي شهر زده بودند نرسيد و رأي نهايي دادستاني كل كشور با آنچه ايشان در رسانه ها و گفته هاي خود نسبت به مجموعه شهرداري تهران اظهار مي كردند، منطبق نيست.

اكنون و در شرايطي كه زمان به شفافيت ابهام هاي موجود در رابطه با املاك نجومي پايان داد و تخلفات صورت گرفته در نقل و انتقال ها كه البته با فساد سازمان يافته، اختلاس يا ارتشاء تفاوت معنايي فراواني متفاوت است در حال جبران است، اين سئوال جدي مطرح مي شود كه انگيزه جريان هاي سياسي و برخي رسانه ها از پرداختن با آب و تاب به اين موضوع در اين دوماه و بدون انتظار براي صدور رأي نهايي دادگاه چه بود؟ و آيا اكنون حاضر خواهند بود به جبران آنچه در اين دوماه نوشتند، برآيند؟

بر اساس بررسي هاي كوتاهي كه انجام شد، هنوز هم مشاهده مي شود اين رسانه ها علاقه اي به پوشش صادقانه و كامل اخبار مرتبط با شهرداري تهران يا پرونده فيش هاي نجومي ندارند! گواه آنكه نحوه پوشش خبري اظهارات دادستان كل كشور در برخي رسانه ها به گونه ايست كه آنها از ذكر نظر نهايي دادستاني مبني بر عدم وقوع فساد سازمان يافته امتناع مي كنند و در رابطه با موضوع فيش هاي نجومي علي رغم گفته هاي صريح و طولاني دادستان كل كشور صرفاً به ذكر جملاتي كوتاه اكتفا كرده اند!

 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر