بازدید 28786
بسته خبری «تابناک»؛

نظر علی مطهری درباره وظایف نیروی مسلح/تعبیر عجیب صالحی از فرصت های پسابرجامی/واکنش دادستان کل به نامه نمایندگان درباره «نرگس محمدی»

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تائید واردات خودرو از امریکا»،«ناراحتی یک اصلاح طلب از نیامدن احمدی‌نژاد »،«پُست های احتمالی علی جنتی پس از وزارت»،«یاشار سلطانی را آزاد و با او مناظره کنید»،...و رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 18 October 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جزئیاتی از روند استیضاح وزیر علوم
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه دهمین همایش ملی نخبگان فردا در جمع خبرنگاران گفت: قرار است سه‌‌شنبه آینده در کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای با حضور درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر علوم و محمد فرهادی وزیر علوم برگزار شود تا دو طرف صحبت‌های یکدیگر را بشنوند.وی افزود: سعی‌مان این است که استیضاح کنندگان را قانع کرده و پادرمیانی کنیم تا استیضاح انجام نشود.زاهدی در رابطه با شایعاتی که پیرامون استعفای وزیر علوم مطرح است، گفت: تاکنون هیچ خبری درباره استعفای وزیر نشنیده‌ام.

آمریکا برای آزادی نمازی حاضر به سرمایه گذاری کلان است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جان کری سعی کرد به ظریف پیرامون دستگیری نمازی پیغام دهد. محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره بررسی پرونده سیامک نمازی در قوه قضائیه گفت: نمازی یکی از شاه مهره های نفوذ آمریکا در ایران است و درواقع مشاور امنیت ملی آمریکایی ها محسوب می شود.وی افزود: آمریکایی‌ها برای رها کردن سیامک نمازی حاضر به سرمایه گذاری کلان هستند.عضو کمیسیون ملی امنیت مجلس خاطر نشان کرد: اطلاعاتی که از نقش سیامک نمازی پیرامون نفوذ در ایران داریم نشان می دهد که وی از افرادی همچون جیسیون رضاییان در راستای همکاری با آمریکایی ها بیشتر فعال بوده است و پرونده وی در راستای نفوذ در ایران از لحاظ فرهنگی ،‌ کادر سازی و آموزشی ابعاد پیچیده ای داشته است.

واکنش کواکبیان به شایعه حضورش در وزارت ارشاد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضورش در وزارت ارشاد و جایگزینی به جای علی جنتی را رد کرد.مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که در برخی رسانه‌ها مباحثی پیرامون جایگزینی شما به‌جای علی جنتی وزیر ارشاد مطرح شده است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: من از سایت‌ها این مطلب را خواندم و هنوز خودم هیچ خبری ندارم.وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه درصورتی‌که وزارت ارشاد به شما پیشنهاد شود آیا قبول خواهید کرد یا نه، تصریح کرد: وقتی اصلش منتفی است، شما از فرعش صحبت می‌کنید.

اولین واکنش دولت به اعلام وصول استیضاح فانی در مجلس
سخنگوی دولت در واکنش به اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت همیشه پاسخگو است.محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری هفتگی خود، اظهار کرد: در این مورد اگر کاستی بوده است، موظف به رفع آن کاستی هستیم و اگر سوءتفاهمی هم پیش آمده، پاسخگو خواهیم بود.بنا به گفته سخنگوی دولت اگر استیضاح عملاً در دستور کار قرار بگیرد، وزیر آموزش و پرورش چه در صحن علنی مجلس و چه در جلسات دیگر در مجلس به سوالات پاسخ می‌دهد.

سیف در نامه‌ای به روحانی: بدهی‌ها را تسویه کنید
یک سایت خبری از نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهور مبنی بر درخواست بازپرداخت بدهی‌های دولت به این بانک خبر داد.«پایش» به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به تازگی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار بازپرداخت بدهی‌های دولت به این بانک شده است.او در نامه به رئیس جمهور خاطرنشان کرده در حالی که بانک مرکزی همواره بر بانک‌های دولتی و خصوصی فشار می‌آورد تا ترازنامه خود را هر سال منتشر کنند، خود بانک مرکزی در دو سال گذشته ترازنامه مالی‌اش را منتشر نکرده است.گفته می‌شود سیف اعلام کرده که در صورت انتشار ترازنامه سال‌های 93 و 94، استقراض‌های دولت از بانک مرکزی و مبالغی که دولت ملزم بوده به حساب خزانه واریز کند و نکرده است، مشخص می‌شود و این به نفع دولت نیست.او از روحانی خواسته تا دولت حساب‌های خود را با بانک مرکزی تسویه کند تا این بانک بتواند قبل از پایان سال ترازنامه خود را منتشر کند.»

تابع تصميم ائتلاف اصولگرايان هستيم
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مساله وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 96، اظهارکرد: حزب موتلفه اسلامی از سه ماه گذشته تمام ظرفیت خود را جهت ائتلاف اصولگرایان بخصوص برای انتخابات ریاست جمهوری بکار گرفته است.محمدنبی حبیبی افزود: ما در دوره‌های مختلف انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، کاندیداهای اختصاصی خودمان را داشته‌ایم.حبیبی تاکید کرد: بعنوان مثال موتلفه اسلامی در انتخابات مجلس دهم با دستوری که به دفاتر سازمانی خود داد، حدود 200 نامزد در سراسر کشور شناسایی کرد و به ائتلاف اصولگرایان ارائه داد و در نهایت نیز اعلام کرد تسلیم نظر جمعی جریان اصولگرایی خواهد بود.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما همواره گفته‌ایم اگر اصولگرایان کاندیدای موتلفه اسلامی را انتخاب کنند، از آنها تشکر می‌کنیم، گفت: اگر اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 به ائتلاف رسیدند، نامزد موتلفه اسلامی را به جلسات ائتلاف معرفی می‌کنیم و هر تصمیمی در آن جلسات گرفته شد تابع خواهیم بود.

شیخ الاسلام سفیر ایران در سوریه می‌شود
برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در گفت وگوهای خود در راهروی پارلمان، خبر از سفر مدیرکل سابق امور بین الملل مجلس به سوریه دادند.نمایندگان تاکید داشتند که حسین شیخ الاسلام طی روزهای آینده سفیر ایران در سوریه خواهد شد و برای آغاز فعالیت خود در سفارت ایران به دمشق خواهد رفت.این مطلب در فارس منتشر شده است.

نامه عجیب و غریب دولتی‌ها درباره تخلف علاءالدین

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه معاون فرماندار درباره عدم تخریب طبقه هفتم علاءالدین که خلاف ساخته شده گفت: این نامه‌ عجیب و غریب است. شهرداری نباید به این نامه توجه کند.همچنین دوستی عضو شورای شهر تهران گفت، نامه فرمانداری درباره پاساژ علاءالدین مجهول‌الهویه است. شهرداری تا ۱۰ روز آینده طبقه هفتم این پاساژ را تخریب کند.

نظر علی مطهری درباره وظایف نیروی مسلح

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با عصر ایران می‌گوید: امام خمینی بارها نظامیان را از ورود به سیاست بر حذر داشته‌اند. ‌به خاطر این که منجر به اختلاف میان آنها و در نتیجه ضعیف و سست شدن آنها می‌شود. امروز هم یک نیروی مسلح نباید مانند یک حزب عمل کند.نیروی مسلح همین طور نباید مانند یک دستگاه اقتصادی عمل کند. تمرکز قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای در یک نهاد به صلاح کشور نیست و آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.بدیهی است که یک نظامی به عنوان یک فرد که نظر خودش را به طور خصوصی به افرادی اعلام کند ،آزاد است و بلکه وظیفه دارد که در سرنوشت سیاسی خود و جامعه‌اش شرکت کند. آن چه نکوهش شده فعالیت سیاسی یک نظامی به عنوان شخص حقوقی است.

به دنبال دوقطبی سازی موضوعی اند

حجت الاسلام علی سعیدی (نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران) در گفت و گو با صبح نو گفت، دوقطبی سازی جبهه ای فعلاً با نهی آقای احمدی نژاد حل شده ولی عده ای دنبال دو قطبی سازی موضوعی هستند؛ یعنی تقابل بین برجام و مخالف برجام. در برجام هم رهبر معظم انقلاب با هنرمندی برجام را محدود کردند و گفتند مذاکره در این چارچوب ولی آقایون چون دنبال اصل_مذاکره و ارتباط_با_آمریکا بودند؛ برجام 2 و 3 را دنبال می کردند یعنی ما سرمایه های داخلی را عرضه کردیم و دادیم بعد نوبت می رسد به سرمایه های خارجی و بیرونی یعنی قدرت نفوذ معنوی ما در یمن، فلسطین، سوریه.

سوئیفت باز است اما پولی در آن مبادله نمی‌شود

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در پسابرجام صادرات نسبت به واردات افزایش یافته است، گفت: 70 درصد صادرات، مربوط به افزایش صادرات نفت و فرآورده‌های وابسته به آن بوده است. این کارشناس اقتصادی در مورد وضعیت تبادلات مالی و بانکی بعد از برجام گفت: اگرچه سوئیفت باز است اما در عمل پولی در آن رد و بدل نمی‌شود.فارس این خبر را منتشر کرده است.

تعبیر عجیب صالحی از فرصت های پسابرجامی

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران گفت: پس از برجام در شرایط غیر قابل باور قرار گرفتیم به طوری که فرصت‌ها یکی پس از دیگری مثل سونامی به سمت ما می‌آید، زیرا طرف مقابل دیده که این ملت اراده پیشرفت دارد.

حذف ۳ امتیاز جامعه ایثارگری

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور که پیش از این مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.در این جلسه نظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در رابطه با حذف سه بند از ماده سه لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.این سه ماده مربوط به برخی احکام قانونی و امتیازات مربوط به جامعه ایثارگری است.بر اساس بند «ب» ماده سه که با نظر مجلس حذف شد، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده دو قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موظف شده بودند که ۲۵ درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه، بورسیه‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکتری تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند؛ تبصره این ماده که با نظر مجلس حذف شد به این نکته اشاره داشت که کسب حداقل ۷۰ درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است.همچنین بندهای «ت» و «ث» از ماده سه نیز به اصلاح موادی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اختصاص داشت که با نظر مجلس حذف شد.حذف این سه بند با ۱۵۱ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب مجلس رسید.

تائید واردات خودرو از امریکا

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با تایید ورود خودروهای تولیدی آمریکا به ایران گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودروهای با برند غیر آمریکایی که در آمریکا تولید می‌شوند، استعلام کرده‌ایم که هنوز پاسخ نداده‌اند.فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه براساس برخی اسناد به دست‌ آمده خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده است، اظهار کرد: تاکید شده خودروهای آمریکایی وارد ایران نشود. این موضوع قابلیت تفسیر به وجود آورده که آیا برند آمریکایی مدنظر است یا حتی خودروهایی که در آمریکا تولید شده‌اند نیز شامل این موضوع می‌شود.وی با بیان اینکه سه برند اصلی خودروساز دنیا سایت‌های مختلف تولیدی در آمریکا دارند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها مدل‌های خاصی را برای بازار آمریکا تولید می‌کنند و بقیه دنیا محصولات را از آنجا با کمی تغییرات وارد می‌کنند.

پُست های احتمالی علی جنتی پس از وزارت
 احتمالات زیادی درباره آینده "علی جنتی" مطرح می شود، از مشاورت رئیس جمهور تا معاونت سیاسی وزارت کشور و ریاست ستاد انتخابات (البته وزیر کشور در مصاحبه تا حدود زیادی این مساله را رد کرد و "علی اصغر احمدی" را گزینه تصدی این پست دانست) و حتی احتمالاتی درباره تصدی سفارت یکی از کشورهای مهم عربی. البته به نظر می رسد ظرف مدت کمتر از یک هفته دیگر پاسخ این سئوالات مشخص خواهد شد. 

واکنش دادستان کل کشور به نامه نمایندگان به رئیس قوه قضاییه
حجت‌الاسلام منتظری در خصوص نامه برخی نمایندگان مجلس بیان داشت: این افراد که نمایندگان مجلس خواستار حمایت از آن‌ها هستند پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نمایندگان قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آن‌ها را بررسی کنند و آن را موردبررسی قرار دهند.  دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر قوه قضائیه اسناد تخلف این افراد را برملا نمی‌کند دلیل این نیست که انسان‌های خوبی هستند، عنوان کرد: اگر این حرکت‌ها از روی نادانی انجام شود برای جامعه و نظام مصیبت است و اگر این حرکت‌ها عمدی باشد برای جامعه مصیبت بزرگی است.  حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در پایان با تاکید بر اینکه باید مراقب حرکت و اعمال خود باشیم تا این حرکت‌ها درراه خواسته‌های دشمن نباشد، افزود: دشمن امروز به دنبال آن است تا اعتقادات ما را بگیرد و نیز به دنبال خدشه‌دار کردن نظام اسلامی است. مشرق این خبر را منتشر کرد.

ناراحتی یک اصلاح طلب از نیامدن احمدی‌نژاد 
صادق زیباکلام استاد دانشگاه در نشستی در اظهار کرد:   اگر آقای احمدی‌نژاد می‌آمد به نفع اصلاح‌طلبان بود؛ چرا که خیلی‌ها از ترس پیروزی دوباره احمدی‌نژاد در انتخابات به پای صندوق‌های رای می‌آمدند و به روحانی رای می‌دادند که در صورت نیامدن وی این قشر از مردم ممکن است رغبت شرکت در انتخابات را نداشته باشند. از نیامدن احمدی نژاد نارحت است احمدی نژاد اگر می‌آمد همانند ستون پنجم اصلاحاتی‌ها در میان اصولگرایان عمل می‌کرد. حقوق آقای احمدی‌ نژاد طبق قانون اساسی باید حفظ می‌شد. شخص  احمدی نژاد شخصیتی کاریزماتیک است که در حال حاضر دارای 10 تا 15 میلیون رای در بین مردم است . در صفحه انتخابات آتی کشور، روحانی حتی اگر دو قلعه و اسب هایش را به اصولگرایان آوانس بدهد بازهم پیروز صحنه انتخابات خواهد بود. امری که با آمدن احمدی نژاد می‌توانست چهره جذاب‌تری به خود بگیرد. خبرگزاری موج این خبر را منتشر کرد.

یاشار سلطانی را آزاد و با او مناظره کنید
غلامحسین کرباسچی، شهردار پیشین تهران، پیشنهاد داد تا افشاکننده اسناد املاک نجومی از زندان آزاد شود و بعد هم عباس سلیمی‌نمین را دعوت کرد تا با یاشار سلطانی درباره اسناد املاک مناظره کند. او این پیشنهاد را در پاسخ به پیشنهاد سلیمی منتشر کرده است. عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر جریان اصولگرا چندی‌پیش کرباسچی را درباره املاک نجومی دعوت به مناظره کرده بود. او در جوابیه‌ای که به صحبت‌های کرباسچی ارائه کرده بود، چنین پیشنهادی را طرح کرده که اکنون با این پاسخ شهردار پیشین تهران مواجه شده است. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰
دم کرباسچی گرم. بچه مردم را بی دلیل انداخته اند زندان و درخواست مناظره دارند.
وای به حال این مملکت که نماینده منتخب مردم اینجوری در حقشون بی انصافی میکنه
چرا کرباسچی حاضر نشد مناظره کنه ؟
پس نظر علی مطهری کجاست؟!
"صالحی: پس از برجام در شرایط غیر قابل باور قرار گرفتیم به طوری که فرصت‌ها یکی پس از دیگری مثل سونامی به سمت ما می‌آید."
واقعا که هم شان و هم قدر ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هستی
حالا که بنابر مصلحت رهبری دست احمدی نژاد ازشرکت درانتخابات کوتاه شده،دیواری هم کوتاه ترازدیوار این بنده خداپیدا نمیشه،پس تا توان دارید تخریب کنید ولی اینرا هم بدونید که خدای احمدی نژاد شیرگیره اگرچه دیرگیره.لعنت برکسیکه قصد تخریب یک بنده خدا را داشته باشه.فرقی نداره که این بنده خدا روحانی باشه یا احمدی نژاد یاهر بنده خدای دیکه ای.
كجاش عجيب بود!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"کسب حداقل ۷۰ درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است."
این رو حذف کردن!! یعنی با داشتن 10 درصد نمره هم میتونن برن سر کلاس بشینن یا بورس خارج بگیرن!! بعد تابناک سرتیتر خبر نوشتی "حذف 3 امتیاز ایثارگری"؟

اگر متن خبرت درست باشه، متاسفم برای جامعه علمی کشورم!
در مورد حذف بندهایی در موردامتیاز ایثارگران وخانواده ایشان توسط مجلسیان بایدگفت از ایشان انتظار دیگری نمی رفت جالب است بدانیم اصولگرا و اصلاح طلب به این حذف رای مثبت داده است خسته نباشند ای حافظان ایثارگری
سه امتیاز به ایثارگران اضافه شده،شرایط احراز 70 درصدی حذف شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تیتر خبر برعکس موضوع می باشد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل