بازدید 3442

اوباما: امنیت یمن، امنیت آمریکا است

کد خبر: ۶۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۹ 08 September 2009
باراک اوباما در نامه ای به رییس جمهور یمن کمک های اقتصادی و نظامی واشنگتن به صنعا برای " مبارزه علیه تروریسم " را وعده داده است.


خبرگزاری یمنی " سبا " امروز یکشنبه در گزارشی نوشت، در این نامه که روز جمعه توسط جان برنان دستیار اوباما در امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم به علی عبدالله صالح همتای یمنی وی تسلیم شده، آمده است: " امنیت یمن، امری اساسی در برقراری امنیت در امریکا است "


در این نامه، اوباما همکاری آتی دو کشور در جنگ علیه تروریسم را پیشاپیش ستوده و نوشت: " القاعده تهدیدی مشترک علیه امنیت همه ما است "


باراک اوباما در این نامه همچنین تاکید کرده است، امریکا با همکاری صندوق جهانی پول، بانک جهانی و شورای همکاری خلیج فارس طرحی را برای یاری رساندن به یمن برای " رویارویی با چالش های پیش روی توسعه و حمایت از اصلاحات در یمن " در دست بررسی دارد.


این در حالی است که بر اساس گزارش های اخیر، دولت یمن از بازگشت غیرنظامیان آواره به منازل مسکونی خود جلوگیری می کند.


در همین حال، عبدالملک الحوثی رهبر مبارزان جنبش الحوثی یمن از اهالی آواره شهرهای شمالی این کشور خواست تا به خانه های خود بازگردند.


این بیانیه همچنین از صنعا خواسته است تا حملات خود به مناطق مسکونی را متوقف سازد و به آوارگان اطمینان دهد که منازل مسکونی آنان را هدف حمله قرار نخواهد داد.


درگیری در استان صعده درحالی ادامه دارد که دولت یمن روز جمعه اعلام کرد به درگیری های خونین در این استان و مناطق اطراف آن پایان خواهد داد و با فعالیت آژانس های امدادرسانی برای کمک به هزاران آواره از درگیری های این منطقه موافقت خواهد کرد.


ارتش یمن از سه هفته قبل (اوایل ماه اوت 2009 میلادی) برای سرکوب جنگجویان شیعه زیدی در استان "صعده" عملیات نظامی مرگباری را موسوم به "عملیات زمین سوخته " آغاز کرده است.


بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل متحد، در حملات نظامیان یمن به مناطق شیعه نشین شمال این کشور صدها نفر از جمله غیرنظامیان کشته و بیش از 119 هزار ساکن صعده آواره شده اند.


عضو ارشد کمیسیون عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان نیز هشدار داده است ادامه درگیری در منطقه از عملیات امدادرسانی به این منطقه بحران زده جلوگیری کرده و استان صعده با بحران بشردوستانه جدی مواجه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
این پیام اوباما یعنی یمن جان ما یه پایگاه نظامی هم اونجا میخوایم داشته باشیم.
چرا رسانه ملي و وزارت امور خاجه هيچگونه حمايتي از اين شيعيان نمي كند فقط مردم غزه مسلمانند.فقط شلوغ بازي براي فلسطين واجب است . امريكا بايد عملا از كشتار شيعيان بعنوان مبارزه با تروريست بيانيه بدهد و ادعاي حمايت از مردم و برگشتن آنها به خانهايشان بكند . اين مورد قبلا نيز براي مسلمانهاي چين نيز تكرار شده بود . بايد يكم از اين صهيونيست هاي
تروريست ياد گرفت كه يك نفرشون تو اين دنيا هلاك مي شه دنيا رو رو سرشون مي گذارن و داد مظلوميت ميدن.
دایه مهربانتر از مادر .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها