بازدید 5897

دفاعیات نهایی احمدی نژاد از کابینه دهم

کد خبر: ۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵ 03 September 2009
دكتر احمدي نژاد پس از پايان سخنان مواوفقان و مخالفان وزيران پيشنهادي و دفاع وزرا از برنامه‌هايشيان در جلسه صبح پنجشنبه مجلس در سخناني ضمن تشكر از زحمات نمايندگان مجلس در بررسي كابينه، بحث‌هاي مطرح شده در جلسات بررسي صلاحيت وزرا در مجلس را كارشناسي،عميق و درجهت تكميل و اصلاح كارها دانست.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به تلاش نمايندگان مجلس تصريح كرد: بعد از انقلاب اينقدر وقت گذاشتن روي كابينه شايد بي‌سابقه و يا كم‌سابقه باشد و اين نشان دهنده چند ويژگي است و من بايد شهادت بدهم كه همه بحث‌ها دلسوزانه بود و همه بحث‌ها براي كشور و اصلاح امور بود و همه سعي و تلاش كردند و همه مي‌خواستند در كشور كارها بهتر انجام شود.

وي افزود: من از همه عزيزان و دوستاني كه موافق و مخالف صحبت كردند و از آنهايي كه در قالب تذكر هم حتي از فرصت استفاده كردند تا با حوزه انتخابيه صحبت كنند، تشكر كنم.

وي ويژگي بحث‌هاي مجلس را آزادانه بودن آن دانست و اظهار كرد: بحث‌ها كاملا آزادانه بود. بي‌سابقه بود كه بحث رسيدگي به كابينه را تلويزيون مستقيما پخش كند و همه دنيا ديد كه بحث‌ها كاملا آزادانه بود و قريب به اتفاق دوستان كه صحبت كردند همه رعايت احترام و رعايت حدود را كردند و اين نشان داد كه مجلس پشتوانه ملت، پشتوانه نظام است و همه دنيا ديد كه فراتر از صف‌بندي‌ها و خط‌كشيهاي معمول مجلس شوراي اسلامي به كابينه رسيدگي كرد.

رييس جمهور با قدرداني از تلاش مجلس و احساس مسووليت نمايندگان نسبت به حقوق ملت تاكيد كرد: دنيا ديد كه مجلس در برابر مسائل كشور و حقوق ملت احساس مسووليت مي‌كند و بحث‌هايي كه شد نشان داد كه در ايران مبناي عمل مديران و مسوولان اعتقادات و آرمان‌ها و منافع ملي است و اين افتخار ماست.

وي افزود: صحنه اين چهار پنج روز نشان داد كه دموكراسي در ايران حقيقي است و يك الگوي جديد از دموكراسي را به دنيا ارائه كرد. رييس جمهوري كه از آرا مردم است و رييس جمهور منتخب مردم آزادانه وزراي خود را انتخاب كرد و مجلس آزادانه همه آنها را بررسي كرد و همه مسائل را زير ذره‌بين گذاشت و به فضل الهي اين الگويي جديد در جهان است و ما افتخار مي‌كنيم. به فضل الهي همه ديدند كه در اين جا انديشه حاكميت داشت و همه بايد قانع شوند و تصميم بگيرند و به نتيجه برسند و اين موجب استحكام نظام است.

احمدي نژاد در ادامه تاكيد كرد: ديديم به فضل الهي رابطه مجلس و دولت كاملا صميمي است. بسيار برادرانه و صميمي است. همه با هم مي‌خواهند كشور را به جلو ببرند و همه پاي آرمان‌هاي امام و انقلاب ايستاده‌اند.

وي خطاب به دشمنان و مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران نيز تاكيد كرد: بشنوند كساني كه در دنيا خيال مي‌كردند مي‌توانند با زدن بعضي حرف‌ها كاري كنند و فكر مي‌كردند مي‌توانند مجلس، دولت و مديران كشور را دلسرد و متفرق كنند و دولت را تضعيف كنند.بدانند كه اين مجلس و اين دولت با هم، دست به دست هم، پاي آرمان‌هاي امام و انقلاب ايستاده اند و انشاءالله امانت انقلاب را با سرافرازي به نسل‌هاي بعدي تحويل مي‌دهند.

رييس جمهور در ادامه سخنان خود در جلسه صبح امروز در مجلس با بيان اينكه «من چند نكته در مورد اشتراكات مجلس و دولت و درباره آرمانها را عرض ميكنم»، اظهار كرد: ميخواهم از زبان همه اعلام كنم مجلس و دولت مصممند كه با هم كشور را بسازند و عدالت را پياده كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، وي ادامه داد: اجراي عدالت آرمان مشترك مجلس و دولت است. رسيدگي مناطق محروم،‌اصلاح ساختارها، بالا بردن عزت مردم ايران در جهان، حمايت از ملتهاي مستضعف، اينها آرمانهاي مشترك مجلس و دولت است و مجلس و دولت قدر اين مسووليت و توفيق الهي را به خوبي ميشناسند و به كمك هم آن را ايفا خواهند كرد.

وي درباره رابطه كاري مجلس و دولت نيز گفت: حقيقت اين است كه همه ما يك خانواده هستيم و اين تقسيم كار براي انتظام امور است. همه در كنار هم و در يك سنگر هستيم. هيچ كس دربرابر كسي نيست و خيلي از وزرا كه آمدند مثل خودتان مردمي، پاك، انقلابي، مومن، پرتلاش، دلسوز و مثل نوع نمايندگان مجلس از يك جنس هستيد.

رييس جمهور با بيان اينكه من در اين به دوره تجربيات جديدي رسيدم، گفت: البته ما در خدمت هيات رييسه مجلس هستيم، برنامهريزي ميكنيم و كارها را جلو خواهيم برد. دولت بايد در خدمت،‌تعامل و همكاري با آحاد نمايندگان مردم باشد.

احمدي نژاد ادامه داد: آقاي رحيمي با نظر خود شما مامور شدند به نظرم رسيد ماهي يكبار همه با هم بنشينيم كارهاي مشتركي در مناطق، حوزهها و در كلان كشور داريم با هم حل كنيم. آنچه به عهده مجلس است، مجلس و آنچه به عهده دولت است دولت انجام دهد.

وي افزود: رابطه وزرا با مجلس هم همينطور، بايد با هم كارها را جلو ببريم پيشنهاد من اين بود قبلا كه هر دو هفته يكبار وقتي را تنظيم كنيم و هيات رييسه مجلس كمك كنند همه وزرا، معاونين رييس جمهور به مجلس بيايند و هر كاري با هم است اينها را رديف كنيد برود و ديگر چيزي در حوزه، منطقه و كلان كشور باقي نماند. بنده هم درخدمت شما هستم و وقتي نشستيم و با هم توافق كرديم بنده به طور قاطع از آنها حمايت ميكنم.

وي با بيان اينكه «من نمي خواهم در مورد وزرا وارد شوم» گفت: انصافا همه وقت گذاشتيد و به اندازه كافي شناخت پيدا كرديد با احساس تكليف شرعي و مسووليت ديني و ملي براي اينكه شناختيد؛ بالاخره كار ما سخت بود 21 نفر را به لحاظ كاري و تخصصي انتخاب كرديم. به نظر ميآيد كه يك تيم كامل و قرص و محكم و مثل خودتان دلسوزند.


دكتر محمود احمدينژاد ،رييسجمهور كشورمان، در ادامه سخنرانياش در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: دو سه تا خواهش كوچك دارم، نخست اينكه من و شما مسوول اداره كشوريم ما نبايد بار مسووليت اداره كشور را به دوش رهبري ،‌علما و ديگران بگذاريم، ما بايد كشور را بر اساس موازين ديني، انقلابي و آرماني اداره كنيم.

به گزارش ايسنا وي افزود: ما آمدهايم باري از دوش نظام برداريم نه اينكه باري بگذاريم. نكتهدوم درباره شرايط جهاني است. بالاخره دشمنان تلاش كردند اقتدار ملي ايران عزيز را خدشهدار كنند به نظرم جا دارد كه يك پاسخ قاطعي از طرف نمايندگان مردم به آنها داده شود تا مايوس شوند.

وي افزود: ما اولين جلسهدولت را براي يكشنبه شب در مشهد مقدس گذاشتهايم. برويم خدمت امام رضا(ع)، از نمايندگان عزيز نيز دعوت ميكنيم تشريف بياورند و در خدمتتان هستيم؛ تشريف بياوريد يك جلسهدولت برگزار كنيم و انشاءالله متبرك شود تا كار جلو برود.

احمدينژاد اظهار كرد:‌ من شنيدهام كه بعضي دوستان ميخواهند نمرهدولت را 20 بدهند، من از همه تشكر ميكنم ولي در اين معاملات 21 هم ميشود داد. بالاخره اگر يك وزيري از نظر عزيزي ضعيف آمد، نظر محترم؛ شما و بنده دست به دست هم ميدهيم كمكش ميكنيم. اگر يك وزير ضعيف باشد در كابينه، بعدا تقويتش ميكنيم و به وجهه و اقتدار نظام آسيب وارد نميشود. اما يك راي يكپارچه‌ي 21 نفرهاي، هم به كام ملت و هم به كام رهبري عزيز شيرين است و انشاءالله يك مشت محكمي بر دهان مستكبران وبدخواهان خواهد بود. البته نمايندگان عزيز هر تصميمي بگيرند دولت از آن استقبال ميكند.

وي در پايان با تشكر از همه نمايندگان به ويژه رييس مجلس شوراي اسلامي و هيات رييسه خاطرنشان كرد:‌ بالاخره ايشان چند ساعتي را در آن جايگاه بنشيد و اداره كردن مجلس نيز كار سختي است. چون 290 نفر آدم دلسوز، ‌مستقل وصاحبنظر هستند كه همه در همه‌ي بحثها ميخواهند وارد شوند. انشاءالله كه خبرهاي خوشي براي ملت ايران خواهيد داشت.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار