بازدید 1838
رسول كربكندي:

فوتبال ايران دچار ركود شده است

فوتبال ايران با اين همه پتانسيل و استعداد براي ساختن يك تيم ملي نبايد معطل چند بازيكن لژيونر باشد. ما بايد چهار تيم ملي به صورت همزمان داشته باشيم و در تورنمنت‌هاي مختلفي شركت كنيم و از شكست نترسيم. تا كي مي‌خواهيم از نكونام به عنوان هافبك دفاعي استفاده كنيم. اكنون غيبت نكونام در تركيب تيم ملي كاملا احساس مي‌شود اما، بايد جانشين مناسبي را براي چنين بازيكني پيدا كنيم تا در آ‌ينده خلايي ايجاد نشود.
کد خبر: ۶۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵ 02 September 2009
كارشناس فوتبال ايران گفت: براي ساختن يك تيم ملي قدرتمند نبايد معطل چند لژيونر بمانيم.

رسول كربكندي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به شكست تيم ملي برابر بحرين و توجيه اين شكست با گفتن جملاتي نظير اينكه «لژيونرها را در اختيار نداشتيم» گفت: فوتبال ما پس از ناكامي تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني دچار ركود شده است. وقتي تيم ملي به جام جهاني نمي‌رود تاثيرات رواني زيادي به جامعه و اهالي فوتبال مي‌گذارد. بايد اين نكته را به عنوان يك اصل بپذيريم كه عملكرد باشگاه‌ها در تيم ملي خود را بروز مي‌دهد. وقتي تيم ملي برابر بحرين چهار گل خورد، مي‌بينيم كه دو دفاع مركزي تيم ملي دو مدافع سپاهان هستند و گل‌هاي مشابهي كه تيم ملي خورد را سپاهان هم در هفته‌هاي گذشته دريافت كرده است. وضعيت باشگاه‌ها را در نتايجي كه تيم ملي كسب مي‌كند به خوبي مي‌بينيم.

وي با بيان اينكه پيروزي برابر بوسني هم اتفاقي بود، گفت: فوتبال ايران در دوران ركود است و صلابت، قدرت و شادابي گذشته را نه در تيم ملي نمي‌بينيم و نه در بازي‌هاي باشگاهي. معتقدم كه بايد زماني بگذرد تا اين فضا بار ديگر در فوتبال ايران حاكم شود.

وي افزود: فوتبال ايران با اين همه پتانسيل و استعداد براي ساختن يك تيم ملي نبايد معطل چند بازيكن لژيونر باشد. ما بايد چهار تيم ملي به صورت همزمان داشته باشيم و در تورنمنت‌هاي مختلفي شركت كنيم و از شكست نترسيم. تا كي مي‌خواهيم از نكونام به عنوان هافبك دفاعي استفاده كنيم. اكنون غيبت نكونام در تركيب تيم ملي كاملا احساس مي‌شود اما، بايد جانشين مناسبي را براي چنين بازيكني پيدا كنيم تا در آ‌ينده خلايي ايجاد نشود.

كربكندي درباره وضعيت رقابت‌هاي ليگ برتر به ايسنا گفت: پس از گذشت چهار هفته هنوز ليگ روال طبيعي خود را پيدا نكرده و وضعيت تيم‌ها هنوز مشخص نيست. به عنوان مثال مقاومت سپاسي با بازيكناني جوان و ناشناخته و بدون اينكه هزينه چنداني كرده باشد، هم اكنون در ميان صدرنشينان است اما، سپاهان و مس به ويژه سپاهان با سرمايه‌گذاري عظيمي كه كرده و سرمربي جديدي را هم انتخاب كرده در چهار بازي به دو شكست و دو پيروزي رسيده و نتوانسته هنوز به جايگاه خودش برسد. معتقدم براي پيدا كردن سروشكل اصلي تيم‌ها بايد همچنان منتظر بمانيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار