بازدید 9978
خبرگزاری «شینهوا» چین؛

نقشه اسراییل برای گرفتار کردن اعراب در قرن بیست و یک

مسئله فلسطین قرار است توسط اسرائیل برای رسیدن به یک هدف بزرگتر که همانا برقراری روابط با کشورهای عربی است به گروگان گرفته شود. در واقع، اسرائیل می خواهد از مسئله فلسطین به عنوان ابزاری برای برقراری روابط با کشورهای عربی استفاده کند و به نظر می رسد عربستان و مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی نیز حامی اصلی این طرح تل آویو باشند.
کد خبر: ۶۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 08 August 2016
تلاش های بین المللی زیادی برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح میان فلسطینی ها و اسرائیل در جریان است. براساس طرحی که فرانسه برای صلح در فلسطین به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی پیشنهاد کرده است، یک کنفرانس صلح با هدف ایجاد سازش بین فلسطینیان و اسرائیل تشکیل می‌شود و دو «کشور» درچارچوب مرزهای 1967 تشکیل می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در همین راستا، فرانسه تهدید کرده است که چنانچه این کنفراس شکست بخورد، این کشور،‌ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد. این درحالی است که بنامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرده است که طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس صلح، گیج کننده است و به شکست منتهی خواهد شد.

در همین زمینه، خبرگزاری«شینهوا» چین در مطلبی به نقل از یکی از مقامات «ساف»(سازمان آزادی بخش فلسطین) نوشته است که بنیامین نتانیاهو به دنبال طرح صلح جایگزینی فراتر از طرح صلح میان فلسطین و اسرائیل است. طرحی که صلح اسرائیل با تمامی کشورهای عربی را شامل می شود.

شینهوا به نقل از این مقام ارشد فلسطینی گفته است که اسرائیل طرح فرانسه برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی را نپذیرفته و به دنبال یک طرح منطقه ای در راستای تلاش برای صلح با تمامی کشورهای عربی است.

«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» گفته است: « اسرائیل در حال تلاش برای ارائه یک طرح جایگزین منطقه ای برای عادی سازی روابط با اعراب و سپس عقب نشینی از سرزمین های فلسطینی است به جای اینکه عادی سازی را بعد از دستیابی به صلح با فلسطینی ها موکول کند».

مجدلانی می گوید فلسطینی ها این طرح را به عنوان جایگزین طرح برگزاری کنفرانس صلح بین المللی نخواهد پذیرفت و بدین معناست که اسرائیل نمی خواهد صلحی اتفاق بیفتد.

این مقام فلسطینی اضافه کرد که تلاش برای برگزاری کنفرانس وزرا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر  در جریان است و در این جلسه مقدمات و زمینه های برگزاری کنفرانس صلحی در پاریس آماده می شود.

در مقابل «دوری گلد»، مدیر کل وزارت خارجه اسرائيل می گوید به احتمال زیاد در صورتی که اجلاس بین المللی فرانسه در پاریس درباره مناقشات اسرائيل-فلسطینی قرار به برگزاری در سال جاری را داشته باشد، از سوی اورشلیم بایکوت خواهد شد و چنین اجلاسی کل مسأله صلح را زیر سؤال می برد.

بنابراین با توجه به اظهارات این مقام فلسطینی می توان گفت که مسئله فلسطین قرار است توسط اسرائیل برای رسیدن به یک هدف بزرگتر که همانا برقراری روابط با کشورهای عربی است به گروگان گرفته شود. در واقع اسرائیل می خواهد از مسئله فلسطین به عنوان ابزاری برای برقراری روابط با کشورهای عربی استفاده کند و به نظر می رسد عربستان و مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی نیز حامی اصلی این طرح تل آویو باشند.
 
طرحی که به نظر می رسد براساس آن تمامی کشورهای عربی نیز باید اسرائیل را به عنوان یک «کشور مستقل» به رسمیت بشناسند.

سفر «انور عشقی» ژنرال سعودی وزیر خارجه مصر به سرزمین های اشغالی در همین راستا ارزیابی می شود و ناظران معتقدند که سفر انور عشقی به اسرائیل برای محک زدن افکار عمومی جهان عرب نسبت به نزدیکی کشورهای عربی به اسرائیل بوده است.
 
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی