بازدید 13240
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

افشای طرح روسیه و آمریکا برای همکاری گسترده‌تر در سوریه، پیامدهای کشته شدن وزیر جنگ داعش، مشخص شدن معاون دونالد ترامپ، تصویب دومین طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا، مواضع گزینه احتمالی معاونت کلینتون و اظهارات رئیس جمهور سوریه در گفت‌و‌گو با یک شبکه آمریکایی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 15 July 2016
تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعشافشای طرح روسیه و آمریکا برای همکاری گسترده تر در سوریه، پیامدهای کشته شدن وزیر جنگ داعش، مشخص شدن معاون دونالد ترامپ، تصویب دومین طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا، مواضع گزینه احتمالی معاونت کلینتون و اظهارات رئیس جمهور سوریه در گفت و گو با یک شبکه آمریکایی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

به گزارش «تابناک»، افشای طرح آمریکا و روسیه برای همکاری گسترده تر در سوریه، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «ان پی آر» در این زمینه می نویسد، آمریکا و روسیه مشغول بررسی یک طرح جنجالی برای همکاری گسترده تر نظامی در سوریه هستند. بر اساس یک سند هشت صفحه ای که دیروز منتشر شد، آمریکایی ها و روس ها قرار است یک مرکز فرماندهی مشترک را – احتمالاً در اردن – تأسیس کرده و به منظور انجام حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش، به همکاری اطلاعاتی و تبادل اطلاعات مربوط به اهداف بپردازند. با این حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته «در حال حاضر»، ایالات متحده در انجام عملیات های نظامی با روسیه همکاری یا هماهنگی نمی کند». 

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

در مطلبی دیگر درباره سوریه، خبرگزاری «رویترز» به بررسی پیامدهای مرگ ابوعمر الشیشانی، از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، یک مقام ارشد نظامی آمریکایی می گوید، مرگ شیشانی که به عنوان «وزیر جنگ داعش» شناخته می شد، می تواند سبب مختل شدن عملیات های این گروه شود. یک کارشناس امنیتی عراقی نیز معتقد است، این امر می تواند سبب به مانع خوردن تلاش های داعش برای عضوگیری در کشورهای حوزه شوروی سابق شود. گفتنی است، هرچند خبر هلاکت شیشانی دو روز پیش رسما از سوی داعش تأیید شد، گمانه ها حاکی از آن است که وی در جریان حمله ای هوایی در ماه مارس (سه ماه پیش) کشته شده بود. تاکنون داعش اعلام نکرده که چه کسی جانشین این فرمانده نظامی خواهد شد. 

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

در میان دیگر موضوعات، مشخص شدن معاون دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد توجه «نیویورک تایمز» قرار گرفته است. به نوشته این روزنامه، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای راهیابی به کاخ سفید روز پنجشنبه مایک پِنس فرماندار ایالت ایندیانا را به عنوان معاون و شریک انتخاباتی خود برگزید. انتخاب پنس باعث خواهد شد تا یک چهره محافظه کار با توان بالقوه متحد ساختن جمهوری خواهان در کنار ترامپ قرار گیرند. قرار است ترامپ امروز در منطقه منهتن در نیویورک انتخاب پنس به عنوان معاون خود را رسماً اعلام کند. قرار است ترامپ هفته آینده در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان رسما به عنوان نامزد انتخابات هشتم نوامبر معرفی شود. انتخاب معاون ریاست جمهوری به طور سنتی به منظور تقویت شور و شوق در بین وفاداران حزبی صورت می گیرد.

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

 در میان مطالب مربوط به ایران، پایگاه اینترنتی «هیل» از تصویب دومین طرح ضد ایرانی طی دو روز اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده است. به نوشته این سایت، مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدیدی برای تحریم علیه تصویب کرد. این طرح با تکرار ادعاها علیه ایران خواستار تحریم این کشور به بهانه حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و توسعه موشک‌های بالیستیک است. تصویب این طرح با عنوان «مسئولیت‌پذیری ایران» با 246 رأی موافق در برابر 179 رأی مخالف، بعد از آن صورت گرفت که قانونگذاران آمریکایی بامداد پنجشنبه طرحی دیگر برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران را به تصویب رساندند. کاخ سفید در بیانیه‌ای روز چهارشنبه خاطرنشان کرده طرح‌های پیشنهادی قانونگذاران کنگره که ناقض توافق هسته‌ای ایران هستند را وتو خواهد کرد.

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

پایگاه اینترنتی «آروتز شوا» در مطلبی به مواضع یکی از گزینه های احتمالی معاونت هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و می نویسد، فرمانده سابق «ناتو» که به عنوان گزینه احتمالی معاونت کلینتون در نظر گرفته می شود، پیش از این خواستار انعقاد یک معاهده دفاعی میان آمریکا و رژیم اسرائیل شده و همچنین از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران بوده است. جیمز استاوریدیس، آدمیرال چهارستاره بازنشسته، از سوی ستاد انتخاباتی کلینتون به عنوان گزینه معاونت وی در نظر گرفته شده است. وی در جریان مأموریت خود در فاصله سال های 2009 تا 2013 به عنوان فرمانده ناتو و همچنین فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، به طور مکرر با مقامات اسرائیلی دیدار کرده و دارای روابطی نزدیک با مقامات امنیتی این رژیم است. 

تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر در کنگره آمریکا/ پیامدهای کشته شدن «وزیر جنگ» داعش

در نهایت، مصاحبه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا، از دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. در بخشی از این مصاحبه، اسد درباره درگیری‌ها در سوریه اظهار داشت: «امیدوارم تاریخ مرا به عنوان مردی که از سرزمینش در مقابل تروریسم و مداخله حمایت کرد، قضات کند. من تلاش دارم تا از حاکمیت سوریه دفاع کنم». اسد همچنین در پاسخ به اینکه شما فردی دیکتاتور توصیف می شوید که دستانش به خون آلوده شده، تأکید کرد: «زمانی که شما از کشور خود در مقابل تروریست‌ها محافظت می کنید و آن ها را می کشید و شکست می دهید، وحشی نیستید، بلکه یک فرد میهن پرست هستید». وی همچنین گفت: «ما به همه کسانی که از ما حمایت کردند، مدیون هستیم. روسیه، ایرانی‌ها و حتی چینی‌ها هم از ما حمایت کردند». 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار