بازدید 27409

لوح فشرده " خاتمی زنده دل" منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب " روزه راستین " منتشر شد/"روزه راستین" شامل شرح و تفسیر دعای روزهای ماه مبارک رمضان است که تاكنون چندین بار به چاپ پیاپی رسیده و به عنوان یکی از آثار دینی و اخلاقی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶ 17 August 2009
متن کامل کتاب روزه راستین شامل شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان ، اثر عالم ربانی آیت الله حاج سید روح الله خاتمی (ره) در لوح فشرده ای به نام " خاتمی زنده دل" عرضه شده است .

به گزارش ايلنا موسسه فرهنگی و انتشاراتی "خانه فرهنگ خاتمی" به مناسبت بیستمین سال‌یاد این معلم اخلاق و روحانی روشن ضمیر، اقدام به انتشار این لوح فشرده کرده است .
"روزه راستین" شامل شرح و تفسیر دعای روزهای ماه مبارک رمضان است که پیش از این در بازار نشر به چندین چاپ پیاپی رسیده و به عنوان یکی از آثار دینی و اخلاقی با موضوع روزه و ماه رمضان مورد استفاده و توجه مخاطبان قرار گرفته است .
لوح فشرده "خاتمی زنده دل " در یک " DVD " مشتمل بر شرح وجوه مختلف معلم اخلاق آیت‌الله خاتمی است و شامل متن ، عکس ، صوت و فیلم می باشد و در برگیرنده زندگینامه ، گاهشمار ، گزیده خاطرات ، مقاله ، شعر، کلیپ و سند در باره دوران حیات پر بار حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) است .
گفتني است تا کنون سه اثر ایشان با عنوانهای "روزه راستین" : شرح دعاهای ماه مبارک رمضان ، "آینه مکارم" : شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) ، "روح باران" : فرهنگ گفتار آیت الله سید روح‌الله خاتمی ، چاپ و منتشر شده است .همچنين چند كتاب درباره‌ي احوال و آثار وي از جمله ”يادنامه‌ي خاتمي” به قلم محمدتقي فاضل ميبدي منتشر شده است. آخرين اين آثار كتابي با عنوان ”تنديس دينداري و فرزانگي” است.
آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی شامگاه دوشنبه دهم رمضان سال 1285 هجري شمسي در اردكان ديده به جهان گشود.
اين فقيه عاليقدر در مدت حيات پربارش، به ترويج اخلاق، قسط و عدل و آزادي پرداخت و شاگردان و مستمعان ايشان همه فضايل نيكوي انسان را نه تنها از زبان وي كه از منش و رفتار آن بزرگوار درك كردند. وي از سيزده سالگي نيز به عنوان طلبه، مجدانه به آموختن علوم ديني در زادگاه خود تحت نظر پدر پرداخت.
مرحوم خاتمي تحصيلات تكميلي خود را در حوزه‌ي علميه‌ي اصفهان به سرانجام رسانيد و از آيت الله فشاركي اجازه‌ي اجتهاد گرفت و مرحومان ”حاج ميرزا علي آقاي شيرازي”، ”شيخ محمد خوانساري”، سيد محمد نجف‌آبادي” و ”حاج رحيم ارباب” از جمله استادان او بودند.
وي در اردكان، در فضايي مملو از اختناق ضد ديني دولت رضاخان به فعاليت‌هاي مذهبي و روشنگرانه پرداخت و در كنار آن، هيچگاه از مبارزه با تحجر و مقدس مآبي غافل نشد. هنگامي كه نخستين جرقه‌هاي انقلاب اسلامي با سخنان امام خميني (ره) در سال 1341 شمسي شعله‌ور شد، به سرعت به نداي حضرت امام(ره) لبيك گفت و فعاليت سياسي خود را شدت بخشيد و يكي از اركان انقلاب اسلامي را در يزد و اردكان پي افكند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامی، وي با حكم حضرت امام(ره) به عنوان امام جمعه‌ي اردكان و پس از شهادت سومين شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي(ره) به سمت امام جمعه‌ي يزد و نماينده‌ي امام(ره) در آن ديار منصوب شد.
آيت‌الله سيدروح الله خاتمي سرانجام پس از عمري مجاهدت در پنجم آبان ماه 1367 شمسي در بیمارستان شهدای تجریش تهران به لقاءالله پیوست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
روحش شاد و يادش و يادگارانش گرامي باد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی