بازدید 6889

نشانه‌های یک زمین خواری توسط شهرداری!

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ساکن یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه در محدوده مرکزی شهر تهران است، تصاویری در اختیارمان قرار داده که به شدت ابهام برانگیز هستند. اینقدر که اگر سریع مورد بررسی قرار نگرفته و تلاش برای رفع این ابهامات آغاز نشود، ممکن است کار ساختمانی آغاز شده و جبران مافات سخت یا حتی غیر ممکن شود.
کد خبر: ۵۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 24 April 2016
به نظر شما زمین خواری از کجا شروع می‌شود و نشانه های آن چیست؟ آیا این گونه است که زمین هایی با وسعت زیاد به ناگاه تغییر کاربری داده می‌شوند و کار ساخت‌وساز در آنها بدون نصب تابلویی آغاز می‌شود؟ وظیفه ما در این خصوص چیست؟

به گزارش پارسینه یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ساکن یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه در محدوده مرکزی شهر تهران است، تصاویری در اختیارمان قرار داده که به شدت ابهام برانگیز هستند. اینقدر که اگر سریع مورد بررسی قرار نگرفته و تلاش برای رفع این ابهامات آغاز نشود، ممکن است کار ساختمانی آغاز شده و جبران مافات سخت یا حتی غیر ممکن شود.


از این رو از سخت و گاه غیرقابل جبران بودن تبعات آغاز کار ساختمانی می‌گوییم که با مرور موارد فراوان مشابه، به یاد خواهیم آورد جز در مواردی معدود و استثنایی، ساخت‌وسازهای غیرقانونی به تخریب منجر نشده و در نهایت به جریمه منجر می‌شود. آن هم در شرایطی که متخلف دولتی یا ارگان ها و نهادهای خاص نباشند که در اینصورت، همان جریمه نیز درکار نخواهد بود.

ماجرا از این قرار است که یکی از زمین های بازی احداث شده در شرق میدان ولیعصر(عج) در منطقه 6 تهران که با چمن مصنوعی مفروش شده و از احداث آن بیشتر از 14 ماه نمی‌گذرد، دستخوش تغییراتی شده و به سرنوشتی نامعلوم دچار شود. این را می‌شود از جمع کردن چمن مصنوعی این زمین ورزشی 400 متر مربعی و محصور کردن پیرامون آن با گونی و نوار زرد رنگ محوطه کارگاهی دریافت.


نشانه‌های یک زمین خواری توسط شهرداری!

همان گونه که در تصویر دیده می‌شود، کار محصور کردن این زمین ورزشی بلافاصله پس از جمع آوری چمن های مصنوعی آغاز شده

این در حالی است که برای دایر کردن این زمین ورزشی، بی شک هزینه های زیادی صورت گرفته و حتی تلاش شده با اجرای نقاشی های دیواری متناسب با آن، نگاه ها به سمت آن معطوف شود. رویکردی که احتمالا به زودی تغییر خواهد کرد و حتی ممکن است با از بین بردن تصاویر ورزشیِ نقاشی شده روی دیوارهای مجاور این زمین ورزشی، برای پنهان کردن اتفاقاتی که قرار است در این پهنه عمومی شهر تهران رخ دهد، تلاش شود!

اتفاقا یکی از نکات جالب توجه در این ماجرا نیز همین جاست. اینکه بخشی از فضای عمومی شهر که در سرانه ورزشی ساکنان تهران لحاظ شده و با همین عنوان در نقشه تفصیلی پایتخت به ثبت رسیده، بی هیچ تابلو و پلاکاردی، به ناگاه برچیده می‌شود تا زمین آن کاربری دیگری پیدا کند. کاربری ای که ممکن است تبدیل این زمین ورزشی به انبار یا کارگاه پروژه‌ای باشد و به مدت چند سال یا بیشتر ساکنان این محله را مواهب زمین ورزشی محروم کند، یا از آن بدتر، به ساخت ساختمانی منجر شده و برای همیشه اهالی منطقه را در حسرت زمین ورزشی بگذارد.

اتفاقی که امیدواریم در پی درج این خبر درباره آن شفاف سازی شود و بر این اساس اعلام می‌کنیم آمادگی درج پاسخ مسئولان شهرداری در این خصوص را داریم؛ به این امید که اشتباه کرده باشیم و منظور ایشان از جمع آوری چمن های مصنوعی و محصور کردن این زمین ورزشی، چیزی غیر از تغییر کاربری این زمین، به هر منظور باشد!

نشانه‌های یک زمین خواری توسط شهرداری!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
چه جای تعجب است؟
سالهاست که شهرداری مناطق دست به چنین کارهایی می زند وهیچ کس هم نمی داند ویا نمی تواند جلوی انرا بگیرد .
از گونه اتفاقات تو مشهد انقدر زیاد هست من خودم دو سه تاشو به چشم دیدم
ای کاش به موضوع ساخت بلوکها و برجهای همجوار شهرداری منطقه پنج در خیابان شهید الهی هم رسیدگی می شد و نمی گذاشتند کار به اینجا بکشد.قبلا آن ملک تابلوی پارک مادر را داشت ولی جدای از اهالی محل ، هرکس از ماجرا با خبر می شود ناسزا می گوید و .... آیا کسی یا دستگاهی هست که رسیدگی کند و ابعاد قضیه را برای مردم روشن کند. لطفا این را منتشر کنید
ضمن تشکر از هشیاری دانشجوی عزیزدر اطلاع رسانی ، متاسفانه در مورد زمین خواری برخی از مسئولان.... دست داشته واز عوامل اصلی هستنددر گذشته زمین خالی در شهرو اطراف آن بسیار زیاد بود وجوانان برای بازی به آنجا می رفتند ولی الان جوانان هیچگونه جایی برای بازی و تفریح ندارند چون زمینها همه توسط زمین خواران خورده شده اند و جوانان عصبی و سرخورده اند.و این یعنی خیانت بزرگ !!!
در اهواز چند ماه پیش زمین های کنار بلوار ساحلی که میبایست فضای سبز شود یک شبه حصار کشی شد وسریعا شروع به ساخت شدند لطفا پیگیری کنید چه کسی پشت این اقدام است؟
حتما" الان میخوان چمن طبیعی رو آسفالت بکارن!
با سلام ..شهروند عزیز .... زیاد خودت رو ناراحت نکن هر کاری دوس داشته باشه شهرداری انجام میده ..
فضای سبزی 6500 متری که در سند اهالی اومده شمال مشرف به فضای سبز درختان را کندند و گفتند که از اول بیابان بوده.
و یک کوچه 2 متری گذاشتند و میگویند منظور این بوده؟!!!؟
تابناك جان خواهشا موضوع رو به همينجا ختم نكن و پيگيري كن شايد پيگيري شما باعث جلوگيري از اين بي قانوني بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست