بازدید 3508

دومین همایش ملی معماری منظر برگزار خواهد شد

این همایش در حالی با هدف گسترش زمینه‌های پژوهشی و ارتقاء علمی برگزار می‌شود که امید می‌رود به کمک این دست نشست ها، اهداف آموزشی و پژوهشی رشته معماری منظر در ایران محقق شده و به بومی‌ساختن روش‌های فنی در طراحی، ساخت و مدیریت بهره‌ برداری محیط‌ های طبیعی و فضاهای سبز منجر گردد.
کد خبر: ۵۸۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 24 April 2016
دومین همایش ملی معماری منظر با هدف گسترش زمینه‌های پژوهشی و ارتقاء علمی، در روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۵، برگزار می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، بیش از یک دهه است که دانش و هنر «معماری منظر» به عنوان یک رشته دانشگاهی و تخصص حرفه‌ای ادبیات رو به رشد خود را در ایران تبیین نموده و جایگاه منحصر به فردی در میان گرایش‌های طراحی محیطی از جمله معماری،‌ برنامه‌ریزی و طراحی شهری دارد.

این نکته در حالی مطرح است که رشد شهرنشینی، افزایش تراکم جمعیت در سکونت‌گاه‌های انسانی، استفاده فزاینده از منابع طبیعی و ضرورت هم‌زیستی با محیط، جهت‌گیری‌های پژوهشی و حرفه‌ای معماری منظر را بیش از گذشته عمق و معنا بخشیده است. البته هم‌سو با رشد برنامه‌های درسی در رشته معماری منظر، محورهای تخصصی همایش‌ها و کنفرانس‌ها در داخل کشور نیز در زمینه‌های پژوهش و آموزش این رشته، در حال رشد هستند.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

در این راستا گروه معماری منظر در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با توجه به سوابق موجود آموزشی و پژوهشی قصد دارد تا به کمک کلیه متخصصان و پژوهشگران برجسته کشور در حوزه معماری منظر و زمینه ‌های مرتبط نیز افق‌هایی تازه بگشایند.

اولین همایش ملی معماری منظر با هدف معرفی، تبیین تعریف‌های پایه و دامنه نظری این رشته در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در آبان‌ماه ۱۳۸۷ برگزار شد. دومین همایش ملی معماری منظر با هدف گسترش زمینه‌های پژوهشی و ارتقاء علمی، مخصوصا تبیین رویکردهای تخصصی متاخر و میان‌رشته‌ای با عنوان "معماری منظر در ایران: حال و آینده" در روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۵، برگزار می‌گردد.

امید برگزارکنندگان این همایش آن است که این دست نشست‌های علمی و تخصصی بتواند به پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی رشته معماری منظر در ایران، تقویت زمینه ‌ها و بومی‌ساختن روش‌های فنی در طراحی، ساخت و مدیریت بهره‌ برداری محیط‌ های طبیعی و فضاهای سبز، به ویژه ترویج و غنای بیشتر مفاهیم پایه و پایداری محیطی کمک نماید.

محورهای علمی و تخصصی:

۱) آموزش معماری منظر
۲) رویکردهای حرفه‌ای معماری منظر
۳) یافته‌های نو در معماری منظر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست