بازدید 4792

گزارش تخلفات روی میز شورای نگهبان

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت:‌ در رابطه با مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات، تعرفه و تخلفاتی مانند خرید و فروش رای گزارش‌هایی به شورای نگهبان شده که البته گسترده نبوده است.
کد خبر: ۵۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 26 February 2016
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت:‌ در رابطه با مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات، تعرفه و تخلفاتی مانند خرید و فروش رای گزارش‌هایی به شورای نگهبان شده که البته گسترده نبوده است.

به گزارش ایسنا، مستقر در شورای نگهبان، سیامک ره‌پیک با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز با لطف خدا دو انتخابات انجام و در حال برگزاری است و تمام عوامل اجرایی و نظارتی مشغول به کار هستند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلف را دریافت می‌کند و اگر برای بررسی و ارشاد نیاز باشد توصیه خواهد کرد، البته خوشبختانه گزارش‌هایی که از صبح به‌دست ما رسیده با وجود آنکه مشکلات محدودی به ما گزارش کردند، مسائل بغرنج و خاصی گزارش نشده که نیاز به تصمیمات خاصی باشد.

ره‌پیک خاطرنشان کرد: امیدواریم در ساعات باقیمانده نیز با توجه به مشارکت گسترده مردم با آرامش و طمانینه کار برگزاری انتخابات به پایان برسد و بعد از آن بلافاصله کار شمارش آراء آغاز شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت حوزه‌های انتخابیه مشخص شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در رابطه با احتمال تمدید ساعت برگزاری انتخابات، گفت: این موضوع بستگی به این دارد که در پایان ساعت اگر نیازی باشد با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان تمدید صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی از برخی مشکلات مانند کمبود تجهیزات، تعرفه و تخلفاتی مانند خرید و فروش رای صورت گرفته که این موارد را به ما گزارش می‌کنند تا در صورت لزوم تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به این پرسش که آیا اینگونه گزارشات گسترده بوده است یا خیر؟ گفت:‌ خیر، اگر گسترده بود باید تشکیل جلسه می‌دادیم تا نسبت به توقف و ابطال انتخابات در یک حوزه تصمیم‌گیری می‌کردیم. به محض اینکه بررسی اخذ رای به پایان برسد شمارش آراء آغاز می‌شود و همزمان گزارش‌ها به دست ما می‌رسد. هر حوزه‌ای که کار شمارش آرایش به اتمام برسد شکایت و گزارش‌هایش بررسی می‌شود که اگر مشکلی نداشته باشد حوزه را تایید کرده و اگر مشکلی باشد طبیعتا تایید نمی‌شود. همچنین هر حوزه که وضعیت انتخاباتی‌اش تایید شد طبیعتا می‌توان آن را اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی از کاندیداها دارای کد انتخاباتی مشترک هستند و این موضوع مشکلی را به وجود می‌آورد یا خیر؟ گفت: کد انتخاباتی برای شمارش آراء مدنظر قرار نمی‌گیرد و صرفا نام کاندیداهای مورد نظر اگر خوانا باشد ملاک نظر است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تصریح کرد: نامه آقای مصباح یزدی پیرامون تشابه اسمی‌شان با یکی دیگر از کاندیداها به شورای نگهبان ارسال شد که ایشان درخواست کرده تشابه اسمی حل و فصل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی