بازدید 25309
۹

کدام هواپیماهای بویینگ به کار ایران می‌آید؟

با توجه به سابقه خوب همکاری‌ها میان ناوگان هوایی ایران و تولیدات شرکت بویینگ به نظر می‌رسد در صورتی که دولت آمریکا به شکل قطعی محدودیت‌های موجود بر سر راه بویینگ را بردارد، احتمال نهایی شدن توافق‌هایی برای خرید هواپیماهای جدید بویینگ وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 21 February 2016
روز گذشته یک روزنامه آمریکایی رسما اعلام کرد دولت آمریکا به شرکت هواپیمایی بویینگ مجوز داده تا مذاکرات خود را با ایرلاین‌های ایرانی باز کند؛ مجوزی که می‌تواند در طول ماه‌های آینده به ایجاد نخستین قرار‌دادهای تجاری بین شرکت‌های هواپیمایی ایران و آمریکا پس از چند دهه منجر شود.

به گزارش ایسنا، ایران‌ایر که در سال‌های نه چندان دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتری‌های شرکت بویینگ به حساب می‌آمد در طول هفته‌های گذشته قرار‌داد خرید تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایرباس را به ثبت رسانده اما با این وجود همچنان نیاز جدی به تامین هواپیماهای جدید دارد.

با توجه به سابقه خوب همکاری‌ها میان ناوگان هوایی ایران و تولیدات شرکت بویینگ به نظر می‌رسد در صورتی که دولت آمریکا به شکل قطعی محدودیت‌های موجود بر سر راه بویینگ را بردارد، احتمال نهایی شدن توافق‌هایی برای خرید هواپیماهای جدید بویینگ وجود خواهد داشت.

با توجه به این‌که بویینگ یکی از قدیمی‌ترین تولید‌کننده‌های هواپیماهای مسافرتی در جهان به حساب می‌آید، تاکنون مدل‌های فراوانی از هواپیماهای این شرکت وارد بازار‌های جهانی شده، اما به نظر می‌رسد در صورت فراهم شدن شرایط برای ایران گزینه‌های پیش‌روی کشور روی چند مدل خاص از تولیدات این غول هواپیمایی آمریکا متمرکز خواهد شد.

بویینگ 737
کدام هواپیماهای بویینگ به کار ایران می‌آید؟
بویینگ 737 که در شهرت جهانی خود به بچه بویینگ مشهور شده جزو باریک‌ترین هواپیماهای ساخته شده شرکت بویینگ است. این هواپیما که عمری طولانی داشته و از اواسط دهه 60 از سوی ایرلاین‌ها مورد استفاده قرار گرفته جزو محبوب‌ترین مدل‌های تولید‌ شده بویینگ به حساب می‌آید تا جایی که در حال حاضر حدود هفت هزار فروند از آن سفارش داده شده که تعداد زیادی از آنها پرواز می‌کنند.

این هواپیما که در طول سال‌های گذشته بویینگ مدل‌های فراوانی از 100 - 737 تا 900 ، 900 -737 را تولید کرده بسته به نوع و فضای پروازش تعداد مسافران میان 85 تا 215 را جابه‌جا می‌کند.

این هواپیما که توان پرواز نزدیک به 5000 کیلومتر را دارد، برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای ایران گزینه‌ای مطلوب به نظر می‌رسد. همچنین می‌توان برای پروازهایی که در کشور‌های نزدیک مانند هند یا اروپای شرقی مطرح هستند نیز از مدل‌های این هواپیما استفاده کرد.

بوئینگ 777

کدام هواپیماهای بویینگ به کار ایران می‌آید؟
این هواپیما پهن‌پیکر دو موتوره که جزو بزرگ‌ترین هواپیماهای شرکت بویینگ به حساب می‌آید نیز یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تولید شده از سوی بویینگ است. این هواپیما درچهار سبک مختلف طراحی شده و ظرفیت مسافرپذیری بین 280 تا 550 مسافر را دارد.

این هواپیمای غول‌پیکر که با توجه به سبک طراحی چرخ‌هایش و دنباله منحصر به فرد خود جزو محبوب‌ترین مدل‌های تولید شده از سوی شرکت بویینگ به حساب می‌آید، از سال 1994 وارد بازار شد و شرکت‌های هواپیمایی مانند یونایتد ایرلاین، بریتیش ایرویز و هواپیمایی ژاپن جزو اصلی‌ترین مشتریان آن هستند.

این مدل از بویینگ که توانایی پرواز در مسافتی بیش از 17 هزار کیلومتر را دارد، با توجه به برد بلند و تعداد مسافر بالایی که می‌پذیرد می‌تواند جزو اصلی‌ترین گزینه‌های پروازهای دور برد ایران باشد تا در کنار مدل ایرباس 380 توان رقابت بالایی به وجود بیاورد.

بوئینگ 787
کدام هواپیماهای بویینگ به کار ایران می‌آید؟
این هواپیما که مدرن‌ترین تولید شرکت هواپیمایی بویینگ به حساب می‌آید، پس از تاخیری چند باره سرانجام در سال 2011 نهایی شد. این جت مسافربری دو موتوره و پهن پیکر شرکت بویینگ که تعداد صندلی‌هایش بین 210 تا 330 نفر تخمین زده می‌شود با توجه به سوخت‌گیری پایین و تولید بسیار مدرنی که دارد بسیار مورد توجه بوده است تا جایی که بویینگ اعلام کرده سریعا آمار پیش‌فروش به این مدل از هواپیما اختصاص پیدا کرده است تا جایی که تاکنون 800 فروند از آن پیش‌فروش شده است و در این بین یک شرکت ایرلاین ژاپنی با 55 سفارش اصلی‌ترین مشتری این بویینگ به حساب می‌آید.

طراحی مدرن و مصرف سوخت پایین جزو گزینه‌های جدی است که می‌تواند برای ایرلاین‌های ایرانی مهم بوده و در عمل به توافق برای خرید این هواپیما منجر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۹
هر هواپیمایی برای هدف خاصی طراحی شده و بهتره رو انتخاب اونها از کارشناسها استفاده بشه .
تجربه نشون داده جنس آمريکایی جای ایراد گرفتن نداره.
فکر میکنم ، بهتراست مسئولان صنعت هوانوردی کشور با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری در راهبرد نگاه به شرق ياید در کنار خریدهای کلان هواپیماهای گرانقیمت غربی مثل ایرباس وبویینگ ، از گزینه های شرقی مانند هواپیما های پیشرفته سوخو100 ویا توپولف 204 و .... در ناوگان هوایی کشور استفاده کنند. بسیاری از تعریف وتمجیدهای هواپیماهی غربی وبدگویی های هواپیما های شرقی جنبه بازارگرمی وتبلیغاتی دارد!!! والا خود غربی ها هم ماهوارهایشان را با سفاین روسی به فضا میفرستند
خیلی هم عالی . با این همه سرمایه ملی مردم ما لایق بهترین و به روز ترین تکنولوژی ها هستند
مسئولینی که مخالف خرید هستند و تشویق میکنند به خرید هواپیمای دو میلیون دلاری ، خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر همسایه های رقیب کار میکنند
حالا کو پول که بخریم
فقط 747 و بس. پرفروشترين و بهينه ترين هواپيماي مسافربري جهان
ارباسA-380گزینه مطلوبی برای کشورمان نیست. چون احتمالا فقط یک فرودگاه قابلیت پذیرش آنرا دارد. در حالیکه بویینگ 747 ما که پیش از انقلاب خریداری شده بود در اکثر فرودگاههای درجه اول ما نشست وبرخاست می کرد.قیمت این هواپبما هم بیش از دوبرابر بک ارباس A-350است. پس بهتراست دو هواپیمای کوچکتر و مناسب تر خرید.
ما در حمل نقل عمومي و هزينه حمل و نقل مسافرت در رتبه فاجعه باري قرار داريم درود بر دولت اعتدال
بین اینها تنها 787 از همه مدرن تر و متفاوت تر است وگرنه در مابقی همان چیزهایی که ایرباس ها دارند این ها هم دارند و دلیلی ندارد از بقیه مدلهای بوئینگ خرید کنیم که به دلیل ساخت 100 درصدی در آمریکا به راحتی قابل تحریم هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست