بازدید 6567
۲

۱۳۰ هزار دانش‌آموز، دائم مواد مصرف می‌کنند

سن اعتیاد به ۱۳ سالگی کاهش پیدا کرده است و ۱۳ سالگی یعنی نوجوانی که در ابتدای دوران تحصیلی دوره دوم خود یعنی در کلاس هفتم یا همان دوم راهنمایی سابق است.
کد خبر: ۵۶۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 21 February 2016
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 130 هزار دانش آموز معتاد، پشت نیمکتهای مدارس حضور دارند.

به گزارش مهر، حسین طلا گفت: بر پایه اعلام وزارت آموزش و پرورش در اول مهرماه سال ۱۳۹۴ حدود ۱۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تحصیل می کنند که در مقطع سنی ۷ تا ۱۹ سال هستند.

وی در ادامه در خصوص سن اعتیاد در دانش آموزان یادآور شد: برپایه گزارش‌ها سن اعتیاد به ۱۳ سالگی کاهش پیدا کرده است و ۱۳ سالگی یعنی نوجوانی که در ابتدای دوران تحصیلی دوره دوم خود یعنی در کلاس هفتم یا همان دوم راهنمایی سابق است.

طلا درباره این آمار گفت: برپایه آمار اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اکنون یک درصد از تعداد کل دانش آموزان کشور دارای اعتیاد هستند و بر مبنای صحت این آمار تعداد ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز معتاد پشت نیمکتهای مدارس در حال تحصیل هستند، اما مسئولین وزارت آموزش و پرورش این آمار را قبول ندارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آمار اعلامی تاکید کرد: تعداد 130 هزار دانش آموز معتاد، مربوط به آنهایی است که مصرف دائمی مواد دارند و آماری از آن دسته از دانش آموزانی که به صورت تفننی و تفریحی به استعمال مواد مخدر می پردازند در دست نیست وگرنه تعداد از این هم فراتر خواهد رفت.

طلا در انتها خاطرنشان کرد: ارائه آمارهای متضاد حکایت از آن دارد که وزارت آموزش و پرورش و همچنین معلمان و مربیان مظلوم این وزارتخانه که در مواجهه مستقیم با دانش آموزان قرار دارند برای حل این معضل خانمان سوز به معنای واقعی کلمه تنها هستند و وزارتخانه های بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، دادگستری و سازمان بهزیستی و از همه مهمتر ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تمام قد برای کمک به میدان وارد شوند و تلاش خود را در این عرصه افزایش دهند.

وی تاکید کرد: از طرفی هم مسئولین وزارت آموزش و پرورش با نگاهی واقع گرایانه اطلاعات لازم را به مسئولین ذیربط اعلام کنند، چون با افزایش این تعداد اعتماد صد در صدی مردم به مدارس کم خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
وقتی که هر کس با هر شرایط سنی و جنسیتی براحتی می تواند با کمتر از ده هزار تومان وتنها ظرف مدت ده دقیقه در هر شهر یا روستایی که باشد مواد مخدر مورد نیاز خود را تهیه کند
اگر غیر از این بود باید موجب تعجب میشد
ارگانهای قانون گذار و ستاد مبارزه با مواد مخدر کلاه خود را بالاتر بگذارند
امیدوارم شاهد روزی باشم که فرزندان خودشان هم به این بلا مبتلا شده باشند
حتی اگر آموزش و پرورش انکار کنه ولی 13 میلیون دانش آموز وجود داره یعنی حدودا همین تعداد خانواده مستقیما با مسائل دانش آموزان درگیر هستن و میبینن وضعیت رو . به جای انکار یه فکری بکنید به حال این بچه های بیگناه که از حالا تفریحشون شده مواد مخدر. برای دخترم تا الان چند بار مدرسه عوض کردیم دیدم که تو همه مدارس این مسئله وجود داره و بچه ها خیلی بی پروا جلوی معلم ها حتی عنوان میکنن که مثلا سر امتحانا گل میزدیم که نخوابیم درس بخونیم بعد توهم زدیم امتحانمون رو هم خراب کردیم و.... تازه دختر هستن دبیرستانی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار