بازدید 3227

برجام به کتاب تاریخ وارد نشده است

مدارس به خواست خود می‌توانند در قالب فعالیت‌های فوق برنامه و مکمل درخصوص برجام به دانش‌آموزان اطلاعاتی را ارائه دهند.
کد خبر: ۵۶۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 19 February 2016
مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ برجام به کتاب درس تاریخ وارد نشده است اما مدارس به خواست خود می‌توانند در قالب فعالیت‌های فوق برنامه و مکمل درخصوص برجام به دانش‌آموزان اطلاعاتی را ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، طی هفته‌های گذشته،‌خبر ورود برجام به کتاب تاریخ در رسانه‌ها بازتاب‌‌های فراوانی داشت.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در این رابطه به خبرنگاران گفت: درسی به نام برجام اضافه نشده بلکه مبحثی در مورد آن ضمیمه کتاب تاریخ می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند با اتفاقات درباره برجام، بیشتر آشنا شوند.

محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ورود مبحث برجام به کتاب درسی تاریخ گفت:‌ برجام به کتاب تاریخ وارد نشده است و دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی در این جهت اقدامی نکرده و تاکنون درخواستی برای تولید محتوا یا تایید آن دریافت نشده و موافقتی نیز صادر نشده است.

وی افزود:‌ کلاس درس برجام در برخی مدارس برگزار می‌شود، این موضوع جزوفوق برنامه‌های مدارس است که می‌توانند آن را با خواست خود طراحی و اجرا کنند.

امانی طهرانی ادامه داد: یک مدرسه برخی ساعات خود در طول هفته را به آموزش‌های خاص اختصاص می‌‌دهد، بخشی از این آموزش‌ها می‌تواند در رابطه با برجام باشد.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ورود بحث برجام به کتاب‌های درسی سازوکار خاصی نیاز دارد و باید محتوای مورد نظر تولید و مورد تایید شورای عالی آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، آموزش و پرورش شهر تهران، کلاس برجام شامل 4 ساعت مطالعه و تحقیق با موضوع برجام با محتوای مشخص به عنوان فوق برنامه یا فعالیت‌های مکمل درس تاریخ را طراحی و به مدارس دوره متوسطه دوم ابلاغ کرده است که در صورت تصویب شورای مدرسه اجرا خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار