بازدید 13930
در گردهمایی عشایر استان خوزستان اعلام شد؛

محتوای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب چه بود؟

دکتر محسن رضایی دربارۀ مشکلات استان خوزستان نامه ای به محضر رهبری معظم انقلاب نوشته اند و در آن سه خواسته را مطرح کرده اند و ایشان نیز به رئیس جمهور دستور دادند تا این سه معضل را در برنامه ششم توسعه چاره اندیشی کنند. .....
کد خبر: ۵۶۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 05 February 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی نخبگان عشایر غیور خوزستان ـ که با نام «نقش عشایر در پیروزی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی» ـ که عصر روز پنجشنبه برگزار شد، گفت: ما عاشقان و محبان مکتب حضرت زهرا (س) و علی بن ابیطالب هستیم و از اسلام ناب دفاع می کنیم. خوزستانی ها در دفاع از فرزندان حضرت زهرا(س) تردید نمی کنند.

به گزارش «تابناک»، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه پانزدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات امام خامنه ای اهواز، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روز بیست و دوم بهمن عید بزرگی است و یکی از مقاطع  عجیب ملت ایران است، به ویژه این پیروزی را به اقوام و عشایر خوزستان تبریک می گویم که دینشان را به انقلاب ادا کردند. در مسأله نفت، اگر خوزستانی ها به انقلاب کمک نمی کردند، انقلاب پیش نمی رفت. در آن روزها با اعلامیه حضرت امام، اعتصاب در شرکت نفت حفظ شد و نفتی از ایران صادر نشد و دنیا فهمید شاه توان صادرات نفت را ندارد. این مقطع را خوزستانی ها وارد شدند. گروه منصورون که من و آقای شمخانی در آن فعال بودیم و آیت الله جزایری با کمک مردم، اجازه  نداد نفتی از خوزستان به دنیا صادر شود و پیام مردم ما به جهان رسید.

دکتر محسن رضایی گفت: در دوران پیروزی انقلاب، تانک ها و چماق دارها آمده بودند تا در چهارشنبه سیاه، مردم را سرکوب کنند. با آقای جهان آرا رفتیم و دیدیم که تانک ها به منظور ایجاد رعب روی ماشین ها می رفتند. برادران عرب ما ایستادند و دو روز بعد راهپیمایی با شکوهی را راه انداختند یا در ابتدای جنگ تحمیلی، رژیم صدام اولین گلوله ها را از سوی برادران عرب ما خورد. برادران بختیاری، شوشتری ها و دزفولی ها صحنه تاریخی را در کنار هم ساختند و از انقلاب جانانه دفاع کردند. تمام عشایر سی و هفت سال است که پای انقلاب ایستاده اند. اقوام خوزستانی الگوی همه اقوام هستند. در همین دوران دفاع مقدس، من به عنوان فرمانده سپاه و جانشینم که آقای شمخانی بود از دو قوم برادر در خوزستان بودیم و تا الان در کنار هم هستیم. در گذشته مردم ما را جدا کرده بودند و طوایف را علیه هم درگیر کرده بودند و مخالف وحدت بودند. یک ژاندارم گاهی به بالاترین شخصیت های اقوام تحکم می کرد و تحقیرشان می کرد. آن رژیم شیوخ و خوانین را تحقیر می کرد اما نظام ما عزت و وحدت اقوام و طوایف را می خواهد. به این دلیل که این نظام اسلامی و مردمی است.

عشایر سی و هفت سال است که پای انقلاب ایستاده اند

رضایی افزود: دولتمردان و نمایندگان مجلس نباید رأی مردم را بگیرند و مردم را فراموش کنند. این رفتار با منطق نظام سازگار نیست. اسلام و مردمی بودن نظام، خدمت به مردم است. این منطق را دنیا و همسایگان ما در منطقه نپذیرفتند. آل سعود صدام را تحریک کرد که مقابل انقلاب بیایستد. کارشکنی کردند و تا الان به کارشکنی هایشان ادامه می دهد. البته حاکمان قدیمشان عاقل تر بودند اما مقام های جدیدشان در پی ویران سازی زیرساخت ها و مظلوم کشی در یمن و بحرین و حامی تروریست ها در سوریه و عراق هستند. از روز اول در منطقه با ما مخالفت هایی را آغاز کردند. دومین واکنش از سوی آمریکایی ها بود که با تحریم و تحریک علیه ایران اقدام کردند تا به خیال خود قحطی در ایران پیش بیاید. آنقدر تحریم ها شدید بود که نمی شد معامله ای به نام ایران انجام  شود. ملت ایران ایستاد و نوبت به این دولت رسید و مذاکرات به نتیجه رسید. عربستان در همین مذاکرات بیش از اسرائیل علیه ما کارشکنی می کرد.

وی با تأکید بر اینکه می خواهیم اسلام و مردم را در کنار هم داشته باشیم، افزود: آمریکایی ها می گویند دین نباشد، رهبری و سپاه هم نباشد تا از شما تشکر کنیم! بعضی ها هم در منطقه می گویند مردم را از سیاست دور کنید تا با شما دوست شویم. عربستانی ها از این ناراحتند که چرا مردم در حکومت ایران نقش دارند. آنها شیخ نمر را به خاطر امر به معروف و نهی از منکر، اعدام کردند. در ترکیه هم که وضعیت دموکراتیک تری داشت، شرایط را برای منتقدین و نخبگان و استادان دانشگاه تنگ کرده اند. داعش هم که آخر دیکتاتوری است. خون مردم را می ریزند. خلبان را در قفس آتش می زند تا آبروی اسلام برود. این ها می خواهند اهداف صهیونیست ها را اجرا کنند اما آنها نتیجه ای نخواهند گرفت و پیروزی با جبهه مقاومت است همان طوری که ارتش سوریه دیروز توانست سی هزار نفر را در منطقه نبل و الزهرا بعد از چهار سال آزاد کند.

سرلشکر محسن رضایی در ادامه به نقش مردم خوزستان در انقلاب پرداخت و گفت: جوانان خورستان از اولین روزهای انقلاب با این انقلاب بودند و همراه خواهند ماند. می خواهم از همین جا عرض کنم: «رهبر عزیز و فرزانه، تا یک خوزستانی جان در بدن داشته باشد، اجازه نخواهیم داد کوچک ترین آسیب به این انقلاب وارد شود.». ما فرزندان مکتب حضرت زهرا (س) و علی بن ابیطالب هستیم و از اسلام ناب دفاع می کنیم. خوزستانی ها در دفاع از فرزندان حضرت زهرا(س)، تردید نمی  كنند.

دکتر رضایی با اشاره به تجربه تاریخی پشتوانه انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام به این نتیجه رسید که جمهوری اسلامی می تواند كشور را حفظ کند. آن درس های تاریخی ما به ما آموخت که فاصله بین حکومت و مردم نباشد. دین و سیاست همراه باشد. درون حاکمیت باید هماهنگی باشد و اين اهداف تنها از طريق جمهوري اسلامي امكان پذير است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در نامه ای كه به محضر رهبری معظم انقلاب نوشتم، سه خواسته را از زبان شما مطرح کردم که به آلودگی کارون، غبار خوزستان و نمك گيري سد گتوند مربوط بود و ایشان به رئیس جمهور دستور دادند تا این سه معضل را در برنامه ششم توسعه چاره اندیشی کنند. البته از دولت متشکریم که در دو سال گذشته، دو هزار میلیارد تومان برای آبادی و زه کشی اراضی خوزستان هزینه شده است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: جمهوری اسلامی به ما وحدت و امنیت داده است. در موضوع اقتصاد هم اگر سیاست های کلان رهبری در آن وارد شود، وضعیت درست خواهد شد. امروز در عشایر خوزستانی، جوانان تحصیل کرده فراوانند و اگر این نیروها فعال شوند، این را مطمئن باشید که خوزستان ما در اوج اشتغال و اقتصاد قرار خواهد گرفت.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر