بازدید 32770
بسته خبری «تابناک»؛

ویدئوی سایت رهبری در روز هولوکاست/ ادعای دیدار امام با استالین/ پیش‌بینی فروپاشی آمریکا از سال آینده / پاسخ به خاتمی درباره سن خبرگان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایت آیت‌الله مصباح از میوه ۷۰ سال فعالیت طلبگی»، « اولین برنامه اصلاح‌طلبان در صورت بردن مجلس»، «سخنان روحانی تشویش اذهان عمومی است» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 28 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ویدئوی سایت رهبری در روز یادبود هولوکاست

بخش انگلیسی وبسایت «دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» همزمان با روز یابود هولوکاست (۲۷ ژانویه-۷ بهمن) ویدئویی 174 ثانیه‌ای با عنوان « آیا قرون وسطا به پایان رسیده؟» منتشر کرده است که از جمله به موضوع ادعایی هولوکاست نیز اشاره دارد. در بخشی از این ویدئو بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی در اولین روز سال ۱۳۹۳ با زیرنویس انگلیسی مورد اشاره قرار گرفته که در آن می‌شنویم: ببینید در کشورهای اروپایی کسی جرئت نمیکند راجع به هولوکاست حرف بزند که معلوم نیست اصل این قضیّه واقعیّت دارد یا ندارد، یا اگر واقعیّت دارد، به چه شکلی بوده؛ اظهار نظر درباره‌ی هولوکاست، تردید درباره‌ی هولوکاست، یکی از بزرگ‌ترین گناهان محسوب میشود، جلویش را میگیرند، طرف را میگیرند، زندانی میکنند، تعقیب قضائی میکنند؛ مدّعی آزادی هم هستند.

در بخش دیگری از این ویدئو به بیانات ایشان در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى به ‌مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم (صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره شده و آمده: دولت جعلی صهیونیست را که فلسطین را آن‌جور در غزّه و در منطقه‌ی ساحل غربی مورد فشار قرار داده است، چه کسی پشتیبانی میکند؟ چه کسی حمایت میکند؟ چه کسی جادّه را برای آنها صاف میکند؟ چه کسی پشت سر آنها می‌ایستد؟ قدرتهای غربی هستند که در رأس آنها هم آمریکا است؛ آن‌وقت در شعارهایشان، اظهارشان این است که ما با تروریسم مخالفیم، ما با داعش مخالفیم؛ و دروغ میگویند، خلاف واقع میگویند. این جاهلیّت است؛ این همان جاهلیّتی است که امروز در دنیا وجود دارد. ما باید بیدار باشیم. برادران عزیز، ملّت عزیز ایران، امّت بزرگ اسلامی، زمام‌داران کشورها! بدانید که ما میتوانیم در مقابل این جاهلیّت بِایستیم.

معرفی سالم ترین و فاسدترین کشورهای جهان

سازمان شفافیت بین المللی لیست شاخص فساد در کشورهای مختلف جهان در سال 2015 را اعلام کرد که بر اساس آن کشور دانمارک با شاخص 91 سالم ترین کشور جهان از لحاظ وجود فساد اداری و مالی و سومالی و کره شمالی با شاخص 8 فاسد ترین کشور جهان اعلام شده اند و در جایگاه صدو شصت و هفتم جهان قرار گرفته اند. به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس،ایران در این جدول در رده صدو سی ام قرار دارد و با کسب شاخص 27 با کشورهایی چون اوکراین، کامرون،نپال، نیکاراگوئه و پاراگوئه در یک ردیف قرار گرفته است. شاخص سال 2014 ایران نیز 27 بود و درسال 2013 رقم 25 و در سال 2012 ایران دارای شاخص 28 بود. ده کشور نخست دنیا به لحاظ نبود فساد اداری و مالی بیشتر از کشورهای حوزه شمال اروپا هستند. این کشورها به ترتیب عبارتند از : دانمارک (91) ، فنلاند (90)، سوئد (89) ، نیوزیلند (88)، هلند (87) ، نروژ (87)،سوییس (86)،سنگاپور (85)، کانادا (83) و آلمان (81 ). گفتنی است کشورهای لوکزامبورگ و بریتانیا نیز با شاخصی مشابه در جایگاه هم عرض آلمان قرار گرفته اند. 10 کشور فاسد جهان نیز به ترتیب و شاخص عبارتند از :سومالی(8)، کره شمالی (8)، افغانستان (11)، سودان (12)، سودان جنوبی (15)، آنگولا(15)،لیبی(16)، عراق (16)، ونزوئلا (17) و گینه بیسائو (17). گفتنی است قطر در مجموعه کشورهای خاورمیانه و اسلامی بهترین شاخص را به لحاظ نبود فساد اداری و مالی کسب کرده و با کسب شاخص 71 در جایگاه بیست و دوم جدول جهانی قرار گرفته است. وضعیت قطر از این نظر حتی از وضعیت کشورهایی چون فرانسه چند پله بهتر است. پس از قطر کشور امارات متحده عربی با کسب شاخص 70 در جایگاه بیست و سوم قرار دارد. اردن با شاخص 53 در رده چهل و پنجم قرار گرفته و کشورهای عربستان سعودی و بحرین با کسب شاخص های 52 و 51 در رده 48 و 50 جهانی قرار گرفته اند.

راه‌های جدید برای کاهش تعداد زندانیان

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها با اشاره به طرح کاهش جمعیت زندانیان گفته: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست قوه قضاییه طرح کاهش جمعیت زندانیان به طور جدی در دستور کار است. حبس الکترونیکی و حبس در منزل از جمله این طرح هاست که اقدامات مطالعاتی و همچنین اجرای آزمایشی آن انجام و به زودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت. در طرح کاهش جمعیت زندانیان برای حبس های کوتاه مدت، جرایم مالی و سبک نیز طرح های مختلفی پیش بینی شده است که به زودی اجرا خواهد شد.

ادعای دیدار امام با استالین

پارسینه نوشته: حجت الاسلام حمید واعظی؛معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد تبریز و نوه مرحوم آیت الله میرزا عبدالحسین لنکرانی، در مصاحبه ای با هفته نامۀ حَریمِ إِمام، ش 179 مدعی می شود ژوزف استالین رهبر اتحاد شوروی در جریان سفر به ایران در دوران جنگ جهانی دوم با امام خمینی دیدار کرده است. متن این سخنان بدین شرح است:

... آن زمان آمریکا و شوروی و بریتانیا به شاه إعلام کردند و قرارِ کنفرانسِ تهران را گذاشته و ایران را پُلِ پیروزی قلمداد می کنند. روزولت، رئیس جمهورِ آمریکا، استالین، رهبرِ شوروی، و چرچیل، نخست وزیرِ بریتانیا در تهران جمع شدند و به این جا فقط یک لقبِ پلِ پیروزی دادند. منتها شاه به علمایِ قُم می گویَد که : من قدرت ندارم در مقابلِ این ها حرف بزنم. لذا امام را به عنوانِ نماینده علما تعیین می کنند که با شاه از این ها استقبال کند و إمام حرفها را بزند. شاه مستأصل و آدمی ترسو و ضعیف بود. تازه بعد از فرار پدرش رویِ کار آمده و این مسائل پیش آمده بود. مسلمًا معلوم است که دست نشانده هرسه طرف است و جرئت ندارد به چرچیل، روزولت و استالین حرفی بزند. إمام می فرمایَد : «من در کنارِ شاه به استقبال می رفتیم؛ با این که خوشم هم نمی آمد. روزولت آمد. درِ هواپیما را باز کرد. بدونِ پلّکان پایش را رویِ زمین گذاشت. چرچیل هم همین طور. أمّا استالین با یک هواپیمایِ بسیار بزرگ آمد. ساعت ها منتظرش بودیم. دیدیم أوَّل کالسکه زرّینی با چندین اسب پیاده شُد. با سیگاری در گوشه لبش پیاده شُد. شاه معرّفی کرد. من هم نماینده علما بودم. شاه به من گوشه چشم می آمد که این خیلی آدمِ شجاعی است. بعد به استالین دست دادم. یک خرده بی اعتنا به من نگاه کرد. در سالن به من گفت: شما چه نظری نسبت به ما دارید؟ من گفتم: شما در کاخِ کِرِملین زندگی می کنید؟ گفت: بله. گفتم: شما حرف از نظامِ کارگری می زنید. آیا هر نفر مردمِ روس و اتّحادِ جماهیرِ شوروی می توانند کالسکه زرّین سوار شوند؟ گفت: نه. گفتم: آیا این است شعارِ عدالت خواهی و نظامِ کارگریِ شما؟ من به رئیس جمهورِ آمریکا و چرچیل خیلی بدبین بودم. أمّا آنها خیلی از شما مرتَّب ترند." به هر حال إمام می گوید: "شاه نمی توانست به آنها چیزی بگوید ولی ما حالی کردیم که شما در ایران نمی توانید بمانید. شاه به آنها گفته که بالاخره علما این طوری هستند و این هم از همه آنها تیزتر است.

اولین واکنش دولتی به حمله به معتمدآریا

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ی اتفاقات اخیری که بعد از اکران فیلم «یحیی سکوت نکرد» برای فاطمه معتمدآریا اتفاق افتاد، گفته: احتمال می‌دهم این افراد دچار سوء تفاهم شده و اطلاعات غلطی در این خصوص به آنها داده شده است که باعث شده به چنین اقدامی دست بزنند. از آن افراد تقاضا دارم که در کار و رفتار خود بازنگری داشته باشند. دستگاه‌های دولتی که مسئول رسیدگی به این موضوع هستند، موظف بودند فضای امنی را ایجاد کنند. این اتفاق، بسیار ناخوشایند بود و من واقعا متاسفم. ای کاش کسانی که این اقدام را انجام دادند در گفت‌و‌گویی که بعد از اکران فیلم قرار بود داشته باشند، حضور پیدا می‌کردند.


ورود انگلیسی به انتخابات مجلس دهم

بی‌بی‌سی فارسی در پیامی که اخیرا در کانال تلگرامی خود منتشر کرده از مخاطبان خود خواسته اسم، شماره تلفن و استانی که در آن سکونت دارند را برای آنها بفرستند تا انتظارات آنها از نامزدهای انتخابات مجلس توسط این رسانه پوشش داده شود. به نوشته نسیم، کارشناسان این اقدام بی‌بی‌سی را بهانه‌ای در جهت جذب مخاطبان برای ساماندهی آنان در انتخابات پیش‌رو ارزیابی کرده و معتقدند شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی در فاصله یک ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران در صدد است تا با ارتباط مستقیم با مخاطبان خود آنها را برای اعتراضات پیش و پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی سازماندهی کند.

آمریکا از یک سال دیگر به سمت فروپاشی می‌رود

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در پسابرجام به فکر نفوذ هستند، گفت: آمریکا در پسابرجام با نفوذ در بین مردم، نخبگان و مسئولین، به‌دنبال دستیابی به اهداف خود است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسین طائب در سومین مجمع عالی بسیج استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت برگزار شد، اشاره‌ای به قانون امنیت ملی آمریکایی که در سال 1997 تجدید نظر شد داشت و گفت: بر اساس این قانون که برای قرن 21 و در سه فصل تدوین شده، به برآوردی از وضعیت جهان و آمریکا، تهدیدات پیش روی آمریکا و راهکارهای مقابله با این تهدیدات پرداخته شده که تصرف ایران و در پی آن خاورمیانه به عنوان قلب جهان به عنوان اصلی‌ترین اهداف آمریکایی‌ها دنبال می‌شود. یکی از محورهایی که مطرح می‌شود این است که آمریکا مغز جهان است و اگر بخواهد مدیر باقی بماند باید بتواند قلب جهان را گرفته که تصرف قلب جهان که خاورمیانه است جز با تصرف ایران امکانپذیر نخواهد بود. با پیش‌بینی‌های انجام شده عصر اوباما آخرین فرصت آمریکا برای حل مسئله ایران است و اگر این اتفاق نیفتد آمریکا باید شیب فروپاشی را بپذیرد و به سرنوشت شوروی دچار شود.

اصول‌گرایان در تهران و سراسر کشور یک لیست می‌دهند

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اصول‌گرایان اجازه نفوذ به مجالس خبرگان و شورای اسلامی را نخواهند داد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در سومین همایش اصول‌گرایان عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهید شیرودی گفته: هم‌اکنون اصول‌گرایی خوشبختانه شکل گرفته و تشکلی به وجود آمده و انسان‌هایی از گروه‌های مختلف اصول‌گرا دور هم جمع شده‌اند و همه تابع ولایت‌فقیه و دوستدار اسلام و انقلاب هستند. این گروه‌ها موفق شده‌اند از بین خود افرادی را به عنوان نماینده انتخاب کنند و حدود 180 گروه اصول‌گرا، 180 نماینده را انتخاب کرده‌اند و در برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌ شده این نمایندگان جمع شده و به آنها گفتیم که فعلا در مورد تهران یعنی لیست 30 نفره تک تک نظر دهید. اوراقی به آنها داده شد و آنها 30 نفر را انتخاب کردند و این اوراق جمع شد. در قدم اول از این تعداد حدود 60 نفر به عنوان افرادی که رای بیشتری دارند، انتخاب شدند و در مرحله بعد این آرا غربال مجدد شد. آنهایی که به عنوان شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان هستند، افرادی که می‌شناسند را معرفی کردند و باز انتخاب دوم و سوم صورت گرفت و این اتفاق‌ها جنبه دموکراسی و مردمی بودن دارد و همه گروه‌های اصول‌گرا هستند و با استمداد از ذات مقدس الهی امیدواریم لیست 30 نفری اصولگرایان را بدهند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز اصول‌گرایان همین شیوه را عملی می‌کنند و یک لیست می‌دهند، گفت: اصول‌گرایان در تهران نیز یک لیست 30 نفره می‌دهند و اگر احساس کردند که با تعدد نامزدها آسیب می‌بینند، برای رضای خدا تعدد را کم کنند و افرادی به نفع لیست واحد انصراف دهند و اگر چنین اقدامی صورت گیرد، لیست واحد اصول‌گرایان در سراسر کشور ارائه می‌شود و اگر چنین شود ما حس می‌کنیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم و سعی خود را کرده‌ایم، حالا نتیجه انتخابات هر چه شد.

جزئیات توافق هشتصد میلیون یورویی با پژو

شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» امروز پنجشنبه از تأسیس یک شرکت مشترک با شرکت ایران خودرو برای ساماندهی تولید کنونی خودروهایش در ایران و آماده سازی تولید محلی خودروهای جدید خبر داد. در این توافقنامه ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خارج از قرارداد با ایران خودرو در این کشور ادامه یافت، پیش‌بینی شده است. شرکت تازه‌ تأسیس با سرمایه‌گذاری تا ۴۰۰ میلیون یورو که به طور مساوی از سوی دو طرف تامین می شود ، کارخانه‌ای نزدیک تهران را برای تولید مدل‌های جدید پژو یعنی پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از اواسط سال ۲۰۱۷ نوسازی خواهد کرد. « پژو سیتروئن» بدین ترتیب نخستین شرکت خودروسازی است که پس از لغو تحریم‌های بین المللی با ایران قرارداد امضا می کند. توقف ناگهانی تولید محلی پژو در اوایل سال ۲۰۱۲ با ناخرسندی ایران خودرو مواجه شد در حالی که پرفروش‌ترین مارک در بازار داخلی ایران است و ۳۰ درصد سهم این بازار را در اختیار دارد.

روایت مصباح از میوه ۷۰ سال فعالیت طلبگی

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که طرح ولایت میوه درختی است که ۷۰ سال برای آن زحمت کشیده‌ام، گفته: بر اساس این محاسبه خدا را شکر می کنم که در تیمی بودم که این کار از این تیم بر آمده و عضویت در این تیم برای من افتخار بزرگی است. وی با توصیه به این که قدر این کار را بدانید و سبک نشمارید، خاطرنشان کرد: نام این طرح هم منحصر به فرد و با مسما است زیرا نتیجه این فعالیت‌ها در نهایت به اثبات نظام ولایی برمی‌گردد و الان هم معتقدم بهترین خدمتی که می‌شود برای نسل آینده کرد انتقال این مفاهیم به صورت معقول، قابل باور و قابل عمل به آنها است و منظور من محتوای این دوره است نه شخص و یا گروه خاص. بیشترین نیاز یک انسان آگاه که از مرز حیوانیت فاصله گرفته باشد این است که بفهمد کیست و کجاست و به کجا خواهد رفت؛ زیرا اگر این را ندانیم چندان فرقی با حیوانات نداریم و اگر هدف ما فقط خوردن و خوابیدن و از این قبیل افعال باشد که مؤمن و کافر در آن هیچ فرقی ندارد و فرقی با حیوانیت ندارد.

پشت پرده هرویین چینی

هروئین چینی در واقع ترکیبی از شیشه و هروئین و همان کراک ایرانی است که مخلوطی از شیشه و هروئین را تشکیل می‌دهد. ذبیح الله حسینی نژاد داروساز و مسئول جامعه پزشکان ری درباره واردات هروئین چینی به باشگاه خبرنگاران گفته: در واقع انحصار بازار ما را چینی ها گرفتند، آنها روی آوردند به بازار هروئین، که حتی در بازار اعتیاد هم، آن را تصاحب کنند. افراد معتاد دنبال توجیه هستند و به دنبال چیز دیگری می‌گردند و برای اینکه بازار را قبضه کنند یک موضوع جدیدی را مطرح می‌کنند. مثل راحت مصرف کردن، غلظت بالا، و بسته بندی جدید، باعث ترغیب و تشویق و توزیع بهتر با قیمت پایین در دست فرد معتاد می‌شود. اعتیاد جهت خود را عوض می‌کند ،هروئین چینی جای شیشه را گرفته است.


اولین برنامه اصلاح‌طلبان در صورت بردن مجلس

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: در صورتی که جریان اصلاحات اکثریت کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرد اصلاح قانون انتخابات در اولویت کاری ما خواهد بود. به گزارش ایلنا حکیمی‌پور گفته: کار اصلاحات باید از طریق تشکل‌های شناسنامه‌دار و هزینه‌داده پیش برود و معنی ندارد در هنگام انتخابات احزاب را تضعیف کنیم. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در آینده با قوت و قدرت کار خود را ادامه می‌دهند و در صورتی که جریان اصلاحات اکثریت کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرد اصلاح قانون انتخابات در اولویت کاری ما خواهد بود.

آقای احمد خاتمی، شما هم 37 ساله بودید که وارد خبرگان شدید

عصر ایران نوشته: آیت الله سید احمد خاتمی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، مُسن بودن را یکی از معیارهای تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان دانسته و تصریح کرده‌اند: «ما تاکید داریم که مجلس خبرگان مجلس شیوخ و افراد مُسن است». آقای‌ احمد خاتمی این سخنان را در« دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق حوزه علمیه قم» که در «سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» برگزار شده مطرح کرده و در عین حال توصیه‌های اخلاقی هم داشته‌اند. به نظر می رسد این سخنان در توجیه احراز نشدن صلاحیت سید حسن خمینی بیان شده باشد و به عبارت دیگر می خواهند علت عدم احراز را سن کمتریادگارامام به نسبت شیوخ خبرگان بدانند. نکته جالب اما این است که بر اساس «زندگی نامه خود‌نوشت» آقای احمد خاتمی ایشان متولد 18 اردیبهشت 1339 است و از دوره سوم عضو مجلس خبرگان است. در زندگی‌نامه خود‌نوشت آورده اند که در سال 1376 از استان کرمان به عضویت مجلس خبرگان درآمده‌اند. چون انتخابات دوره سوم خبرگان در سال 77 برگزار شده احتمالا در میان‌دوره ای دوره قبل وارد شده‌اند و حتی اگر سال 77 را هم در نظر آوریم باز هنگام ورود 38 ساله بوده‌اند.

غرب‌گراها به دنبال مجلس معتدل هستند

علی سعیدی در هفتمین اجلاسیه شهدای روحانیون و طلبه استان اصفهان که در ناحیه امام صادق (ع) پیش از ظهر امروز برگزار شد، در زمینه جریان شناسی نفوذ اظهار کرد: بر اساس شواهد تاریخی چهار انقلاب در سایه پدیده نفوذ به انحراف کشیده شده است، نفوذ همچون خراب کردن یک ساختمان با به راه انداختن آب است. به گزارش فارس نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه غرب‌گراها به دنبال مجلس معتدل و منفعل برای آینده هستند گفت: خواسته ما و رهبر انقلاب مجلسی انقلابی برای ایستادن در مقابل نفوذ تفکر غرب‌گرایی است.

واکنش عارف به رد صلاحیت حسن خمینی

به گزارش ایلنا محمدرضا عارف درباره رد صلاحیت سیدحسن خمینی هم عنوان کرد: سیدحسن‌ آقای خمینی رد صلاحیت نشده‌اند بلکه عدم احراز متوجه ایشان شده است که البته ظاهرا به دلیل عدم شرکت در آزمون است با این حال صلاحیت سیدحسن خمینی محرز است و باید بدانیم که ایشان از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و کشور هستند و ما امیدواریم ایشان هر چه زودتر به صحنه انتخابات بازگردند.

اینکه یک خانم ورزشکار ایرانی با ظاهر نامناسب مدال می گیرد ننگ است

حجت الاسلام علم الهدی گفت: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود. به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: مسئولیت ورزش دست کسانی است که حرفه‌ای این کار هستند.امام جمعه مشهد افزود: متأسفانه کشور ما سیاست‌زده است و حرف‌ها برعکس تحلیل می‌شود و یک عده از مباحث بهره‌برداری سیاسی می‌کنند. وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه ورزش بانوان، بیان کرد: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود، همچنین باید گفت مشکل ما در عرصه ورزش بانوان فضا است. علم‌الهدی تأکید کرد: فضای ورزشی را اگر در حد یک نیروی متدین فراهم کرد آنگاه شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود، لذا وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدالش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است، اما کدام دیوانه بی‌عقلی است که بگوید زن نباید ورزش کند؟

حدادعادل: سخنان روحانی تشویش اذهان عمومی است

حدادعادل، رئیس جمهور را متهم به تشویش اذهان عمومی کرد. به گزارش «انتخاب»، غلامعلی حادادعادل، نماینده فعلی مجلس گفت که سخنان روحانی درمورد شورای نگهبان و مجلس آینده موجب تشویش اذهان عمومی شده است. وی با بیان اینکه امیدوارم اصولگرایان در مجلس آینده بتوانند از میراث انقلاب دفاع کنند، افزود: تابع انتخاب مردم هستیم و تلاش می کنیم فهرستی را ارائه دهیم که مطلوب مردم باشد. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: از ما انتظار است که برای اصولگرایان رد صلاحیت شده رایزنی کنیم و اصلاح طلبان هم کسانی را دارند که برایشان رایزنی کنند. حدادعادل با بیان اینکه خواسته همه ما عمل به قانون از سوی شورای نگهبان است، گفت: موافق با صحبت‌های رئیس جمهور درباره شورای نگهبان و مجلس آینده نیستم و این اظهارات را موجب تشویش اذهان عمومی می‌دانم.

واکنش رسایی به تهدید فردوسی‌پور

انتشار گزارش کمیسیون اصل ٩٠ مجلس درباره فساد در فوتبال که رسما یکشنبه منتشر شد، حاشیه‌ای جدید برای عادل فردوسی‌پور ایجاد کرد. در بخشی از این گزارش مفصل به یک برنامه تلویزیونی اشاره شده بود که به نظر می‌رسد منظورش«نود» است. در حالی در گزارش کمیسیون اصل ٩٠ از احتمال دلالی برنامه «نود» گفته شده که در این سال‌ها همواره اهالی فوتبال از سلامت فردوسی‌پور و برنامه‌اش تمجید کردند و «نود» را وجدان بیدار فوتبال ایران می‌دانند. طبیعی بود که مجری «نود» به این گزارش واکنش نشان دهد. او دوشنبه‌شب بیان کرد این مسئله را از طریق کمیته حقوقی سازمان صداوسیما دنبال خواهد کرد. این اظهارنظر فردوسی‌پور با واکنش تند حمید رسایی، نماینده تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، روبه‌رو شد. رسایی با انتشار یادداشتی، نوشت: «آیا یک برنامه تلویزیونی تا این اندازه اختیار دارد که یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های نظارتی مجلس را به دلیل تهیه گزارشی که در آن، از یک برنامه تلویزیونی انتقاد شده، تهدید به شکایت کند؟! آیا این قدرت‌نمایی و احساس امپراتوری، خود حکایت از لزوم بازنگری و تجدید نظر در مناسبات مثل این برنامه نمی‌کند؟». رسایی بیان کرد در گزارش فساد، نامی از نود برده نشده و گفته شده دراین‌باره بررسی می‌شود و دلیل اضطراب فردوسی‌پور را نمی‌داند. ساعاتی پس از متن انتقادآمیز رسایی علیه فردوسی‌پور هادی حسینی، نماینده قائمشهر و سخنگوی فراکسیون ورزش در مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد منظور گزارش، برنامه «نود» نبوده است. «نمی‌توان این را با قاطعیت گفت منظور گزارش اصل ٩٠ برنامه «نود» بوده کمااینکه برداشتم از این گزارش این است که این موضوع به برنامه «نود» برنمی‌گردد».

واکنش یک مرجع تقلید به رد صلاحیت‌ها

حضرت آيت الله موسوى اردبيلی در دیدار وزیر کشور گفت: باید از همه سلیقه ها و جناح ها استقبال کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله موسوی اردبیلی ایشان در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی افزود: امنیت پایدار با حضور و همکاری مردم است و بايد توجه داشت كه اصلاح وضع اقتصادی نیز نقش بسيار مهمى در ايجاد اين امنيت دارد. ی اضافه کرد: اگر مردم احساس دلسری کنند و نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور کم رنگ ببینند، نظام آسیب می بیند. اگر می خواهیم مردم حضور جدی و سازنده ای داشته باشند باید از همه سلیقه ها و جناح ها استقبال کنیم. برخورد حذفی در انتخابات به زیان کشور و نظام است. باید بگونه ای عمل کنیم که سلامت انتخابات به باور مردم تبدیل شود. در مسائل اجتماعی نیز ضمن توجه به حساسیت ها باید احترام افراد و فضای دوستانه در جامعه حفظ شود.


جدیدترین پست اینستاگرامی سید حسن خمینی

سید حسن خمینی در جدیدترین پست اینساگرامی خود، با انتشار عکسی از سه نسل خمینی(امام راحل، مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی و سید حسن خمینی) نوشت: «روز وصل دوستداران یاد باد.»


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار