بازدید 5255

کشف ۱۳ جسد در سواحل جنوبی مالزی

پلیس مالزی روز سه شنبه از کشف 13 جسد در سواحل ایالت جنوبی 'جوهور' خبر داد
کد خبر: ۵۶۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 26 January 2016
پلیس مالزی روز سه شنبه از کشف 13 جسد در سواحل ایالت جنوبی 'جوهور' خبر داد که تصور می شود مربوط به شهروندان اندونزی باشد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، اعلام کرد اجساد این 13 نفر در نزدیکی سواحل بندر 'پناوار' در ایالت جوهور پیدا شده است.

تاکنون هویت این اجساد مشخص نشده، اما احتمال داده می شود مربوط به کارگران غیرمجاز اندونزیایی باشد که با قایق به صورت مخفیانه و غیرمجاز به مالزی وارد می شوند.

تارنمای روزنامه 'استار' نیز تعداد اجساد کشف شده را 12 جسد اعلام کرد و نوشت این اجساد مربوط به مهاجران غیر قانونی اندونزیایی است که قایق آنها در دریای جنوبی چین غرق شده است.

شرایط متلاطم دریا و بادهای قوی از عوامل اصلی واژگونی این قایق اعلام شده است.
استار نوشت که چهار جسد کشف شده مربوط به مردان و 9 جسد دیگر مربوط به زنان اندونزیایی است که به بیمارستان منتقل شد.

شهریور ماه امسال نیز دستکم 20 مهاجر غیرقانونی اندونزیایی بدنبال غرق شدن یک قایق چوبی با حدود 70 سرنشین در تنگه مالاکا و در آب های مالزی کشته شدند.

مالزی براساس برخی آمارها میزبان حدود دو میلیون کارگر غیرقانونی از کشورهای مختلف بویژه اندونزی است که تقریبا به یک زبان صحبت می کنند.

گفته می شود در حال حاضر حدود 400 هزار خدمتکار زن خارجی در مالزی کار می کنند.
کارگران غیرمجاز تلاش می کنند در ایام خاص مانند ماه رمضان و یا تابستان به صورت غیرقانونی به کشور خود بازگردند و از همین راه بار دیگر وارد مالزی برای کار شوند که در مسیر دچار امواج دریا شده و تعدادی کشته و یا مفقود می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان