بازدید 12908

۱۱۴ هواپیمای جدید نو هستند یا دست دوم؟

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت، هواپیماهای جدیدی که قرار شد بخریم، هم نو و هم دست دوم اما جوان هستند. وی این موضوع که "شنیده شده برخی از هواپیماهایی را که امارات متحده عربی از شرکت ایرباس خریداری کرده و بدردش نخورده را ما می خریم"، رد کرد.
کد خبر: ۵۶۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 25 January 2016
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت، هواپیماهای جدیدی که قرار شد بخریم، هم نو و هم دست دوم اما جوان هستند. وی این موضوع که "شنیده شده برخی از هواپیماهایی را که امارات متحده عربی از شرکت ایرباس خریداری کرده و بدردش نخورده را ما می خریم"، رد کرد.

به گزارش تسنیم، محمد خداکرمی در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این پرسش که هواپیماهایی که ایران در پسابرجام خریداری خواهد کرد چه زمانی وارد ناوگان هوایی کشور می شود، افزود: این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور می شوند و در پروازهای داخلی، منطقه ای و بین المللی به کارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر مذاکرات فشرده ای درباره خرید هواپیما داشتیم اما منتظر روز اجرای برجام بودیم و اکنون آماده انعقاد قرارداد است که در سفر رئیس جمهور به پاریس امضاء خواهد شد.

خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود:‌ بیش از 250 فروند هواپیما داریم اما همیشه حدود 100فروند از این تعداد به علت تعمیرات و کمبود قطعات زمین گیر بودند.

وی گفت :‌ روزانه حدود 500 پرواز داخلی و 170پرواز بین المللی داریم.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ هواپیماهایی که خریداری خواهیم کرد هم نو و هم دست دوم اما جوان هستند که باحضور این هواپیماها میانگین سنی هواپیما های ما کاهش خواهد یافت.

در ادامه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور دیگر مهمان این برنامه هم با اشاره به برگزاری اجلاس هوانوردی در تهران گفت: از پنج شرکت اصلی سازنده هواپیما در جهان، 4 شرکت در این اجلاس حضور یافتند و فقط شرکت بوئینگ حضور نداشت.

رحمت اله مه آبادی با بیان اینکه این همایش، بزرگترین همایش تاریخ هوانوردی کشورمان بود، افزود: حدود 600 درخواست برای حضور در این همایش داشتیم که از این تعداد حدود 170 درخواست پذیرفته شد.

وی ادامه داد: 162 مهمان خارجی از 45 شرکت و 35 کشور و حدود 100مهمان داخلی در این همایش حضور یافتند.

مه آبادی افزود: همه زنجیره های شرکتهای هواپیمایی از جمله سازندگان هواپیما ، تعمیر و نگه داری، بانک ها ، بیمه ها و شرکت هایی که اجاره به شرط تملیک می دهند و شرکت های تجاری سازی فرودگاه ها در این همایش حضور داشتند.

وی گفت: ‌200 مذاکره در نخستین روز اجلاس هوانوردی انجام شد و فقط در حوزه فرودگاهی، 5 یادداشت همکاری منعقد شد.

وی افزود: با اینکه صنعت هواپیمایی که یک صنعت با فناوری بالاست اما با اقتصاد مقاومتی توانستیم در زمان تحریم هم نیازهای خود را تامین کنیم.

مه آبادی گفت:‌ آنها تلاش کردند که ما را از پا در بیاورند اما در همه محورهای این صنعت رشد داشتیم و در برخی حوزه ها از جمله تعمیر و نگه داری به خودکفایی و به صدور خدمات مهندسی رسیدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرودگاه های ما ظرفیت پذیرش 114هواپیمایی را که می خواهیم بخریم دارد، گفت : به فکر ساختن 2 فرودگاه در اهواز و بوشهر هستیم  و این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان کشور می شوند .

مه آبادی افزود :‌ زیرساخت های لازم را باید توسعه دهیم اما منابع داخلی اجازه یک توسعه پرشتاب را نمی دهد و از سرمایه گذاری های خارجی هم استفاده خواهیم کرد.

در ادامه مجری پرسید : شنیده شده برخی از هواپیماهایی را که امارات متحده عربی از شرکت ایرباس خریداری کرده و بدردش نخورده به شرکت ایرباس برگردانده است، قرار است به ما فروخته شود آیا صحت دارد؟

خداکرمی با رد این موضوع گفت: برای خرید 300 تا 400 هواپیما با شرکت ایرباس مذاکره شده است اما 114 هواپیمایی را که در مرحله اول خریداری می کنیم، نو هستند .

در ادامه والی اویسی خلبان بازنشسته و کارشناس صنعت هواپیمایی در ارتباط تلفنی با این برنامه در پاسخ به این پرسش که آیا زمینه برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور آماده است یا خیر؟ گفت: زیرساخت های موجود ظرفیت حدود40 تا 50 هواپیمای جدید را دارد و فعلا بیش از آن ظرفیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم های ناجوانمردانه مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، افزود: باید زیرساخت های صنعت هوانوردی را برای ورود هواپیماهای جدید آماده کنیم.

اویسی افزود : برای هر هواپیما حدود 6 تا 8 خلبان نیاز داریم اما زیرساخت لازم برای آموزش خلبانان وجود ندارد .

وی گفت :‌ باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای آماده زیرساخت ها استفاده کنیم .

اویسی با اشاره به اینکه قبل از تحریم ها در منطقه در زمینه صنعت هواپیمایی مقام اول را داشتیم، افزود : باید تلاش کنیم پس از رفع تحریم ها جایگاه قبلی خود را به دست بیاریم .

در ادامه مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت :‌ حدود 400 کمک خلبان بیکار داریم که با آموزش لازم می توانند مدارج بالاتر خلبانی را طی کنند و کاپیتان شوند.

وی ادامه داد :‌ در حوزه فرودگاهی برای توسعه زیرساخت های چند فرودگاه از جمله فرودگاه امام مشکل داریم و منابع مالی لازم را نداریم.

مه آبادی درباره درآمدهای پرواز های عبوری گفت: پارسال حدود 400 میلیارد تومان درآمد از حدود 450پرواز عبوری داشتیم که اکنون به حدود900 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود :ساخت حدود 8 باند فرودگاهی حدود 900 میلیارد تومان هرینه دارد.

مه آبادی با اشاره به اینکه 2 باند فرودگاه بین المللی مهرآباد حدود 40 سال بازسازی نشده است گفت: باید 200 میلیارد تومان برای بازسازی آن ها هزینه شود .

وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه نظام از جمله شورای عالی امنیت ملی ، نهادها نظامی ، دولت و مجلس شورای اسلامی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشور بسیج شدند بنابراین امیدواریم این صنعت توسعه یابد .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۴
دست دوم نخرید حداقل اگر درصد می گیرید هواپیمایی بخرید که نو وسالم باشد
وای باز هم هواپیمای دست دوم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پول رو ندید بعد بزنن زیرش بهمون تحویل ندن!فرانسه رو که میشناسید!
هواپیما که بیسکوئیت نیست هر کس هر وقت دلش خواست برود مغازه و بخرد!! شرکت های هوایی معمولا باید از چند سال قبل با توجه به نیاز و شرایط خودشان به سازنده هواپیماها سفارش خرید بدهند.
يعني بعد از اين سوار هواپيماهاي نو خواهيم شد
خداروشکر خسته شدیم ازبس با این فوکرای آشغال هلندی پریدیم
دست سوم
چه خوب می شد مسئولان به هنگام حضور در چنین جلسات و قراردادهایی مناعت طبع داشتند و حرمت و بزرگی ایران و ایرانی رو حفظ می کردند. وقتی قراره پول بدیم پس چه بهتر که شرایط طبق خواسته ما باشه و پس مانده ها یا برگشتی های دیگران را برای مردم خودمون نخریم
خوش به حال پولدارا که سوار میشن .!!!
فرایند خرید هواپیمای نو برای ورود اولین سفارش حداقل 2 سال زمان بر است.
نه دسته سوم هستن
چه جوریه که اینهمه هواپیما رو ظرف یکسال ایرباس به ما میده یا دست دومه یا برگشتی
یک پیشنهاد
دولت فقط برای پروازهای داخلی کوتاه برد و متوسط برد هواپیما بخرد و هزینه خرید هواپیماهای دور برد را صرف توسعه ناوگان سریع السیر داخلی کند و پروازهای خارجی را به ایر لاینهای خارجی بسپارد
اماراتى ها به اقاى ظريف و ايران توهين ميكنند و ما در عوض هواپيماهاى بدرد نخورشان ميخريم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار