بازدید 10402

استرالیا: تحریم‌های مستقل ایران را لغو می‌کنیم

وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد تحریم های اعمال شده علیه ایران در روزهای آینده برداشته شود و استرالیا نیز تحریم های مستقل خود را لغو می کند.
کد خبر: ۵۶۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 17 January 2016
جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد تحریم های اعمال شده علیه ایران در روزهای آینده برداشته شود و استرالیا نیز تحریم های مستقل خود را لغو می کند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 شنبه شب در بیانیه ای مشترک اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران را اعلام کردند.

وزیر امور خارجه استرالیا پس از این بیانیه از برنامه کانبرا برای لغو تحریم های مستقل اعمال شده علیه کشورمان خبر داد.

وی در بیانیه ای که در تارنمای وزارت امور خارجه استرالیا قرار گرفت، تاکید کرد که تحریم ها علیه ایران براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل پس از دریافت گزارش آژانس توسط شورای امنیت در روزهای آینده لغو می شود.

وی ضمن استقبال از اعلام عمل ایران به تعهدات خود در مورد طرح جامع اقدام مشترک، تصریح کرد مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد ایران متعهد بوده و به تعهدات خود عمل کرده است.

یوکیا امانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی تایید کرد که ایران تمام محدودیت های ایجاد شده درمورد فعالیت های هسته ایش را طبق توافق خود با قدرت های جهانی رعایت کرده است.

جولی بیشاپ در بیانیه خود نوشت: انتظار می رود تحریم ها علیه ایران، براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل پس از دریافت گزارش آژانس توسط شورای امنیت در روزهای آینده برداشته شود.

وی تاکید کرد دولت استرالیا پس از آن تحریم های مستقل و مشخص اعمال شده کانبرا و تحریم هایی که براساس قطعنامه سازمان ملل اعمال شده از جمله تحریم های اقتصادی را لغو می کند.
وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد لغو تحریم ها با ایران، کسب اطمینان ایجاد می کند که تجارت استرالیا در پیگیری تجارت با ایران آسیب نمی بیند.

وی البته اعلام کرد استرالیا تحریم صادرات نظامی را پنجسال ادامه می دهد و همچنان هشت سال محدودیت هایی برای صادرات مواد مربوط به موشک های بالستیک اعمال می کند.

'پیتر وارگیز' قائم مقام وزیر امور خارجه استرالیا ماه گذشته با حمایت از اجرای برجام، اعلام کرده بود که استرالیا در حال برداشتن گام های حقوقی لازم به منظور رفع تحریم ها علیه ایران است.

استرالیا تاکید دارد از سطح کنونی روابط تجاری دوجانبه با ایران راضی نیست و کمیسیون تجارت این کشور سال جاری میلادی هیاتی را برای برقراری دوباره روابط تجاری میان کانبرا و تهران به ایران خواهد فرستاد.

ارزش تجارت بین استرالیا و ایران در گذشته بیش از یک میلیارد دلار ثبت شد که طی سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم های ناعادلانه غرب تا 360 میلیون دلار کاهش یافت.
جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا چندی پیش در کمیته پارلمانی در کانبرا، گفت که تجارت بین این کشور و ایران پس از لغو تحریم ها می تواند رونق گیرد.

استرالیا پیش از این در راستای سیاست های اشتباه غرب در تحریم ایران بدنبال برنامه صلح آمیز هسته ای، تحریم هایی شامل بخش های مالی، انرژی، تجارت و حمل و نقل علیه کشورمان اعمال کرد. این تحریم ها همچنین تراکنش های مالی میان استرالیا و بانک های ایران را شامل می شد.

دیوار تحریم ها سرانجام با اجرایی شدن برجام و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سال ها بحران آفرینی های واهی علیه ایران شنبه شب فروریخت و دنیا به اعتراف بسیاری از مقامات ارشد کشورها،به حقوق ملت ایران و دیپلماسی تهران و گروه 1+5 ادای احترام کرد.

اجرای توافق هسته ای با قرائت بیانیه نهایی بین ایران و 1+5 آغاز شد و در پی آن اوباما رییس جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا لغو تحریم ها را اعلام کردند تا دیپلماسی تدبیر و امید به سرانجام رسیده و با دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران، این حق به رسمیت شناخته شود.

ایران و دولت های عضو گروه 1+5 اواخر تیر ماه امسال پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به توافق رسیده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان