بازدید 6959

تفویض برخی از اختيارات دولت به استانداران

کد خبر: ۵۵۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 05 January 2016
معاون حقوقي رئيس جمهوري در بیرجند گفت: باتكيه بر وحدت مي توان به امنيت نيز دست يافت؛از اينرو همه بايد با حفظ وحدت و برادري در كنار يكديگر براي رشد و اعتلاي ايران تلاش كنيم.

به گزارش تابناک، الهام امين زاده، ظهر امروز در جلسه شوراي اداري خراسان جنوبي ، این استان را داراي ظرفيت دانشگاهي بي نظير دانست و گفت: بايد از اين ظرفيت بي بديل براي اداره امور استان و توسعه بيش از پيش آن استفاده كرد.

وي به تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه اجتماعي، اقتصادي وفرهنگي كشور و نيز بودجه سنواتي سال جاري در دولت اشاره كرد و افزود: اميد است تا هفته آينده برنامه ششم توسعه و نيز برنامه بودجه سنواتي به مجلس شوراي اسلامي تقديم شود.

وي به مرز مشترك خراسان جنوبي با كشور افغانستان اشاره كرد و افزود: فن مذاكره و نيز نحوه تنظيم و عقد قراردادهاي بين المللي در اين استان مي تواند بيشتر مورد توجه و برنامه ريزي قرار گيرد.

معاون حقوقي رئيس جمهوري با بيان اينكه خوشبختانه مشكل خاصي از حيث حقوقي در اين استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ۴۶ پرونده حقوقي در خراسان جنوبي تشكيل شده كه از اين تعداد ۳۱ پرونده مختومه شده و ۱۵ پرونده نيز در دست بررسي و صدور راي است.

امین زاده تمركززدايي و افزايش اختيارات استانداران و مديران استاني را از جمله اولويت هاي كاري معاونت حقوقي دانست و تصريح كرد: با جلساتي كه با وزاري مربوطه در دولت برگزار شد مقرر گرديد آندسته از اختياراتي كه قابل واگذاري است شناسايي شده و در يك فرايند مشخص به استانداران و مديران استاني تفويض شود.

معاون حقوقي رئيس جمهوري، امنيت را زيرساخت تمامي فعاليت ها در كشور دانست و تصريح كرد: قطعاً باتكيه بر وحدت مي توان به امنيت نيز دست يافت؛از اينرو همه بايد با حفظ وحدت و برادري در كنار يكديگر براي رشد و اعتلاي ايران تلاش كنيم.

امين زاده، ايران را كشور برتر منطقه برشمرد و خاطر نشان ساخت: همه ما بايد با پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي از منابع موجود بهترين و بيشترين استفاده را برده و براي توسعه، عمران و آباداني كشور از تمامي ظرفيت هاي كاري واداري استفاده كنيم تا به اهداف پيش بيني شده دست پيدا كنيم.

وجه اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: درسال جاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد و مردم همچون گذشته يكبار ديگر با حضور باشكوه در پاي صندوق هاي رأي حماسه اي ديگر خلق خواهند كرد.

وی ادامه داد: معدل مشارکت مردم در انتخابات در کشور در 9 انتخابات گذشته 65 درصد بوده که در خراسان جنوبی معدل مشارکت مردم در انتخابات گذشته 83 درصد بوده است که این نشان از فرهیختگی مردم استان است.

استاندار خراسان جنوبی به عقب ماندگي هاي تاريخي خراسان جنوبي در بخش هاي مختلف اشاره كرد و افزود:خراسان جنوبي دربسياري از زيرساخت ها دچار عقب ماندگي است كه قطعاً با توجه ويژه دولتمردان و مسئولين كشوري بسياري از اين مشكلات مرتفع خواهد شد.

خدمتگزار به حل مشكلات سپرده گذاران در موسسه منحله ميزان اشاره كرد و افزود:با جلسات و پيگيري هاي مجدانه اي كه در اين رابطه در مركز و استان برگزار شد خوشبختانه مشكلات سپرده گذاران در موسسه مالي و اعتباري ميزان مرتغع شده و مقرر شد بانك صاردات در يك برنامه زمانبندي مشخص نسبت به پرداخت مطالبات مردم عزيز اقدامات لازم را صورت دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی