بازدید 7543

برخي متقاضيان نمايندگي قمارباز و مشروب‌خوارند

در انتخابات امسال به خاطر سال‌هاي گذشته حرف‌هاي زيادي مطرح مي‌شود و آنها كه سال‌هاي گذشته جزو شكست خوردگان عرصه سياست هستند به دنبال آن هستند تا بتوانند دوباره بر كرسي‌هاي مجلس بنشينند.
کد خبر: ۵۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 05 January 2016
دبير شوراي نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد مجدد از بالا بودن تعداد متقاضيان نمايندگي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، گفت: روز گذشته يكي از مراجع چهارگانه، پرونده ٦٣ نفر از كانديداهاي خبرگان را به ما ارجاع داد كه طبق اين گزارش، برخي از اين افراد قمارباز و مشروب خوارند و برخي ديگر مشكلات اخلاقي دارند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله احمد جنتي در همايش ائمه جمعه سراسر كشور با اشاره به اهميت انتخابات پيش‌رو اظهار كرد: در انتخابات امسال به خاطر سال‌هاي گذشته حرف‌هاي زيادي مطرح مي‌شود و آنها كه سال‌هاي گذشته جزو شكست خوردگان عرصه سياست هستند به دنبال آن هستند تا بتوانند دوباره بر كرسي‌هاي مجلس بنشينند.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه اين افراد به دنبال آن هستند كه پس از قبضه كردن مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، دولت را نيز قبضه كنند، بر اهميت مجلس خبرگان رهبري تاكيد و خاطرنشان كرد: اهميت مجلس خبرگان رهبري هيچگاه قابل قياس با مجلس شوراي اسلامي نيست و چنانچه اين مجلس تقويت شود نظام سرپا مي‌ماند و دشمن را عقب مي‌راند اما اگر در اين مجلس مشكلي ايجاد شود، همه جا مشكل پيدا مي‌كند و چنانچه خداي نكرده روزي فرا برسد كه در خبرگان مشكلي ايجاد شود رهبري نيز با مشكل مواجه مي‌شوند و همه‌چيز به هم مي‌ريزد.
جنتي با تاكيد بر اينكه آنها كمر بسته‌اند كه خبرگان رهبري را قبضه كنند، گفت: اين افراد چنانچه بتوانند اكثريتي در مجلس خبرگان داشته باشند نفوذي‌هاي خود را به اين مجلس مي‌كشانند و در غير اين صورت اقليتي قدرتمند و سر و زبان‌دار تشكيل مي‌دهند كه خبرگان را به هم بريزند و هميشه براي اكثريت مانع‌‌تراشي كنند.

دبير شوراي نگهبان افزود: اگر خداي نكرده آنها موفق به اين كار شدند به دنبال اين هستند كه بحث شوراي رهبري را كه مدت‌هاست مي‌گويند مطرح كنند.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه طرح موضوع شوراي رهبري بسيار بد و زشت است اظهار كرد: نمي‌دانم اين افراد كه به قانون اساسي نيز آشنايي كاملي دارند چرا چنين مسائلي مطرح مي‌كنند.
وي با تاكيد بر لزوم وجود رهبري واحد در نظام جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: قدرت آن است كه رهبري بر عهده يك نفر باشد در غير اين صورت قدرت ميان چند نفر تقسيم مي‌شود. اگر حتي در شورا دو نفر نيز حضور داشته باشند باز هم قدرت رهبري شكسته مي‌شود؛ اينكه امروز نظام كماكان سرپاست صرفا به اين دليل است كه رهبري آن ابتدا بر عهده امام خميني(ره) بوده و سپس بر عهده مقام معظم رهبري است.

دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: امروز هر سه قوه با هدايت‌ها و رهنمودهاي رهبري مشكلات خود را برطرف مي‌كنند و دولت نيز زماني كه گرهي در كارش ايجاد مي‌شود نزد رهبري مي‌رود تا ايشان گره‌گشايي كنند.

جنتي اظهار كرد: علاوه بر اينكه شوراي رهبري قانوني نيست، كارآيي و توانايي لازم را نيز ندارد. با اين وجود چندين سال است كه اين افراد موضوع شوراي رهبري را زمزمه مي‌كنند.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه تضعيف جايگاه رهبري از ديگر اهداف اين عده است، گفت: از جمله موضوعاتي كه برخي به دنبال آن هستند اين است كه مدت رهبري را كاهش دهند. آنها مي‌گويند دليلي ندارد رهبري مادام‌العمر باشد و بايد مانند نمايندگان مجلس و رييس‌جمهور رهبري نيز داراي مدت باشد. آنها همچنين معتقدند كه بايد از اختيارات و قدرت رهبري بكاهيم.

جنتي در ادامه با انتقاد از بالا بودن تعداد متقاضيان كانديداتوري انتخابات مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در ميان بيش از ٨٠٠ نفر از ثبت‌نام‌كنندگان مجلس خبرگان رهبري برخي كت و شلواري و برخي نيز زن هستند كه مراجعه و ثبت‌نام كرده‌اند؛ من نمي‌فهمم كه وضعيت چگونه است و چرا اينقدر بي‌در و پيكر است. مجلس خبرگان رهبري شرايطي از جمله اجتهاد دارد اما برخي از اين افراد خود اعلام كرده‌اند كه تحصيلات حوزوي ندارند.

دبير شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه در شوراي نگهبان كار خود را مي‌كنيم و كوتاهي نمي‌كنيم، گفت: با اين وجود مشكلاتي نيز بر سر راه ما قرار دارد و گاهي افرادي هستند كه ما نمي‌توانيم از لحاظ قانوني آنها را رد صلاحيت كنيم اما چنانچه كه او نفوذي باشد ديگر كاري از دست ما برنمي‌آيد.

وي با بيان اينكه براي بررسي صلاحيت‌ كانديداها از مراجع چهارگانه استعلام مي‌گيريم خاطرنشان كرد: روز گذشته يكي از اين مراجع پرونده ٦٣ نفر از كانديداهاي خبرگان را به ما ارجاع داده بود و در گزارش اين مرجع آمده بود كه برخي از اين افراد قمارباز و مشروب‌خوارند و برخي ديگر مشكلات اخلاقي دارند.
جنتي با انتقاد از اين موضوع ادامه داد: كار به جايي رسيده است كه جايگاهي با اين قداست كه شرطش اين است كه افراد مجتهد باشند و شهرت به قداست داشته باشند عده‌اي بيايند كه حتي شرايط اوليه اين جايگاه را دارا نيستند.

دبير شوراي نگهبان همچنين با اشاره به تعداد متقاضيان كانديداتوري مجلس شوراي اسلامي گفت: اينها ١٢ هزار نفر را بسيج كرده‌اند تا در انتخابات مجلس ثبت‌نام كنند. بي‌سابقه‌ترين تعداد ثبت‌نام براي مجلس دهم انجام گرفته است. اما آيا اين موضوع عادي است و همه اين افراد خود براي ثبت نام آمده‌اند؟

جنتي با بيان اينكه در ميان اين ١٢ هزار نفر همه نوع آدم وجود دارد، اظهار كرد: برخي طمع كرده‌اند و مي‌خواهند وارد مجلس شوراي اسلامي شوند اما آنچه مطرح است اين است كه خيلي از دست‌اندركاران اين موضوع نمي‌خواهند فرهنگ اسلامي در جريان باشد و بسياري از آنها معتقدند كه بايد با امريكا كنار بياييم، اين در حالي است كه مقام معظم رهبري بارها اعلام كرده‌اند كه امريكا دشمن است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به وقايع سال ٨٨ اظهار كرد: همگان ديديم كه در فتنه چه بر سر مردم آوردند و مملكت را هشت ماه به آشوب كشاندند. امروز همين اصحاب فتنه طمع كردند كه به مجلس بروند و براي تاييدشدن صلاحيت به اين در و آن در مي‌زنند.

وي با بيان اينكه در فتنه، انتخابات بهانه بود و مساله اصلي براندازي نظام بود، ادامه داد: نقشه امريكا اين بود كه نظام را براندازد. امروز نيز اينها حتما در دهان‌شان است كه اگر احيانا انتخابات به نفع‌شان تمام نشد بگويند كه تقلب شده است؛ از نظر اينها انتخاباتي بي‌تخلف است كه همه افرادشان به مجلس راه پيدا كنند.

دبير شوراي نگهبان همچنين با انتقاد از برخي انتصابات در دولت يازدهم گفت: الان عده‌اي از اصحاب فتنه در برخي پست‌هاي دولتي قابل توجه جذب شده‌اند و به فكر نفوذ دادن عده‌ زيادي در مجلس هستند.

به گزارش ايسنا، امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به نقش ائمه جمعه در آگاه‌سازي جامعه گفت: ائمه جمعه زبان مردم، اسلام و انقلاب هستند و بايد مردم را در موضوعات مختلف روشن كنند. مردم نيز بايد بفهمند چه كسي در كدام خط حركت مي‌كند؛ چه كسي طرفدار فتنه و امريكاست و چه كسي طرفدار نيست.
وي با بيان اينكه افراد ثروتمند طمع كرده‌اند كه خود و ياران‌شان به مجلس بروند، با طرح اين پرسش كه ‌آيا زماني كه فرد پولدار وارد مجلس شود به مستضعفين فكر مي‌كند، اظهار كرد: مردم ما طرفدار حقايق هستند اما گاهي اوقات موردي اشتباه مي‌كنند اما روحيه آنها طرفداري از امام، خط امام و رهبري است.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره اينكه چه كساني بايد در آزمون خبرگان رهبري شركت كنند، اظهار كرد: كساني كه مي‌خواهند وارد مجلس خبرگان رهبري شوند بايد مجتهد باشند، حال افرادي را كه ما مي‌شناسيم و به اجتهاد آنها علم داريم نيازي ندارد كه در اين آزمون شركت كنند اما افرادي را كه نمي‌شناسيم بايد مورد آزمون واقع شوند.
وي همچنين در پاسخ به پرسش يكي از ائمه جمعه مبني بر اينكه ائمه جماعات چگونه مي‌توانند گزارشات خود در مورد برخي كانديداها را به شوراي نگهبان برسانند، گفت: يكي از موارد قانوني معتبر كه در كنار مراجعي چون مرجع اصلي موردنظر ما است، تحقيقات محلي است. ائمه جمعه مي‌توانند گزارشات و مطالب خود را كه قابل استناد هستند به شوراي نگهبان انتقال دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان