بازدید 2486

مومنی: دشمنی ما با آمریکا جدی و ملموس است

کد خبر: ۵۴۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 03 November 2015
جانشین فرمانده ناجا بر به لحظه و به روز بودن پلیس فتا با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و نبوغ مجرمان تأکید کرد و گفت: امروزه کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا از طریق فضای سایبر به دنبال ایجاد تغییرات عمده در سبک زندگی مردم متناسب با ارزش‌های خود هستند.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در دومین دوره کوثر 1394 ویژه مدیران میانی پلیس فتای استان‌ها، ایام محرم و فاجعه عظیم منا را که به دلیل بی کفایتی آل سعود اتفاق افتاد تسلیت گفت و بیان کرد: امروزه در دنیای کنونی بسیاری از مجرمان و قانون شکنان با استفاده از فضای سایبر به دنبال ایجاد تغییرات عمده در زندگی مردم متناسب با ارزش‌های خود هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص می توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که با همه توان آماده است با استفاده از فضای سایبری ارزش‌های خود را در دنیا به خصوص جمهوری اسلامی ایران منتقل کند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اهداف آمریکا براساس متون و اسناد، تسلط بر دنیاست، تصریح کرد: آمریکا از سیاست عمل گرایانه در راستای رسیدن به هدف خود استفاده می کند و خط قرمزی برای تسلط بر دنیا ندارد.

سردار مومنی گفت: سال 1823 بعد از اینکه آمریکا از جنگ داخلی خارج شد به یک ثبات نسبی رسید اما توان وارد شدن به عرصه بین المللی را نداشت که به دستور رئیس جمهور وقت آن زمان قانونی وضع شد که ما به دنیا و اروپا کاری نداریم آنها هم به کشور ما کاری نداشته باشند. بنابراین از همان زمان تا اوایل قرن گذشته آمریکا هیچ تحرکی برای جهانی شدن نداشت و به دنبال تقویت و وارد شدن به عرصه بین المللی بود اما بعد از پایان جنگ جهانی اول، آمریکا جایگاه محکمی پیدا کرد و به دنبال آن سازمان بین المللی ( جامعه ملل ) تشکیل شد که ادامه آن همان سازمان ملل متحد است؛ با ایجاد این سازمان در حقیقت حق وتو برای هیچ کشوری وجود نداشت و به دنبال آن نیز به سرعت کشورهای دیگر به این سازمان اضافه شدند و باعث شروع جنگ جهانی دوم شد و در پی آن جامعه ملل از هم پاشید.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از جنگ در اواخر دهه هفتاد، آمریکا چون به برتری نظامی رسیده بود ابزار اقتصادی را نیز وارد معادله کرد و در این راستا تسلط نظامی و اقتصادی را دیکته کرد که از آن زمان تحریم ها هم وارد کار شد. در زمینه نظامی ، شوروی همپای آمریکا بود و در سال 1945 بمب اتمی را آزمایش کرد اما در سال 1947 شوروی نیز اولین ماهواره را به فضا پرتاب کرد. در حوزه اقتصادی هزینه ها بالا بود و نظام مالکیت کارا نبود که منجر به فروپاشی شوروی شد. در این میان آمریکا با این تصور که اکنون دارای فرصت استثنایی است و می تواند رهبری جهان را به دست بگیرد، به اقدامات خود ادامه داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آمریکا ابزار فرهنگی را هم به سیاست‌های خود اضافه کرد و با استفاده از رسانه‌های وقت آن زمان از جمله تلویزیون ، سینما و ماهواره نفوذ بیشتری پیدا کرد اما با روی کارآمدن اینترنت و فضای سایبری و افزایش سرعت تعاملات، فرصت بسیار بزرگ دیگری در اختیار این کشور قرار گرفت و اعلام کرد که اگر اکنون بخواهیم برتری خود را نشان بدهیم باید با استفاده از فضای سایبری سبک زندگی کشورها مورد هدف را تحت تأثیر و تغییر قرار دهیم.

سردار مومنی گفت: آمریکا با استفاده از شورای NAC تقریبا دو دهه آینده را پیش بینی کرده است اما در حقیقت این پیش بینی، پیش سازی است که دنیا را به شکلی که می خواهد ترسیم کند و بسازد.

وی با اشاره به پیش بینی آمریکا مبنی براینکه، جمهوری اسلامی ایران به دنبال قدرت منطقه‌ای شدن و دسترسی به سلاح هسته‌ای است، گفت: این کشور ضمن اینکه در حوزه اقتصادی به دنبال کاهش درآمد نفتی ایران است در حوزه بین المللی می کوشد تا روابط کشور ایران با روسیه، چین و هند را نیز کاهش دهد تا این کشورها به هم نزدیک نشده و از این طریق متحدان ایران را در منطقه از کشورمان جدا کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: آمریکا همچنین با این سیاست به دنبال آن است که از نارضایتی و نا آرامی‌ها حمایت کند و با استفاده از ابزارهای امروزی سبک زندگی ایرانیان را تغییر دهد و نزدیک به سبک زندگی و ارزش‌های آمریکایی کند؛ در اینجا پلیس فتا نقش برجسته‌ای دارد چرا که فضای سایبری قدرتی دو چندان را در اختیار آنها قرار داده است.

مومنی گفت: در گذشته برای تحریم از طریق محاصره دریایی وارد می شدند این موضوع هزینه‌بر بود اما هم اکنون از طریق فضای سایبری قدرت را در اختیار گرفته و می توانند با استفاده از این فضا به حوزه فرهنگ و مبادلات تجاری نیز وارد شوند.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: در حال حاضر تغییر سبک زندگی ایرانیان هدف اصلی آنان است اما با وجود رهبری فرزانه و نیروهای هوشیار پلیس از جمله پلیس فتا این آرزو را با خود به گور خواهند برد. بنابراین کار پلیس فتا بسیار با ارزش است و باید آگاه باشند.

وی بر اهمیت و جایگاه پلیس فتا در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: امروز مشکل اصلی ما خود آمریکا است و دشمنی ما با آمریکا دشمنی جدی و ملموس است.

مومنی تصریح کرد: آیا حقوق بشر به تعریف آمریکایی‌ها در ایران بیشتر نقد می شود یا در عربستان؟ در عربستان زنان حق رانندگی و رأی دادن نداشته حتی واژه انتخابات برای آنها مفهومی ندارد. تصور کنید حادثه منا اگر در ایران اتفاق می‌افتاد چه می شد؟ در حالی که با تدبیر اندک می‌توانستند از مرگ هزاران انسان بی گناه جلوگیری کنند.

مومنی به مجرمان سابقه دار اشاره کرد و گفت: در گذشته افراد مجرم نیاز به مهارت داشتند اما امروزه مجرمان علاوه بر مهارت باید از دانش و نبوغ نیز برخوردار باشند تا از پیج و خم سامانه‌های امنیتی عبور کنند. هک کردن نوعی جرم است اما چیزی که در ذهن انسان به وجود می آید این است که فرد هکر نابغه است که توانسته این کار را انجام دهد بنابراین افرادی که می خواهند با مجرمان مقابله کنند باید دانش لازم را داشته باشند چرا که پیشرفت علم و دانش سریع و شگرف است و اگر فردی یک ساعت توقف کند سالها عقب می‌افتد این در حالی است که در قرن گذشته هر 15 سال پیشرفت علم دو برابر می شد.

وی تأکید کرد: به روز بودن از ویژگی‌های پلیس فتا است؛ به لحظه بودن و موضوع ارتقای آموزش و توانمندی این پلیس در مقابل مجرمان باهوش از اهمیت بسیار ارزشمندی برخوردار است.

مومنی با تاکید براینکه بالاترین سرمایه، منابع انسانی است تصریح کرد: همواره با تزریق نیروی جوان و منابع انسانی برای به لحظه بودن، نشاط ، شادابی و پویایی در راستای انجام مأموریت‌ها باید برنامه داشته باشیم. نباید با بالارفتن سن خدمتی از به روز بودن غافل شویم؛ چرا که پلیس فتا به دلیل نیاز جامعه جایگاه ویژه‌ای را در بین مردم کسب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی