بازدید 43196

وام ۲۵میلیونی با بازار خودرو چه می‌کند؟

بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.
کد خبر: ۵۴۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 18 October 2015
بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.

به گزارش مهر، دولت بسته رونق اقتصادی در شش ماهه پیش رو را بالاخره رونمایی کرد. این بسته بندهای زیادی داشت که تحریک تقاضا را شاید بتوان شاه بیت همه آنها دانست. برخی روایت‌ها از ۹ هزار میلیارد تومان کالای مانده در انبارها خبر می‌دهند و برخی تولیدکنندگان هم، پای خود را از روی پدال گاز تولید برداشته‌اند و به مانعی به نام موجودی انبار برخورده‌اند. حال دیگر نه تولید برایشان باصرفه است و نه انبارهایشان اجازه تولید بیشتر را می‌دهد.

پشت پرده افزایش ۱۰ میلیونی وام خودرو

شاید در ابتدا دولت این موضوع را خیلی جدی نمی‌پنداشت و معتقد بود که تولیدکنندگان باید خود، بازار را پیدا کنند و شیوه‌هایی را به کار بگیرند که تقاضای مشتریانشان را تحریک کرده و آنها را به خرید وادارد. اما اینگونه نشد؛ یعنی هر چقدر که تولیدکنندگان در بازار زور زدند، به دلیل تفکری که در عامه مردم شکل گرفته بود که بالاخره به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و کالاها راه ارزانی را در پیش می گیرند، استراتژی‌های فروش آنها شکل نگرفت و همین امر سبب شد تا مانعی بزرگ پیش روی تولید بیشتر و حتی ادامه روند فعالیتشان گذاشته شود.

اکنون این تولیدکنندگان بودند و کالاهایی که در انبار مانده بود. خودرو هم از این قاعده مستثنی نشد و اول کمپینی راه افتاد که مانع از خرید خودروهای داخلی تا ارزان شدن از سوی مردم شود و پس از آن، بازار هم به همین کمپین و رفتارهای مردم واکنش نشان داد و راهی را در پیش گرفت که عملا، هیچ چیز گرمابخش بازار خودرو و رونق معاملات نشد. البته دولت برای تحریک تقاضا، در شورای پول و اعتبار مصوب کرد که وام خودرو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد؛ در حالیکه تا پیش از آن، بانکها اگر حاضر می شدند که وامی به خریداران خودرو و متقاضیان دریافت این تسهیلات بپردازند، تنها ۷ میلیون تومان پرداخت می شد.  

اما مدتی که گذشت، ترفند دولت برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی خرید خودرو هم نتوانست سردی را از معاملات خودرو پس بگیرد و گرمابخش بازار باشد. از سوی دیگر، موجودی انبار کارخانجات خودرو هم روز به روز بیشتر می شد و در نتیجه خودروسازان تصمیم گرفتند که ترمز تولید را بکشند؛ در حالیکه آنها مرز تولید یک میلیون دستگاه را هم رد کرده بودند.  

حال این، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که باید دست به قلم می‌شد و شاید از بحرانی در صنعت خودرو به دلیل سردی بازار می گفت.  او که البته پای نامه‌ای را به درخواست علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کرد که هشدار می داد رکود دارد به بحران تبدیل می شود؛ به صراحت از موجودی انبار کارخانجات خودرو گفت. در این نامه ذکر شده بود که در صنعت خودرو صورت‌های مالی، زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

البته کار به همین جا هم ختم نشد. بلکه خودرو که یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی بود و در سال گذشته که کشور رشد ۳ درصدی اقتصاد را تجربه کرد، یک پای ثابت و البته اثرگذارش در ۴ فصل متمادی، افزایش تولید خودرو بود. به همین دلیل دولت دست به کار شد و تصمیم گرفت که در بسته رونق اقتصادی که برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین کرده است، توجه ویژه ای به تحریک تقاضای خودرو داشته باشد. به همین دلیل ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد که وام خرید خودرو از ۱۵ میلیون تومان به سقف ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و متقاضیان تا ۸۰ درصد قیمت یک خودرو را می‌توانند وام دریافت کنند و ۸ ساله پس دهند.

وام ۲۵ میلیونی با بازار خودرو چه می کند؟

بر همین اساس، یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که اگر یک متقاضی، ۸۰ درصد نرخ یک خودرو را بخواهد وام از بانک دریافت کند، می تواند با پرداخت ۴ میلیون تومان یک پراید ۲۰ میلیون تومانی بخرد و ۱۶ میلیون تومان مابقی را هم ظرف مدت ۷ سال و با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت کند. البته بعد دیگر داستان، همراهی بانکها و تامین منابع مورد نیاز آنها برای متقاضیان است.  

در این میان البته افزایش وام خودرو، موافقان و مخالفان بسیاری هم دارد. برخی می گویند که نباید مجدد خودروسازان را در لاک حمایتی دولت فرو برد و برخی دیگر نیز بر این باورند که هر گونه تلنگری در صنعت خودرو، منجر به فعال شدن صنایع پایین دستی یعنی فولاد و قطعه سازان و قالب سازان و سایر بخش‌های مرتبط با تولید خودرو می‌شود.  

اما فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش وام خودرو می تواند تحرکی در بازار ایجاد کرده و گرمای بهاری را به بازار سرد و پاییزی خودرو بدهد. یکی از این فعالان خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: حال که دولت تصمیم به این گرفته که تحرکی در بازار خودرو ایجاد کند؛ بانکها نیز باید همراهی لازم را صورت دهند؛ به نظر می رسد که این ترفند دولت بتواند تقاضای بازار را تحریک کند.

وی می افزاید: اکنون موقعیت و فرصت خوبی برای مردم پیش آمده تا با حداقل قیمت و در واقع، پیش پرداخت، خودروهای داخلی را خریداری کنند؛ چراکه ممکن است با فعال شدن شورای رقابت، مجدد خودروسازان فیلشان یاد هندوستان کند و تقاضای افزایش قیمت را به این شورا ارایه دهند.

اولتیماتوم سیف به خریداران خودرو

این گفته فعال بازار خودرو در حالی است که روز گذشته نیز علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم شرایط بازار را اکنون در بهترین وضعیت برای خرید کالاها دانست و گفت که نه به عنوان یک وزیر، بلکه به عنوان یک شهروند و کارشناس اقتصادی، اگر قصد خرید کالایی را داشته باشد، حتما و حتما اکنون را بهترین فرصت برای مراجعه به بازار می داند.

البته ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز با تائید صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در سال آینده و پس از اتمام دوره اجرای شش ماهه بسته رونق اقتصادی، دیگر چنین فرصت‌هایی برای مردم در خرید کالا با وام مناسب و تسهیلاتی که دولت برای تحریک تقاضا در نظر گرفته، پیش نیاید.

با ۴ میلیون تومان خودرو بخرید

حساب سرانگشتی نشان می دهد که با وامی که دولت برای خرید خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به میزان ۸۰ درصد ارزش خودرو تدارک دیده است، یک پراید ۲۰ میلیون تومانی را می توان به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کرد.  

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، رانا ۳۲میلیون تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت خرید خودروها با ۲۵ میلیون تومان وام

نام خودرو قیمت نمایندگی میزان پیش پرداخت با وام ۲۵ میلیون تومانی
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۳۰ میلیون تومان ۶ میلیون تومان
رانا ۳۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان
پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
تیبا ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان
پراید ۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان
پراید ۱۳۲  ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان
پارس تندر ۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
سمند ال ایکس ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱۳
انتشار یافته: ۹۵
از سود 17 میلیونی و قسط 500 هزار تومانی وام هم بگو
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
از سرزدن هر روزه به تعمیرگاه ها هم در طول مدت پرداخت وام بگو!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
متاسفانه مردم هميشه سود تسهيلات را پر رنگ جلوه مي دهند ولي سود سپرده را نه. همين افرادي که مي گويند بانک براي 25 ميليون وام، 17 سود مي گيرد، فراموش مي کنند که اگر خودشان 25 ميليون را براي 7 سال به بانک وام دهند (در قالب سپرده گذاري)، با حداقل نرخ 20 درصد، 35 ميليون سود مي شود. خوب بانک مادر مرده، از کجا بايد اين سود را تامين کند. يعني مردم هنگام سپرده گذاري، سود 20 درصدي دوست دارند ولي موقع وام گرفتن مي گويند سود 16 درصدي زياد است. بايد کمي هم واقع بين باشيم.
طاهرخانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
این یعنی مرغ فرغون سازا یه پا داره،دولت عوض وام به اونا فشار بیاره تا قیمتاشونو به یه سطح معقول برسونن ، اونوقت بازار خودش درست میشه. مردم دیگه به اینا اعتماد ندارن.این همه حمایت واسه چیه اونم تو صنعتی که حرفی واسه گفتن نداریم.عوضش تو صنایعی که شهره بودیم هیچ حمایتی نیست و داریم جایگاهمونو از دست میدیم. نساجی وصنایع دستی و فرش و خاویار و زعفران و پسته و چرم و.....
25میلیون وام میدن بعد از 7 سال باید 35 میلیون پس بدی
پاسخ ها
armin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
شما خودت حاضري 25 ميليون بدي و 7 ساله 35 ميليون پس بگيري
انصاف نيست نرخ سود 16 درصد رو زير سوال برد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
ظاهرا دوستان از شرایط بانک ها در پرداخت وام کاملا بی اطلاع هستند در حال حاضر همین وام در بانک های خصوصی به شرط سپرده گذاری پرداخت می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
تفاوت قیمت بازار با نمایندگی را هم اضافه کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
35 میلیون نه عزیز! بیش از 39 میلیون
محاسب
| France |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
نه عزيز 42ميليون بايد برگرداني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
42 میلیون باید پس بدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
25 میلیون رو در بانک بذاری بعد از 7 سال میشه 70 میلیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
35 نه، 39 ميليون
از قدیم گفتن سزای گرانفروشی نخریدنه. بعد از گذشت 30 سال حمایت همه جانبه از خودروسازای داخلی آیا وقت اون نرسیده مردم خودرو با کیفیت و قیمت مناسب سوار شن؟
مشکل خودروی بی کیفیت با وام دادن حل خواهد شد...
پرداخت 25 میلیون وام برای خرید خودرو اصلا تورم زایی ندارد ؟؟؟ (ایجاد اشتغال تنها برای چند نفر که با پارتی آمده اند سرکار و گرنه قیمت جهانی آهن و آلومینیوم و پلاستیک که کاهش یافته باید قیمت خودرو هم کاهش یابد)


پرداخت 25 میلیون وام برای مسکن مهر را همین اساتید تورم زا و عامل بدبختی کشور می دانستند !!!! (با اون همه ایجاد اشتغال میلیونی در صنایع فولاد، سیمان و کاشی و سنگ ، تاسیسات برقی و مکانیکی و ... و صدها هزار کارگر ساختمانی )


اگر آنها فراموشکارند تاریخ فراموشکار نیست




تحریم تا رسیدن به کیفیت و قیمت مناسب جهانی ادامه دارد
از كي اجرايي ميشه؟؟
مردم از تحریم خودرو ۲ هدف داشتن: ۱. کاهش قیمت
۲. افزایش کیفیت
حالا اگه بازار بخواد با این وام راه بیفته مردم به هیچ کدوم از خواسته هاشون نرسیدن امیدوارم مردم به این سادگیها هدفشون رو فراموش نکن
اندکی صبر بهار نزدیک است
از كي اجرايي ميشه؟؟
بزار هرچی زور دارن بزنن, انقدر نمیخریم تا قیمتها به نرخ منطقی و واقعی برسه
پرداخت 25 میلیون وام برای خرید خودرو اصلا تورم زایی ندارد ؟؟؟ (ایجاد اشتغال تنها برای چند نفر که با پارتی آمده اند سرکار و گرنه قیمت جهانی آهن و آلومینیوم و پلاستیک که کاهش یافته باید قیمت خودرو هم کاهش یابد)


پرداخت 25 میلیون وام برای مسکن مهر را همین اساتید تورم زا و عامل بدبختی کشور می دانستند !!!! (با اون همه ایجاد اشتغال میلیونی در صنایع فولاد، سیمان و کاشی و سنگ ، تاسیسات برقی و مکانیکی و ... و صدها هزار کارگر ساختمانی )


اگر آنها فراموشکارند تاریخ فراموشکار نیست




تحریم تا رسیدن به کیفیت و قیمت مناسب جهانی ادامه دارد
اگرچه قيمت خودروهاي داخلي گران و مصرف كننده ناراضي از اين گراني است شايد بتوان با اين تسهيلات كمي از ركود بازار را كم كرد ولي براي ارتقاي كيفي خودروها تدبيري انديشيده نشده و مشكل همچنان باقي است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
چون ميخوان از خودرو ساز كه سهامدارش هستند حمايت كنند
عملا ماشینی که عمر مفیدش 2 سال بیشتر نیست باید 7 سال قسط بدی با سود بالا و هزینه تعمیر و نگهداری بالا کیفیت پایین
سه برابر میخریدیم حالا داریم 4 برابر میخریم
مجيد دلبندم بسته رونق اقتصادي نيست بسته حمايتي خودرو مي باشد
چر اقای طیب نیا توضیحی نمیدهند که پراید چکونه است که در عراق 900 دلار میباشد و در ایران 20 میلیون واقعا چرا باید این همه ابهام وجود داشته باشد
این اقایون خودشون هم از این ماشینها سوار میشوند ؟
وامی که میخوان بدن واقعا عالیه اما وقتی این پول به جامعه تزریق بشه، مردم باید برن اون محصولات به درد نخوری که توی انبار ایران خودرو و سایپا مونده رو بخرن!
تحریما برداشته بشه، کیفیت قطعات تولیدات داخلی بهتر میشه اما اونایی که تو انبار مونده رو که نمیان بندازن دور یا قطعاتشو با نوع باکیفیت تر عوض کنن که! تا یه مدت همون جنسای مونده تو انبار رو به مردم میفروشن
مشکل وام نیست، مشکل کیفیت پائین و قیمت بالا هست، قیمت واقعی پراید همون 4 میلیون پیش پرداخت هست!
باید دو برابر قیمت خودرو را پرداخت کنیم
کسی ضامن آدمهای بی پول نمیشود. ضمن اینکه تجربه نشان داده هر یک از بانکها تا انسان را قبض روح نکنند وام نمی دهند مگر اینکه یک ساز و کار سهل و راحتی در نظر گرفته شود.
گرانی قیمت خودرو افتاد رو دوش وام؟
پراید باندازه پژو پارس براد در میاد . وام مثل در باغ سبز نشون دادن هست وقتی واردش شدی میبینی خودتو بیچاره کردی
قيمت جون آدما چند؟
حرف مردم در مورد کیفیت پایین و قیمت گزاف خودروهای تولید داخل است . بهتر است مسولین به اصطلاح دلسوز فکری برای این موضوعات کنند نه اینکه طرح برای خالی کردن جیب مردم و پر کردن کیسه خودرو فروشان کنند . آنها که خودرو ساز نیستند .
عملا ماشینی که عمر مفیدش 2 سال بیشتر نیست باید 7 سال قسط بدی با سود بالا و هزینه تعمیر و نگهداری بالا کیفیت پایین
سه برابر میخریدیم حالا داریم 4 برابر میخریم
تا وقتی قیمت ها پایین نیاد هیچ کسی نمیخره لطفا نخرید تا ببینیم بلعخره این شرکت های خودروی تغییری در افکارشون خواهند داد یا بازم ارابه های آدم کش رو دوباره به مردم قالب خواهند کرد
اولتیماتوم آقای سیف بیشتر به یه شوخی شبیهه ، ایشون می خوان مردم رو دور ازجون بچه ترس کنن
سلام تابي جون فكر نمي كني شفاف سازي نكرده اي
پول نقد از مردم میگرفتن این وضعیت کیفیت و خدمات پس از فروش بود . وای به حال اینکه اقساط هم بخواهند بگیرن. فقط قطعات تحویلت میده خودت بری جمع کنی
کلا مشکل با وام و این جور چیزا حل نمیشه!! باز هم نخواستن به حرف مردم گوش کنن... ببینم مردم تا کی اتحاد دارن الان بعضی ها آب دهنشون راه افتاده نباید با این جور چیزها مردم فریب بخورن... با تزریق پول به جیب مردم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد... مردم نخرید!!!! نخرید!!!
پس چی شد ؟ تا حالا که کمپین مردم نسیم ملایمی بود که تنه استوار صنعت ایران در برابر آن حتی نوازش هم نمی شد ؟ یه دفعه عاشق مردم شدند که 80 درصد وام می دهند ؟ باز هم همان نقشه پوسیده که تهدید می کنند اگه از این فرصت استفاده نکنید ( و خود را در تله مقروض شدن و اسارت جدید به دست بانک ها گرفتار نکنید ) دیگر چنین فرصتی !!! پیش نمی آید . مردم باید تا آنجا پیش بروند که به خواسته اصلی خود یعنی افزایش کیفیت و کاهش قیمت دست پیدا کنند . فریب این طرح ها رو نخورید که تا دیروز هیچ کس فکر نمی کرد که با مقاومت مردم روزی حتی حاضر به قبول کردن ضعف خودروسازی بشوند .اما امروز مجبورند که 80 درصد قیمت را وام بدهند . کمی دیگر مقاومت کنید تا این فرزند ناخلف اقتصاد ایران یک بار برای همیشه چنان تربیت شود که معنای احترام به مشتری را برای همیشه درک کند .
كيفيت كه نباشه خودرو رو كه مفت هم بدن بي ارزشه.
این بسته اقتصادی فقط برای راه اندازی چرخه تولید خودروست.ودرد هیچ تولیدکننده دیگری را دوا نمی کنه.تا کی باید ازاین خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد 30 سال پیش باید حمایت شه؟چرا از تولید کننده محصولات کشاورزی ودامپروری اینقدر حمایت نمیشه؟
مردم من هم ماشین میخوام بخرم ولی تا تکلیفش روشن نشه نمیخرم , خواهش میکنم بیاید متحد بشیم و مملکت را نجات بدیم
اين همه كمپين راه انداختند آخرش هيچي
ملت به خاطر پولش نه به خاطر كيفيتش نبايد بخرن اون وقت ميشه گفت آگاهي داره بيشتر ميشه
با عث تاسفه ..باز هم از صنعتي حمايت ميكنن كه نشون داده اين كاره نيست يا حدا قل مديرانشون اين كاره نيستن
تصميم با مردمه ...
واقعا نحوه تفکر مسئولین جالبه مردم اعتقاد دارند 1-خودرو ها بی کیفیت هست که تو این مسئله هیچ تغییری ذکر نشده 2- قیمت واقعی تمام شده خودرو کمتر هست و خودرو سازان گران تر از قیمت واقعی خودرو را میفروشند که بازهم تغییری اشاره نشده
بنابراین این ملت بیچاره فقط باید با پرداخت مبلغ گزاف به خودروسازان و سود زیاد به بانکها طی 7 یا 8 سال فشار به زن وبچه ( در صورت اینکه قبلا هزینه ازدواج را جفت و جور کرده باشی ) و پرداخت کرایه خانه ( در صورت داشتن یک صاحبخانه منصف ) موفق به دریافت نشان لیاقت قشر ضعیف این مملکت یعنی پراید بشوی
مسئولین محترم مملکت اجرتون نزد خدا محفوظ
با اینکارکه سمندو باید 50میلیون سوار بشیم
حساب کردم یه پراید با 16000000 وام و 4000000 میلون پیش پرداخت نهایتا در طی 7سال باید 34000000 پس بدهی با قسمت 400000 تومان .اصلا نمی ارزه ماهی 400هزار تومن تا هفت سال بدی براش
با سلام خدمت همه
وام 25میلیونی با سود 16درصدبازپرداخت 84ماهه اقساط ماهانه 496.550تومان مبلغ 16.710.000کل سود پرداختی خواهد شد وکل اصل وام وسود پرداختی مبلغ 41.710.000تومان میشود حالا حساب کنید پارس ده میلیون وسیصد هزاری که فرموده اید در حقیقت 52.000.000تمام میشود
باید اصل قیمت ماشین واقعی بشه .خداییش پراید 20 ملیون می ارزه ؟یا پژو وسمند
كمپين ادامه دارد وتا خودرو ارزان نشود نميخريم
این بسته پیشنهادی در واقع کمک به سرمایه داران و خودروسازان می باشد تنها به ضرر طبقه ضعیف و متوسط می باشد
تا کی باید طبقه ضعیف و متوسط تاوان بی کفایتی مدیران دولتی را بدهند
چرا باید خودرو بی کیفیت و گران داخلی را تحمیل نمایند
بهتر به جایی حمایت از صنایع خودرو سازی که طی این سالها تنها سربار اقتصاد ایران بوده
این حمایتها در صنایع کشاورزی و کشاورزی صورت پذیرد
کسی که پول اولیه ماشین رو نداره چطوری میخواد ماهی ۴۷۰ هزار تومان قسط بده
42 میلیون باید پس داد.
خبری از افزایش کیفیت یا کاهش قیمت هم نیست . بخرید همینه که هست !
هنوز به تحریم نخریدن ادامه می دهیم . تا با تهدید با مشتری صحبت میشه و کرامت و احترام وجود نداره خرید برابر است با توهین به شعور هم میهنانمون
فروش اقساطی نوع عقد قرارداد تسهیلات
۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال مبلغ تسهیلات
۸۴ تعداد اقساط
۱ ماه فاصله اقساط
۱۶ درصد نرخ سود

۵,۰۰۸,۳۴۳ ریال مبلغ اولین قسط
۴,۹۶۵,۰۰۰ ریال مبلغ سایر اقساط
۱۶۷,۱۰۳,۳۴۳ ریال سود دوران تقسیط
اگه شد نظر من رو به مسئولین انعکاس بدین. این وام 25 میلیونی با بازپرداخت تقریبا راحت باعث میشه کسانی که به وام احتیاج دارند به خرید خودرو اقدام کنند و بعد خودرو خود را حدود 500 یا 600 هزار تومان زیر قیمت به فروش می رسانند. در این بین کسانی که سودجو هستند و طالب خودرو صفر کیلومتر این افراد را شکار می کنند. این امر باعث می شود که عرضه خودروی صفر در بازار توسط وام داران زیاد شده و قیمت باز هم پایین تر بیاید. در این بین فقط دولت ماشین را نقدا از کارخانه خریداری کرده و به صورت قسطی به بازار تزریق کرده است. به جای این کار شاید اگر به خودروساز وام بدهد بهتر باشد.
٤٨ميليون
تابناک راستشو بگوچند گرفتی این جوری استدلال کنی و مردم را بیندازی تو حچل خرید
تمام مبلغ رو هم که وام بدهند ما باز خریدار خودرو نخواهیم بود
از اولشم هم معلوم بود نامه نوشتن وزرا براي توجيه كمك دولت به خودروسازا هست فقط اميدوارم يارانه رو به خودروسازا ندن عجب لابي كردنيه اونم با رييس جمهور
اخه تا كي اين دولت ميخاد مظلوم نمايي كنه
قدرت خريد مردم با درامد فعلي در طي 10 سال گذشته 3 برابر كمتر شده است .
در حال حاظر امكان پرداخت ماهيانه اقساط 500 هزار تومان براي مردم وجود ندارد بهتر است دولت براي ايجاد تحرك اقتصادي پايه حقوق كارگران را 2 تا 3 برابر افزايش دهد انوقت خود مردم مطمنن تمام كالاهاي ضروري خود را تامين خواهند كرد كه خودرو هم يكي از انهاست ....
پايه حقوق كارگري 600 هزار تومان رو ميبايد حداقل 1500 شود
بسم حق

من خودم نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک شهروند ...
عامو
شهروندا حرف نمیزنن
میخرن !
خب بخر دیگه
پراید بخر سوار شو !!! حالشم ببر !!!
یه جور میگن 25 میلیون انگار دارن خیرات میکنن !
تو این کشور جیب از همه چی مهم تره برای ذولت !
35تومان نه باید 41 تومان پس بدی
شروع شد! این دولت هم شروع به تصمیمات بدون کار کارشناسی نموده و عواقبش ترافیک بیشتر - افزایش تولید خودروی بی کیفیت و........
ای کاش مدیران محترم به فکر این باشند که کیفیت رو ببرند بالا و قیمت بیاد پایین. چرا تیبا توی ایران 23 میلیونه و توی عراق 900 دلار یعنی حدودا سه میلیون.!!!!
من خودم سه سال امارات زندگی کردم کارمند اعزامی بودم. از سال 86 تا 89 و اونجا زمانی که سمند در ایران شانزده میلیون بود خودم توی دوبی خریدم به نه میلیون.
چرا باید گرون بخریم؟ خارجی ها از مردم خودمون خوشگل ترند مگه؟
بعد مدیران خودروی کشور میاد توی تلویزیون و میگه نه اینها دروغه و ما در خارج کشور هم خودرو رو به همین قیمت می فروشیم.
با مردم باید رو راست باشیم. تا حالا مردم به خودروی ملی پشت نکنند.
اگر شرايط اعطاي وام مشكل باشد مثل ضامن معتبر و... استقبال زيادي نخواهد شد! مثل ساير كشورها بايد خودرو را بعنوان وثيقه بپذيرند ودر صورت مشكل درپرداخت اقساط آنرا تمليك كنند.
تهران تبدیل به پارکینگ می شود .سناریوی جدید خودروسازان .فروش خودرو به هر قیمت و به هر روش بدون توجه به محیط زیست و سلامت مردم.
خوب بود دولت به جای دادن این وام به خودروسازان وسایل نقلیه عمومی را ارتقاء و توسعه می داد.آیا واقعا این مملکت داری است؟
فقط وفقط قرض الحسنه.....ان هم خودرو با کیفیت بالا...والا فایده نداره
خیالتون راحت باشه.بهره۱۶٪در فرمول بندی بانکها به ۳۰٪ هم میرسه. فکر کنم حداقل باید ۴۵ میلیون پس داده بشه!
چرا حرفی از افزایش کیفیت نمی زنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کو؟! کجاست 25 میلیون؟؟
15 میلیونیش رو کسی دیده که 25 تومنیش رو ببینه؟!
اگر هم وامی پرداخت میشه به شرط سپرده گذاری هست که ماها اگه پول واسه سپرده گذاری داشتیم که دنبال وام نبودیم!!
مشکل اصلی کیفیت خودروست که با قطعات چینی سرهم بندی شده
دوستان عزیز این فرمول محاسبه سود بانکیه....مبلغ وام ضربدر تعداد اقساط ضربدر سود بانکی تقسیم بر 2400
حالا محاسبه مبلغ قسط ماهانه: مبلغ سود +مبلغ اصل وام تقسیم بر تعداد اقساط= مبلغ قسط ماهانه

حالا محاسبه کنید که چقدر باید بابت یک خودرو بپردازید.....مثال: یک وام 16 میلیونی(80 درصد قیمت یک خودرو) برای یک پراید سودش 9 میلیون میشه...حالا اصل وام + سود میشه 25 میلیون + 4 میلیون پیش پرداخت خودت= پرداخت نزدیک به 30 میلیون برای خرید یک پراید
یک سخن از سر دلسوزی با تولید کنندگان وطنی علی الخصوص سازندگان خودرو های داخلی به هوش باشید و بیدار شاید این یک فرصت مناسب باشد ولی همیشه این فرصت و بازار نیست زیرا بازار خودرو و دیگر کالاها به سمت اشباع شدن میرود سلیقه ها تغییر یافته مردم به دنبال بالاترین کیفیت کالا با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مناسب هستند . اگر از این فرصت بهره ببرید شاید در آینده بتوانید در این بازار رقابتی ماندگار باشید وگرنه در آینده نه چندان دور باید کرکره کسب و کار را پایین بکشید . والسلام .
چرا باز پرداخت وام رو هم حساب نمیکینی تابناک جان تا مردم بدونند چقدر ماهانه برای خرید یک پژو باید پول بدن (حدود 600 هزار تومان در ماه)
برای 25 میلیون تومان:
کل میزان بازپرداخت در 7 سال: 41,710,334 تومان
میزان سود برای کل 7 سال و با نرخ 16 درصد: 16,710,334 تومان
مبلغ اقساط ماهیانه: 496,552 تومان
سلام به همه..چرا الکی نظر میدین و جو....سود وام 16درصد..یعنی برا 25 تومان 4میلیون سود و با احتساب 7سال پرداخت قسطتشم حدود 280هزار تومان میشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
تو که چیزی نمیدونی بخودی نظر نده
قیمت و کیفیت متناسب نیست
همه این ها درست. اما فکر می کنم فقط قیمت نیست که رغبت مردم رو کم کرده.
کیفیت و امنیت و امکانات خودروها رو که با پیش پا افتاده ترین نمونه های خارجی مقایسه کنی می فهمی که رسما داری به خودت خیانت می کنی با خرید خودروی ایرانی.
من با این پول میرم یه دوو سیلو میخرم خیالم هم راحته که یه ماشین جوندار محکم است درسته که کار کرده هست ولی از ماشین صفر داخلی خیلی خیلی بهتره الان تو بازار ماشینهای خارجی قیمت مناسب هم موجوده بستگی به طرزفکر مردم داره با این وجود هرکس حق انتخاب داره خود دانید
مشکل قیمت بالا هست ....مردم منتظر رسیدن قیمت واقعی هستند ....کجای دنیا پراید 20 ملیون قیمتشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟مردم ایران منتظر قیمت واقعی خودرو هستند قیمتهای ایران خودرو که خنده اوره واقعا
اگرچه قيمت خودروهاي داخلي گران و مصرف كننده ناراضي از اين گراني است شايد بتوان با اين تسهيلات كمي از ركود بازار را كم كرد ولي براي ارتقاي كيفي خودروها تدبيري انديشيده نشده و مشكل همچنان باقي است!!!!
25.000.000
*16%=
29.000.000
/84 ماه=345.238 تومان قسط در ماه
من نمی دانم چرا تابناک اصرار به انتشار کامنتهای منفی دارد و این آقایان که در بالا نظرات منفی دارند اصلام موقعیت و شرایط اقتصادی را درک می کنند و می فهمند اقتصاد یعنی چه ؟
صادقانه بگوییم بخش نقدی آن در حقیقت قیمت آن خودرو است
قطعا افراد حسابگر دنبال خرید خود رو نخواهند رفت دولت با این ترفند می خواهد مشکل خود رو سازان را حل کند مردمی که خواستار کاهش قیمت و افزایش کیفیت بودند و همه هم انرا بحق می دانستند بخاطر این رفتار هاست که خود رو ساز ایرانی به افزایش کیفیت و کاهش قیمت تن نمی دهد چون همچنان از رانت با روشهای مختلف مواجه است متاسفم فقط همین
کل قیمت ماشینهای ایرانی 10 میلیون تومان به پایین است
مساله قیمت نیست مساله حقییه که تو این سالها توسط خودروسازان پایمال شده
اقای سیف هم داره مردم رو تهدید میکنه جالبه نه!!!!
اگه از این فرصت استفاده نکنید 6 ماه دیگه خبری از این فرصت های طلایی نیست !
کجایی اقای ظریف تا به این هموطن مسوءل بگی انقده مردم رو تهدید نکنید مردم ایران خیلی بزرگوارتر از این تهدید ها هستند
فرمول محاسبه سود

مبلغ وام * مدت اقساط +1 * نرخ
--------------------------------------------
2400
دولت با این کار سرمایه وپول خودش و بانک‌ها رو حروم میکنه واقعا حیف نیست 29 میلیون پول بی زبون صرف خرید پژو 405 و امثالهم بشه با پول این وامها میشه بخش های دیگه تولید رو رونق بخشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار