بازدید 11298
۴
منابع خبری صهیونیستی:

نتانیاهو شکست خود در موضوع ایران را اعلام کرده است

همان گونه که انتظار می رفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل باز هم به موضوع هسته ای ایران پرداخت و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد. با این وجود، منابع صهیونیستی به نقل از منابعی در دولت آمریکا خبر می دهند که این آخرین تلاش علنی نتانیاهو علیه برجام بوده و وی شکست خود را در این موضوع پذیرفته است.
کد خبر: ۵۳۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 03 October 2015
نتانیاهو شکست خود در موضوع ایران را اعلام کرده استهمان گونه که انتظار می رفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل باز هم به موضوع هسته ای ایران پرداخت و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد. با این وجود، منابع صهیونیستی به نقل از منابعی در دولت آمریکا خبر می دهند که این آخرین تلاش علنی نتانیاهو علیه برجام بوده و وی شکست خود را در این موضوع پذیرفته است.

به گزارش «تابناک»، چند مقام ارشد آمریکایی به روزنامه «هاآرتص» گفته اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به دولت اوباما اطلاع داده سخنرانی روز گذشته اش در مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین مبارزه علنی وی علیه توافق هسته ای ایران بوده است. 

یکی از این مقامات آمریکایی با اشاره به اینکه این موضوع از طریق دستیاران نتانیاهو به اطلاعش رسیده، اظهار داشته: «آن ها درست پس از انجام سخنرانی به ما گفتند که پرونده ایران در حال بسته شدن است. زمان مشخص خواهد کرد که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر». 

مقامات آمریکایی می گویند آنچه از اظهارات همتایان اسرائیلی خود دریافته اند این است که پس از ماه ها مبارزه علیه توافق هسته ای، اینک نتانیاهو آمادگی دارد تا درباره اقدامات بعدی و آنچه که ایالات متحده و رژیم اسرائیل می توانند مشترکاً برای مقابله با فعالیت های ایران در منطقه انجام دهند، تمرکز نماید. 

در همین راستا، قرار است برای نخستین بار طی یک سال اخیر، نتانیاهو اوایل ماه نوامبر در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. مقامات آمریکایی امیدوارند که این دیدار، در عمل نشانگر آمادگی اسرائیل برای وارد شدن به مرحله پس از توافق باشد. 

نتانیاهو در جریان کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته خود، چنین احتمالی را رد نکرد؛ اما گفت: «من به هیچ وجه توافق هسته ای را تأیید نکرده ام». با این حال، وی هم در همان کنفرانس و هم در سخنرانی روز گذشته خود اشاره کرد زمان آن فرا رسیده که متوجه روز پس از اجرای توافق هسته ای باشیم و بر مجموعه اقداماتی که می توان علیه ایران انجام داد، تمرکز نماییم.

در حقیقت، نتانیاهو در سخنرانی خود بر چگونگی اجرای توافق هسته ای تمرکز کرده و گفت باید ایران را وادار کنیم تا به همه تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای عمل کند. افزون بر این، وی خواستار تدوین ساز و کاری برای بازگشت پذیری تحریم ها شد تا در صورت عدم پایبندی ایران، تحریم ها علیه این کشور بار دیگر برقرار شود. 

به این ترتیب، می توان گفت که پس از مدت ها تلاش ناموفق برای جلوگیری از حصول توافق هسته ای ایران و سپس جلوگیری از اجرایی شدن آن، نتانیاهو اینک شکست خود را در این موضوع پذیرفته و صرفاً تلاش دارد از طریق بهبود و توسعه روابطش با آمریکا – که بر سر همین موضوع دستخوش تنش هایی شده بود – تضمینی برای بقای خود در قدرت و ادامه سیاست فشار بر ایران فراهم کند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴
1
1
20
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر