بازدید 13476
۴
با گزارش آتش نشانی و بی گزارش نهادهای دیگر،

پرونده آتش‌سوزی پناهگاه حیوانات اشتهارد بسته شد!

پرونده مقدماتیِ شکل گرفته برای این آتش سوزی، با گزارش نهایی آتش نشانی اشتهارد، مبنی بر اینکه شروع آتش از اتصالی سیم برق بوده، بسته شده و بدین ترتیب قرار نیست، تحقیقاتی برای بررسی اینکه آیا آتش سوزی عمدی بوده یا خیر، صورت گیرد.
کد خبر: ۵۲۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 07 September 2015
همه آن آتشی که مؤسس پناهگاه و بسیاری از حیواناتی را که نگاه می‌داشت، سوزاند و جانشان را گرفت، بر اثر یک اتصالی برق بوده است؛ این را گزارشی می‌گوید که با استناد به آن، پرونده این رویداد تلخ برای همیشه بسته شد.

به گزارش «تابناک»، به فاصله ده روز از وقوع حادثه عجیب و دردناکی که در آن خانم «شعله رئوفی»، مؤسس پناهگاه گربه‌های بی پناه و آسیب دیده در اشتهارد به رحمت خدا رفت و شائبه های فراوانی درباره عمدی بودن حادثه مطرح شد، اخبار رسیده حکایت از مختومه شدن این پرونده دارد.

شنیده های خبرنگار «تابناک»، حاکی از آن است که پرونده مقدماتیِ شکل گرفته برای این آتش سوزی، با گزارش نهایی آتش نشانی اشتهارد، مبنی بر اینکه شروع آتش از اتصالی سیم برق بوده، بسته شده و بدین ترتیب قرار نیست، تحقیقاتی برای بررسی اینکه آیا آتش سوزی عمدی بوده یا خیر، صورت گیرد.

آن گونه که گفته می‌شود، پیگیری دلایل وقوع این حادثه به این دلیل متوقف و به گزارش آتش نشانی بسنده شده که ورثه متوفی، درخواستی مبنی بر پیگیری حادثه از مقام انتظامی نداشته‌اند و لازمه بررسی های بیشتر، ورود پلیس آگاهی به پرونده و موشکافی جزئیات رویداد، چنین درخواستی است.

شهرام مهاجر، وکیل مرحوم رئوفی با تأیید این موضوع، به «تابناک» می‌گوید: البته بنده وکیل مرحوم رئوفی بودم و با فوت ایشان، نه سمتی دارم و نه از جزئیات حادثه و روند پیگیری آن مطلع هستم، ولی از نظر حقوقی، زمانی رسیدگی به پرونده قضایی می‌شود که ورثه، از مقام قضایی پیگیری بخواهند که تا جایی که اطلاع دارم، چنین درخواستی نداشته‌اند و به این دلیل، به گزارش آتش نشانی درباره رویداد بسنده شده است.

وی می‌افزاید: به این دلیل که فوت خانم رئوفی بر اثر خفگی ناشی از استشمام دود ناشی از آتش سوزی بوده، گزارش آتش نشانی که علت حادثه را اتصال برقی اعلام کرده، مستند قرار گرفته است. تنها در صورتی پرونده بی شکایت ورثه و اولیای دم به جریان می‌افتد که جرحی رخ داده باشد که در این حادثه، این گونه نبوده است. البته بنده وکیل مرحوم رئوفی بودم و چون اکنون سمتی ندارم، اطلاعات دقیق ندارم که پرونده چه وضعیتی پیدا کرده است.

گفتنی است، خانم رئوفی ده سال پیشتر این پناهگاه را با هزینه شخصی در ملک شخصی خود در 24 کیلومتری شرق اشتهارد دایر کرده و در آن، از چند صد گربه بی پناه و آسیب دیده نگهداری می‌کرد که در حادثه آتش سوزی نخستین ساعات روز شنبه، هفتم شهریور، بر اثر خفگی جان خود را از دست داد. در این آتش سوزی که مهار آن چند ساعت به طول انجامید، جز مؤسس پناهگاه، چند صد گربه سوختند و مردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۴
خدا رحمتش کند۰
واقعا متاسفم.اما ظلم پایدار نیست.
بترسید از اه مظلوم.
خدا این بانوی مهربان و ارجمند را رحمت کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار