بازدید 47645
باز هم جای توضیحات خالی ماند؛ این بار در حکم ناظم متجاوز

مگر می‌شود تجاوز کرد و تنها به شلاق و 2 سال محرومیت محکوم شد؟!

متأسفانه ابهاماتی از این دست در زمان رسانه ای شدن احکام نهایی پرونده های زیادی به چشم می‌خورد؛ از پرونده فساد مالی بزرگ که در زمان اعدام متهم ردیف اولش بسیاری را از رسانه‌ای نشدن زمان اجرای حکم شوک زده کرد تا پرونده اجرای نخستین قصاص اسیدپاشی که تا ساعت ها بعد از اجرای حکم کسی نمی‌دانست چه راه حلی برای گذر از موانع اجرای این حکم به کار بسته شده.
کد خبر: ۵۰۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 08 June 2015
مگر نه اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در مجازات، ایجاد بازدارندگی است؟ پس چرا در این راستا تلاش نکنیم که ابعاد مختلف پرونده های مشهور را تشریح کرده و با رفع ابهامات درباره احکام صادر شده برای این پرونده ها، بازدارندگی مدنظر را حاصل آوریم؟

به گزارش «تابناک»، از جمله پرونده‌های مشهوری که در حوزه آموزش و پرورش در یکی دوسال اخیر گشوده شد و سر و صدای زیادی به راه انداخت، پرونده تجاوز ناظم یک مدرسه به چند دانش آموز دبستان پسرانه در تهران بود که اوایل سال 93 رسانه‌ای شد؛ پرونده‌ای که برای خانواده دوازده میلیون نفری دانش آموزان و اولیای ایشان بسیار مهم بود و خیلی ها چشم انتظار شنیدن نتیجه‌اش بودند.

در اهمیت پرونده همین بس که تا مجالی برای گفت‌وشنود با مسئولان آموزش و پرورش یا قضایی پیش می‌آمد، درباره آخرین وضعیت این پرونده از ایشان سؤالاتی پرسیده می‌شد و البته تأکید مسئولان بر رسیدگی کامل به اتهامات ناظم خطاکار و برخورد قاطع با وی قرار می‌گرفت.

این روند تا زمانی ادامه یافت که حکم بدوی پرونده منتشر شد؛ حکمی که رسانه ها به دلیل قطعی نشدنش مجاز به انتشارش نبودند اما امثال حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری «سنگین» توصیفش می‌کردند و درباره آن می‌گفتند: «مجموع مجازاتی که برای این فرد در نظر گرفته شده دارای تعادل است، زیرا ما این فرد را اخراج، تبعید و... کرده‌ایم. حتما این حکم سنگین و بازدارنده است، البته نظارت ما بر این موضوع بیشتر خواهد شد‌».

از همان زمان بود که برخی ابهامات‌ خودنمایی می‌کرد؛ اما چون رأی صادره برای پرونده نهایی نشده و قطعیت نیافته بود، طرحشان محل اشکال داشت؛ ابهاماتی مانند اینکه چرا اثری از مجازات تجاوز در حکم ناظم نمی‌توان یافت؟

بدین ترتیب روند رسیدگی به پرونده ادامه یافت و با اعتراض ناظم و وکیل وی به رأی صادر شده توسط قاضی محمدی کشکولی، رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، پرونده راهی دیوان عالی کشور شد تا در آنجا تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.

این در حالی است که به تازگی رسیدگی دیوان به این پرونده خاتمه یافته تا رأی نهایی پرونده اعلام شود؛ حکمی که محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران آن را تأیید حکم بدوی پرونده می‌داند و در تشریح آن می‌گوید: این فرد به 100 ضربه شلاق، 2 سال تبعید و 2 سال محرومیت از فعالیت فرهنگی و آموزشی محکوم شده است. این حکم جهت اجرا به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است.

اینجاست که ابهامات مجال طرح شدن می‌یابند و جا دارد بپرسیم ‌چگونه فرجام پرونده تجاوز، تنها به صد ضربه شلاق و دو سال محرومیت (در قالب تبعید و محرومیت از فعالیت فرهنگی و آموزشی) ختم شده است؟ آیا آن گونه که در ابتدای رسانه‌ای شدن موضوع برخی مسئولان آموزش و پرورش مطرح می‌کردند، اصلا تجاوزی در کار نبوده و عنوان پرونده تعرض به چند دانش آموز بوده؟

اگر این گونه است، دلیل آنکه خبرگزاری ها از متهم پرونده با نام «ناظم متجاوز» یاد می‌کنند چیست و اصولا چه دلیلی موجب انحراف واقعیت های پرونده در انتشار اخبار آن در رسانه‌ها شده است؛ فقدان توضیحات کافی درباره پرونده و تشریح چرایی اتخاذ این مجازات ‌یا شیطنت رسانه‌ها؟

دقت در این موضوع به یادمان خواهد آورد که متأسفانه ابهاماتی از این دست در زمان رسانه ای شدن احکام نهایی پرونده های زیادی به چشم می‌خورد. از پرونده فساد مالی بزرگ که در زمان اعدام متهم ردیف اولش بسیاری را از رسانه‌ای نشدن زمان اجرای حکم شوک زده کرد تا پرونده اجرای نخستین قصاص اسیدپاشی که تا ساعت ها بعد از اجرای حکم کسی نمی‌دانست ‌چه راه حلی برای گذر از موانع اجرای این حکم به کار بسته شده است.

به عبارت بهتر، همان گونه که در آن پرونده ها رسیدگی کامل و جامع به پرونده با دقت و حساسیت زیاد تا آخرین روز مورد توجه مسئولان قضایی قرار گرفت، اما در ایستگاه آخر به گونه ای عمل شد که برخی ابهامات مطرح ‌پاسخ نگرفتند و شفاف سازی نشد، این بار هم بعد از رسیدگی به پرونده ای که به گفته وزیر دادگستری حکم صادره برای متهمش سنگین است، هنوز سؤالاتی پاسخ نگرفته‌اند که می‌توانند خواسته یا ناخواسته از اثرات بازدارندگی مجازات بکاهند.

بنابراین، جا دارد ‌از مسئولان دستگاه قضا بخواهیم برای حفظ دستاوردهای قضایی هم که شده، دست کم برای رفع ابهامات پرونده های مشهور کاری کرده و مانع از آن شوند که پرونده هایی که به انتها رسیده و گره‌هایشان حل شده، با سؤالات پاسخ نگرفته در ذهن مردم گره بخورند و شائبه آفرین شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۷۸
انتشار یافته: ۹۹
اگر واقعا تجاوز کرده باشد اعدام کمترین مجازات برای این آدم کثیف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
مجازات تجاوز که 2 سال زندان نیست، با توجه به شواهد و مستندات حتما دادگاه به این نتیجه رسیده که تعرض بوده...
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
تجاوز کرده ولی نه به فرزاندان مسئولین و اقا زاده ها .
به فرزندان شهروندان درجه 2 که مهم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
حکم شرعی اش همان است. فقط مسئله اینجاست که او مدرسه را ملوث کرده است و امنیت عمومی را لکه دار کرده است. فرق می‌کند با کسی که در خیابان کسی را می‌بیند. به این جنبه باید بیشتر توجه می‌شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
جاي تعجب دارد براي كساني كه منفي زده اند متاسفم.
احسنت بر نويسنده فهيم .ضمنا بااين حكم انتظار داريد براي متجاوزين جده چه حكمي صادر شود
بعد تازه توقع داریم عربستان دو مامور پلیس رو به اشد مجازات برسونه
و ناظم مدرسه ای که معلوم نیست چه غلط هایی کرده و شاید سالهای قبل کارهای ناشایست دیگر هم مرتکب شده اینجوری مجازات سبک میشه
یک جای کار ایراد داره
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
یعنی عربستان هم سالها کار ناشایست می کرده!!!
اعلام اين حكم در آستانه صدور حكم دادگاه جده كمي عجيب است ...... اگر براي تجاوز جده حكم اعدام مي خواهيم چرا دادگاه ايران حكم دو سال زندان مي دهد.... اگر دادگاه جده ده سال زندان بدهد درمقابل اعتراض ما خواهد گفت دادگاه شما كه دو سال زندان داده است ما سختگير تر بوديم..........
فقط اعدام
دقیاً مطلب درستیه.
دستگاه قضا باید اول به خاطر حفظ ارزش و اعتبار خودش دوم بخاطر احترام به افکار عمومی باید کامل و شفاف پاسخگو باشد. ان شاءالله
قضاوت قاضیهای مختلف در مورد پرونده ها بسیار متفاوت است . یک قاضی متهم را تبرئه می کند قاضی دیگر در همان پرونده همان متهم را به اعدام محکوم می کند و ... نمونه اش را زیاد دیده و شنیده ایم دلیلش را خدا می داند
حالا انتظار داریم 2 مامور متجاوز عربستانی اعدام شوند؟ ان هم فوری و بدون فوت وقت؟حاشا به وجدانتان و حاشا به جوانمردیتان!
سلام
چطور انتظار داریم عربستان متجاوزین به دو زائر ایرانی رو اعدام کنه ولی خودمون فقط این متجاوز را اینجوری تنبیه می کنیم.
ولی یک احتمال هست و آن اینکه رسانه ها در مورد عمل زشت ، زیاده روی کرده باشن و برزگ نمایی شده باشه و حقیقت کوجکتر از باشه از اتفاق افتاده
تو مملکت خودمون چنینه چطور به عربستان ایراد میگیریم...
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
اگه رسانه اي نمي شد ان را هم ايراد نمي‌گرفتند
بعد آقایون انتظار دارند عربستان اون 2 تا مامور متجاوزرو اعدام کنه ....
بنده به هیچ عنوان طرفدار عربستان نیستم ولی باید قبول کرد که سیاست های اونها برای مجازات افراد بسیار بهتر از ایران هست . در صورت اثبات اینکه فردی دزدی کرده بلافاصله دستش رو قطع می کنند واس همینه که آمارشون از لحاظ دزدی بسیار پایین هست .
....
پس دیگه به دولت عربستان بابت عدم مجازات متجاوزان به 2 نوجوان ایرانی انتقاد نکنید .
بله تو ایران میشه
از آن جا که بردن آبروی یک مسلمان مانند کشتن وی است و این فرد آبروی دانش آموز و خانواده وی را برده است، به نظر من حد اقل مجازات نقدی برابر دیه کل خانواده دانش آموز باید پرداخت می کرد.
با این حساب لابد انتظار داریم آن دو مامور عربستانی اعدام شوند!! در حالی که حکم لوات پرتاب از کوه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
لوات؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
مجید دلبندم "لواط" درسته
آیا حکمی با همین شرایط در دادگاه عربستان بر علیه دو پلیس متجاوز صادر شود مورد پسند است؟
سلام-وقتی در داخل کشور اینگونه به یک نفر متجاوز به عنف پسران بی گناه مدرسه اینگونه حکم می دهند چه انتظاری از آل سعود هست که به دومامور فرودگاه را که به نوجوانان ایرانی تجاوز کردند حکم اعدام صادر کند
با توجه به اینکه گفته شده دانش آموزان خودشان راضی بوده اند رای دادگاه عادلانه است و حتی میتواند قدری شدید هم باشد
پاسخ ها
جعفر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
دایی زینی کو گوش شنوا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
حکم لواط که رضایت یا عدم رضایت نداره!
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
چي را راضي بودن طرف ناظم مدرسه بوده مگر بچه 7 يا 8 ساله ميتونه اعلام مخالفت بكنه ؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
زینال جان حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن رو که بلدی! چیزی نگو!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
منفی اشتباهی
شما که از مفاد پرونده خبر ندارید؛البته بنده هم این پرونده را نخواندم
اما مجازات اعمال شده مشابه مجازات عمل لواط با رضایت می باشد.
شاید در دادگاه تجاوز اثبات نشده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
چی رو دارید طاهر میکنید، عمل طرف رو یا حکم دادگاه رو
نگاه باید به جایگاه ناظم کرد و خطری که بعد از این بوجود میاید
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
الاخوي !! لواط از نظر اسلام با رضايت و بدون رضايت ندارد . اگر بارضايت باشد هر دو طرف به اشد مجازات (مرك) محكوم شوند و اگر از روي جبر ، اجبار ، تهديد ، ارعاب و ...... ، اجبار كننده به اشد مجازات مي‌رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
مصطفی جان برو مطالعه کن بعد نظر بذه.
ایا این حکم در برابر کار زشت وی عادلانه است خدا به داد مردم برسد .
لطفا اجازه ندین تا چنین افرادی با حضور مجددشون، قداست محافل آموزشی رو لکه دار کنن.
مرگ بر متجاوزین .ما از چه بنالیم.این چه وضع مملکت است.بخدا دلم میخاد فرار کنم.ولی آخر کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایاااااا کجایی...
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
سوره مبارکه نسا آیه 97 فکر کنم به این موضوع اشاره داره:
به آنها خواهیم گفت چرا در ذلت و بد بختی زندگی کردید حال که ما رمین را بزرگ آفریدیم. چرا به جایی دیگر مهاجرت نکردید؟
چطور اقایان انتظار دارند پلیسی که در فرودگاه عربستان کار غیر اخلاقی کرده اعدام شود ولی در داخل کشور صد ضربه شلاق کافی است.
کفر می تواند پایدار بماند ولی ظلم نه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
تجاوز اقسام دارد:
از کشیدن لباس تجاوز محسوب می شود تا ... باید دید اندازه و مقدار خلاف چقدر بوده بعد حکم داد. همچنین مسائل دیگر را هم باید به آن اضافه نمود مانند اقرار خلاف کار و شاهدان و یا تجرد فرد ناظم و یا سلامت روانی ناظم و دانش آموز و یا حتی می توان احتمال خود زنی دانش آموز را هم در نظر گرفت.
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
با هوش طرف خودزني كرده بعد ناظم را مجازات كردن ؟ پس حتماً خلافي روي داده و به دادگاه ثابت شده كه مقدار خلاف چقدر بوده و براي همين حكم داده .
ولي صحبت سر اينه كه حكم داده شده با توجه به شرايط و موقعيت و محل آن بسيار سبك بوده حالا اين آقاي ناظم توي هر شرايط روحي ، جسمي و يا خانوادگي كه ميخواد به سر ببره . اينها همه به كنار طرف فقط 2 سال از فعاليتهاي آموزشي محرم شده يعني همينكه تبعيد تمام شد آقا مي‌تواند مجدد فعاليت آموزشي را از سر بگيرد .
بعد براي مدافع حقوق كودكان 13 سال حبس تعيين ميشود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
احسنتتتتتتتتتتتتتت
یه سوال "اگه عربستان هم برای مامورا همین حکم رو صادر کنه بنظرتون عادلانه و کافیه ؟ ...اون ها و باید کت ولی با دو سال محرومیت و تبعید مشکل ما حل میشه . یه سوال دیگه بعد از دو سال آقای ناظم بر میگردن دیگه چون حکم انفصال از خدمت نداره بعد از دو سال دوباره روز از نو روزی از نو
قانون داریم مشکل اجرای اونه که سلیقه ای است .
در واقع بخشیده شده
اگه به بدترین جا تبعید بشه تازه اونجا چارتا معلم دارن درس میدن یعنی تغییر محل خدمت
شلاق رو هم که میشه خرید
حتما" يا آقازاده بوده يا پارتي داشته. صدور اين حكم خيلي تعجب نداره!
پاسخ ها
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
موافقم .
آقاي ناظم شهروند درجه يك بوده .
بچه‌ها شهروند درجه دو
نویسنده محترم
معمولاً رسانه ها برای هر نوع دست اندازی و مزاحمت جنسی، کلمه "تجاوز" جنسی رو استفاده میکنند. اما در قانون به صراحت محازات انواع تجاوز جنسی (اعم از مزاحمت، دست اندازی و ...) مشخص شده. اگر قاضی حکم به اشد مجازات تجاوز جنسی نداده، قطعی بدونید تجاوز جنسی با تعریفی که عرف داره صورت نگرفته. وگرنه در ایران قضات قضایی معمولاً در صدور حکم قصاص نفس (اعدام) ملاحظات ثانوی نمیکنن و تعداد احکام اعدام در ایران کم نیست.
پس بهتره حالا که به جزییات پرونده واقف نیستید، جلوتر از دادستان برای درخواست حکم اعدام از قاضی حرکت نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
احسنت
حسین عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
دقیقا.
لطفا خبرنگارهای محترم کارتون و راحت نگیرید. یه خورده زحمت یکشین و خبر و کامل تر بنوسین
بعد انتظار داریم رژیم منحوس سعودی دو مامور خود را بخاطر جرم مشابه اعدام کند؟
احتمالا اگر سیستم قضایی عذبستان بخواد عین سیستم ما سختگیر باشه دو پلیس متجاوز به 10 روز کسر مرخصی و دو روز بازداشت در یگان محکوم میشن.
ما مثلا مسلمونیم!!! از آقای قاضی می پرسم حکم لواط در اسلام چیه؟ کاش اگه دوستانی هستن که اطلاع دارن بگن این آقای ناظم چی داشته که همچین حکم سبکی گرفته؟ به کجا وابسته بوده؟ اصلا اسمش چیه
صدور احکامی از این دست سابقه قبلی دارد شخصی که در تهران اتهام تجاوز داشت بعد از یک سال زندان آزاد شد و زمانی کوتاه بعد از آزادی در مسافرت شمال پسر ده ساله دانش آموز را به بهانه رساندن به مدرسه به ویلای خود برد و پس از تجاوز به قتل رساند و جسدش را مدفون کرد که پلیس با بازرسی صندوق عقب خود رو و آثار لکه خون توانست قاتل را شناسائی کند که بعد از آن هیچ خبری از محاکمه قاتل در مطبوعات درج نشد و معلوم نشد پرونده به کجا ختم شد (شاید هم ختم به خیرشد)
اگر از روز قیامت ترسی بر دل دارید رجوع کنید به قرآن حکم استخراج کنید
بابا جان مجبور در مسئل فقهی و حقوقی تخصصی اظهار نظر کنید؟ چرا اصرار دارید فردی بیش از آنچه که ششرع و قانون مجازا تعیین کرده مجازات شود؟؟؟
واقعا عجیبه قاضی صادر کننده باید ماخذه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
اگه ناظم مدرسه ت با خودت این کارو کرده بود بازم همینو می گفتی؟
این حکم با توجه به جرمی که اعلام شده این شبهه را ایجاد میکند شاید این ناظم پشت گرمی خوبی دارد.فقط چرا دولت از انطرف به پلیس صعودی اعتراض میکند ...
پاسخ ها
مندنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
ثعودی ؟
یعنی پیامبر اگه یک نفر به چند بچه تعرض می کرد -نه تجاوز- فقط صد ضربه شلاق او را می زد؟
باورش سخته.
تازه آثار روانی و شخصیتی مادام العمر بر روی بچه ها چه میشه.
من موندم فقط این آقا پس از دو سال با چه رویی و در کدوم مدرسه میخواد ادامه خدمت بده!!!!!؟؟؟؟؟
این افتضاح را باید شخص رییس قوه قضاییه شخصا جمع کند.اگر من جای ایشان بودم علاوه بر ابطال این حکم قاضی مربوطه را هم تنبیه و از کار برکنار میکردم. مگر مبنا مقررات شرع اسلام نیست؟ ایشان کدام قانون را دیده اند که دو سال زندان از آن در آورده اند؟
الان عربستان اگر این حکم رو مستمسک قرار بده و حکم متجاوزان فرودگاه جده رو شلاق و دو سال حبس بده جواب ما چه خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اکه یکی از این قربانیان فرزند آقای قاضی بود باز هم چنین حکمی میداد!!!
اونوقت برای دو متجاوز عربستانی تقاضای حکم اعدام میکنند!!!!!
ما اینطوری حکم میدیم برا ی یه ایرانی که به هموطنش و اونم بچه تجاوز کرده بعد از عربستان توقع داریم که در مقابل متجاوزان به کشور ما چه حکمی بده؟ واقعا اگه اونا هم حکم سنگینی ندهند اعتراضی بهشون وارد تیست وقتی مسءولین فهیم کشور اینجپچنین حکم میدهند!!!
از موافقیم حکم میشه فهمید که امثال این آقا کم هم نیستند. خدا رو شکر دوران مدرسه ما گذشت.
بهتر است بعد از اتمام مجازات این فرد .مسوولین محترم این آقا را در مدرسه بجه های خودشون استخدام کنند
امان از بی عدالتی!!!!!!!!!!!!!!!!!! از این دست احکام بسیار بسیار در جای جای کشور صادر میشوند
چطور اجازه داده میشه کسی که حتی تعرض کرده بعد از فرضا دو سال برگرده به سر کارش؟
تابناک خیلی محافظه کار بودی
آفتاب از کدوم طرف دراومده انتقاد می کنی؟
دقیاً مطلب درستیه.
دستگاه قضا باید اول به خاطر حفظ ارزش و اعتبار خودش دوم بخاطر احترام به افکار عمومی باید کامل و شفاف پاسخگو باشد. ان شاءالله
همین اخیرا سه نفر به عموی من حمله کردند و با ضرب و شتم دو دستش را شکستند با وجود شهادت شهود فقط یک نفر آنها به یک ماه حبس و سد هزار تومان محکوم شد این است عدالت علوی؟؟
پاسخ ها
مندنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
ثد حظار طومان ؟
این یارو چند وقت دیگر باز مزاحم چند بچه بی گناه دیگر می شود .
در کل حکم جالبی بود ما که خیلی برامون تازگی داشت دستشون درد نکنه که نمیذارن احکامشون یکنواخت بشه و تنوع ایجاد میکنن تا مردم هم یه سوژه واسه تعجب داشته باشن.
ههههه وووو
بابا تو مملکت چقدر ما قاضی داریم!!!!!!
تا یه متنی رو از یه رسانه در مورد تجاوز میشنون سریع حکم اعدام میدن شما ها مگه اونجا بودین و دیدین که چی شده بابا قضاوت اینقدر سخته که هرکسی حاضر نیست قاضی بشه چون عاقبت بخیری تو قضاوت وجود نداره مگر در موراد کم
البته مملکت ما دکتر هم زیاد داره اصلا همه شغل ها جدیدا زیاد شده هرکسی برای خودش صاحب نظره میگی نه همین الان بگو سرم درد میکنه ببین چند نفر برات نسخه میپیچن یا یه سوال شرعی بپرس همه یه جور جواب میدن
اللهم عجل الولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
ببین عمو من انقدر از این کار سختا که پولش زیاده دوست دارم ...
حتما" يا آقازاده بوده يا پارتي داشته. صدور اين حكم خيلي تعجب نداره!
اگر این یارو کره شمالی بود با موشک اعدام میشد.
از اختلاسها چه خبر؟؟
دو سال دمیره هوا خوری بعد با قدرت برمیگرده تو همون مدرسه که بچه های بیگناه هستن
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سنگین بود حکم البته برا بچه هاا
عمره رو تعلیق کردیم بخاطر حرکت زشته سعودیها حالا میبایست مدرسه رفتن رو هم تعلیق کنیم؟
یادمه وقتی تو فرودگاه جده این اتفاق افتاد همه درخواست اعدام داشتیم واسه متجاوزین.. مجرم مجرمه.. جرم هم جرمه....نباید فرقی باشه بینشون
اینکه دلنگرانیهای خوانواده ها را قوه قضاییه از بین برد بسیار ممنونیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عربستان ...دو مامور پلیس ...اشد مجازات....
مگر می شود 900 میلیارد دزدید و فقط 5 سال و 91 روز حبس محکوم شد/ خدایش به صرفه است
فقط اعدااااااام....فقط
تجاوز که شما نام بردید در واقع همان لواط میشود که حدش اعدام است
امیدواریم آموزش وپرورش وی را اخراج نماید
جالبه که گفته بودند به زور نبوده.
آخه بچه مدرسه ای چی می دونه؟
با این حساب خوب شد همون ابتدایی رفوزه شدیم و رفتیم دنبال گچ کاری، ای خدایا شکرت
من موندم خانواده های این پسرا چقدر بیغیرتن.فکر کن 6 تا خانواده هستن تو کل فامیلشون حداقل 20 تا مرد نیست که انتقام بگیرن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل