بازدید 6223

سه تشکلی که نخستین بازی ائتلاف اصولگرایان را آغاز کردند!

اصولگرایان در این روزها بیشتر از آنکه بر نقاط اشتراک گفتمانی خود توافق داشته باشند، می کوشند اشتراکات خود در مخالفت با دولت را پیدا کرده و برجسته کنند و شاید مهم‌ترین موضوعی که برخی از گروه های اصولگرایی در مخالفت با دولت بر آن اجماع دارند، مذاکرات هسته ای است.
کد خبر: ۵۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 02 June 2015
‌این روزها، اصولگرایان بیش‌ از آنکه بر نقاط اشتراک گفتمانی خود توافق داشته باشند، می کوشند اشتراکات خود در مخالفت با دولت را پیدا کرده و برجسته کنند و شاید مهم ترین موضوعی که برخی از گروه های اصولگرایی در مخالفت با دولت بر آن اجماع دارند، مذاکرات هسته ای است. 

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، سه تشکل اصولگرا در بیانیه مشترکی نظر خود را درباره مذاکرات هسته ای اعلام کردند. این سه تشکل اصولگرا عبارت بودند از جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت مؤتلفه اسلامی. به نظر می رسد، بیانیه ای که این سه تشکل در مورد مذاکرات هسته ای منتشر ‌و در آن از تیم مذاکرات به صورت مشروط حمایت کردند، در چهارچوب ائتلاف این سه گروه اصولگرا برای انتخابات مجلس قرار گیرد. 

جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، تقریبا وجه تمایزی در اندیشه و مرام با هم نداشته و  ندارند، جز اینکه در نام افرادی که در این دو تشکل هستند، با هم تفاوت دارد. این دو تشکل در انتخابات مجلس گذشته هم همه اختلافشان در مورد نام ها و کاندیداها بود و بیش از آنکه رقابتشان فکری باشد، رقابت برای وزن کشی بود. این دو تشکل در مورد دولت احمدی نژاد هم رویکرد نسبتا مشابهی داشتند؛ جمعیت ایثارگران که خانه خود احمدی نژاد بود و جبهه پایداری هم که تا پایان حامی مشروط وی بدون مشایی بود. 

در این میان، جمعیت مؤتلفه اسلامی در غیبت مرحوم عسگر اولادی ظاهرا چاره ای ندارد، جز اینکه با این دو گروه به ائتلاف برسد. تشکلی که یکی از نمادهای راست سنتی است و در سال‌های پیش توسط جوان ترهایی ‌چون ایثارگرانی ها و پایداری ها به کنجی وانهاده شد، می داند که برای زیست در فضای سیاسی کشور، چاره ای جز شرکت در ائتلاف هایی اینچنینی ندارد. 

اکنون با انتشار این بیانیه، شاید بتوان گفت که طلیعه نخستین ائتلاف اصولگرایی برای انتخابات مجلس مشخص شده است؛ ائتلافی که البته راه دراز و کار سختی برای انتخابات دارد. جریان احمدی نژاد جریانی است که این ائتلاف نمی تواند آن را نادیده بگیرد. اغلب تحلیلگران فضای سیاسی کشور، جریان احمدی نژاد را به تنهایی رقیب همه ائتلاف های اصولگرایی می دانند.

علاوه بر این، علی لاریجانی و شخصیت های نزدیک به وی در مجلس هم، خود را وزنه ای می دانند که به سختی می توان آنان را به این ائتلاف نزدیک دانست؛ آن هم در حالی که بخشی از این سه گروه، لاریجانی و ولایتی را شخصیت هایی می دانند که به دولت نزدیک شده اند. 

به نظر می رسد، آغاز زود هنگام ائتلاف های اصولگرایی، به تدریج این معنا را به ذهم متبادر می کند که آنان گویی می خواهند خود میدان‌دار باشند و نقش جامعتین را کمرنگ کنند؛ آن هم در زمانه ای که دیگر آیت الله مورد احترام  آنان، یعنی آیت الله مهدوی کنی ‌دیگر در قید حیات نیست. 

اصولگرایان روزهای پرتب و تابی را پیش روی خواهند داشت. جمعیت ایثارگران، پایداری ها و مؤتلفه، بازی ائتلاف را شروع کرده اند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست