بازدید 51610
آیت الله ناصر مکارم شیرازی؛

به دنبال تحریم عمره نیستم، ولی آیا باید عمره را با هر ذلتی به جای آورد؟

مسئولان ما باید فکر کنند ‌ما تا کی قرار است ‌به مکه و حج مستحبی برویم؟ در مسجد النبی به علمای ما اهانت می‌کنند و در فرودگاه هم اهانت می‌کنند؛ نباید اینچنین تحقیر شویم. اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد، در کوچه‌های مکه چه امنیتی تضمین شده است؟ اگر این امنیت از بین برود، مردم دنیا چه فکری در مقابل شما خواهند کرد.
کد خبر: ۴۸۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 08 April 2015
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات پدید آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی و تعرض دو مأمور امنیتی این فرودگاه به دو نوجوان ایرانی انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم مسأله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد؟

به گزارش «تابناک» این مرجع تقلید روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مسأله فرودگاه جده تصریح کرد: سؤال ما از مسئولان عمره‌گذار این است که آیا باید عمره مستحب را به هر قیمت برویم؟ من به دنبال تحریم عمره نیستم، ولی بیان می‌کنم که آیا باید عمره را با هر ذلتی به جای آورد؟

آیت‌الله مکام‌شیرازی بیان کرد: من به مسئولان سعودی عرض می‌کنم ‌ساخت و ساز‌ها در مکه به اندازه امنیت ارزش ندارد. اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های مکه چه امنیتی تضمین شده است؟ اگر این امنیت از بین برود، مردم دنیا چه فکری در مقابل شما خواهند کرد.

این مرجع تقلید یادآور شد: مسئولان ما باید فکر کنند که ‌ما تا کی قرار است ‌به مکه و حج مستحبی برویم؟ در مسجد النبی به علمای ما اهانت می‌کنند و در فرودگاه هم اهانت می‌کنند؛ نباید اینچنین تحقیر شویم.

وی گفت: امام راحل با انقلابی که به کمک این مردم کرد، عزت و آبرویی برای مردم این کشور فراهم کرد و این عزت به حدی رسیده است که شش وزیر خارجه ابرقدرت جهان در یک طرف و وزیر خارجه ما یک طرف می‌نشینند و ماه‌ها با هم مذاکره می‌کنند که این مسأله عزتی است که برای ما فراهم شده است.

وی افزود: امروز در دنیا همه رسانه‌ها خبری از ایران دارند که این مسأله نشانه عزیز بودن و آبرومند بودن ماست؛ امیدواریم نتیجه این مذاکرات به جای خوبی برسد، ولی منهای این مسأله ، بحث عزت ماست که نباید این عزت را از دست بدهیم.

وی با اشاره به روایاتی اخلاقی از امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: ایشان فرمودند ‌هیچ عزیزی حق را ترک نمی‌کند، مگر اینکه ذلیل شود و هیچ انسان کم شخصیتی با حق گره نمی‌خورد، مگر اینکه عزیز شود؛ یعنی معیار عزت و ذلت، پذیرش یا عدم پذیرش حق است.

آیت‌الله مکام‌شیرازی بیان کرد: به تعبیر قرآن، حق مانند آب زلال و شفاف است که حیات همه موجودات زنده به او بسته است و باطل نیز چون کف‌های روی آب است که توخالی و پر سر و صدا و بیهوده و کم عمر است.

این مرجع تقلید یادآور شد: هر ملتی از حق طرفداری کند، عزیز خواهد شد و هر ملتی از باطل حمایت کرد، به قطع ذلیل خواهد شد؛ دروغ و ریا و خیانت و دوری از عدالت و کبر و عدم وفای به عهد هر انسان و ملتی را به ضلالت می‌کشاند.

وی گفت: این مسأله باید مورد توجه همه انسان‌ها و مسئولان واقع شود و باید بدانند ‌اگر تابع حق بودند، عزیز خواهند شد و اگر تابع باطل باشند ذلیل خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار