بازدید 5126

بررسی حادثه فرودگاه جده در کمیسیون امنیت

کد خبر: ۴۸۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 07 April 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در نشست امروز موضوع بی حرمتی مأموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی بررسی و اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار اشد مجازات مأموران متخلف شدند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز نگرانی جدی خود را از افزایش ناامنی و بی حرمتی به زائران خانه خدا و مدینه منوره و همچنین ناتوانی و سوءمدیریت حکومت عربستان سعودی در تامین امنیت زائران اعلام کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این رابطه‌اعضای کمیسیون از وزارت امور خارجه خواستند که همه تلاش خود را برای اشد مجازات مامورانی که به دو نوجوان کشورمان بی حرمتی کردند، به کار گیرند، همچنین مقرر شد که مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان سازمان حج و زیارت در جلسه بعدی کمیسیون دعوت شوند تا اقدامات و رفتارهای اهانت آمیز و بی حرمتی به زائران مکه مکرمه و مدینه منوره از سوی مامورین و مسئولین حکومت آل سعودی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در نشست امروز همچنین لایحه موافقت‌نامه کشتی‌رانی تجاری دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و پروتکل اصلاحی آن بررسی و در ادامه با حذف جمله «در صورت بروز اختلاف در تغییر متون، متن انگلیسی ملاک می‌باشد» از آخر ماده 16 لایحه، این لایحه به تصویب رسید.

نقوی حسینی ادامه داد:‌ در این جلسه همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد در هفته آینده مجددا بررسی شود.

وی ادامه داد: در ادامه نیز طرح اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی بررسی و مقرر شد پیشنهادات در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: همچنین مسئولین وزارت خارجه جهت بررسی وضعیت یمن نیز مهمان کمیسیون خواهند بود تا آخرین تحولات یمن و خسارات و آثار تهاجم نظامی عربستان به یمن را مورد بررسی قرار دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار