بازدید 176870

پیش‌بینی‌ وضعیت آب و هوا در سه روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 09 February 2015
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.
 
به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در روز دوشنبه (یهمن93) بارش پراکنده در استان های فارس، بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی پیش بینی می شود و به علت نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب کشور ابرناکی در استانهای نیمه غربی از دوشنبه بعدازظهر افزایش می یابد و بارش پراکنده در استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان شروع می شود.

وی با اشاره به افزایش بارش در روز چهارشنبه مجددا در نیمه غربی، گفت: بتدریج بر میزان بارش در این استان ها افزوده می شود و تا سه شنبه بعدازظهر گستره بارش غالب نواحی استان های نیمه غربی، استان های واقع در جنوب البرز و سواحل شمالی را در بر می گیرد. با حرکت این سامانه به سمت شرق از سه شنبه بعدازظهر از میزان بارش در برخی مناطق نیمه غربی موقتا کاسته می شود و در نواحی شمال شرق و شرق کشور بارش باران به وقوع می پیوندد.

وی با بیان این که نیمه غربی خلیج فارس طی سه روز آینده مواج خواهد بود، افزود: در صبح روز سه شنبه و صبح چهارشنبه احتمال وقوع رگبار و رعد وبرق همراه با تگرک در برخی مناطق نیمه غربی وجود دارد. همچنین احتمال وقوع گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه صبح وجود دارد.

مدیرکل پبش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه شنبه ابری همراه با بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود و حداقل و حداکثر دما در این روز9 و 14درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز9و 13درجه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل