بازدید 37078

ویندوز 10 رؤیاهای لینوکس را نقش بر آب می‌کند

برای مدت‌ها کاربران لینوکس منتظر ورود نسخه‌های خوب دسکتاپ از این سیستم عامل با ثبات بوده‌اند. تلاش‌هایی نیز در این میان شده و نسخه‌های Fedora و Ubuntu و سایر نسخه‌های منشعب ‌از آن‌ها توانستند در سال‌های اخیر، سهم به مراتب بیشتری ‌از بازار دسکتاپ به دست آورند؛ اما گویا اکنون قرار است ویندوز نسخه 10 این تلاش‌ها را ناکام بگذارد.
کد خبر: ۴۷۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 27 January 2015
ویندوز 10 رویاهای لینوکس را نقش بر آب میکند
برای مدت‌ها کاربران لینوکس منتظر ورود نسخه‌های خوب دسکتاپ از این سیستم عامل با ثبات بوده‌اند. تلاش‌هایی نیز در این میان شده و نسخه‌های Fedora و Ubuntu و سایر نسخه‌های منشعب ‌از آن‌ها توانستند در سال‌های اخیر، سهم به مراتب بیشتری ‌از بازار دسکتاپ به دست آورند؛ اما گویا اکنون قرار است ویندوز نسخه 10 این تلاش‌ها را ناکام بگذارد.
به گزارش «تابناک»، مایکروسافت با طراحی و تولید نسخه 10 ویندوز که اساسا یک فلسفه جدید را پی می‌گیرد، توانسته در مدت زمانی اندک، توجهات بسیاری را به خود جلب کند. تقریبا هر روزه شاهد آنیم که اخبار و اطلاعاتی پیرامون این نسخه ویندوز و امکانات جدید و بهبود یافته آن در سطح نت منتشر می‌شود و تحلیلگران پیرامون آن به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

این سیستم عامل که در صدد است تا محیط کاری کاربران را‌ یکپارچه در‌آورده و فاصله بین موبایل و دسکتاپ را حذف و محو کند، با امکانات جدیدی همراه شده ‌که کاربران ویندوز از مدت‌ها پیش انتظار آن را می‌کشیدند و در سایر سیستم عامل‌ها نظیر OS X و لینوکس پیش از این موجود بوده است.

اما به رغم این، مایکروسافت در نسخه 10 ویندوز امکاناتی مافوق تصور کاربران نیز ارائه کرده ‌که از جمله آن باید به ورود کورتانا یعنی دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت که پیش از این تنها در سیستم عامل موبایل این شرکت وجود داشت، به ویندوز 10 سخن گفت. این‌ها همه حاکی از آن است که مایکروسافت با ورود نسخه 10 ‌ویندوز یکی از کامل‌ترین و بهینه‌ترین سیستم عامل‌های خود و جهان را به کاربران معرفی خواهد کرد و از این منظر بازار سایر سیستم عامل‌ها را به خطر خواهد انداخت.

ویندوز 10 رویاهای لینوکس را نقش بر آب میکند

قطعا در این میان، یکی از سیستم عامل‌هایی که متأسفانه بازار خود را از دست خواهد داد، سیستم عامل لینوکس و نسخه‌های معروف آن همچون Fedora و Ubuntu است. طی سال‌های اخیر از سوی مجموعه لینوکس، تلاش‌های بسیار خوبی شده بود تا یک نسخه از این سیستم عامل را در اختیار کاربران دسکتاپ قرار دهند و به واسطه آن سهم بازار دسکتاپ را از آن خود کنند. مدیر شرکت کانونیکال اشاره کرده بود که در سال ۲۰۱۵ Ubuntu قصد دارد به رقم ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان برسد.

امکانات جدید و بهینه‌ای که در سیستم عامل Ubuntu ارائه شد، به ویژه در نسخه‌های جدید، امید‌ها را برای کاربران این سیستم عامل افزایش داده بود تا در ‌‌نهایت بتوانند این سیستم عامل را به جایگاه درخوری که دارد برسانند، به ویژه آنکه شکست‌های مایکروسافت در ویندوز نسخه ۸ این امید‌ها را برای کاربران لینوکس چندین برابر ساخته بود.

ویندوز 10 رویاهای لینوکس را نقش بر آب میکند

اکنون گویا ویندوز 10 تا حد زیادی درهای امید را به طراحان لینوکس می‌بندد. امکانات جدیدی که در این نسخه از ویندوز ارائه می‌شود، تقریبا‌‌ همان چیزی است که کاربران از یک سیستم عامل قوی توقع دارند و مهم‌تر از آن اینکه مایکروسافت به خوبی به مشتریان خود گوش می‌دهد.

تا همین جا نیز که ویندوز 10 در نسخه Preview عرضه شده، ‌این موضوع به خوبی روشن است که طراحان ویندوز 10 به خوبی به نیاز‌ها و خواسته‌های کاربران خود توجه می‌کنند و آن‌ها را مد نظر قرار داده‌اند و حتی همان گونه که گفته شد، چیزی بیش از آنچه ‌کاربران ویندوز انتظار دارند در این نسخه از سوی مایکروسافت ارائه خواهد شد؛ اقدامی که طراحان لینوکس هیچ ‌گاه آن گونه که باید به آن توجه نکردند.

در واقع در زمانی که مایکروسافت در ضعیف‌ترین حالت و وضعیت خود قرار داشت، یعنی در زمان ویندوز نسخه 8، طراحان لینوکس به هیچ وجه به اندازه کافی به این نقاط ضعف توجه نکردند و در صدد پوشش آن‌ها یا استفاده از آن‌ها برای تقویت سیستم عامل خود بر‌نیامدند.

البته دلایل این امر متعدد است و همه آن‌ها به ورود نسخه 10 ویندوز باز‌نمی‌گردد. بخشی از این موارد، ناشی از تعدد نسخه‌های ‌لینوکس است که مانع از جمع شدن جامعه لینوکس در یک نقطه و با یک رهبری واحد می‌شود. از سویی، حتی همین نسخه‌های مختلف در لینوکس نیز پیاپی در حال رقابت با یکدیگر و نه رقبای اصلی یعنی OS X و ویندوز هستند.

همچنین غیر انتفاعی بودن اغلب این نسخه‌ها و رایگان عرضه شدن آن‌ها، مانع از آن شده ‌که ‌‌جدی ‌روی این نسخه‌ها و بهینه سازی آن‌ها تلاش شود و فقدان سرمایه‌گذاری عظیم بر روی لینوکس ـ به دلیل ریسک بالای آن ـ منجر به آن شده ‌که پیشرفت این نسخه‌ها نسبت به سایر رقبا کند‌تر باشد. نمونه عینی این امر را در فقدان وجود نرم‌افزارهای اصلی در ویندوز و OS X برای لینوکس می‌بینیم.

ویندوز 10 رویاهای لینوکس را نقش بر آب میکند
البته این‌ها هیچ یک به این معنا نیست که لینوکس و نسخه دسکتاپ قدرتمند آن شکست خورده است و زمانی که از شکست این نسخه‌ها سخن می‌گوییم، به هیچ وجه این معنی را در نظر نداریم که آن‌ها ناپدید خواهند شد؛‌ شکست این نسخه‌ها در جذب مخاطبان بیشتر و نه از دست دادن کاربران فعلی مد نظر است.

از جمله مهم‌ترین دلیل ادامه این نسخه‌ها، رایگان بودن آن‌هاست که هنوز برای بسیاری از کاربران ارزشمند است؛ اما این مورد نیز از سوی ویندوز 10 به خطر افتاده، زیرا مایکروسافت بروزرسانی ویندوز 10 را برای همه کاربران ویندوز 7 و 8 رایگان کرده است.

اما همچنان لینوکس در بخش‌هایی قدرتمند‌تر از ویندوز خواهد ماند و امنیت بالای آن مزیت اصلی لینوکس را تشکیل می‌دهد. تنها نکته‌ای که باقی است، اینکه ویندوز 10 و مایکروسافت، گویی رویاهای لینوکس را برای تبدیل شدن به یک سیستم عامل دسکتاپ پر مخاطب تا حد زیادی خراب کرده‌ و این تنها ناشی از توجه این شرکت به نقاط ضعف خود و احترام به خواست مشتریان و کاربران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۵۹
مقایسه لینوکس با ویندوز!... لینوکس مثل یه بچه سرراهی می مونه نه ریشه اش مشخصه نه آینده اش!
پاسخ ها
سیدامیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
می تونی نظر ندی هیچ اشکالی هم نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
لینوکس اصلا برای کاربران عادی نیست. همه سرور ها لینوکس دارن. حتی سرورهای خود مایکروسافت! رد هت اینترپرایز همه دنیارو گرفته شما خبر نداری
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ریشه های لینوکس مشخص نیست؟ لینوکس محصول یه جنبش قدیمی و ریشه دار به اسم جنش نرم افزار آزاده که در قریب به چهل سال گذشت ده ها هزار برنامه نویس، گرافیست و کاربر صادقانه به اون خدمت کردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
گوگولی مگولی....
عمو کلاس چندمی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
.... چه داند قیمت نقل و نبات را !؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ویندوز فقط تو بازی کوچولوها حرف داره اما وقتی سیستم بزرکتر میشه اصلا نمیتونه وارد بازی بشه در حالی که لینوکس توان راه اندازی یه ابر کامپیوتر رو هم داره!
پس مقایسه شون اشتباه محضه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
این همه علم رو از کجا اوردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
اصن لینوکس ریشه نداره باشه!
اون ویندوز چی که ریشه هاش تو لینوکسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
از نظر کاربران عادی بله همین طوره اما از نظر کاربران تخصصی قضیه کمی متفاوته
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
چرت نگو
امیرعباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
یکی از پدر مادراش آی بی ام هست یکی دیگه ش اچ پی. بازم هست اگر بگردی توی اینترنت
AAA
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
Unix از جمله اولین سیستم‌های عاملی است که سال‌ها قبل از ظهور DOS یعنی پدر ویندوز، ایجاد گردید. Unix خود دارای گونه‌های متفاوتی مانند BSD و نسخه ساخت Bell می‌باشد. سال‌ها بعد، هسته اصلی Linux با الهام از مفاهیم پایه‌ای Unix و با کاهش برخی پیچیدگی‌های آن توسط Linus Torvalds طراحی و ایجاد شد. نسخه‌های متفاوت لینوکس همگی توزیع‌هایی هستند که از یک هسته یکسان ولی با افزونه‌های متفاوت تولید می‌شوند. برخی دیگر از سیستم‌های عامل نظیر OSX اپل نیز از ایده‌های Unix ولی با کاربری ساده‌تر بهره‌ برده‌اند. به واسطه متن باز بودن، جامعه توسعه دهندگان بزرگ و تمرکز برکاربری حرفه‌ای، Linux نرخ استفاده بسیار بالایی در میان حرفه‌ای‌های رایانه دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شاید بهتر بود بخاطر عدم دانش فنی می گفتی من ریشه لینوکس رو نمی شناسم.


یا شایدم بهتر بود اصن نظر نمی دادی، حتما که آدم نباید تو همه چیز نظر بده .

والاااا
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
قول می دم گوشیش اندرویده و نمی دونه بیس اندروید لینوکس ه :) :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
نزنیدش بچه رو ... این خصلت رو تقریبا همه ی ایرانیها ، کم یا زیاد دارن که در همه ی مسایل نظر کارشناسانه بدن حتی پزشکی.. کلا ما کارشناس ارشد همه چیز هستیم...
لینوکس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
بی سواد ، ویندوز حرام زاده است چون از اولش دزدی ایده بود الان داره ایده دزدی میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
معلوم میشه مبتدی هستی برادر.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
تو مجبوری نظر بدی؟؟
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
کوچولو تو که نمیدونی بیل گیتس در به در به دنبال خرید این سیستم عامل از نویسنده اصلیش بوده ولی نتونسته با اون همه ثروتش طرف رو راضی کنه دیگه اظهار نظر نکن!!!
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
نسخه backtrack از لینوکس برای هکر ها و کار های امنیتی فوق العادس
کلا ساختار و کارایی لینوکس با ویندوز خیلی فرق داره
لینوکس امن و حرفه ای ویندوز عوضش رابط کاربری گرافیکی فوق العاده و راحت
اما OSX اپل یه چیز دیگس هم امن هم راحت و کاربردی
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
عزیزم موبایلت لینوکسه - آی او اس هم یه نوع لینوکسه - این سایتم با لینوکس بالا اومده
پنج نقطه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
بابا چی گفتی
جهانشیری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
تابی جان هدفت از تایید این نظر چی بوده؟
شما اشتباه میکنید
اکثر افرادی که از لینوکس استفاده میکنن بخاطر کد باز بودن اونه که سیستم عامل کد بسته سازمان جاسوسی آمریکا NSA که اسمش ویندوز هست هیچ وقت نمیتوانه اعتماد کاربران حرفه ای رو جلب کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
بابا دانا
بابا از همه چی خبر دار
بابا پشت پرده بین
دیگه چی می دونی
ما رو محروم نکن از این اطلاعات دسته اولت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
زیاد فیلم می بینی؟ درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
به شخصه به عنوان یک کاربر چند ساله ی لینوکس به ویندوز هیچ اعتمادی ندارم
با سلام
احتمالا نویسنده خیلی طرفداری ویندوز و نمی دونه که خیلی از این ویژگی هایی که در ویندوز به کار گرفته میشه قبلا توی نسخه های میز کار لینوکس gnome,kde به کار رفته و مایکروسافت فقط یکمی سازبرگش را بیشتر می کنه و خودش ارایه می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
مترو = تغییر یافته ی منوی گنوم
ببینید شاید ماکروسافت تو شبکه های کوچیک و سیستم های خونگی قوی باشه اما همیشه باید این نکته رو مد نظر داشت که به نوعی پایه اینترنت دنیا از لینوکسه ! یعنی شما هر تجهیزات شبکه ی رو که در نظر بگیرین از هسته لینوکس استفاده میکنه همینطور حتی اندروید هم هستش لینوکسه حتی مودم روتر های خونگی هسته لینوکس دارن ! واکثر ابر سرور ها شاید نزدیک به 90% لینوکس باشن! پس هنوز ویندوز مونده به اونجاها برسه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
فقط اکثر سرورهای اینترنتی لینوکسی هستند و اون هم به علت سادگی است و به هیچ وجه امنیت بالاتری نسبت به نسخه های بعد ویندوز سرور ۲۰۰۳ ( که مایه شرم ماکروسافت نسبت به لینوکس بود) ندارند. اگر یه کم با تجهیزان شبکه آشنا باشید میدونید که ۸۰ درصد تجهیزات اینترپرایس شبکه رو سیسکو میسازه که میان افزار خاص خودش رو داره نه مثل جنسای چینی بازار ایران از لینوکس استفاده کته
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
دقت کنید دوست عزیز که این مقاله راجع به کاهش نفوذ لینوکس در دسکتاپ است و ارتباطی با مواردی که شما فرمودید ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
اکثر تجهیزات قوی دنیا مانند سیسکو و جونیپر و ... os خودشونو دارن دلیلش هم بحث امنیت سخت افزار شونه
NishNish
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
در مورد سرور ها نظرتون درسته اما در بحث تجهیزات شبکه IOS سیسکو یکه تازی میکنه
عابد
| United Kingdom |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
همون که محسن گفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
در پاسخ به دوست ناشناس 16:04 باید بگم تو لیستی که از قابل اعتماد ترین و بزرگترین ترین شرکت های ارائه دهنده هاست امسال گزارش شده هر 10 شرکت هر از لینوکس برای سیستم هاشون استفاده می کنند. اطلاعات بیشتر رو در این مورد می تونید در این لینک ببینید: http://news.netcraft.com/archives/2015/01/02/most-reliable-hosting-company-sites-in-december-2014.html
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
"هر تجهیزات شبکه ی رو که در نظر بگیرین از هسته یونیکس استفاده میکنه"
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
تو درست میگی ولی خوب ویندوز بیشتر کارش جذب کاربره و تقریبا میشه گفت تو این زمینه به هدفش رسیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
کم گفتی عزیز
شغل بنده مدیریت سرور لینوکس هست
در ابعاد بزرگ ویندوز جایگاهی نداره
99.9 سهم لینوکس هست!
با توجه به توسعه سیستم عاملهای مبتنی بر یونیکس که بر هسته آندروید بنا شده اند و با توجه به اینکه آخرین آپدیت ios 8.0.2 بخوبی توانست جایگاه اصلی خود را از آندروید پس بگیرد، بنابراین بعید میدونم ویندوز 10 آمریکایی شانسی برای برتری بر لینوکس داشته باشه.
قدرت آمریکا رو به افوله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
سییستم عاملهای مبتنی بر یونیک بر هسته آندروید بنا شده اند؟ iOS چه ربطی به ویندوز داره؟ چی میگی شما؟
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ان شاء الله که خدا هر چی بیمار هست، شفا بده. امید داشته باش دوست عزیز
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
پس ببخشید ios مال کجاس؟ یونیکس بر اساس آندروید؟ اصلا می دونی یونیکس مال کجاس؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
تو رو خدا یه نیگا بنداز به نظرت ببین چی نوشتی:

"با توجه به توسعه سیستم عاملهای مبتنی بر یونیکس که بر هسته آندروید بنا شده اند و با توجه به اینکه آخرین آپدیت ios 8.0.2 بخوبی توانست جایگاه اصلی خود را از آندروید پس بگیرد"

خخخخخخ. ملت شیدا شدن
در ضمن هم اندروید و هم iOS آمریکایی هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
خیلی باحالی :))))) داداش یک مقدار مطالعه بد نیست
سینا بندری
| United States |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
طنز نوشتی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شما نظر نده عزیزم
یه مرگ بر آمریکا بگو صحنه رو ترک کن
بزا چارتا کارشناس دارن صحبت می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
مثلا ios آمریکایی نیست؟
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
iOS یک نسخه تجاری لینوکسه عزیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
نظر کارشناسانه ای بود استفاده کردیم!!یونیکس بر هسته اندروید بنا شده؟؟! شما تاریخ دقیق به وجود آمدن این دو تا رو می دونید؟ سیستم عامل های دسکتاپ را با موبایل مقایسه کردین و بعد آمریکا سقوط کرد...
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
خدایش قبول کن توهم زدی
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
عزیزم لینکوس هم آمریکایی هست
ويندوز بچيه خوبيه اينقدر اذيتش نكنيد دلگير مي شه ميره ها گفته باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ادبیات زنانه داری شما
در جواب اون دوستی که در مورد پدر و مادر لینوکس صبحت فرموده بودند :
خوب پس حتما یک سری به دنیا سرور ها بزنید تا بفهمید پدر و مادر لینوکس کیه.یا مفاهیم پایه سیستم عامل که لینوکس با فاصله زیادی ویندوز را پشت سر گذاشته
پاسخ ها
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
این مقاله در مورد دسکتاپه نه سرور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
یه سرچ درمورد رد هت بزنید
نویسنده مطلب بهتره که به چند رده از کاربردها دقت داشته باشه: رده سرور ها، رده دسکتاپ، رده built-inکه خود این رده به رزیر دسته های تجهیزات برودکست، تجهیزات مخابراتی ، تلویزیون دیجیتال و ... صدها هزار زیر دسته دیگه تقسیم میشه .. ویندوز دسکتاپ به هر حال محصول محبوبی هست اما اگه دقیق نگاه کنیم واقعا از جامعه لینوکس بسیار بسیار عقب هست جالبه بعضی از سرور های شرکت مایکروسافت از لینوکس استفاده می کتند گوگل که دنیا رو برداشته روی سرور های قدرتمند لینوکسی سرویس میده هسته سیستم عامل های روتر ها و سوییچ های سیسکو که ستون فقرات اینترنت بر پایه تعداد بیشماری از اونها استوار شده از انشعابات لینوکسی استفاده می کننند بد نیست که بدونیند حتا سیستم عامل های شرکت اپل از مشتقات لینوکسی و یونیکسی هست سیستم های بسیاری از جمله سیستم های حمل و نقل و مترو از لینوکس برخوردار هست و و و ... ایشون (جناب نویسنده حالا ویندوز 10 نیومده تحلیل بازار هم می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
شما مطلب رو درست نخوندی دوست عزیز. مطلب در مورد سیستم های دسکتاپه نه سرور. در قدرت لیلونکس در سرور هیچ کس شکی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
بحث امنیت لینوکس مال سالها قبل یوده و متاسفانه با همون تفکر ادامه پیدا کرده دنیای امنیت و سرعت در حال تغییره نفوذ به سرور های لینوکسی امروزه خیلی راحتر از قبله
لینوکس انقدر انعطاف پذیره که میتونه به راحتی شخصی سازی بشه و هر چیزی که مورد نیازه اپراتور هستش را برآورده کنه . اگر میبینید برخی امکانات در ویندوز هست ولی در لینوکس نیست دلیل بر ضعفش نیست شاید کاربر نیازی به اون موارد نداشته باشه که اگه باشه میتونه اون رو اضافه کنه .

مهمترین معضل ویندوز هم متن باز نبودنشه یعنی شما هیچ وقت نمیتونید تغییراتی که خودتون تمایل دارید در اون ایجاد کنید و یا از سرقت اطلاعات جلوگیری کنید چون به شما یک هندوانه در بسته داده شده و به همین دلیله که اکثر دیتاسنتر ها ، تجهیزات شبکه و امنیتی ، سرور ها و ... از سیستم عامل لینوکس و مشتقات اون استفاده میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
متاسفانه هندوانه در باز دیگه مانند گذشته نیست یک زمانی لینوکس به این می بالید که ویروس ها بر روی این سیستم عامل کار نمی کنند......
مقایسه این دو سیستم عامل کاملا اشتباس ، ویندوز برای کاربران معمولی ساخته شده و لینوکس برای توسعه دهندگان نرم افزار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ببخشید این توسعه دهندگان نرم افزار، محصولاتشون رو برای چه کاربرانی می سازن ؟
بیشتر اونهایی که از ویندوز و مایکروسافت بد می گن، یه عده مهندس کامپیوتر ناوارد و درس نخونده هستن که نمی تونن تحمل کنن بقیه هم می تونن کارهایی که یک زمانی مختص اونها بود رو انجام بدن.
فقط می خوان بگن ما یه چیزی بلدیم که بقیه بلد نیستن، به همین خاطر میرن سراغ لینوکس و ....
البته به مهندسهای کاربلد کامپیوتر جسارت نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
اگه اینطوریه پس 90% کاربلد و درس نخونده ان؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
اتفاقا دوست عزیز من کاملا عکس شما فکر میکنم. بنده خودم برنامه نویس کامپیوتر هستم در ارتباط با مایکروسافت فقط شما لختی به این فکر کنید که چرا بیش از 90 % سرویس های مایکروسافت برای کاربرای ایرانی باز هست در حالی که کمپانی هایی مثل اراکل که پیشرو هستن در زمینه اپن سورس حتی اجازه نمیدن شما یکی از صفحات وبشون رو ببینید. به بیراه رفتم ، اتفاقا مهندسان و برنامه نویسان به خوبی درک میکنن که چرا شرکت مایکروسافت و ویندوزش چندان در راستای منافع کاربرها نیست. شما هم به اعتقاد من انتقاد هر کس به ویندوز رو از دریچه ژست گذاشتن طرف نگاه نکنید. سعی کنید گوش کنید به حرفها و انتقادات.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
بابا کار بلد مهندس!
البته بعید میدونم چون تو هیچ چی بلد نیستی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
کاملا درسته اغلب اطلاعاتی هم که در مورد لینوکس دارند بر میگرده به زمانی که ویندوز سرور 2003 تازه به بازار اومده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
خیلی هم اینجوری نیست استاد گرامی .
در عین اینکه احترام زیادی برای شما قایلم و مشخصه که ظاهرا زیاد گیر مهندس قلابی ها افتادین .
ولی انصافا لینوکس در بحث مدیریت سیستم عامل ربطی به ویندوز نداره و بسیار حرفه ای تر و جذاب تره و برای همین خیلی ها میرن سراغش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
شما مهندس کامپیوتر واردی الان؟
نهایت کار شما فیلم دیدن و یه گشتی توی اینترنت زدنه پسر گلم، نرم افزار همونا رو هم بدون لینوکس ننوشتن.
در مورد لینوکس این رو بگم که دقیقا یک سیستم عامل ریشه داره. لطفا مطالعتون رو بیشتر کنید!
عزیز من، شما مصرف رم ویندوز با لینوکس رو مقایسه کنید، ان وقت
حداقل چندین برابر رم بیشتر می خوره
قدیم رو نگاه نکنید که ویندوز XP با رم 128 و 256 مگ ، کلی کار میکرد
الان ویندوز نصب میکنی باید حداقل 4 تا 8 گیگ رم بندازی!
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
دوست عزیز شما هم اگه بخوای محیط گرافیکی لینوکس و بالا بیاری باید رم درست و درمون بندازی.
اگر داری ویندوز رو با محیط تکست لینوکس مقایسه میکنی در اشتباهی. چون باید محیط تکست رو با نسخه کور ویندوز مقایسه کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
خب این یعنی پشرفت نرم افزار و سخت افزاری با هم!!!
اساسا فلسفه ی لینوکس و ویندوز متفاوت هست. لینوکس قابلیت های متفاوتی دارد که آن را از ویندوز متفاوت می کند و طرفداران خاص خود را دارد.
درود
من خودم هم ویندوز استفاده کردم هم لینوکس! می تونم بگم بهترین سیستم عامل لینوکسه و برای کاربران خانگی توزیع اوبونتو ( Ubuntu ) هستش. ویندوز خیلی خیلی شعیف تر از لینوکس هست و همه هم میدونند که جاسوسی هایی توش انجام میشه. و در ضمن بیشتر دستگاه ها هسته لینوکسی دارند و همینطور سازمان های امنیتی از لینوکس استفاده می کنند. همین سایت شما هم به احتما ۹۸ درصد روی لینوکس بنا شده.
و لطفا وقتی یک مطلب رو می نویسید طرفدار نباشید.
بنده خودم ویندوز رو دوست دارم اما نه به اندازه لینوکس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
امنیت امروزه به هیچ عنوان در حیطه سیستم عامل ها مثل گذشته مطرح نیست (البته موارد امنیتی باید رعایت بشه)
لینوکس در سرورها، صنعت هواپیما، یخچال سازی، تلویزیون، سیستم های کنترل صنعتی، موبایل و ... نقش مهمی ایفا می کند، بیش از 60 درصد سرورهای وب لینوکس هستند که هم امن و هم سریعند. تنها ضعف آن «ملموس و دلپذیر نبودن واسط کاربر و رشد لاک پشتی نرم افزارهای آن» است.
در این مطلب هم به این اشاره شد که اگر به جای اینکه 20 نوع توزیع داشته باشیم تمرکز بر 1 توزیع باشد، یقینا شتاب توسعه لینوکس هم سریع تر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
این برای یه سیستم عامل دیگه خوبه ولی برای لینوکس هیچوقت این اتفاق نمیافته چون با روح و باور تشکیل دهنده اون منافات داره. به اضافه اینکه خیلی از این تفاوت ها بخاطر اینه که برای هدفهای کاری مختلفی طراحی شدن
لینوکس خوبه من توی محیط کار استفاده میکنم. ولی هرگز هرگز برای کارهای معمولی ویندوز نمیشه. شما فقط مجموعه آفیس رو در نظر بگیرین که توی هیچ سیستم عاملی وجود نداره. همینطور آی دی ای قدرتمند ویژوال استدیو. من با اینکه یه برنامه نویسم و خب با خیلی چیزای لینوکس راحتم ولی سهولت استفاده و تجمع ابزارهای ویندوز چیز دیگری است.
پاسخ ها
صمد
| United States |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
قسم حضرت عباستون رو باور کنیم یا دم خروس رو؟
برنامه libre office که دقیقا کپی ماکروسافت آفیسه رو تا حالا دیدین؟ به صورت پیش فرض روی اکثر دیسترو های لینوکس نصبه.
ناشناس
| Czech Republic |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
Office Suite
ناشناس
| Czech Republic |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
eclips,net beans and also a lot of many thing else
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
به جای آفیس از لیبره آفیس استفاده کن تو لینوکس.. ویژوال استدیو هم برای توسعه برنامه های مبتنی بر دات نت هست که متعلق به مایکروسافته.. وگرنه در زمینه زبان های برنامه نویسی دیگه محیط های توسعه خوب زیادی روی لینوکس وجود داره مثل اکلیپس و ...
واقعا متاسفم که سایت تابناک این طوری داره با آب و تاب از ویندوز 10 که مشخصا ابزارهای جاسوسی زیادی در درون خودش داره صحبت می کنه. یک کم از کشورهای در حال پیشرفت دیگه یاد بگیریم. برزیل و هند و چین، همشون بر پایه سیستم عامل قدرتمند لینوکس، سیستم عامل های ملی خودشون رو طراحی کردن و روز به روز داره به تعداد کاربرانشون اضافه میشه.
اضافه شدن چند تا ابزار و ویجت رو میگین پیشرفت؟ کافیه فقط مقایسه ای از performance، Security و Stability دو تا سیستم عامل داشته باشین تا متوجه بشین که این تبلیغات ناصحیح و کورکورانه ، دلیلی جز بیسوادی نویسنده این خبر نداره
پاسخ ها
عابد
| United Kingdom |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
وات د فاز؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
عزیز دلم، در برزیل و هند و چین قانون کپی رایت رعایت میشه و به دلیل اینکه پول کافی برای خرید سیستم عامل های پولی ندارن مجبورن لینوکس استفاده کنن. اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید ، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
دوست من چی داری میگی ، مردم و هیچی یه فرهنگ سازی برای 90 درصد مسوولان دولتی اول باید بکنیم که همه سرورهای سازمانیشون ویندوزه اونم از نوع کرک شده .
یعنی امنیت اطلاعات این مملکت از پهنا تو حلقم
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
دوست عزیز سیستم عامل ملی به درد مراکز حساس یا حیاتی میخوره نه دسکتاپ یک فرد عادی
مثلا یک دانشجو به افیسنرم افزار های مهندسیو محاسباتی و کلی برنامه دیگر نیاز داره که اکثرا در محیط های ویندوز و OSX قابل نصب و استفاده هستند
در صورتی که مثلا دیتا سنتر یا یک MTU هیچ نیازی به این نرم افزار ها رو نداره و فقط سیستم عامل و برنامه اتصالی با محیط خاص خودش رو نیاز داره
هر چیزی رو برای جای خودش استفاده میکنند
اگه 1/100000 کاربرانی که ویندوز داره رو لینوکس داشت و همه هکر ها به سمتش حمله می کردند تا الان ده بار باید تکه پاره لینوکسو جمع میکردیم. اگه لینوکس میخواد محبوب بمونه باید سعی منه تو همون اقلیت بمونه(دسکتاپ) .
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
شما کاملا در اشتباه هستید و دقیقا برعکس می‌گید!

به طور کلی لینوکس یکه‌تاز دنیای سرور‌هاست، و قاعدتا اطلاعات خیلی مهم‌تری (نسبت به سیستم‌های شخصی) هم بر روی سرورها ذخیر می‌شه. همین مساله، و همیشه در دسترس بودن سرورها باعث می‌شه که هکرها بیشتر به حمله به چنین سیستم‌هایی تمایل نشون بدن.

در واقع بالا رفتن از دیوار لینوکس چیزیه که خیلی بیشتر براش تلاش می‌شه، اما بیشتر با شکست رو به رو می‌شه. و از طرفی در مورد ویندوز این مساله کاملا برعکسه.
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
عزیزم اینا کرنل هاشون فرق میکنه برای همین نمیشه راحت هکش کرد یا براش ویروس و ... نوشت. ویندوز خودش سوراخ سوراخ هست اصن نیازی نیست بهش حمله کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
مطمئنی نصف سرور های دنیا لینوکساً .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
من طرفدار لینوکس هستم ولی حرف منطقیه که باهاش موافقم . امنیت لینوکس همش فنی نیست و خیلی از جاها ویندوز بخاطر دشمنی های برنامه نویسان معتقد به متن باز یا مخالف انحصار مورد حمله قرار میگیره. و لینوکس رو به حاشیه امن برده
البته فقط قسمتی
از زمان داس ‍5 که یادم میاد هر ورژن از سیستم عامل میکروسافت که خواسته بیاد قبلش با خصوصیاتی مثل تغییرات عمده و تفاوت اساسی و چنین و چنان خیلی چیزای دیگه از اون یاد شذه اما درنهایت اون تغییر عمده فقط ویندوز 95 نسبت به داس بود. بعد از امدن سیستم عامل جدید هم اکثرا اینکه چیزی نبود و استقبال نشد و اینجور حرفها..... اما خیلی چیزای ویندوز 10 از خیلی قدیمها در لینوکس بود ضمن اینکه تفاوت ساختاری ویندوز و لینوکس همیشه بوده و هست.... تیتر یکی از مجلات اون موقع: داس 6.2 آیا ضرورت است یا....؟ در هرحال یک کاربر متخصص اگه با لینوکس کارکرده باشه دیگه نمی تونه با ویندوز زندگی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
ولی ویندوز حداقل داره رو به جلو حرکت میکنه
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
بی انصافی نکنیم ، ویندوز xp خیلی تفاوت و کارایی بالاتری نسبت به me داشت
یا همین ویندوز 7 رو هرگز نمیشه با ویندوز های قبلی مقایسه کرد
95 به نسبت داس چون از محیط CLI یعنی محیط کامند نویسی به محیط GUI یا همون رابط کاربری گرافیکی وارد شد شاید تغییر گسترده ای در ظاهر باشه ولی بقیه ویندوز ها هم در زمینه امنیت و گرافیکی و موتور ها تغییرات زیادی داشتند
اول بگم که بهینه ترین غلطه. چون بهینه دیگه ته خوب بودنه!
ثانیا هرگز سیستم های Closed Source نمی تونن جای سیستم های متن باز رو بگیرند. هرگز آقا هرگز!!
برادر های لینوکس کار یک کارت گرافیکی نسب کنید :))
لینکس خیلی خوبه و پر کاربرد اما فقط با یک بررسی ساده می شه فهمید افراد بالا یک عقده خاصی نسبت به ویندوز دارند . لینوکس کارای عزیز داستان سرور مجانی و همه گیر چه ربطی داره به این مطلب.
برادر های لینوکس کار ادعا کاردن در مورد لینوکس بودن ios خوب سورس لینک کنن ببینیم
برادر های عزیز ادعا می کنند که همه چیز لینوکس می تونم بگن که این ها شروع شون با لینوکس بوده و بس الان یک چیز دیگن و دیگه هم متن باز نیست مثل سیسکو و هزاران چیزه دیگه و اگر بازم دقت کنند خیلی چیزا میبینند
مقایسه ویندوز و لینوکس مثل مقایسه وانت بار با اتومبیل سواری هست، برای کاربر عادی ویندوز قطعا بهترینه، حتی برای کاربر حرفه ای هم برای استفاده های روزمره ویندوز بهتره،جتی نضف بیشتر کسانی که در رشته کامپیوتر تحصیل کردند نمیتونن به خوبی با لینوکس کار کنند چه برسه به افراد عادی ولی لینوکس استفاده های خاص هم داره که ویندوز هیچ وقت نمیتونه جایگزینش بشه.
مقاله خیلی سطحی بود.
کسی که این مطلب رو نوشته متاسفانه اصلا به لینوکس و ظرفیت های استثنایی اون آشنا نبوده.
هرکسی هرچیزی می خواد بگه بگه ، من می تونم اوبنتو گنوم خودم رو در عرض یک ربع زیر و رو کنم و تبدیلش کنم به یک سیستم عامل تشریفاتی و زیبا و در عرض ده دقیقه می تونم تبدیلش کنم به یه محیط ساده فوق العاده حرفه ای و خلاصه هرکاری که بگید می تونم باهاش انجام بدم از فونت نرم افزار Gimp گرفته تا هسته ی اصلی هر قسمتی که دلتون بخواد.
حالا ویندوز می خواد بترکونه ، بترکونه ما کاریش نداریم چون کلی ویروس داره ، کپی رایت داره ، به راحتی هک میشه ، امنیت خیلی خیلی پایینی داره ، ...
به سازندگان ویندوز بگین : بدو تابرسی به لینوکس :))
پتانسیل خخخخخخخ ول نمی کنه!!
گوگل هم از ویندوزبهتره هم ارلینوکس چون به اینترنت وصل میشه
ویندوز برای کاربران عادی مناسب است
لینوکس کاربران خرفه ای و متخصصین بکار می گیرند
یک مقدار مطالعه خوب است
از طرفی خوب است در این سایت یک مقاله مقایسه ویندوز و لینوکس کار بشود
اگه برای ویندوز مشکلی پیش بیاد راه حل:نصب مجدد ویندوز.اگر برای لینوکس مشکلی پیش پیاد راه حل:حداقل تا یک سال بعد خودت حلش میکنی
جالبه که ما ایرانی ها همه چی رو به دید استقلال پرسپولیسی نگاه میکنیم بابا لینوکس یه چیزه بایه سری مزایا و معایب ویندوز هم یه چیز دیگه است با یه سری مزایا و معایب دیگه!
بچه ها حمله!!!!!!
شوخی میفرمایید. کسی که یکبار تونسته باشه خودش رو از بند ویندوز رها کنه و لذت لینوکس و آزادی رو چشیده باشه، امکان نداره برگرده سر ویندوز.
من الان چهار ساله فقط لینوکس استفاده می‌کنم. با این که قبلا کاربر خبره ویندوز بودم، اما الان حتی ویندوز ۸ رو از نزدیک هم ندیدم. ویندوز ۱۰ش هم بیاد که بیاد.
تنوع توزیع‌ها در لینوکس نه به معنای بی‌برنامه بودن، نه به معنای متناقض بودن و نه هیچ چیز منفی دیگری است. بلکه تنها به دلیل تنوع کاربردها و سلیقه‌هاست. بنابراین کاملا یک نقطه مثبت است.
من خودم در لپتاپم از اوبونتو و در PC از مینت استفاده می‌کنم. روی سرور Cent OS دارم و برای نامزدم هم zorin نصب کردم. از همه هم راضی هستم. چون هر کدام کاربری خودش را دارد. لینوکس دنیایی از تنوع است.
متاسفانه در کشور ما به لینوکس به عنوان سیستم عامل امنی نگاه میشه ، و دلیل این امر را هم اپن سورس بودن این سیستم عامل عنوان می کنند ولی در دنیای مجازی خلاف این امر صادقه و بیشترین حملات سمت سرور های لینوکسی هستند که اپن سورس بودن این سیستم عامل و نرم افزار ها هم عملا کد ها ی اون رو در اختیار هکر ها قرار میده ، تيم آمادگي اور‍ژانس كامپيوتري ايالات متحده ( Computer Emergency Readiness Team . US) يا همان CERT در گزارشي مقايسه نقاط ضعف لينوكس و يونيكس و همچنين ويندوز اعلام كرده بود كه بيش از 2328 نقطه ضعف امنيتي در سيستم عامل هاي لينوكس و يونكيس و در مقابل 812 مورد نقطه ضعف امنيتي در سيستم عامل ويندوز در طي سالهاي اخير گزارش شده است
کلا نویسنده هیچی از مک و سیستم عامل های فوق العاده قوی لینوکسی نمی دونه .
همین بس که ویندوز سر به سال افت سرعت داره و باید عوض بشه ولی سرور های خود مایکروسافتم که لینوکسیه الان سالیان ساله که روشنه .
قدرت لینوکس رو فقط حرفه ای ها میفهمند، ویندوز فقط مثل یک اسباب بازی رنگی میمونه. هر موقع کسی تونست مثل لینوکس lfs بسازه و اون رو شخصی سازی کنه قدرت لینوکس معلوم میشه
نود و نه درصد این هایی که علیه ویندوز پیام میذارند
خودشون همین الان دارن از سیستم عامل ویندوز تابناک رو دنبال می کنند
D:
مقاله در مورد لینوکس دسکتاپ هستش و الحق والانصاف ویندوز برای کاربر عادی بسیار راحتتره خصوصا با ویزارد هاش. در مورد شبکه و ... قضیه کاملا فرق می کنه به جز اکتیو دایرکتوری ویندوز که کاملا بی رقیبه
دوستان عزیز لینوکس سیستم عامل خوبیه و با نسخه های مختلفی که داره میتونه کاربرای با سلایق و نیازهای متفاوت را پوشش بده ولی یک چیزی رو نباید ندیده گرفت و با نگاهی به آمار استفاده کنندگان از سیستم های عامل متوجه میشوید که فاصله بین لینوکس و ویندوز بسیار زیاد است بعبارتی ویندوز بسیار کاربر پسند تر می باشد و تجربه شخصی من که با نسخه های متعدد لینوکس کار کردم موضوعات زیر می باشد:
1-پایداری بیشتر در ویندوز
2-تنوع نرم افزار بیشتر در ویندوز
3-پشتیبانی بهتر از سخت افزارها در ویندوز

یک چیزی رو دوستان فراموش نکنند که بیش از 90 درصد کاربران یوزرهای عادی می باشند
خودتان قضاوت کنید در محیط کار یا منزلتان چند نفر توانایی استفاده از دستورات خط فرمان نسخه های لینوکس را دارند
در ویندوز نیز دستورات زیادی هستند که از خط فرمان قابل اجرا هستند ولی کاربران ویندوز از آن اطلاعی ندارند ولی تجربه بنده نشان داده بدون اطلاع از دستورات خط فرمان شاید قدم گذاشتن به دنیای لینوکس اشتباه باشد ولی اگر اطلاعاتتان کافی باشد که بحثی در قابلیتهای لینوکس نمی باشد
سعی کنیم موضوع را صرفا از منظر خود نبینیم و در اینگونه مقالات طیف گسترده تری را نیز که عموم می باشند در نظر بگیریم
پس تا الآن نتیجه گرفتیم که ویندوز برای کاربران دسکتاپ خوبه و لینوکس هم برای سرورها !
نگاه کنید لینوکس ubuntu یک سیستم عامل رایگان است در حالی که ویندوز 200$ پول باید بابت نسخه اصلی بدید .
مصرف کم cpu و ram یکی دیگ از مزیت های لینوکس بر ویندوز است که دارد هر روز گرافیکی تر می شود است .
یکی دیگر از مزیت های لینوکس اتفاقاً اینه که گروه های زیادی در سراسر دنیا دارند روی این سیستم عامل کار می کنند و اگر اشکالی باشد از نظر امنیتی آن را برطرف می کنند.
اما برای ویندوز باید منتظر ماند تا بفهمد که مشکل در کجاست و بعد مایکروسافت خودش در یک آپدیت آن را برطرف نماید .
هر چند من پیش بینی می کنم در ایران خیلی ها سریع به ویندوز 10 روی بیاورند .
خب به دلیل امکاناتی که برای اولین بار در یک سیستم عامل دیده می شود .
آیا 20 سال بعد یک سیستم عامل کاملا هوشمند خواهیم داشت ؟؟
با سلام
به نظر من هر کدام از این سیستم عامل ها نقاط ضعف و قوت خاص خودشون رو دارن و مقایسه به این شکل صحیح نیست. ما هیچ وقت نمیتونیم آچار رو با انبردست مقایسه کنیم و نتیجه بگیریم که آچار بهتره!!من خودم چند ساله با توزیع های مختلف لینوکس کار میکنم و میتونم به جرات بگم که به لحاظ امنیت،پایداری و مصرف منابع سیستمی، خیلی بهتر از ویندوز عمل میکنه.
متاسفانه سطح اطلاعات در زمینه سیستم عامل، نه فقط در عوام که حتی در بسیاری از دانشجویان کامپیوتر هم بسیار پایین و ابتدایی هست.
محبوبیت سیستمهای عامل مختلف در کاربردهای متفاوت، فرق می کند. محبوبیت لینوکس در سرورها به معنی این نیست که لینوکس به اندازه ویندوز در کامپیوترهای شخصی عمومیت و محبوبیت داشته باشد! اساسا خیلی از خصوصیات سیستمهای عامل مناسب سرور با سیستمهای عامل مناسب کامپیوترهای شخصی متفاوت است و مثل این است که کسی بخواهد مشخصات کامیون را با ماشین شخصی مقایسه کند...
در ایران برخی افراد فکر می کنند برای آنکه خود را فرد مطلعی نشان دهند باید بگویند لینوکس سیستم عامل خوب و ویندوز سستم عامل بدی است!
فقط ویندوز
نود و نه درصد این هایی که علیه ویندوز پیام میذارند
خودشون همین الان دارن از سیستم عامل ویندوز تابناک رو دنبال می کنند
D:
Wait for Wayland
ویندوز یه سیستم عامل سورس بسته برای استفاده یوزر با امکانات پیش فرض بسیار عالی و لینوکس سیستم عامل سورس باز برای استفاده های خاص که نیاز به تغیر و معماری بنا به خواست برنامه نویس داره هستش و اساسا مقلیسه این دو اشتباهه
آقا این مسئول بخش کامپیوترتون ترکونده! از نظر حضرت آقا اندروید شکست خورده، ویندوز با لینوکس دارند رقابت میکنند و گوگل برشکسته‌است و بیل گیتس نابغه تاریخ. کم کم داره رویایی میشه، یه فکری برای حضرت آقا بکنید انصافا جای کلکل با رفقاش رو با تابناک عوضی نگیره. خنده داره.
اقا من میدونم لینوکس به راحتی ویروس نمی گیره به راحتی هم میتوانیم برنامه های شبکه رو داخل اش نوشت اون هم خیلی خوب و دقیق این دو تا دو هدف جدا دارن تازه قیمت لینوکس با ویندوز رو مقایسه کنید
مقایسه ویندوز و لینوکس رو بیخیال شین.
من موندم این تیتری که زدن رو چطوری میشه از این متن استخراج کرد ؟؟؟
قبول کنیم که ویندوز کاربر پسندترین سیستم عامل موجود است. چه بسا که سیاست های مایکروسافت در اجازه به نصب نرم افزارهای کرک شده باعث این سادگی و کاربر پسند تر بودن شده است. مکینتاش هم سیستم عامل قوی ای است ولی چون نیاز به تجهیزات سخت افزاری اپل دارد تا درست و روان اجرا شود و البته نصب آن بر روی سیستمهای PC کار افراد عادی نیست عملا ویندوز هیچ رقیبی در صحنه ندارد.
لینوکس سیستم عامل قدرتمندی است ولی بازارها آن را به سوی سیستم عامل شبکه و سرور کشانده اند و بعید است بتواند به بازار دسکتاپ و کاربران عادی بازگردد چرا که اصل اول یعنی گستردگی نرم افزارهای تخصصی را ندارد.
ضمنا این را هم توجه کنید که مایکروسافت در عمل واقعا هم بد نیست. همه ما همواره به یکی از نرم افزارهایش احتیاج داشته ایم و علی رغم اینکه همواره از هوش پایین نرم افزارها یا خرابی های مکررش نالیده ایم ولی باز در عمل کار با آنها برای خیلی از افراد ممکن و راحت است.
مثلا مجموعه آفیس عضوی جدا نشدنی از سیستم عامل های فعلی ماست.
به نظرم بازار امروز دنیا فعلا ماکروسافت و ویندوزش را قبول کرده و البته به آن عادت کرده اند. ترک این عادت و مهاجرت دادن مردم به سمت سیستم عامل های دیگر حرکتی عظیم می خواهد و البته سیستم عاملی کاربر پسند که لااقل در حد ویندوز کارکردی راحت داشته باشد.
من فکر می کنم تنها رقیب سرزنده مایکروسافت همین مک است که البته آن هم فعلا برنامه ای برای عرضه سیستم عاملش بر روی PC ندارد.
من خودم برنامه نویس هستم ، حالا نمی خوام بگم حرفه ای اما چهارسالی میشه برنامه نویسی می کنم...!!!
توی سیستم عامل های مختلفی برنامه نوشتم از جمله مکینتاش ، لینوکس فدورا کور ، و لینکوس بک ترک که ویژه هکران هست.اما راستشو بخوایین توی هیچ محیطی مثل ویندوز برنامه نویسی راحت و دلنشنین و البته قدرتمند نیست ...!!!
آی دی ای های ویندوز بسیار قدرتمند و البته به طرز وحشتناکی پیشرفته هستند...!!!
من عاشق ویندوزم ، ولی خوب نسخه های سفارشی لینوکس هم به عقیده من خیلی خوب بودن.
در کل من به ویندوز رای میدم
مزیت اصلی لینوکس اپن سورس بودن اونه
مهمتر از همه اینه که پول اون ویندوز و یا لینوکس رو که داری استفاده میکنی دادین یا نسخه دزدی نصب کردین
این از همه چیز مهمتره !!!
لینوکس با وجد باز بودن کد دچار حمله گستره هکر ها نشده ولی ویندوز همیشه مورد حمله قرار می گیره شاید ابزار ها و اهداف هکر ها برای هک کردن این سیستم عامل قابل اتکا نیستند اما چند نکته عجیب وجود داره و اون اینکه هنوز مایکروسافت اصول اولیه رو که باعث امنیت بسیار بالا در یک سیستم عامل میشه رو رعایت نمی کنه و راحتی کاربران رو ترجیح می ده ونکته عجیب دیگه اینکه دقت ویندوز در بسیاری از کارهای که نیاز به دقت زمانی کوچک دارند اصلا سیستم خوبی نیست به طوری دقت مورد اطمینان برای ویندوز از نظر اندازه گیری زمان برحسب ثانیه و برای لینوکس یک دهم میلی ثانیه است . هنوز لینوکس به مراتب بهتر از ویندوز از حداکثر توان سخت افزار استفاده می کنه و به نظر می رسه هرگز ویندوز نمی تونه چنین کاری رو بکنه
من مدافع لینوکس نیستم ولی این چیزها اصلا به چشم کاربران شخصی نمی یاد .ولی برای یک کشور
و جاهای حساس لینوکس تنها گزینه است و ویندوز در جا ها یک سیستم عامل با باگ های اساسی و بنیادین است
آقا ویندوز 10 بساز نوش جونت
همه پی سی های دنیا رو بگیر نوش جونت
همه نرم افزارای پولی رو بگیر نوش جونت

فقط جااااااااااااان من ، ببین گفتم جان منا
جان من دیگه نسخه جدید IE نده
کلا هم از فکر توسعه اش بیا بیرون
خودمون یه کرومی ، فایر فاکسی چیزی نصب می کنیم شما زحمت نیفتی
دوستان باور بفرمائید تمام مطالب ذکر شده توسط نویسنده این صفحه اشتباهه.
اصلا دعوای ویندوز و لینوکس ربطی به این چیزایی که این بابا میگه نداره.
نه ویندوز 10 شاهکاره نه لینوکس ضعیفه نه مایکروسافت در زمان ارائه ویندوز 8 در بدترین موقعیت بود
همش توهم نویسنده است.
مهندسان گرامی اینا هرکدوم یه ابزار هستن و باید از هرکدوم بسته به قابلیت هاش در جای خودش استفاده کرد من از هر دو سیستم عامل استفاده کردم و می تونم به جرات بگم هیچ کدوم جای دیگری را نمی گیره چون هر کدوم برای مقاصد مختلفی ساخته شدن.
به نظرم در هر دو تفكر ويندوزي و لينوكسي افراط و تفريط وجود داره
ويندوز كدهاش بسته است و كاربر با يه بلك باكس كار ميكنه
ازون طرف لينوكس و تفكر اوپن سورس باعث شده توزيع عاي مختلفي هر روز به بازار بيان كه اغلب شركتهاي نرم افزاري يا رغبت نكنن محصولاتي براش بسازن يا بدليل توزيع هاي مختلف و ناهمگون از پشتياني نرم افزاري كه براي لينوكسها مينويسن هراس دارن

ايكاش همونطور كه برخي از توزيعها مثل ردهت و اوبونتو زير لواي شركتهاي استانداردي توسعه پيدا ميكنن ، نرم افزارهاي اصلي و كاربردي هم زير نظر همين شركتها تهيه و توسعه پيدا ميكرد
تابناک جان مباحث تخصصی رو بذار افراد متخصص توی وبسایتهای تخصصی ارایه بدن.
هسته ی سیستم عامل های مایکروسافت برخلاف هسته ی لینوکس که از یونیکس گرفته شده ساختاری بسیار شکننده داره... مایکروسافت سعی میکنه با ویژگی های ظاهری هسته ی ضعیف و شکنندشو پنهان کنه... به علاوه هدف اصلی لینوکس کاربران خانگی نبوده که حالا بخواهیم نگران از دست دادن کاربرا باشیم. هرچند فدورا و ابونتو و اپن سوزه و دبیان و ... توی این چند ساله خیلی روی رابط کاربری کار کردن و رابط کاربریش رو تقویت کردن و سعی کردن کاربران خانگی هم جذب کنن ولی فرضا اگه اون کاربران خانگی هم از بین برن لینوکس متحمل ضرر و زیان بزرگی نمیشه چون همواره کاربرای حرفه ای خودشو حفظ میکنه... به علاوه اینکه سیستم عامل های گنو/لینوکسی اپن سورس هستند و به شخصه حاضر نیستم با سیستم عامل هایی کار کنم که ندونم تو بک گراندشون دارن چه غلطی میکنن... هر چقدر هم که زیبا و کاربر پسند باشن...
از اون حرف های باحال زدی واقعا!
اولا:
شما جامعه ی آماری رو ممکلت خودمون فرض کردی.شما هرجای دنیا که بری نه فقط برای ویندوز بلکه برای اکثر برنامه های مهم و کاربردیش باید هزاران دلار پول بدی.ولی چون ما کپی رایت نداریم مفت مفت میریزیم کسی هم کاری به کارمون نداره.اگر اینجا قرار بود پول بگیرن برای سیستم عامل و برنامه هاش اون موقع شاهد بودیم که شما انقدر هم با آب و تاب از ویندوز نمیگفتی! و در اون شرایط کاربران دسکتاپ ها به مراتب از لینوکس استفاده میکردند نه از ویندوز چون پولش رو ندارن که بدن.
ثانیا:
من منکر امکانات و راحتی ویندوز نیستم ولی هرچقدر پول بدی باید آش بخوری.چون اینجا پول نمیدی میزنی تو سر لینوکس!
ثالثا:
لینوکس الان دست اکثر ملت ایران هست!اگر همین کرنل لینوکس نبود اندروید از کجا میومد؟؟؟ پس تو ایران یوزرهای لینوکس هم زیاده.
اما در مورد دسکتاپ لینوکس
کاربران دسکتاپ لیکونس اکثر برنامه نویس حرفه ای هستند و هیچ چیزی باعث نمیشه از لینوکس دل بکنند برن سمت ویندوز!
خود مایکروسافت هم فهمید که اپن سورس یعنی چی وگرنه دات نت رو روی گیت هاب نمیذاشت!
من خودم خیلی ویندوز رو دوست دارم
اما داستان اینه که استدلال و مقایسه تابناک در این زمینه غیر حرفه ای بود!!!
جنگ بین علما و مخترعین ایرانی راه افتاد باز !!
متاسفانه ایرانی ها عادت دارن اولا بدون اطلاعات کافی نظر بدن دوما همه چی رو قاطی پاتی کنن. جناب تابناک ای کاش دقیقا و ریز به ریز به ما میگفتین که ویندوز ۱۰ چه چیزای جدیدی داره که قراره لینوکس رو کنار بزنه؟ دو سه تا ویجت جدید شد پیشرفت؟ امنیتش قراره بالا بره؟ پایداریش قراره زیاد بشه؟ قراره ازین به بعد هر ۳ ماه یبار دیگه ویندوز نزنیم؟؟؟ حقیقت اینه که ما طرفدارای لینوکس به خاطر چهارتا ویجت و اپلیکشین جدید طرفدارش نشدیم . حتی کاربرای جدید که وارد دنیای لینوکس میشن هم دلیلشون صرفا نقصان ویندوز ۸ نیست. دلیلش اینه که ماها دنیامون بزرگتره. و ذهنمون آزادتر. شاید ۵۰٪ کاربرای ویندوز اصلا نمیدونن کامپیوتر به غیر از ویندوز میتونه با سیستم عامل دیگه ای روشن شه. بعد ازینا انتظار دارید به خاطر ضعف ویندوز ۸ جذب لینوکس شن؟یا با پیشرفت ویندوز ۱۰ بهش جذب شن؟؟؟دلتون خوشه
سلام ، ناراحت نباشيد ، محصولات جديد علم الكترونيك شمارا تنها نمي گذار ، دوستان ،خارجي هاكار مي كنند ما هم سعي مي كنيم استفاده كنيم فرق ندارد مال چه سالي وچه كشوري باشد ، جهت كار خير و رسيدن به اهداف مقدس اسلامي باشد بسيار خوب و مقول است كار نيكو كردن .........
عزیزانی که میفرماین استفاده از رم ویندوز بیشتر از لینوکسه آیا علتش رو هم میدونن ؟ شما تنظیمات گرافیکی رو از ویندوز کم کن بعد مقایسه کن. آخه لینوکس به جز رایگان بودن چی داره؟
اکثرا یه چیر داخل وب خوندید بعد اومدید اینجا نظر میدید بدون اینکه حتی به صورت تجربی یا حرفه ای از هر دو استفاده کرده باشید .
اون آمار که میگید 60 درصد یا 80 درصد سرورای لینوکسن ماله چه سالیه ؟ وقتی تخصصت توی این کار نیست نظر نده.
شما از یه برنامه نویس حرفه ای یا شبکه کار حرفه ای بپرسید تا جوابتونو بده که کدوم بهتره. بنده نمیخام لینوکس رو کوچیک کنم یا ویندوز رو بالا ببرم فقط منظورم اینه تا خودت تجربه نکردی و تحقیق نکردی اینطوری نظر ندید.
بنده بعد از ده سال کار شبکه و برنامه نویسی در انواع پلتفرم به این نتیجه رسیدم که هیچ چیز ویندوز نمیشه.
بعد از سالها کار با نرم افزار های اداری و نرم افزارهای تخصصی متوجه شدم هیچ چیز ویندوز نمیشه.
برای گیم خورها هم که 100 درصد چیزی ویندوز نمیشه.
کسایی هم که میگن امنیت لینوکس بیشتره باید بگم اندروید نسخه کم حجم تر و کوچکتره لینوکس روی تلفن همراهست اما 80 درصد بدافزارها رو به خودش اختصاص داده. پس فراوانی یک چیز یکی از دلایل حمله به آن است که ویندوز هم از این قائده مستثنا نیست والا کسی برای یک سیستم عامل کم استفاده نه برنامه مینویسه و نه بازی مینویسه و نه بدافزار و نه وقت خودش رو برای حمله به اون صرف میکنه مگه در شرایط خاص.
حالا که کمترین استفاده از سیستم عامل موبایل ماله ویندوز هست پس کمترین خرابکاری در مور این سیستمه اما این به معنی امنیت بالای ویندوز نیست.
دوستانی که همیشه از لینوکس استفاده میکنن یادشون هست که 2 یا 3 سال پیش در توزیع اوبونتو برنامه جاسوسی کشف شد.
ولی کلا لینوکس مزایا و معایب خودش رو داره و ویندوز هم همینطور
خودتون تجربه کنید و خودتون قضاوت
یا علی ع
من اینو نمی دونم که کودومشون بهتره ولی اینو میدونم که اگه قیمت گذاریشون دست شورای رقابت خودمون بود بالای 1 میلیارد قیمت می خورد!!!
تحصیلات بنده ارشد نرم افزار هست.برای نصب شبیه ساز ns2 در محیط لینوکس فدورا یک روز تمام به همراه دوستان وقت گذاشتم .از همون زمان لینوکس کنار گذاشتم و رفتم سراغ همون ویندوز به قول شما ناکارآمد.
لینوکس فقط در حالتی مورد استفاده هست که یک مشکلی رو نشه در محیط ویندوز رفع کرد.وگرنه انتخاب اول همون ویندوزه.
نسخه های یونیکس
نسخه های لینوکس
نسخه های ویندوز
نسخه های یونیکس :
اسکو _ای آی ایکس _زنیکس _بی اس دی _
اچ پی یونیکس _ اولتریکس _سولاریس _ ایریکس
سیستم وی _ یونیکس ور _ کیونیکس _ ترو 64
داس 1 - 1.1 - 2-2.1- 3 -4- 5 -5.5 -66.2-6.22 -7
اینکه یک عده ای بگن لینوکس خوبه، یک عده ای بگن ویندوز خوبه، قطعا اتفاق خوبیه، اون چیزیکه خوبی رو میرسونه ذهنیت افراد از استفاده و تعامل با سیستم عامله، هم ویندوز خوبه، هم لینوکس عالیه،
تو شرکت ما تمام برنامه هامونو با لینوکس توسعه میدیم، اون برنامه هایی که جاوا یا وب نیستو اپلیکیشن و میخوایم تو ویندوز یا مک استفاده بشه، فقط کامپایل میکنیم، جریانات کامپایلشم زیاد فرقی نمیکنه...
دوستان ذهنیت خودتونو درست کنین و از همه ابزارها لذت ببرین، هر چند به شخصه گنو لینوکس دوستمو از ویندوز هم لذت میبرم :دی

واسه اون خانومی هم که از ویژوال استودیو استفاده میکنن، پیشنهاد میکنم واسه بیشتر لذت بردن سمت و سوی بقیه ابزارهای توسعه، زبانهای دیگه، مخصوصا جاوا، روبی، پایتون، پی اچ پی و و و و و برن...

در آخر از همه چی لذت ببرید :دی
:دی
ویندوز برای مردم عادی و کاربری عمومی و غیر حساس.
لینوکس برای حرفه ای ها و امنیت خواهان
نويسنده اين مطلب بهتره يكم اطلاعات خودش رو در مورد دنياي يونيكس و لينوكس بيشتر كنه و بعد بهتر ميتونه مقايسه كنه. جهت دار نظر دادن در مورد سيستم عاملي كه هنوز بطور رسمي وارد بازار جهاني نشده كار درستي نيست. چه برسه به اينكه با لينوكس مقايسش بكنيد.
همچون میگید امنیت امنیت..گویا که اخبار نفوذهای جدید در لایه های مختلف لینوکس و پردازشهای ابریشو نمی شنوید...!!بله لینوکس جلوی خلاقیت رو نمیگیره و برا همین مقابل هر پلتفرمیی بوه و خواهد بود که واسه خود یک مجموعه مشخص با قوانین مشخص را طراحی کرده ...اما واقعیت این است که درصد مردمان غیرمتخصص به معنای حرفه ای در دنیا شاید بیش از 90% هم باشد و این است سمتگیری بنیانگذار مایکروسافت...و بنظر می رسه تا دنیا پر از هکرها نشه!! بقول دوستان لینوکسیمان محبوب ایشان هیچوقت همه گیر نخواهد شد ...ضمنا یادمان باشد آدمیزاد میل به تخصص نداشته برعکس میل به بهره گیری از دستاوردهای، اندک متخصصان عاشق تخصص داشته...
از لحاظ امنیت و سرعت همیشه لینوکس از ویندوز سرتر بوده و خواهد بود. بزرگ ترین ضعف لینوکس در برابر ویندوز بازی های آن است !!
در هرصورت کاربران ویندوز نمی تونن ترکش کنن برن به سمت به لینوکس . یک درصد فکر فتوشاپ رو با GIMP عوض کنیم. یا 3DMax با Belender یا Dreamweaver رو BlueFish !!!!
در جواب اون دوست عزیزی که با چشم بسته دارن افاضات می فرمایند که """ اونهایی که از ویندوز و مایکروسافت بد می گن، یه عده مهندس کامپیوتر ناوارد و درس نخونده هستن که نمی تونن تحمل کنن بقیه هم می تونن کارهایی که یک زمانی مختص اونها بود رو انجام بدن.
فقط می خوان بگن ما یه چیزی بلدیم که بقیه بلد نیستن، به همین خاطر میرن سراغ لینوکس و .... """
توجه داشته باشند که اینجا از ویندوز بدگویی نمی کنند بلکه دارن اظهارنظر ها و مقایسه ها رو به سمت انصاف و واقع نگری هدایت می کنند تا اگر هرکسی به عنوان نویسنده خواست مطلبی درج کنه با توجه به استناد های علمی و بدور از سلایق شخصی و شنیده های عوامانه قلم فرسایی کنه . به هر حال مایکروسافت یک غول نرم افزاری هست که محصولاتش در زمینه دسکتاپ و سرور و سایر سامانه های آکادمیک و حتی صنعتی مانند شبیه ساز های پرواز و غیره مورد استفاده بسیاری از افراد عادی و متخصصان ، شرکت ها و سازمانها در دنیا هست اما صحبت اینست که نیروی خلاق و نخبه و پتانسیل های اتمی هدایتگر جنبش متن باز و لینوکس را با چشم واقعیت مشاهده کنید و ببینید که سرویس های نرم افاری جهان روی دوش چه پلتفرم هایی هست.
بسیاری از کسانی که در اینجا اظهار نظر می کنند متخصصان بزرگی هستند که پاسخ دادن به شما آقاس سپهر برایشان کار کوچکی محسوب می شود امیدوارم خودتان آنقدر درس خوانده بودید که درک می کردید چه دارید می نویسید
مهم ترین برتری لینوکس به ویندوز آزاد بودنشه نه رایگان بودن و کاربرها هم به خاطر این آزادی به لینوکس کوچ میکنند، ویندوز هر چقدر هم که قیمتش رو پایین بیاره و امکانات جدیدتر اضافه کنه (گنو لینوکس بیشتر این قابلیت هارو از قبل داشته) باز یه سیستم عامل بستّ است، با توجه به اینکه فلسفه آزادی نرم افزار روز به روز درحال فراگیر شدنه کاربرهاش هم بیشتر میشن
به نظر من قدرتمندتر کسی یا چیزی است که پول بیشتری در می آورد.
خیلی خوبه نصب میکنم سال دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست