بازدید 22051
مرور روزنامه‌های شانزدهم آذر ماه

یک فساد مالی هزار میلیاردی دیگر در صفحه نخست روزنامه‌ها

ارزش اقدامات خلاف به 12 هزار ميليارد تومان مي‌رسد و اين رقم مربوط به گردش فعاليت در يك دوره مالي دوساله است. بر اين اساس، با مديرعامل بانك ذيربط مذاكراتي انجام دادم و مشخص شد كه تمام وجوه به بانك بازگشته است و مجرمان به زندان روانه شدند.
کد خبر: ۴۵۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶ 07 December 2014
در آستانه روز دانشجو و در حالی که تیتر صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌ها به موضوعاتی مرتبط با روز دانشجو اختصاص یافته است سخنان وزیر امور اقتصاد و داریی در خصوص تخلفات گسترده در سیستم بانکی کشور در یک سال گذشته و وقوع یک فساد مالی دوازده هزار میلیاردی تیتر نخست روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را به خود اختصاص داده بود.

به گزارش تابناک، روزنامه جوان یکی از روزنامه‌هایی بود که تیتر نخست امروز خود را به «كشف فساد 12 هزار ميلياردي در شبكه بانكي» اختصاص داده و در گزارش خود نوشته است: «وزير اقتصاد با اعلام اينكه بودجه 94 بدون كسري بسته شد، از كشف فساد جديد 12 هزار ميليارد توماني در نظام بانكي خبر داد. وزير اقتصاد در بخشی از صحبت‌هاي خود در مورد پرونده‌هاي ويژه مربوط به فساد اداري و مالي در محاكم قضايي گفت: به تازگي پرونده‌هايي در بخش‌هاي مختلف بانكي، مالياتي و گمركي مربوط به فساد مالي ـ اداري در حال پيگيري است و برخي از ارقام آنها نيز درشت است كه با نهايي شدن آنها توسط مراجع قضايي اعلام خواهد شد. 

در يك مورد آن، مجموعه ارزش اقدامات خلاف به 12 هزار ميليارد تومان مي‌رسد. وزير اقتصاد در مورد جزئيات فساد 12 هزار ميليارد توماني جديد اظهار داشت: اين رقم مربوط به گردش فعاليت در يك دوره مالي دوساله است. بر اين اساس، با مديرعامل بانك ذيربط مذاكراتي انجام دادم و مشخص شد كه تمام وجوه به بانك بازگشته است و مجرمان به زندان روانه شدند.»

ذوق زده نشويد آقاي کري!

اظهارات جان کری در خصوص عملیات هوایی ایران علیه داعش در عراق و سخنان او در خصوص همکاری نظامی ایران و آمریکا موجب شده تا روزنامه رسالت در سرمقاله خود به قلم حنیف غفاری بنویسد: «آنچه در ماوراي اظهارات وزير امور خارجه و سخنگوي ايالات متحده آمريکا خودنمايي مي کند، احساس نياز شديد واشنگتن و نيروهاي ائتلاف به جلب همکاري ايران در اين ائتلاف غربي-عربي است. اين احساس نياز طي ماههاي اخير به نقطه اوج خود رسيده است. ادعاي چندباره مقامات آمريکايي مبني بر عمليات نظامي ايران در عراق نيز در همين راستا قابل تحليل و ارزيابي است.

 اساسا امکان ائتلاف ايران و آمريکا در مواجهه با داعش وجود ندارد. در اين خصوص اصرارها و لابه هاي مکرر محرمانه و پشت پرده مقامات آمريکايي به تهران نيز قادر به تغيير تصميم جمهوري اسلامي ايران در اين موضوع نخواهند بود. ذوق زدگي جان کري وزير امور خارجه آمريکا در خصوص عمليات ادعايي اخير نيز بايد در همين فضا تحليل شود. جمهوري اسلامي ايران در صدد مقابله واقعي با داعش است . در اين مقابله ، جمهوري اسلامي ايران حامي واقعي ملتهاي عراق و سوريه خواهد بود. جنس و مبناي حضور جمهوري اسلامي ايران در ميدان تقابل با داعش با طرف غربي به طور کامل تفاوت دارد. در اينجا تلاش افرادي مانند جان کري براي ايجاد نقاط اتصالي کاذب استراتژيک و تاکتيکي ميان ائتلاف غرب و جمهوري اسلامي ايران راه به جايي نخواهد برد. در چنين شرايطي بهترين توصيه به جان کري و ديگر مقامات دولتي آمريکا اين است که ضمن پرهيز از هرگونه ذوق زدگي، به فکر آينده نامعلوم موقعيت خود در نظام بين الملل و خاورميانه باشند. از سال 2000 ميلادي تا کنون و متعاقب حضور دو دولت ضعيف در آمريکا ( يکي جنگ طلب و ديگري متزلزل) موقعيت واشنگتن در همه نقاط دنيا از خاوردور و خاورميانه گرفته تا آمريکاي لاتين تضعيف شده است. آيا جان کري به مانند برژينسکي و جيمي کارتر و ديگر سياستمداران کهنه کار آمريکايي اين واقعيت بزرگ،يعني دگرديسي کامل در نظام بين الملل و کاهش قدرت آمريکا و لزوم تغيير قواعد بنيادين بازي در جهان جديد را در فاصله دو سال مانده به پايان دوران رياست جمهوري اوباما درک خواهد کرد؟!»

احراز هویت کاربران اينترنتي

هويت كاربران قبل از ورود به اينترنت شناسايي مي‌شود. لزوم شفاف‌سازي و هويت‌بخشي به كاربران اينترنت در كشور از موضوعاتي است كه توسط وزير ارتباطات مطرح شده است. سخنان روز گذشته وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید هم البته بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های صبح امروز داشت. روزنامه اعتماد از جمله روزنامه‌هایی بود که گزارش مفصلی از این ماجرا منتشر کرد که در بخشی از آن می‌خوانیم: « حمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اجراي طرحي فني براي شبكه اينترنت خبر داد كه براساس آن كاربران قبل از ورود به اينترنت شناسايي و احراز هويت مي‌شوند.

واعظي در نشست خبري تحت عنوان ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد به طرحي اشاره كرد كه بر اساس آن شفاف‌سازي حضور كاربران اينترنت و هويت‌بخشي به آنها اجرايي شود. واعظي اين طرح را مانند داشتن شماره تلفن كه افراد براي استفاده از آن قابل شناسايي هستند، اعلام كرد و گفت: با اجراي اين طرح و با هويت‌بخشي به كاربران هيچ كاربري نخواهيم داشت كه با هويت نامعلوم از اينترنت استفاده كند. وزير ارتباطات يكي از ابزارهاي الكترونيكي براي شفافيت در اين حوزه را هويت‌بخشي به استفاده از ابزارهاي ارتباطي عنوان كرد و گفت: «با اجراي طرحي كه هم‌اكنون بخش فني آن در حال انجام است، قصد داريم جلوي استفاده غيرمجاز و كلاهبرداري را در فضاي اينترنت بگيريم و به اين ترتيب هيچ كاربري نخواهيم داشت كه با هويت نامعلوم وارد فضاي اينترنت شود.» واعظي در اين باره توضيح داد: «به اين ترتيب كاربر با يك تابلو و هويت مشخص از اينترنت استفاده مي‌كند و همان‌طور كه شماره تلفن و موبايل به مشتركان هويت مي‌بخشد، شماره اينترنت نيز مي‌تواند به كاربري كه از اين فضا استفاده مي‌كند، هويت بدهد.»

واعظي تاكيد كرد: «ما در اين طرح به هيچ‌وجه قصد ورود به حريم شخصي افراد را نداريم و تنها جلوي كلاهبرداري‌ها و ورود غيرمجاز در اين عرصه فراهم مي‌شود.»واعظي در آبان ماه نيز از اجراي مرحله اول طرح «فيلترينگ هوشمند» ظرف يك ماه آينده خبر داد. به گفته او مرحله دوم اين طرح ظرف سه ماه و مرحله سوم آن تا شش ماه آينده كامل مي‌شود. براساس طرح فيلترينگ هوشمند هيچ سايتي فيلتر نمي‌شود اما محتواي سايت‌هاي مورد استفاده كاربران كنترل مي‌شود. اين طرح مورد دفاع و تاييد حسن روحاني، رييس‌جمهور هم قرار گرفته است. روحاني در جلسه شوراي عالي فضاي مجازي در آبان ماه بر تكميل فيلترينگ هوشمند تاكيد كرد.»

يار دوازدهم تيم دلواپسان

یکی از گزارش‌های صفحه سیاسی رزوزنامه ابتکار اما گزارشی در خصوص ورود آرام سعيد جليلي به اردوي مخالفان هسته اي دولت منتشر کرده که در بخشی از ان می‌خوانیم: « انتقادات همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم از سعيد جليلي به عنوان نماينده هسته اي دولت سابق نشان مي‌داد که ديپلماسي اي که سعيد جليلي نماينده آن است چندان جايي براي دفاع نگذاشته است. موضوعي که آراي کسب شده توسط وي نيز آن را تاييد کرد.اتفاقي که سبب شد تا اين نامزد گروه پايداري در انتخابات در يک سال گذشته سکوت را بر حضور در مجامع سياسي ترجيح دهد.اما چند هفته اي است که وي نيز به جمعي پيوسته است که اگر يک موضع مشخص داشته باشد، آن مخالفت با تصميمات هسته اي و تيم مذاکره کننده بوده است.

 به نظر مي‌رسد که نامزد مورد حمايت جبهه پايداري اين روزها به کمک هواداران خود آمده است تا از رهگذر حضور چندساله خود در تيم هسته اي کشورضعف تئوريک آنان را جبران کرده واو که نوک حمله اين تيم در کارزار رياست جمهوري يازدهم بود، اين بار در حکم يار دوازدهم اين تيم پرهياهو در ميدان سياسي ايران باشد.» در ادامه این تحلیل می‌خوانیم: « دلواپسان از تريبون مجلس تا تريبون مسجد و دانشگاه براي متهم کردن دولت روحاني به زير پاگذاشتن عزت ايران استفاده کردند. برخي از اين انتقادها به قدري تند بود که رهبرمعظم انقلاب در ديدار با دانشجويان و دانش آموزان به مناسبت فرارسيدن روز 13 آبان با اشاره به اينکه مذاکره کنند گان فرزندان ايران هستند، فرمودند:« اينها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوري اسلامي هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموريت سخت خود مي‌باشند و هيچ کس نبايد آنها را تضعيف کند، مورد توهين قرار دهد يا سازشکار بداند»بعد از اين بيانات رهبري اما بازهم اين گروه، رفتار خود را ادامه داد و بازهم ظريف و روحاني را متهم به سازشکاري با طرف هاي غربي کردند، اين اتفاق به ويژه بعد از ديدارهاي روحاني و ظريف در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل افتاد. شاه بيت اين دلواپسي‌ها بعد از ديدار روحاني و نخست وزير انگلستان به اوج خود رسيد. 

مذاکرات ايران و کشورهاي 1+5 در وين براي رسيدن به يک توافق بزرگ بازهم باعث شد اين گروه که از همان روزهاي ابتدايي نگران رفتار دولت روحاني بودند سعي کنند با گام‌هايي تازه وارد شطرنج سياسي خود با دولت روحاني شوند. اين جريان بعد از رفتارهاي شديد خود با دولت روحاني، تصميم گرفتند استراتژي جديد خود را با وارد کردن مسئول پرونده هسته‌اي ايران در دولت احمدي نژاد به اين عرصه وارد مرحله تازه‌اي کنند. 

اين گروه بعد از حمايت مقام معظم رهبري از تمديد مذاکرات و رفتار تيم مذاکره کننده، تصميم گرفت سعيد جليلي را وارد ميدان کنند. استاد دانشگاه امام صادق که بعد از شکست سنگين در انتخابات رياست جمهوري بنا به تصميم خود يا بنا بر تصميم جبهه پايداري، سکوت کرد بعد از مذاکرات وين و تمديد مذاکرات، از پشت پرده بيرون آمد و اولين انتقادهاي خود از تيم مذاکره کننده هسته‌اي را مطرح کرد. 
جليلي با بيان اينکه توافق ژنو توافق «ضعيفي» بود اعلام کرد که:« حفظ رژيم تحريم‌ها نشانه تداوم دشمني با ملت ايران است و پاسخ متناسب خود را مي‌طلبد.»طيف دلواپسان با ورود جليلي به اين ميدان تصميم گرفتند بازهم بر طبل سازشکاري تيم مذاکره کننده بکوبند. ورود جليلي يک حسن بزرگ ديگر براي اين گروه دارد و آنهم اين است که ديگر دولت نمي‌تواند منتقدان را متهم به بي سوادي در اين عرصه کند. جليلي به واسطه مديريت پرونده هسته‌اي در دولت احمدي نژاد، مي‌تواند در اين زمينه سخن بگويد. او، همانند کريمي قدوسي نيست که در طرحي درباره الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌اي ملت ايران، NPT را MPT (ام.پي.تي) بنويسد و زمينه ساز تمسخر منتقدان دولت را فراهم کند. »

مردم باید منت روحانی را بکشند!

روزنامه «وطن‌امروز» در یکی از تیترهای امروز خود از «توهین سخنگوی کارگزاران به ملت» خبرداده و در مطلبی با عنوان « مرعشی: مردم باید منت روحانی را بکشند!» می‌نویسد: « به نظر می‌رسد دولتی‌ها از هم‌اکنون خود را برای انتخابات مجلس دهم آماده کرده‌اند و تحرکات انتخاباتی حامیان دولت در کشور تشدید شده است. این بار نیز تحت لوای اصلاح‌طلبی، حامیان دولت، در استان سیستان و بلوچستان، یعنی همان استانی که به صورت ویژه بر آن تمرکز کرده‌اند؛ جمع شدند تا درباره انتخابات مجلس آینده و نیز دیدگاه‌های خود سخن بگویند. به گزارش «وطن امروز»، نکته قابل توجه درباره این همایش اینکه در حالی که دغدغه اصلی این روزهای مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است، حامیان دولت با گارد سیاسی و امنیتی وارد فضای انتخاباتی شده‌اند. روز جمعه آنان در زاهدان، شهری که مولوی عبدالحمید در آن نفوذ خاصی دارد، برنامه انتخاباتی خود را برگزار کردند. همایشی که سخنران اصلی آن، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران بود، حزبی که هاشمی رفسنجانی را پدر معنوی خود می‌داند و به همین دلیل روابط بسیار نزدیکی با دولت روحانی نیز دارد البته این نزدیکی در اظهارنظرهای مرعشی نیز مشهود بود. مرعشی در حمایت از حسن روحانی و دولت او به جای آنکه درباره اقدامات دولت برای بهبود اوضاع معیشتی سخن گفته و به دفاع از برنامه‌های اقتصادی دولت بپردازد؛ با تصویر کردن یک چهره دروغین و سیاه از کشور، صراحتا گفت که «مردم باید منت حسن روحانی را بکشند» تا او اوضاع معیشتی را سامان دهد. این اظهارات مرعشی درحالی است که این روزها افکار عمومی بشدت درگیر موضوع افزایش قیمت نان و نحوه رفتار دولت در این موضوع است. در واقع به نظر می‌رسد به جای آنکه حامیان دولت به دنبال دفاع از برنامه‌های اقتصادی دولت باشند، به نوعی بار دیگر تبختر و خاندان‌سالاری دوران سازندگی را در افکار عمومی زنده می‌کنند.»




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی