بازدید 5522
نعمت زاده خبر داد:

ارائه بسته حمایتی برای تولید خودرو برقی

وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و کارخانه تولید باتری های لیتیومی بازدید کردند.
کد خبر: ۴۵۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ 01 December 2014
وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و کارخانه تولید باتری های لیتیومی بازدید کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته های حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه منابع انرژی توان، وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و کارخانه تولید باتری های لیتیومی بازدید کردند.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن بازدید از بخش های مختلف تولید باتری های لیتیومی از نزدیک در جریان سیر مراسم تولید، بومی سازی و روند پیشرفت این فناوری نو قرار گرفتند.

نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه باتری های لیتیومی با تاکید بر کافی نبودن مشوق های تعرفه ای برای واردات گفت: بسته های حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با در دستور قرار گرفتن تولید باتری های برقی و هیبریدی و عملیاتی شدن آن بتوان شاهد تولید این محصولات در سال آینده باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازدید با تاکید بر اقتصاد سبز به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت، افتتاح و راه اندازی باتری های لیتیومی را گام بسیار مهمی در تحقق هوای پاک و هدف اقتصاد سبز دانست.

معصومه ابتکار افزود: فرصت مناسبی برای خودروسازان است که در جهت فرهنگ سازی، گسترش و سرمایه گذاری این صنعت گام بردارند تا بتوان شاهد جایگزین شدن خودروهای برقی و لیتیومی به جای خودروهای فرسوده بود.

سازمان توسعه منابع انرژی توان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین و تنها تولید کننده باتری های لیتیومی در کشور است که با ظرفیت تولید سالانه 2 / 5 میلیون آمپر ساعت انواع باتری های تخت و استوانه ای قابل شارژ برای مصارف نظامی و غیر نظامی، علاوه بر تامین بخش عمده ای از نیازهای کنونی کشور بویژه در نیروهای مسلح، قادر است در افق 1404 جزء شاخص ترین تامین کنندگان این محصول پر کاربرد در منطقه شود.

این در حالیست که باتری های لیتیومی به عنوان نسل جدید ذخیره سازها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی همچون چگالی انرژی و سطح ولتاژ بالا به تدریج جایگزین باتری های دیگر خواهد شد و می تواند علاوه بر اشتغال زایی مناسب، از خروج مقادیر زیادی از ارز کشور جلوگیری کند.

فناوری صنعت تولید باتری های لیتیومی که امروز در صنایع هوافضا، حمل ونقل، ابزار و ادوات الکترونیکی، صنعتی، موبایل و سایر مصارف دیگر به عنوان یک ذخیره ساز مطمئن و قابل دسترس کاربرد دارد، به دست توانمند مدیران، متخصصان و صنعت گران سازمان توان وزارت دفاع شکل گرفت و 22 مهر سال جاری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان