بازدید 2295

ادامه درگیری‌ها ‌در قدس: زیر گرفتن ۲ فلسطینی

درگیری‌ها در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد و در حمله نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی چندین نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۴۴۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ 01 November 2014
درگیری‌ها در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد و در حمله نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیروز) به طرف نزدیک به 200 نفر که قصد رفتن به منزل شهید قدس «معتز الحجازی» را داشتند، اقدام به شلیک گلوله پلاستیکی، گازاشک‌آور و بمب صوتی کردند و بار دیگر درگیری‌ها در قدس شدت گرفت.

بنا به گزارش «هلا فلسطین»، ساکنان منطقه «الثوری» محل زندگی الحجازی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی به خیمه عزای الحجازی نیز حمله کردند و گلوله پلاستیکی، گازاشک‌آور و بمب صوتی در حجم بسیار بالا به سمت آن پرتاب کردند به نحوی که تمامی کسانی که در اطراف آن بودند دچار مجروحیت و مسمومیت شدند. رژیم صهیونیستی معتز الحجازی را متهم می‌کند که وی «یهودا گلیک» خاخام افراطی را چهارشنبه شب (7 آبان) ترور و مجروح کرد (جزئیات بیشتر).

درگیری‌های جمعه شب در مناطق سلوان، عیسویه، الطور و واد الجوز و حاره السعدیه و دیگر مناطق قدیمی فدس اشغالی ادامه داشت. «امین ابوغزاله» مقام مسئول در جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که 31 نفر در این درگیری‌ها مجروح شدند .

همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست دو جوان فلسطینی را در محله‌های «شیخ جراح» و «باب الخلیل» با خودرو زیر گرفتند و متواری شدند. این دو جوان بر اثر این حادثه دچار شکستگی‌هایی شدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تظاهرات روز جمعه مناطق مختلف کرانه باختری مانند «قلندیا»، «المعصره» و «بلعین» را سرکوب کردند و دراین جریان 8 جوان فلسطینی با گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

وضعیت قدس بحرانی است (جزئیات بیشتر) و تاکنون شماری از سران اسرائیلی و فلسطینی درباره آغاز انتفاضه سوم هشدار داده‌اند. رژیم صهیونیستی روز جمعه سه هزار نیروی پلیس در مناطق مختلف قدس مستقر کرد.

درخواست «محمود عباس» از «جان کری» برای توقف تنش‌ها در قدس اشغالی


در همین حال، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگویی تلفنی از وزیر خارجه آمریکا خواست هر چه زودتر برای توقف اتفاقات اخیر قدس اشغالی وارد عمل شود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب (دیروز) به صورت تلفنی با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اتفاقات اخیر قدس صحبت کرد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «معـا»، عباس در این تماس که از طرف جان کری صورت گرفته بود، وزیر خارجه آمریکا را در جریان اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، تجاوزات مکرر به مسجدالاقصی و تسلط بر اراضی و منازل فلسیطینیان در این منطقه گذاشت.

عباس در ادامه از کری خواست با وساطت به اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی پایان دهد و تاکید کرد اگر این وضع ادامه یابد تنش، آشوب و افراط‌گرایی منطقه را فرا خواهد گرفت.

از چهارشنبه شب (7 آبانماه) که یکی از آزادگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به ظلم اسرائیلی اقدام به ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی صهیونیست کرد، به حجم تنش‌ها در قدس اشغالی افزوده شد و رژیم صهیونیستی تدابیر خود در قدس را به شدت افزایش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست