صفحه خبر لوگوبالا تابناک

نقش چای در توقف پوکی استخوان

کد خبر: ۴۴۱۴۴۳
| |
15607 بازدید
|
۱
 یک مطالعه نشان می دهد که چای خورهای حرفه ای نسبت به افرادی که هرگز لب به چای نزدند کمتر احتمال دارد که دچار شکستگی لگن شوند.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان چینی با تجزیه و تحلیل نتیجه 14 مطالعه که پیش از این در خصوص ارتباط رژیم غذایی و شکستگی لگن انجام شده بود، متوجه شدند که مصرف دو تا سه فنجان چای در روز خطر شکستگی لگن را 37 درصد کمتر می کند.

با این حال در این مطالعه که در مجله Osteoporosis International منتشر شده، آمده است: هر نوشیدنی دارای این خاصیت نیست بطوریکه برای مثال قهوه این خاصیت را ندارد.

این مطالعه نشان داد : افرادی که در روز دو تا سه لیوان چای مصرف می کنند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند 37 درصد کمتر احتمال دارد تا به یک شکستگی مبتلا شوند.

هنوز مشخص نیست که چرا چای برای استخوان ها مفید است اما این موضوع می تواند به این دلیل باشد که مواد شیمیایی موجود در این گیاه باعث تقویت ساختار استخوان جدید می شود.

به گفته محققان، فلوراید، کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در چای احتمالا استخوان ها را متراکم تر و مستحکم تر می سازد.

اشتراک گذاری
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
شاید چای از شکستن استخوانها جلوگیری کنه ولی در مقابل خرد شدن کمر مردم زیر فشار گرانی ها هیچ عددی نیست.
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا # جنگ رمضان
وب گردی