بازدید 45289
اقدام عجیب اداره آب و فاضلاب تهران؛

تعرفه اشتراک فاضلاب یک شبه ۵۰ درصد گران شد! +سند

در اردیبهشت ماه که «فیش پیش پرداخت حق انشعاب فاضلاب» مجتمعمان را از اداره آب و فاضلاب دریافت کردیم، بدهی مان ۱۰۳ میلیون تومان درج شده بود، ولی اکنون که موفق به گردآوری قسط اول شده و برای پرداخت مراجعه کردیم، با کمال ناباوری شنیدیم که نرخ افزایش یافته و باید ۱۵۱ میلیون بپردازیم!
کد خبر: ۴۳۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ 02 October 2014
هرچه در کمبود آب و بحرانی شدن خشکسالی در کشور سخن رانده شده، شواهد حکایت از آن دارد که اثراتش در گران شدن انشعاب فاضلاب بروز و ظهور کرده است!

به گزارش «تابناک»، از جمله مشکلاتی که تهران و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ و کوچک کشور با آن مبتلا هستند، فقدان شبکه فاضلاب شهری است که اشکالات بسیاری برای شهر‌ها پدید می‌آورد که از جمله آن‌ها، قابل جمع‌آوری نبودن فاضلاب برای تصفیه شدن و هدایت پساب به مقاصد خاصی چون آب یاری فضای سبز شهری است.

این اشکال هنگامی خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانیم اکنون برای اغلب فضای سبز بسیاری شهر‌ها، از آب چاه‌های عمیق حفر شده در سطح شهر‌ها و یا حتی آب‌های تصفیه بهره می‌گیرند و جدای آن، گردآوری آب‌های سطحی با استفاده از جوی‌ها و کانال‌های سطحی صورت می‌گیرد که خود سرچشمه بسیاری معضلات دیگر است.

درک چنین اشکالات و ضرورت رفع آن موجب شده که در سال های اخیر راه‌اندازی سیستم فاضلاب شهری در بسیاری مناطق کشورمان در دستور کار مسئولان قرار گیرد. تهران نیز از جمله این شهرهاست که ساخت فاضلاب شهری در آن چند سالی است، شتاب گرفته، ولی حاشیه‌هایی پیرامون آن به گوش می‌رسد که چندان خوش نیست؛ از جمله این رخدادهای شگفت‌آور، افزایش 50 درصدی مبلغ پیش خرید انشعاب فاضلاب است که اعتراض متقاضیان را به همراه داشته و در کمال ناباوری پاسخ درخوری از طرف مسئولان به چرایی وقوع آن داده نشده است.

به تاریخ صدور دو قبض (فلش های قرمز) و مبلغ بدهی مندرج در آنها (فلش های سبز) دقت کنید!

مدیر یک مجموعه چند ده واحدی در این باره می‌گوید: در اردیبهشت ماه که «فیش پیش پرداخت حق انشعاب فاضلاب» مجتمعمان را از اداره آب و فاضلاب دریافت کردیم، بدهی مان ۱۰۳ میلیون تومان درج شده بود، ولی اکنون که موفق به گردآوری قسط اول شده و برای پرداخت مراجعه کردیم، با کمال ناباوری شنیدیم که نرخ افزایش یافته و باید ۱۵۱ میلیون بپردازیم؛ یعنی افزایش ۵۰ درصدی نرخ که حدود ۵۰ میلیون تومان به هزینه‌هایمان می‌افزاید!

وی می‌افزاید: وقتی از مسئولان دلیل این افزایش باورنکردنی را می‌پرسیم، با کمال تعجب از تغییر قوانین سخن می‌گویند و تأکید دارند، این نرخ کاهش یافتنی نیست و مجبور به پرداخت آن هستیم؛ اما آیا این انصاف است؟ مگر چه شده که ناگهان این همه نرخ انشعاب ساخته نشده گران می‌شود؟ اگر ساخت آن آغاز شده بود، هزینه‌اش چقدر گران می‌شد؟

این اعتراض‌ها از این روی جالب توجه است که می‌بینیم هنوز رویداد خاصی در این مناطق رخ نداده و کار دایر کردن فاضلاب منطقه و انشعاب کشی آن به انجام نرسیده تا گران شدن نرخ‌ها توجیه پذیر به نظر برسد.

از این موارد جالب‌تر، نکاتی است که برگه‌های پیوست به فیش‌های صادره در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در آغاز آن تذکر داده شده که «به علت تغییر تعرفه‌ها، فیش‌های سال ۹۲ نامعتبر است، لذا از پرداخت آن‌ها خودداری نمایید»؛ نکته‌ای که به قرینه ذهنی معنایی ندارد، جز افزایش نرخ حق انشعاب در حد فاصل تغییر سال ۹۲ به ۹۳.

تعرفه اشتراک فاضلاب یک شبه 50 درصد گران شد! +سند

اینجاست که جا دارد از مسئولان در این باره توضیح خواسته و ضمن دعوت نهادهای نظارتی به بررسی ماجرا، از ایشان بپرسیم آیا نظارتی بر نرخ گذاری ارائه این خدمات وجود ندارد که یکباره و بدون هیچ هشدار و اخطاری، اینچنین افزایش نرخی در آن پدید می‌آید؟ آیا در شرایطی که نرخ سود سیستم بانکی به مراتب کمتر از این است، منصفانه است شاهد افزایش 50 درصدی تعرفه ارائه یک خدمات باشیم؟ براستی با چنین شرایطی، اگر کسی سخن از اجحاف در حق خود سخن بگوید، حرفی گزاف زده است؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۰
شیراز هم سال قبل همین کار را کردند!
چرا ارگانهای دولتی خدمات را گران میکنند تا باعث افزایش قیمت مسکن شود؟
کی ما جوانها خانه دار میشویم که ازدواج کنیم؟
به مجتمع ما اعلام شده هر واحد باید سه میلیون تومان پرداخت کنند سه میلیون برای انشعاب فاضلاب؟؟؟حالشون خوبه مسئولین فاضلاب؟؟؟منتظر باشید آره ماهم دادیم
قبض های برق منطقه اهواز هم اخیرا مبالغی غیر قابل قبول به عنوان "عوارض برق دریافت می کنند".
ظاهرا عوارض برق طبق قانون جدید باید به ازاء هر کیلو وات مصرف 30 ریال باشد در صورتی که در قبض های اهواز حدودا 64 ریال محاسبه شده است. من با فامیل ها در تهران چک کردم و عوارضی که برای آن ها قید شده دقیقا 30 ریال است. تابناک لطفا پیگیری کنید. از طریق ایمیل برای اثبات این مطلب می توانم اسکن قبض برق را ارسال کنم.
لطفا اطلاعات را کامل بنویسید برای چند واحد 150 میلیون بوده
معمولا" عرف بر این است دولتها زیر ساختهای لازم را در شهرها ایجاد نموده بعد بابت خدماتی که ارائه می شود هزینه دریافت می کنند ولی در کشور ما کارها برعکس است کانال کشی فاضلاب هنوز عملیاتی نشده اداره فاضلاب اطلاعیه صادر می کند و قبضی را برای منزل ارسال می کند مبلغ 4 میلیون تومان برای یک آپارتمان 4 طبقه خبری از لوله کشی و اتصال فاضلاب نیست ما 6 ماه پیش مبلغ را واریزکردیم اگر خدای نکرده سررسید واریز از امروز به فردا منتقل شود برگه اخطاریه و مامور اداره در محل حاضر شده و اقدام به قطع انشعاب آب شرب ملک شما می کند دقت کنید خیلی جالبه هیچ بدهی بابت آب مصرفی ندارید ولی برای انشعاب فاضلابی که در آینده با پول مردم می خواهد اجرا شود تهیدید به قطع آب آشامیدنی می کنند
تعرفه فاضلاب رو دولت باید به مشترکین بپزدازد نه مشترگین به دولت- دولت با تضفیه ان پول در میاره
دقیقا این مشکل برای منم پیش اومده
توروخدا لطفا پیگیری کنید
کی به کیه تابی دلت خوشه ها!
خواب دیدی خیر باشه همه چیز سه برابر شد چیکار کردین
حالا که فقط 50 درصد اضافه شده چیزی نیست که مردم پرداخت میکنن
به جز افزایش 50 درصدی سال 93 که با شعار های دولت فعلی همخوانی نداردو همچنین با ارقام تورم اعلام شده ، با کارشناسی دقیق هزینه های واقعی انشعاب فاضلاب بسیار کمتر از اینها می شود ولی متاسفانه در این کشور هر نهادی بدون پشتوانه کارشناسی واقعی هر مقدار که مایل باشد هزینه زیادی به مردم وارد می کند فکر می کنم یکی از مواردی که شورای رقابت وارد شود همین هزینه نجومی اشعاب فاضلاب است
سلام
ایران درشمال دریا وجنوب اقیانوس داردپول های اختلاس شده راپس بگیرید وصرفه تصفیه اب کنید ازهند بهترخواهیم شد
با سلام
لطفا در مقاله ای بررسی کنید که مبلغی که سالهای کذشته از سازمان های جهانی بصورت بلا عوض برای احداث فاضلاب تهران گرفتند چه شد؟
آن مبلغ در آن زمان برای این پروژه کفایت می کرده چرا همان موقع فاضلاب را اجرا نکردند که حالا هزینه ها بالاتر بره و پولش را از مردم بگیرند؟
اینقدر در بیرجند ( خیابان غفاری و ظفر ) اوضاع فاضلاب و چاه های فاضلاب خانه ها خرابست که به دوبرابر این قیمت هم حاضریم
فقط شهرداری زودتر اقدام کند.
تو را بخدا تابناک چاپ کن بلکه گوش شنوایی پیدا شود.
ما که این پول رو دادیم تازه میگن امکان اتصال ندارید
مسخرس بابا
کسی نیست رسیدگی کند برای دو واحد مسکونی و دو مغازه که ماهیانه فقط 1600 تومان قبض اب میامد سه میلیون انشعاب و جهار میلیون فاضلاب می خواهند که هزینه انشعاب و فاضلاب را بر اساس چه معیاری میگیرند ایا باید هزینه اب در استان البرز یا اطراف تهران را باید تهرانی ها فقط پرداخت کنند من چند مورد در کرج متوجه شدم که از لوله اصلی انشعاب گرفته اند و بدون پرداخت ریالی اب را استفاده و هدر نیز میدهند
به اطلاع همشهری عزیز برسانم ما هم همین مشکل را در پونک منطقه 5 داشتیم و با مراجعه حضوری به دفتر فاضلاب متوجه شدیم یکی از مشکلات اجرائی عدم همکاری اداره جات مخصوصاً شهرداری با آنها می باشد و آنها باید به پیمانکاران خود هزینه بیشتری به خاطر نداشتن مجوزها پرداخت کنند و این هزینه ها به ما مشترکین میرسد
از ماست كه بر ماست
ذاتا و اصالتا نو آوری تابناک. اینهم جزء حوادث محسوب میشه ؟
من یک روز قبل تر رفتم مدارک مورد نیاز رو مطالعه کردم روز بعد که رفتم تحویل بدم دیدم اینجوری شده خواهشا پیگیری کنین اخه چه وضعیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس