بازدید 15431
به بهانه وخیم شدن وضعیت شش بیمار جراحی شده در بیمارستان مدرس؛

پولی که باید صرف درمان بیماران شود، کجا هزینه می‌شود؟

در آغاز ۴ تن دچار عفونت بیمارستانی می‌شوند و پس از آن، شمار افراد مبتلا به این بیماری به ۷ مورد ‌می‌‌رسد‌ که البته یکی درمان و ترخیص می‌شود. از ۶ بیماری که دچار عفونت بیمارستانی شدند، برخی برای برطرف کردن عفونت، بار دیگر به اتاق عمل برده ‌شده‌اند که از این تعداد ۳ تن محل زخمشان باز و ۳ تن دیگر محل زخمشان بسته است.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 21 September 2014
آیا خدماتی که بیمارستان‌ها ‌می‌دهند، متناسب با هزینه دریافتی ایشان است؟ آیا مبلغی که برای درمان به بیمارستان پرداخته می‌شود، صرف امور مرتبط می‌شود؟ چه کسی بر این روند نظارت می‌کند و مدافع حقوق بیماران کیست؟

به گزارش «تابناک»، از جمله مشکلاتی که از دیرباز بخش درمانی با آن روبه‌رو بوده و گلایه بسیاری از مراجعان را به همراه داشته، نبود متر و معیار مشخص‌ برای قیاس این مراکز با یکدیگر است که پرداخت یکسان به این مراکز را ناعادلانه جلوه می‌دهد؛ نبود استاندارد خاصی که حداقل‌های مراکز درمانی را مشخص نماید و بر این اساس، هم درجه‌بندی مراکز درمانی میسر شود و هم کمبود آگاهی بیماران و خانواده ایشان از الزامات درمانی مشکل آفرینی نکند.

بنابراین، در سال‌های گذشته، مسئولان وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفتند «استاندارد‌های اعتباربخشی بیمارستان در ایران» را تدوین کرده و در قالب پروژه‌ای مدون در مراکز درمانی و بیمارستان سطح کشور به اجرا در‌آورند تا بنا بر آن، این مراکز درجه بندی شده و افزایش درآمدشان منوط به ارتقای سطح خدماتی شود که مراجعان ارائه می‌دهند، اما با گذشت چند سال از این موضوع، متأسفانه نشانه‌های خوبی از اجرای این طرح دیده نمی‌شود.

به عبارت بهتر، در حالی که قرار بود با‌ اعتبار بخشی، مدل کامل‌تری از آنچه در امثال ایزو‌ها رقم می‌خورد، در مراکز درمانی سطح کشور به اجرا در‌آمده و چه این مراکز دولتی باشند و چه بخش خصوصی، برای افزایش اعتبار ـ که مزیت اقتصادی یکی از فواید ناشی از آن است ـ الزاما مجبور به ارتقای کیفیت خود به سطوح بالا‌تر شوند، اکنون که چند سال از اجرای اعتبار بخشی می‌گذرد، شواهد و قرائن حکایت از شکست نسبی این طرح دارد.

نشانه‌های این شکست هنگامی آشکار می‌شود که نمونه‌های متعدد اتفاقات رقم خورده در بیمارستان‌ها‌ را مرور کنیم؛ از جمله ‌آنها، اخباری است که با تازگی از کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان مدرس تهران مخابره شده و حکایت از شایع شدن عفونت بیمارستانی در اتاق‌های عمل این بیمارستان دارد که هفت بیمار جراحی شده در آن را گرفتار کرده و موجبات بسته شدن اتاق عمل این بیمارستان را فراهم آورده است.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که پس از آگاه شدن از وخیم شدن وضعیت این بیماران، سری به بیمارستان مدرس زده و بازدیدی از آن کرده، در این باره به فارس گفته: بنا بر گزارش ارائه شده از سوی مسئولان بیمارستان، بخش جراحی قلب از ‌۱۸ شهریور دچار عفونت شده و متأسفانه به همین دلیل در ابتدا ۴ نفر دچار عفونت بیمارستانی می‌شوند و پس از آن، تعداد افراد مبتلا به عفونت بیمارستانی، به ۷ مورد افزایش پیدا می‌کند که در ‌‌نهایت یکی از این افراد که دچار عفونت خفیف شده بود، درمان و در ‌‌نهایت ترخیص می‌شود.

این پزشک عضو شورای شهر تهران افزود‌: از ۶ بیماری که دچار عفونت بیمارستانی شدند، تعدادی برای برطرف کردن عفونت در محل زخم، بار دیگر به اتاق عمل برده ‌شده‌اند که از این تعداد ۳ تن محل زخمشان باز و ۳ تن دیگر محل زخمشان بسته است. هم اکنون شست‌وشوهای اتاق عمل و استریل ‌آن‌ها در دستور کار بیمارستان قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود به زودی بخش عمل قلب این بیمارستان دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

آنچه روشن است، اینکه استریل نشدن اتاق عمل در این بیمارستان، در حالی مشکل آفرین شده که چند سال از ابلاغ استانداردهای اعتبار بخشی بیمارستانی و اجرای آن می‌گذرد و از جمله الزاماتی که این اعتبار بخشی بر آن تأکید داشته و دارد، رعایت موازینی است که اجرای آن، عفونت زدایی از محیط بیمارستان، به ویژه اتاق‌های عمل و بخش‌های ویژه است و به همین قرینه می‌توان حدس زد بروز عفونت، نشانه رعایت نشدن اعتبار بخشی است.

بدین ترتیب با نگاه سخت‌گیرانه می‌توان دریافت که اجرای اعتبار بخشی در این بیمارستان به کاغذبازی و اموری از این دست محدود مانده و با نگاه سهل‌گیرانه به این نتیجه رسید که باید اعتبار بخشیده شده به این بیمارستان را باطل شده خواند یا در ابقای درجه داده شده به این مجموعه، تجدید‌نظر کرد.

این در حالی است که اگر جانب انصاف را رعایت کنیم، درخواهیم یافت کم نیستند مراکز درمانی‌‌ که باید به درجه‌شان در طرح اعتبار بخشی شبهه وارد دانست، زیرا امثال اتفاق رخ داده در بیمارستان شیک و شمال شهر تهران، در خیلی بیمارستان‌های دیگر نیز رخ داده و می‌دهد و از این حیث، تفاوتی میان اعتبار بخشی و دیگر طرح‌هایی که برای ارتقا کیفیت این مراکز آمده بود، دیده نمی‌شود.

اینجاست که می‌توان گفت، اگر قرار است نظارت نکردن بر بیمارستان اینقدر اوضاع را وخیم کند که بیماران حین انجام عمل قلب باز، در خطر عفونت قرار گیرند، پس کاش هزینه‌های صورت گرفته برای اجرای طرح اعتبار بخشی صرف امور دیگری می‌شد؛ البته این وجه ماجراست.

عدم نظارتی که در قالب بروز عفونت در اتاق عمل خود را نشان می‌دهد، یک جنبه مهم دیگر هم نشان می‌دهد که متأسفانه مغفول مانده و آن چیزی نیست جز بی‌انضباطی مالی در این مراکز. کافی است به صورتحساب بیمارستان‌ها برای انجام اعمال جراحی، مانند قلب باز دقت کنیم تا دریابیم که خانواده بیماران (مستقیم یا با کمک بیمه‌هایی که‌ دارند) هزینه استریل ‌اتاق‌های عمل را پرداخت نموده‌اند؛ اما این هزینه یا صرف کار دیگری شده یا نظارتی بر صحت استفاده از آن صورت نگرفته است.

به عبارت بهتر، بخشی از هزینه هنگفتی که برای جراحی‌هایی از این دست به مراکز پرداخت می‌شود، باید صرف امور جاری بیمارستانی شود؛ حال آنکه شواهد بسیار حکایت از آن دارد که چنین نمی‌شود تا بار مضاعفی بر دوش بیماران و خانواده ایشان تحمیل شده و برای نمونه، در مورد اخیر، بیمارانی که تازه از عمل قلب باز بازگشته‌اند، مجبور شوند به اتاق عمل بازگردانده شده و برای رفع عفونت، بار دیگر مداخله پزشکی یا باز ماندن رنج‌آور زخم را پشت سر بگذارند، در حالی که هزینه نرسیدن به این اوضاع را پیشتر پرداخته‌اند!

بدین ترتیب به نظر اگر از مسئولان بپرسیم «پولی که باید صرف درمان بیماران شود، کجا هزینه می‌شود که چنین حوادثی رقم می‌خورند؟» به نظر بی‌راه نرفته باشیم!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷۴
يعني تابي جون واقعا نميدوني صرف چي شده صرف دستاوردهاي بي مصرفي شده كه هيچ جايگاهي در توسعه كشور ندارن واتفاقا شدن بلاي جون اين كشور وهي الكي داريم روش پافشاري ميكنيم.عمر ميخاد تا ادم ده بيست سال ديگه اين مملكت را ببينه كه مسئولين چه گلي بسرمون زدن
انشااله حتما کشیک شبها حضور دارند تا حق کشیک 500 تا ... دریافت کنند. حتما ویزیت روزانه انجام میشود و حتما order تلفنی انجام نمی شود.
انشااله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با تشکر از پرستار فراری از شیف شب !
لبنیات پالم دار - بنزین سرب دار - هوای ریزگرد دار -شیر وایتکس دار- برنج آرسنیک دار - آب نیترات دار - پارازیت - پراید - اسکانیا - ایران 140 - و حالا هم بیمارستان آلوده !
واقعا شانسی زنده هستیم !
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
گل گفتی ها ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
...دست مسئولان درد نكنه حداقل اين مرگ بهتر از كشته شدن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سبزی فاضلابی یادت رفت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
واقعا گل گفتی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شما قاچاقی زنده هستی.
خوشبختانه در کشور ما استاندارد های سلامت به دقت رعایت میشود مثلا لبنیات ما کاملا بهداشتی و فاقد پالم است غربالگری برای همه بیماریها و در همه سنین انجام میشود ...تی وی تبلیغات مواد غذایی مضر ندارد دولت محترم بودجه کلانی جهت ورزشهای همگانی اختصاص داده آلودگی هوا کاملا برطرف شده لذا این نوع بودجه ها را باید در کشورهای فقیر منطقه هزینه کنیم ثوابش بیشتره
پاسخ ها
سیدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
زینال دست مریزاد این نظر زیبا باید با آب طلا درج شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
برادر خدا خیرت بده بغض در گلو شکسته ما را گفتی
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
....تی وی را خوب آمدی
بیمارستان... هم همین وضع را داشت.{و دارد}
پارسال مردادماه یکی از بستگان به علت عفونت بعد از جراحی قلب باز فوت کرد . نکته قابل تامل اینجاست که یک هفته قبل و بعد از عمل مریض حق داشتن همراه در بیمارستان را نداشت. کادر بیمارستان پس از چند روز هنگام تعویض لباس بیمار متوجه عفونت شدید شدند!
دیگر کار از کار گذشته بود.
بیمار بیمارستان دولتی = موش آزمایشگاهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بیمارستان دولتی (.... ) هم وضعش همینه و شاید بد تر . اما کافیه به کادر اونجا چنین حرفی بزنی با همون چاقوی جراحی میرن تو شکم شاکی !
بنده دو سال پیش سر کلاس درس به جناب آقای دکتر مصداقی نیا معاون بهداشتی وقت وزارت بهداشت و درمان گفتم که یه مصوبه ای تصویب کنید که حداقل درجه علمی واحد بهداشت محیط و اپیدمیولوژی کلیه بیمارستان های کشور کارشناسی ارشد باشه که اتفاقا خیلی هم موافق این پیشنهاد بودن ولی خب در عمل کاری انجام نشد.
با افزایش درجه علمی گروه کنترل عفونت های بیمارستانی و نظارت دقیق تر آنها تا حدود خیلی خیلی زیادی میشه از این جور اتفاق ها جلوگیری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
حالا میخوای بگی شاگرد فلانی بودی؟
میخوای بگی خیلی گنده ای؟
کارشناس ارشد بهداشت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ناشناس ساعت 15:00 واقعا براتون متاسفم من نیازی ندارم که بگم شاگرد فلانی ام
چقدر منفی نگری شما
من منظورم کاملا واضح و روشن بود اولش از کم کاری مسولین وقت گفتم بعدشم یه راهکار علمی دادم
حالا این وسط شما چیا گرفتین و بولدش کردین!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بولدش کردم؟!
حالا میخوای بگی خیلی خارجکی هستی؟ میخوای بگی خیلی زبان انگلیسی بلدی و میتونی عبارتهای فرنگی تو جملاتت بکار ببری؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آقای کارشناس ارشد، شما ناراحت نشو این آقای ناشناس از خود گروه تابناک یا همفکراشه. شما بیا تو مطالب دیگه امروز کامنت بذار اگه درج کرد چون همش خرابکاری همفکراشونه. تنها گروهی که در حکومت متخصصند (نه فقط متعهد!!!!) همین گروه پزشکان هستند. سرتاپای حکومت هم دنبال یه چیزی از این گروه هستند پیراهن عثمان کنند. عیب نداره بذار به این دلخوش باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
نه فقط متعهد؟!
یعنی میخوای بگی شما خیلی پزشک حاذقی هستی؟ یعنی میخوای بگی خیلی هم متعهد هستی و محض رضای خدا کار میکنی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
کدوم متعهد رو دیدی محض رضای خدا کار کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چرا ناشناس محترم 16:12.
هنوز هم پیدا میشن انسانهای متعهد و با شرف و البته هم به چشم خودم دیده ام. ولی متأسفانه برخی افراد اینقدر به مال حرام خو گرفته اند که سریع با شنیدن اینگونه کلمات، ترش میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ناشناس محترم 16:19، استثنا قاعده نمیشه. نگاهی به دور و بر بیانداز و بیطرفانه قضاوت کن.
برج سازی
با سلام
متاسفانه مشکلات درمان در کشور بسیار زیاد است دولت تدبیر و امید ، تدبیری بیندیش ، این موضوع نیازمند صرف هزینه های آنچنانی نیست بلکه می توان با انتخاب مدیرانی لایق شاخصه های سلامت کشور را ارتقا داد . آیا احتساب یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود صرف سلامت جامعه شود اینقدر کم است که نمی توان یک اتاق را استریل نمود ، آیا تشکیل تیم نظارت و بازرسی بیمارستانها اینقدر سخت است؟ آیا تسریع در استاندارد سازی خدمات بیمارستانها اینقدر کار زمانبری است که اینگونه باید مردمان سرزمینم قربانی شوند .
مسوولین به خود آیید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شرمنده زیاد امیدوار نباش، تدبیرش هست ولی امیدش نه...
از فرهنگستان ادب فارسی خواهش می کنم دو کلمه استعفا و عذرخواهی را از لیست لغات فارسی حذف یا معادل آن را که رو دارم و نمی خوام بگم را جایگزین کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بی ادب !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شما راحت باش
چرا پزشکان رو اعدام نمی کنند؟


پزشکانی که با کوتاهیشون باعث مرگ افراد میشن (نه اونایی که سعیشون رو می کنن اما باز هم مریض از دست میره)، اگه 5 تا پزشک رو گردن بزنن اینقدر شاهد... به خاطر پول هر کار کردن پزشکان و جراحان نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چی میگی حالت خوبه؟
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من هم با مجازات شدن اینطور پزشکان موافقم ولی اعدام براشون خیلی مجازات سنگینیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اعدام مجازات خیلی خوبیه. به شرطی که برای همه باشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
خودت باید یک سر بری دکتر تا افرادی مثل شما در ایران هست همین حال و روز ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تابناک خدایی منتشر کن .من واقعا متاسفم برای اونایی که میان زیره کامنته این جعفره کامنت میزارن .برا خودتون احترامو ارزش قایل بشید .انقد نشستید کامنت دادید زیره کامنتاش که همه تابناکیا رو به مسخره گرفته .خود دانید .تابناک لطفا منتشر کن
سلام و روز بخیر
پدر من 5 سال پیش در بیمارستان... جراحی قلب باز انجام دادند. به دور از آقای دکتر ... که بسیار شریف، دانشمند و باهوش و با اخلاق هستند کادر پزشکی و سر پرستار بخش قلب و مسئولین آزمایشگاه بسیار بی احتیاط و بی مسئولیت بوده و در 2 هفته بستری پدرم در آنجا بارها شاهد مشکلات بیماران به دلیل تشخیص و تجویز داروی نابجا، پاسخ نا صحیح آزمایشات PT و ... بوده ام و به مسئولین بیمارستان هشدار دادم که ایشان فرمودند اینجا یک بیمارستان دولتی و آموزشی است و توقعی بیش از این نداشته باشید!!!!
این مسئله مربوط به یک عفونت بیمارستانیه و در واقع پزشکان خیلی هم مقصر ماجرا نیستن.یک عفونت در اتاق عمل بیمارستان که بهتره مسئولین بهداشتی بیمارستان پاسخ گو باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
مقصر باکتریه.
در کل زنده بودنم رو مدیون خداییم که ما رو و دستاش گذاشته که فقط تو این کشور نفس بکشیم وگرنه با این وضع بیمارستان و پارازیت و روغن پالمو و بنزین الوده و... جای تعجب داره که نمردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
زندگی کردن تو مردن تدریجی است
باید مسئولین به اینگونه اتفاقات سریعا رسیدگی و به افکار عمومی پاسخگو باشند نمی شود که بیماران از درد به خود بپیچند و جرات نکنند به بیمارستان بروند و یا جراحی شوند چقدر مماشات و تا چه اندازه در برابر جان مردم بی تفاوت اگر فلان مقام و مسئول نیاز به جراحی و بیمارستان داشته باشد چه کارهایی که... برای بهبودش انجام می شود در حالی که مردم خود پول کامل درمان را می پردازند اما خدمات کاملی دریافت نمی کنند
بهتر است معاون درمان آن بیمارستان جواب دهد گرچه در همه جای دنیا این اتفاق می افتد و میکروب های مقاوم به درمان معضل بهداشتی بخش های ویژه در همه جای دنیا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با تشکر از میکروبیولوژیست محترم !
سهل انگاری در یک بیمارستان که البته مستوجب پی گیری و حتی تعقیب قضایی است
اما این موضوع نباید باعث نادیده انگاشتن زحمات وزیر محترم بهداشت و دولت جدید در زمینه بهداشت و درمان باشد . در یه بیمارستان مسئولین کم کاری کرده اند این موضوع رو نباید به کل ماجرا تعمیم داد
عفونت بیمارستانی در هرجایی و در هر کشوری پیش میاد مهم اینکه که به محض وقوع مسئله رو مدیریت کرد یه دلیلش هم استفاده بی رویه از ضد عفونی کننده ها و انتی بیوتیک هاست خیلی هم ربطی به بهداشت عمومی و ظاهری بیمارستان نداره بسا که روزی سه با هم با مواد گند زدای قوی اتاقها و تجهیزات رو ضدعفونی کنند اما سوش های مقاوم در ان جا رشد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اینو موافقم.
این جراحا ننه بابای خودشون رو هم اینطوری و توی این بیمارستانا جراحی میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اره مگه ندیدی اخریشو ااااا
من یه پزشک جراح توی یکی از شهرستانهای محروم هستم .حدود یک ماه قبل پس از بیهوش شدن بیمار متوجه استریل نشدن وسایل عمل شدم .عمل بیمار را کنسل کردم .مراتب را به مسئولین اطلاع دادم .چند روزی مشکلات کمی حل شد اما متاسفانه الان دوباره اوضاع اتاق عمل مشابه قبل شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شما خیلی شریف هستین دکتر. امیدوارم بقیه هم از شما یاد بگیرن. متاسفانه الان پزشکی صرفا کسب و کار پول در آروردن شده و بسیاری از پزشکان بی رحم. پاداشهای بیمارستان سر به فلک میکشه و امکانات برای بیماران ناکافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با تشکر از وجدان بیدار محترم !
با توجه به اتفاق یکی دو هفته پیش خواستم حرف دلم رو بنویسم ، یکم فک کردم، به این نتیجه رسیدم که عمرا" تابناک چاپش کنه.
ولی خوب اکثر دوستان حرفم رو خوندن.
دیگه خواهشا" اینو بچاپ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اگر یه کم فکر کنی متوجه میشی که الآن هم در واقع، چـــاپ نشده. بلکه منتشر شده.
پزشک طب سنتی با داروهای سمی پدر فامیل ما رو در اورده .اول ازش شکایت کردند بعد رفتند پیش دوست این اقا که شاید کمکشون کنه دوست این اقا به طعنه به فامیل ما گفته رفتید شکایت کردید به جایی هم رسیدید؟!! بعد گفته پزشکهای طب مدرن شکم مریض رو پاره می کنند به هیچ کس جوابگو نیستند حالا مشکل پیدا کردی که کردی .من وقت ندارم کار دارم.بفرمایید بروید.شکایتشون هم به هیچ جا نرسید فقط دو سال اینقدر اینها رو بردند و اوردند تا خسته شوند پرونده بسته بشه
متاسفانه فقط اين مسايل وقتي درتهران اتفاق مي افتد ديده ميشود بيمارستان ...نجف اباد مدت هاست كه بدليل تعميرات بدون برنامه وبدون زمينه سازي شده منشا عفونت هايشديد بيمارستاني گرديده وحتي به دليل تعمير بخش اي سي يو بيماران اين بخش را پنج ماه است كه به بخش اطفال منتقل كرده اند ودر اين مدت به دليل گرد وخاك ناشي از اين تعميرات دچار عفونت بيمارستاني شده اند كه يكي از اين بيماران اخيرا به دليل عفونت فوت نموده است خواهشمند است از مسولين بخواهيد به اين قضيه سريعا رسيدگي نمايند
خوش به حال اونا كه ميتونن محل زندگيشونو خودشون انتخاب كنن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شما هم میتونی انتخاب کنی، ولی مهم اینه که محل مورد نظر هم شما را انتخاب کنه.
من پدرم در مرداد ماه سال ۹۳ به بیمارستان مدرس تهران مراجعه کرده به علت خوردن تیغ ماهی و تشخیص ندادن پزشک جراح و با تجویز داروهای غیر مرتبط مثل آلمنیوم ام جی و شیاف دیکلوفناک که باعث شد که لحظات طلایی پدرم از دست رفته و جراحات بسیار جدی بر جای بگذارد و بعد از ۳ روز مجدد مراجعه باز به بیمارستان مدرس تهران به دلیل تنگی نفس شدید و باز متوجه نشدن پزشکان ایشان از صبح تا عصر در اورژانس بیمارستان مدرس تهران بوده و تازه عصر با گرفتن عکس رنگی متوجه شدن که مری سوراخ شده که البته در عمل متوجه شدن که مری پاره شده و بعد از عمل در بیمارستان مدرس تهران به آی سی یو منتقل شده و متاسفانه نتوانستند تیغ ماهی را از بدن ایشان خارج کنند و به همین علت پدر من که رو به بهبود بود به علت حرکت تیغ ماهی در بدنش باز به مری آسیب رسانده و مجبور به عمل دوباره شدند که متاسفانه بر اثر عفونت شدید بعد از عمل بار دوم پدر من ۴ روز بیشتر نتوانست مقاومت کند .
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
درد دل شما فاقد هر نوع سندیت علمی است
رئیس بیمارستان باید دادگاهی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یعنی منظورت اینه که بجای طبابت بره تو کار قضاوت؟!
مادر من هم برای جسم خارجی درگلو بادستکاری یک خانم دکترمحترم درهمدان دچارپارگی مری شد ودراثر تشخیص ندادن ایشان به رحمت ایزدی پیوست
ده روز پیش در بیمارستان... با کوتر در اطاق عمل پشت مادر 70 ساله ما را که عمل کرده بود و قند هم داشت سوزاند و هیچ کس مسولین اطاق عمل را توبیخ نکرد و خسارت و طول درمان بیمار را نداد حتی پول داروی سوختگی را خودمان دادیم فقط گفتند دویست هزار تومان بابت فرنشیز کم کردند
سرمایه های کشور که باید در بهداشت و درمان هزینه میشه صرف خرید مربی برای تیم ملی فوتبال و مسایل حاشیه ای یک عده به اصطلاح فوتبالیست میشه.
پدر من یکسال پیش در چنین روزهایی در بیمارستان قلب رجایی بستری شد و پس از انجام عمل قلب باز باتوجه با اینکه عمل کاملا موفیقت امیز بود اما بعد از یک هفته در حالی که ممنوع الملاقات بود دچار عفونت ریه شد و در نهایت بعد از یک ماه به رحمت خدا رفت ، خیلی دلم می سوزه ،واقعا هنوز بعد از یکسال نتوانستم این درد را فراموش کنم ، چرا باید پدر من و امثال پدر من صدها انسان به دلیل سهل انگاری خیل راحت از این دنیا بروند ، واقعا متاسفم واقعا
مادرعزیزم را دربیمارستان ... شیراز در شرایط بدی به علت نبود امکانات ازدست دادم وهمیشه داغدار اوخواهم بود .متاسفانه می خواهند بابیمارستان...که درسال 1330توسط مرحوم... ساخته شده است جنوب کشور را پوشش بدهند درصورتی که برای مردم شیراز هم امکاناتشان کم است. تابناک درصورتی که دوست داشتی منتشر کنید
برای اینکه پزشکان به فکر پر کردن جیبشانند و اگر کمتر از صد میلیون در ماه بگیرند به آنها ظلم بزرگی شده است!!
دوستان اين رو ميدونيد كه پزشكان هم انسان هستند و نياز به استراحت و زندگي دارند وهم وجدان دارند ولي وقتي مجبور مي شوند در مراكز پزشكي روزانه حداقل هشتاد بيمار را ويزيت كنند و اگر نكنند از حقوقشان كم ميشود شك نكنيد در راندمان كاري اثر بد ميگذارد اين مشكل براي بقيه پرسنل شاغل در بيمارستان هم هست در حالي كه بيشترين خدمت واقعي رو در بين كارمندان دولت دارن  
وزیر بهداشت داره خوب کار میکنه امیدوارم ضعفها برطرف بشن. چند روز پیش یکی از اقوام ما فرزندشو برای عمل چشم به بیمارستان دولتی خاتم الانبیا مشهد که بیمارستان تخصصی چشم هست و بهترین متخصصین چشم پزشکی در آن مشغول بکار هستن برد. کل هزینه ای که ازش گرفتن 70هزار تومن بود. بیمه هم نبودن که با راهنمایی بیمارستان بیمه خویش فرما گرفتن. دو روز قبل از عمل. این دستاور های مثبت هم باید دیده بشه.
قبل از هرچیز باید اسم بیمارستان را تغییر دهند تا روح شهید مدرس آزرده نشود
اینکه چیزی نیست!! 2 ماه پیش ساعت 1 صبح زن بارداری که از روستاهای اطراف کوهدشت لرستان برای زایمان به بیمارستان ...مراجعه نموده بود اما پرسنل بیمارستان به بهانه نداشتن ماما و متخصص زنان و زایمان این خانم باردار رو پذیرش نکرده بودند و بنده خدا به علت تحمل نکردن درد زایمان به راهرو توالت بیمارستان پناه برده و در همانجا با کمک برادرش مثل یک شیر زن بچه خودش رو به دنیا میآره!!!؟؟؟ تازه صدای هیچکس هم در نیومد و کسی هم توبیخ نشد!!!
من خودم یه مدت کار آموزی به اتاق عمل رفتم خودم دیدم بسته های وسایل جراحی که مدت استریلش تمام شده بود سر یک عمل استفاده کردند حین جراحی کادر اتاق عمل متوجه شدند همون لحظه به دکتر جراح هم اعلام کردندفقط وسایلو عوض کردند چه فایده 1 ساعت از عمل گذشته بود اگر آن مریض از عمل شنت مغزی جان سالم بدر ببره فکر نکنم از عفونت نجات پیدا کنه آن لحظه فقط سکوت معنا داری تو اتاق عمل حکمفرما بود تازه کی می تونه ثابت کنه که آن عفونت مربوط به اتاق عمل بود؟جدا از این قضیه رفتار دکترا با کادر اتاق عمل خیلی متفاوت با پرستارهای سایر بخشهاست چون خیلی نقطه ضعف پیش این کادر دارند خیلی اتفاقها توی این بخش می افته
نمایندگان محترم خودمان سرانه بهداشت رو تعیین کردند. وقتی امکاناتی به یهداشت و درمان نمی دهند انتظارشو از کس دیگه نداشته باشین. نبایستی درامد اقلیتی رو به همه گروه پزشکی تعمیم داد. خیلی از مشکلاتی که دوستان می گت مربوط به کمبود نبروهای پرستاری توی بیمارستانهاست. یه شکل متوسط باید برای بخشهای عادی یک نرس برای چهار بیمار وجود داشته باشه اما این نسیت در برخی ار بیمارستانها 25 بیمار و یک پرستاره
. کار درمانی سپردن به دلالان، بی توجه به عشق و علاقه جوانان اخرش میماند پول درآوردن تنها، بدون توجه. به راه و رسم ان خدا اخرش به خیر کنه علت اینکه پول درمان خیر و برکتی نداره همیناست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار