بازدید 5534

حسین علیزاده:مسئولان همدل نیستند

حسین علیزاده با بیان اینکه بنده مسئولان کشور را نه تنها در حل مشکلات موسیقی بلکه در حل موضوعات دیگر هنرمندان یک‌دست و همدل نمی‎بینم، خاطر نشان کرد: اکنون شاهد هستیم که دوستداران و دلسوزان عرصه هنر که برای پیشرفت آن تلاش می‌کنند در یک جبهه و مخالفان در طرف مقابل ایستاده‎اند و تا زمانی که چنین رویکردی باشد مشکلات رفع نخواهد شد.
کد خبر: ۴۲۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲ 22 August 2014
حسین علیزاده با بیان اینکه بنده مسئولان کشور را نه تنها در حل مشکلات موسیقی بلکه در حل موضوعات دیگر هنرمندان یک‌دست و همدل نمی‎بینم، خاطر نشان کرد: اکنون شاهد هستیم که دوستداران و دلسوزان عرصه هنر که برای پیشرفت آن تلاش می‌کنند در یک جبهه و مخالفان در طرف مقابل ایستاده‎اند و تا زمانی که چنین رویکردی باشد مشکلات رفع نخواهد شد.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره رویکرد دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر خاصه موسیقی گفت: متاسفانه صدمات و کاستی‏‌های فراوان جبران‌ناپذیری طی سالیان دراز به پیکره موسیقی کشور وارد شده است که فکر نمی‎کنم تا پایان دوران چهار سال ریاست جمهوری دکتر روحانی رفع شود.

علیزاده با طرح این سوال که چرا باید بر سر راه میراث فرهنگی کشور که موجب ارتقاء، پیشرفت و جذب و گرایش جوانان به علاقمندی‎های مثبت است مانع و خلل ایجاد کنیم؟ گفت: متاسفانه تاکنون دلیل مخالفت و مانع تراشی‎ها با موسیقی به عنوان یک فرهنگ اصیل به جا مانده در تاریخ این کشور برای مردم و دلسوزان این عرصه روشن نشده است.

به گفته وی، متاسفانه در این دولت موسیقی با مشکلات فراوانی مواجه شد اما ما همچنان منتظر عنایت دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات و هستیم.

حسین علیزاده در ادامه تور کنسرت‌هایش و حضور در استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ایران تنها در تهران خلاصه نمی‌شود، حضور و اجرای موسیقی در استان‎های کوچک و سفر به تمام استان‎های کشور را یکی از اهداف مهم راه‌اندازی تور بداهه‌نوازی دانست.

وی با بیان این جرقه راه‎اندازی چنین توری در سطح کل کشور از دوسال پیش در ذهن من زده شد گفت: من با راه‌اندازی چنین توری تصمیم گرفتم خودم به استقبال مردم بروم؛ چرا که بیشتر کنسرت‎ها در تهران انجام می‎شود و دوستداران هنر و موسیقی در شهرستان‎ها برای حضور در این کنسرت‎ها با مشکل روبرو می‎شوند.

استقبال مردم از موسیقی چشمگیر شده است

علیزاده با اشاره علاقمندان فراوان موسیقی در سطح کشور، افزود: به یقین بافت جمعیتی، دیدگاه‎ها، تفکرات و سطح فرهنگ مردم نسبت به هنر و موسیقی تغییر پیدا کرده و علاقه و استقبال مردمی نسبت به موسیقی افزایش چشمگیری یافته است و ما این مهم را در مهمان نوازی و استقبال بی‎نظیر مردم از این تورها به عینه مشاهده کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه موسیقی باید با شکل‎های مختلف برای سلایق متفاوت اجرا شود، خاطرنشان کرد: اگر چه بیشتر کنسرت‎های موسیقی در کشور با حضور خواننده انجام می‎شود اما این تور کنسرت در استان‎ها بدون حضور خواننده و به صورت بداهه و موسیقی بی‌کلام سنتی خواهد بود.

علیزاده از اجرای کنسرت‎های موسیقی با حضور خوانندگان به ویژه خوانندگان جوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور انواع کنسرت‎های موسیقی از جمله با کلام و حضور خوانندگان را در استان‏های کشور خواهیم داشت.

تمام هنر و خلاقیت در تهران خلاصه نمی‎شود

به گفته وی، استقبال و حضور پرشور مردم در کنسرت‎ها انگیزه ما را برای حضور مجدد در این شهرستان‎ها مضاعف می‎کند و ما به این موضوع مهم دست یافته‎ایم که تمام هنر و خلاقیت تنها در تهران خلاصه نمی‎شود.

خالق «به تماشای آب‌های سپید» سفر به شهرستان را موجب وحدت و همدلی بین فرهنگ ها و آداب مختلف دانست و افزود: در کشور ما همواره شعار حفظ وحدت و همبستگی داده شده اما ما در عمل و با ابزار هنر که عشق حس مشترک مردم است وحدت و همبستگی در بین فرهنگ‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

نگاه به کلان شهر یک تفکر غلط در عرصه هنر است

وی با تاکید بر اینکه ایران، سرزمین یکپارچه و مردمانی با فرهنگ‎های اصیل و ارزشمند است، تفاوت قائل شدن در حق شهرستان‎ها و نگاه به کلان شهر را یک تفکر غلط در عرصه هنر دانست و اظهارکرد: باید از تهران پا را فراتر گذاشت و همه فرهنگ را متعلق به خود دانست و از نزدیک این فرهنگ‎ها و حس زیبای هنری را لمس کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر