بازدید 4444
شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی دهندگان جدی ترین حامیان استفاده از چنین ابزاری هستند و از این طریق دست به ارسال آگهی‌های هدفمند برای کاربران مختلف می زنند. این شرکت ها علیرغم همه ادعاهایشان اهمیتی به حفظ حریم شخصی کاربران خود نمی‌دهند.
کد خبر: ۴۱۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 23 July 2014
علیرغم نگرانی‌های گسترده، ابزار و برنامه‌های مختلفی که به طور مخفیانه برای بررسی عادات کاربری کاربران وب مورد استفاده قرار می‌گیرند در حال رشد هستند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این برنامه‌ها که به سختی قابل شناسایی و بلوکه کردن هستند در زمان استفاده افراد از امکانات فضای مجازی به دقت تمامی فعالیت‌های انجام شده را ثبت می‌کنند و این اطلاعات گرانبها را در اختیار طراحان خود می‌گذارند.

گزارشی که توسط موسسه Pro Publica منتشر شده، نشان می‌دهد که شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی دهندگان جدی ترین حامیان استفاده از چنین ابزاری هستند و از این طریق دست به ارسال آگهی‌های هدفمند برای کاربران مختلف می زنند. این شرکت ها علیرغم همه ادعاهایشان اهمیتی به حفظ حریم شخصی کاربران خود نمی‌دهند.

این ابزار صرفا از کوکی‌های ذخیره شده بر روی رایانه های کاربران استفاده نمی‌کنند، چون این کوکی‌ها به سادگی قابل پاک شدن یا بلوکه شدن هستند. در نتیجه به کارگیری همین روش‌های پیچیده بلوکه کردن یا پاک کردن ابزار کنترل کاربران دشوار است. به عنوان مثال در یکی از این روش ها که canvas fingerprinting نامیده می‌شود از رابط کاربری مرورگرهای وب برای به دست آوردن تصویری کلی از فعالیت های کاربر استفاده می‌شود.

علاوه بر این از ضعف‌های برنامه فلاش شرکت ادوب هم برای نفوذ به رایانه‌های کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آنان سوءاستفاده شده است.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا