بازدید 3476

عربستان از حمله اسرائیل به غزه حمایت می‌کند

کد خبر: ۴۱۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ 22 July 2014

رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه علاوه بر آمریکا با عربستان سعودی نیز همکاری اطلاعاتی زیادی داشته و حمایت این کشور را در کنار خود دیده است.

به گزارش گروه تسنیم به نقل از هافینگتون پست؛ دست‌های زیادی پشت حمله اسرائیل به نوار غزه وجود دارد. اظهارات جان کری مبنی بر حق اسرائیل در دفاع از خود نشان داد که آمریکا نسبت به سرکوب حماس توسط ارتش اسرائیل چندان بی‌میل نیست. نتانیاهو به غیر از آمریکا حمایت اصلی برای حمله به غزه را از عربستان به عنوان دومین متحد اعلام نشده خود دریافت کرد.

حمله به غزه پس از دیدار با مقامات عربستانی صورت گرفت. شاول موفاز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از آنکه اعلام کرد اسرائیل باید نقش عربستان و امارات را در غیرنظامی کردن حماس مشخص کند بر همکاری دو طرف صحه گذاشت. وی در پاسخ به این سئوال که منظورش از این جمله چه بوده گفت که حمایت‌های مالی عربستان و امارات باید پس از خلع سلاح حماس برای بازسازی غزه مورد استفاده قرارگیرد.

آموس گیلاد یکی از افراد مهم در وزارت جنگ اسرائیل در این باره گفت: " همه چیز مخفی است. اما همکاری امنیتی ما با مصر و کشورهای حوزه خلیج منحصر به فرد است. این بهترین دوره روابط دیپلماتیک با اعراب است."

مقامات اطلاعاتی اسرائیل و عربستان پیوسته با یکدیگر دیدار می‌کنند. هردو طرف در موضوع ایران با یکدیگر هم عقیده بوده و بر استفاده از حریم هوایی عربستان برای حمله به ایران و انهدام تاسیسات هسته‌ای توافق دارند. شایعات زیادی مبنی بر حمایت عربستان از کمپین‌های گرانقیمت اسرائیل مطرح شده است. علت همکاری نزدیک اسرائیل و عربستان ترس آنها از همسایگان خود و همچنان داشتن متحدانی یکسان چون آمریکا و انگلیس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل